- Hirdetés -

2019-ben a TV2 Csoport a legnézettebb csatornaportfólió (x)

|

- Hirdetés -

2019-ben a TV2 Csoport mindhárom célcsoporton (A18-59, A18-49 és A4+) vezet az RTL Magyarországgal szemben, így a legnézettebb csatornaportfólió (január 1-től december 11-ig tartó időszak). Ha a megnyert napok számát vizsgáljuk a TV2 Csoport idén 346 napból 222-t nyert meg az RTL Magyarország 124 napjával szemben. A TV2 Csoport kábelcsatornái pedig minden hónapban magabiztosan nyerték a nézettségi versenyt. (x)

A TV2 Csoport mindhárom vizsgált célcsoportban (A18-59, A18-49 és A4+) vezet az RTL Magyarországgal szemben, így a legnézettebb csatornaportfólió (január 1-től december 11-ig tartó időszak). Figyelembe véve az összes olyan csatornát, ami valaha az RTL Magyarországhoz vagy a TV2 Csoporthoz tartozott (mindhárom célcsoportot vizsgálva (A18-59, A18-49 és A4+)), ilyen csoportszintű éves eredmény legutóbb 2001-ben volt, amikor a két csoportot még kizárólag a főcsatornák alkották. A piaci változások, a csatornák számának növekedése miatt az eredmények értelmezését nem célszerű kizárólag a két legnagyobb csatornára korlátozni.

2019 éves átlagban a televíziós portfóliók versenyében (januártól 1-től december 11-ig) a TV2 Csoport a teljes lakosság körében 3,9 százalékponttal, a 18-59-es korosztályt tekintve 0,6 százalékponttal, míg a 18-49-es korcsoportban 0,1 százalékponttal erősebb az RTL Magyarországnál.

Ha a megnyert napok számát vizsgáljuk portfólió szinten, a TV2 Csoport idén 346 napból 222-t nyert meg az RTL Magyarország 124 napjával szemben. Ez viszont az eredmények mesterséges felduzzasztása, hiszen azt feltételezi, hogy a napi győztes portfólión kívül semmi mást nem néztek. Ezért mi a piaci standard megközelítést tekintjük mérvadónak az eredmények értelmezésekor és a portfólió shr-eket hasonlítjuk össze, ahol hosszú idő után, idén éves átlagban szintén a TV2 Csoport vezet.

A főcsatornákat tekintve 2019 éves átlagban az RTL Klubról ismét elmondható, hogy tovább csökkent a közönségaránya, ahogy ez az elmúlt években is megfigyelhető volt. A TV2 ezzel szemben megállította a csökkenést, sőt, minimálisan növekedni is tudott ellentétben legnagyobb konkurensével.

Szeptember-október-novemberben az RTL Klub átlagban és minden egyes hónapban alacsonyabb közönségarányt (SHR%) ért el, mint egy évvel ezelőtt. Átlagban a TV2 minimálisan javított, szeptemberben és októberben pedig a csatorna az egy évvel korábbi eredményéhez képest jobban teljesített (TV2 A18-59 Live+As Live, teljes nap – 2018 szeptember-november 8,3% SHR; 2019 szeptember-november 8,4% SHR).

A TV2 Csoport kábelcsatornái magabiztosan vezetnek, 2019-es éves átlagban 15,0% SHR eredménnyel, míg második helyen az RTL Magyarország kábelcsatornái 12,9% SHR-rel állnak. Minden hónap a TV2 kábelcsatornáinak győzelmével zárult. A TV2 hét legnézettebb kábelcsatornája összességében magasabb közönségarányt ér el, mint az RTL Magyarország szintén 7 csatornával (13,3% vs. 13,0% SHR, A18-59 Live+As live, 2019. feb. 17. – dec. 11). A TV2 Csoportban szerepelnek olyan tematikus csatornák, amelyek műfajukból adódóan nem összehasonlíthatóak egy általános szórakoztató kábelcsatornával (Pl. a gasztro vagy sportcsatornák).

A TV2 sikerműsora, a Sztárban Sztár leszek! átlagosan 35%-kal magasabb SHR-t ért el, mint az RTL Klub az azonos idősávban (A18-59 Live+As live). A részben vele szemben futó Jófiúk mindössze 10,6%-os átlag közönségarányt tudott elérni vasárnap esténként (A18-59 Live+As Live, szeptember 1. – december 8.).

A TV2 Mokka című reggeli műsora a 18-59-es korcsoportot vizsgálva átlagosan 9,1 százalékponttal nagyobb közönségarányt szállít, mint az RTL Klub az azonos idősávban. (szeptember 1-től december 12-ig terjedő időszak). Az október 14-én indult Mokkacino szintén magabiztosan vezet a vele egyidőben futó konkurens programokkal szemben (A18-59 Live+As Live).

Idén nyáron bevezettünk egy új műsort, amely szintén az infotainment családot erősíti. A Tények Plusz közvetlenül a Tények után jelentkezik és a nézettségi adatok alapján elmondható, hogy gyorsan a nézők egyik kedvencévé vált. 14,6%-os átlagos közönségarányával a főműsoridő biztos pontja, egyúttal átmenetet képez a csatorna klasszikus hírműsora és a szórakoztató saját gyártásai között (A18-59 Live+As Live, szeptember 1-től december 12-ig terjedő időszak). A Tények Plusz napról-napra szoros versenyben van az RTL Klub emblematikus infotainment műsoraival, igazán bravúros eredmény a mindössze közel öt hónapja indult magazinműsortól, hogy a 18 évesnél idősebb korosztályban már az első számú választás a műsorsávban.

A TV2 kreatív csapata számos új szórakoztató és fikciós műsor fejlesztésén dolgozik. A sikeres idei szériák után 2020-ban visszatér a Bezár a Bazár, a Séfek Séfe és a Sztárban Sztár leszek! Rögtön az év elején januárban pedig második évadával folytatódik a TV2 Csoport legsikeresebb sport-realityja, az Exatlon Hungary. (x)

 

Általános célcsoport: A18-59 Live+As Live

Forrás: Nielsen Közönségmérés

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat....

Új évaddal tér vissza az Adom a napom

Április 15-én hétfőn 20 órakor 3. évadával tér vissza a VIASAT3-ra Magyarország egyik kedvenc élő talkshowja, az Adom a napom. „Mutasd meg a napod, megmondom, ki vagy!” – tartja a műsor kapcsán Geszti Péter,...

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...

Az egész országban elérhető lesz a Telekom programja

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen...
- Hirdetés -