- Hirdetés -

2018 a nemzetközi médiapiacon

|

- Hirdetés -

Elképesztő sztorikat produkált a nemzetközi médiapiac 2018-ban is, ez az év sem telt el zaklatási botrány nélkül, a Time magazint az idén is eladták, hatalmas üzletet ütött nyélbe a Disney. A Marketing&Media magazin összegyűjtötte az idei év meghatározó eseményeit.

Meggyilkolták Jan Kuciakot

Február 21-én meggyilkolták a szlovák Ján Kuciak újságírót és barátnőjét nagymácsédi otthonukban. A 27 éves Kuciak a Ringier Axel Springer szlovák leányvállalatához tartozó aktuality.sk-nál dolgozott és az oknyomozó cikkeiről volt ismert. Gyakorlatilag egyből nyilvánvaló volt, hogy a gyilkosság összefügg az újságíró munkájával. A merényletet megelőző napokban egy olyan leleplező riporton dolgozott, amely az olasz maffia és a szlovák politikusok összefonódásait feszegette. A töredékes cikk nyilvánosságra hozatala után tüntetéssorozat kezdődött, lemondott Robert Fico szlovák miniszterelnök, távozott a belügyminiszter és a szlovák rendőrség feje is. Ősszel elfogták a gyilkosság négy végrehajtóját, azt viszont továbbra sem lehet tudni, hogy ki rendelte meg a merényletet.

Zaklatási botrány a CBS-nél

Szeptember elején lemondott posztjáról Les Moonves, a CBS amerikai média óriás vezérigazgatója. A vezető ellen még nyáron indult belső vizsgálat, miután kiderült, hogy korábban állítólag zaklatta kolléganőit. A lemondására azután került sor, hogy újabb hat hölgy tett ellene panaszt. A nagyhatalmú médiavezető tagadta a vádakat, szerinte szó sem volt erőszakról, és azt állította, hogy valójában a televízió feletti irányításért zajló belső háborúnak lett az áldozata. Mindenesetre a távozásával egy időben a CBS 20 millió dollárt adományozott a szexuális zaklatás ellen küzdő szervezeteknek. A 68 éves Moonves 1995 óta volt a CBS első embere.

A Ringier megvette a román nemzeti sportot

Az idén nyáron tulajdonost váltott a legbefolyásosabb román sportújság, a Gazeta Sporturilor, valamint annak online híroldala, a Gsp.ro. A Ringier Romania és a bolgár Sportal Media Group által alapított vegyes vállalat, a Ringier Sportal médiaértesülések szerint kétmillió eurót fi zetett a lapért. A román Intact kiadótól vásárolták meg az újságot. A Dan Voiculescu üzletember és volt politikus médiavállalatánál azzal indokolták az eladást, hogy a jövőben a televíziós érdekeltségeikre kívánnak koncentrálni. A Ringier romániai portfóliójába olyan lapok tartoznak, mint a Libertatea című bulvárlap, illetve a nemzetközi magazinmárkák közül az Auto Bild, az Elle és a Glamour.

A Disney-é a Fox, a Comcasté a Sky

A Disney még 2017-ben jelentette be, hogy 52,4 milliárd dollárért felvásárolná a 21st Century Fox televíziós és mozis érdekeltségeit. Az üzlet végül elhúzódott, ugyanis az amerikai Comcast is rálicitált a Disney-re egy 65 milliárd dolláros ajánlattal. A Disney azonban nem hátrált meg, 71,3 milliárd dollárra tornázták fel az ajánlatukat, valamint felajánlották a Fox 13,8 milliárdos adósságának az átvállalását is. Ezután a Comcast a nyáron visszalépett az üzlettől. Időközben az amerikai versenyhatóság és az Európai Bizottság is áldását adta a médiapiaci gigaüzletre. Előbbiek feltétele az volt, hogy a Fox értékesítse a regionális sportcsatornáit. Az Európai Bizottság pedig ahhoz kötötte a jóváhagyását, hogy a Disney a kontinensen kiszáll az A+E Televisionhöz tartozó History, H2, Crime+Investigation, Blaze és Lifetime csatornából. A hatalmas üzlet részeként a Disney-hez kerülnek a Fox csatornái, fi lmstúdiói, a National Geographic, a Star India, valamint a Huluban is részesedéshez jutnak. Ugyanakkor a Comcast sem távozott üres kézzel, ugyanis a brit Sky csoportból kivásárolják a Fox 39 százalékos tulajdonrészét, ezzel teljes egészében hozzájuk kerül a médiavállalat.

Az idén is tulajdonost váltott a TIME magazin

Egy éve ilyenkor is írtunk már az amerikai Time magazin tulajdonosváltásáról. Akkor az iowai székhelyű, női lapok kiadására szakosodott Meredith Corporation vásárolta fel a Time Inc. kiadóvállalatot. Ezzel a névadó magazin mellett olyan lapokhoz jutottak hozzá, mint a Fortune, az InStyle, a Sport Illustrated vagy éppen a People. A teljes vételár 2,8 milliárd dollárt tett ki. Az idén szeptemberben azonban a lapok közül a Time-ot továbbadták Marc és Lynne Benioffnak, a Salesforce nevű, felhőalapú szolgáltatásokat nyújtó informatikai vállalat társalapítóinak. A lap vételára a hírek szerint 190 millió dollárt tett ki. A Benioff házaspár közölte: nem kíván további médiumokat vásárolni, és a Time magazin napi szerkesztőségi munkájában sem vesz részt. Az Egyesült Államokban nem példa nélküli, hogy informatikai, illetve online területen tevékenykedő vállalkozók jelennek meg befektetőként a klasszikus printlapok piacán. 2013-ban Jeff Bezos, az Amazon internetes áruház tulajdonosa és elnök-vezérigazgatója vásárolta meg a The Washington Post című napilapot. Tavaly pedig Laurene Powell Jobs, a 2011-ben elhunyt Apple-társalapító, Steve Jobs özvegye szerzett többségi részesedést az Atlantic magazinban.

Heszler Róbert

A teljes összeállítás a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újabb témákkal érkezik a Made In Gyetván Csabával

A Made In Gyetván Csabával hetedik évada hoz el izgalmas témákat nézőinek a Discovery Channel képernyőire. A vadonatúj, hetedik évadban – amely szeptember 25-én, 19:00 órakor debütál a csatornán – újabb gyártási titkokra derül...

Dr. Fazekas Ildikó kapta az MMSZ Életműdíját

Az elmúlt esztendők során összesen öten kapták meg a rangos elismerést, amelyet minden évben a Marketing Summit-on, a szakma csúcstalálkozóján adnak át ünnepélyes keretek között. Ebben az évben, a sorban hatodikként Dr. Fazekas Ildikó,...

Új trend a napelemeknél

Az energiaválság hatására a napenergia hasznosítása minden eddiginél kiemelkedőbb figyelmet kap napjainkban. Sokan már ellátási gondoktól is tartanak, ezért érdemes élni a korszerű, jövőbe mutató technológiával és függetleníteni magunkat a szolgáltatótól. Ugyanakkor a fogyasztók...

David Beckhamről készít sorozatot a Disney+

A Disney+ bejelentette, hogy a „Példaképünk, Beckham” (Save Our Squad with David Beckham) című brit originals (saját gyártású) sorozat premierje november 9-én, szerdán lesz a Disney+-on.A sorozat a BAFTA- és RTS-díjas Twenty Twenty produkciós...

Díjazták a közösségi média hazai sztárjait

Hatodik alkalommal díjazták a hazai közösségi média legnagyobb sztárjait. A JOY Social Media Award gálán a legismertebb véleményvezérek mellett számos híresség is tiszteletét tette, hogy együtt ünnepeljék meg a közönség kedvenceit. Díjat kapott többek...

Átalakulóban a luxusingatlanok piaca

A prémium ingatlanok szegmensében is elkezdődött a piaci átrendeződés. A járványidőszaktól kezdődően csökkent a külföldi befektetők aránya a fővárosban és az agglomerációban, azonban a balatoni luxusingatlanok még mindig vonzóak a határon túli vásárlók körében....

Marketplace-t indít a Decathlon

Magyarország piacvezető sportszerkereskedője a sportszektorban elsőként marketplace-ként működteti tovább webshopját. A bővülő termékkínálattal a vásárlói elégedettséget szeretnék növelni, céljuk ezenfelül új vásárlók megszólítása és egy új értékesítési csatorna megnyitása. A COVID az elmúlt években...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Megnyílt a World Press Photo kiállítás

Csaknem 140 felvételt mutat be a világ minden tájáról a World Press Photo kiállítás péntektől a Magyar Nemzeti Múzeumban (MNM). Marika Cukrowsky, az idei kiállítás kurátora elmondta: a World Press Photo csaknem hét évtizedes történetének...

Prémium kávémárkával erősít a Coca-Cola

Minden második magyar eszpresszóval kezdi a reggelt – derült ki a Coca-Cola HBC Magyarország és a GKID közös, mintegy 2500 fő megkérdezésével készült kutatásából. A kávé töretlen és egyre növekvő népszerűsége az egyik oka...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új vezető a Central Médiacsoportnál

A Central Médiacsoport évek óta nagy hangsúlyt fektet a digitalizáció nyújtotta lehetőségek kiaknázására, illetve a szervezeten belüli digitális kompetenciák erősítésére és összehangolására. Ennek érdekében hazánk egyik vezető médiavállalata egy olyan saját, digitális tudásközpontot hoz...

Újabb témákkal érkezik a Made In Gyetván Csabával

A Made In Gyetván Csabával hetedik évada hoz el izgalmas témákat nézőinek a Discovery Channel képernyőire. A vadonatúj, hetedik évadban – amely szeptember 25-én, 19:00 órakor debütál a csatornán – újabb gyártási titkokra derül...

Dr. Fazekas Ildikó kapta az MMSZ Életműdíját

Az elmúlt esztendők során összesen öten kapták meg a rangos elismerést, amelyet minden évben a Marketing Summit-on, a szakma csúcstalálkozóján adnak át ünnepélyes keretek között. Ebben az évben, a sorban hatodikként Dr. Fazekas Ildikó,...

Új trend a napelemeknél

Az energiaválság hatására a napenergia hasznosítása minden eddiginél kiemelkedőbb figyelmet kap napjainkban. Sokan már ellátási gondoktól is tartanak, ezért érdemes élni a korszerű, jövőbe mutató technológiával és függetleníteni magunkat a szolgáltatótól. Ugyanakkor a fogyasztók...

David Beckhamről készít sorozatot a Disney+

A Disney+ bejelentette, hogy a „Példaképünk, Beckham” (Save Our Squad with David Beckham) című brit originals (saját gyártású) sorozat premierje november 9-én, szerdán lesz a Disney+-on.A sorozat a BAFTA- és RTS-díjas Twenty Twenty produkciós...
- Hirdetés -

Don't Miss

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...

Bátornak, belemenősnek és nyitottnak kell lennünk

Melyek a legforróbb témák a marketingszakmában, mire kellene nagyobb figyelmet fordítaniuk a területtel foglalkozóknak – többek között erről beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Horváth Tibor (HT), a Salesforce felhőmarketingért felelős vezetője és Siegler Bálint...

Már nem csak a helyi témák meghatározóak

A fogyasztók, ügyfelek még soha ennyire nem keresték azt, hogy legyen mihez kötődni – véli Török Szabolcs, a Magyar Posta marketingkommunikációs igazgatója. A szakember az mmonlie.hu-nak beszélt arról is, hogy milyen kihívást jelent az,...

A gazdaság motorjaként is hivatkozhatunk a marketingre

Már nem szabad csak egy jól csengő üzenetként gondolni a fenntarthatóságra, elérkezett az idő, hogy a „green washing” helyét valódi tettek vegyék át – állítja Sándor Gabriella, a Libri-Bookline Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatója....
- Hirdetés -

SzuperZöld

Tovább zöldül a ŠKODA

Töretlenül folytatja a ŠKODA AUTO a vállalat szén-dioxid-mentesítését, amit „NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030” koncepciója keretében holisztikus cselekvési tervvel is támogat. Az elektromobilitási átállás felgyorsítása mellett az akkumulátorhajtású elektromos járművek hosszú távon fenntartható...

Faültetési akcióban a K&H

A klímaváltozás már nem csak a jövő fenyegetése, egyre többször saját bőrünkön is megtapasztalhatjuk a felmelegedés hatásait, legyen szó forró nyárról vagy a nemrég véget érő aszályról. A globális felmelegedéshez vezető egyik ok a...

Így hat a klímaváltozás a gazdaságra

A klímaváltozás ma már nem kérdés, hanem tény, ami feladatok sokasága elé állítja a gazdasági szereplőket. A vállalatok működésére és teljesítményére már jelenleg is, de a jövőben még inkább hatással lesz az éghajlatváltozás. A...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....