- Hirdetés -

2030-ra a világ minden iskoláját ellátnák internettel

|

Egy évvel azután, hogy az Ericsson globális partnerségre lépve támogatni kezdte a Giga Kezdeményezés elnevezésű, az iskolai internetellátottságot feltérképező programot, mérföldkőhöz érkezett a közös munka, hiszen világszerte egymillió iskola internet hozzáférési lehetőségeit sikerült már felmérni.

A Giga kezdeményezést az UNICEF és a Nemzetközi Távközlési Szövetség (ITU) hozta létre 2019-ben azzal a céllal, hogy 2030-ra minden iskola számára elérhetővé tegyék az internetet, és általa minden fiatal számára az információhoz, lehetőségekhez és a választáshoz való hozzáférést.

Az iskolák feltérképezése kulcsfontosságú ahhoz, hogy megértsük, mekkora és milyen típusú beruházásokra, akciókra és partnerségi együttműködések kialakítására van szükség a digitális szakadék áthidalásához annak érdekében, hogy a világon minden iskolás hozzáférhessen a digitális oktatás lehetőségeihez.

Az elmúlt egy évben az Ericsson finanszírozással és az alkalmazott adattudományok terén szerzett tudásával segített feltérképezni 7 ország iskoláiban az internet lefedettséget. Számos más partnerrel együttműködve így sikerült felgyorsítani a folyamatot és feltérképezni több mint egymillió iskola internethez való hozzáférési lehetőségét. Az Ericsson elkötelezett abban, hogy a partnerség keretében 2023 végéig 35 ország iskoláinak helyzetét mérjék fel, így támogatva a Giga ambiciózus célját a világ minden iskolája helyzetének feltérképezésében.

Iskolai internet: új esélyek és elfogadóbb közösségek

A Giga filozófiája szerint az iskolák internet hozzáférésének biztosítása az esélyteremtés és felzárkóztatás egyik leghatékonyabb módja. Az iskolai interneten keresztül a gyerekek szélesebb körben férhetnek hozzá az információkhoz, új tanulási módszereket sajátíthatnak el, és összességében magasabb szintű oktatásban részesülhetnek.

A tanulás minőségének javulása és az internetes oktatás eredményeképp megvalósuló technológiai tudás elengedhetetlen a digitális írástudás fejlesztéséhez és a digitális szakadék megszüntetéséhez. Az ilyen módon magasabb színvonalú oktatásban részesülő későbbi munkavállalók nagyobb valószínűséggel lesznek innovatívak és állhatnak elő olyan úttörő ötletekkel, amelyek hozzájárulhatnak a gazdaság fejlődéséhez és a munkahelyteremtéshez.

Az Economist Intelligence Unit (EIU) által jegyzett – és az UNICEF-et támogató Ericsson szponzorálásával megvalósult - „Tanulók összekapcsolása – az oktatási szakadékok szűkítése( Connecting Learners: Narrowing the Educational Divide) ” címet viselő tanulmány szerint azokban az országokban, ahol a szélessávú internet hozzáférése alacsonyabb, akár 20 százalékos GDP-növekedés is elérhető csupán azzal, ha biztosítják az iskolák számára a megfizethető internet hozzáférést a szükséges készségekbe, tartalomba és eszközökbe történő befektetéssel együtt.

Bár a kezdeményezés első éve sok eredményt hozott, az Ericsson szerint kollektív összefogáson alapuló akciókra és még több támogatásra van szükség. Ezért a vállalat felhívást intéz az internet szolgáltatókhoz és a politikai döntéshozókhoz, hogy csatlakozzanak a Giga kezdeményezéséhez és munkájukkal, erőforrásaik biztosításával segítsenek a digitális szakadék csökkentésének felgyorsításában.

„Az ITU adatai szerint 369 millió fiatal nem rendelkezik internet hozzáféréssel, és 260 millió 5 és 16 év közötti gyermek nem részesül semmilyen oktatásban. Mindez kirekesztést eredményez és csökkenti a tanulási lehetőségeket, amely sok fiatal jövőbeli esélyeit is korlátozza. Az iskolák feltérképezése az első döntő lépés abban, hogy minden iskola kapcsolódhasson az internethez, és ezzel minden diák számára új választási lehetőségek és esélyek táruljanak fel" – fogalmazott Heather Johnson, az Ericsson fenntarthatóságért és társadalmi felelősségvállalásáért felelős alelnöke. „A több mint egymillió feltérképezett iskola a köz- és magánszféra együttműködésének erejét bizonyítja. Ez az első lépés ahhoz, hogy az iskolák internet elérése egyetemleges legyen. Azonban van még tennivaló, és az iparágnak össze kell fognia, hogy mindenki kivegye a részét a digitális megosztottság megszüntetéséből” - tette hozzá.

Egy évtizede a digitális felzárkóztatás szolgálatában

Az Ericsson több mint egy évtizede dolgozik a digitális felzárkóztatáson és az oktatásai lehetőség javításán világszerte. A vállalatnak a Giga támogatására irányuló együttműködése az UNICEF-el jól tükrözi az Ericsson „Connect to Learn” programjában megfogalmazott célokat, hogy olyan technológiával lássák el a tanárokat, a diákokat és az iskolákat, amely mindenki számára elérhető, minőségi oktatást tesz lehetővé.

Az UNICEF-el való partnerség eredményeként az Ericsson erőforrásokat biztosít az adatmérnöki és adattudományi területeken, meggyorsítva az iskolák internetellátottságának felmérését. Technikai szakértelmet és segítséget nyújt az iskolai kapcsolódási adatok összegyűjtéséhez, validálásához, elemzéséhez, megjelenítéséhez és monitorozásához. Ezen adatok segítségével a kormányzatok és a magánszektor szereplői olyan digitális megoldásokat tervezhetnek és telepíthetnek, melyek hozzásegítik a gyermekeket és fiatalokat az online tanuláshoz.

„Az Ericsson szakértelmének köszönhetően a Giga adattudományi csapata jobb modelleket dolgozhatott ki az iskolák csatlakozásra. A mostanihoz hasonló technikai partnerségek létfontosságúak a Giga számára, mivel olyan nyílt forráskódú adatbázist hozunk létre az iskolai helyszínek és a csatlakozási lehetőségek tekintetében, amely jelenleg több mint egymillió iskolát foglalnak magában” – mondta el Chris Fabian a Giga társvezetője az UNICEF képviseletében.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...