- Hirdetés -

2030-ra a világ minden iskoláját ellátnák internettel

|

- Hirdetés -

Egy évvel azután, hogy az Ericsson globális partnerségre lépve támogatni kezdte a Giga Kezdeményezés elnevezésű, az iskolai internetellátottságot feltérképező programot, mérföldkőhöz érkezett a közös munka, hiszen világszerte egymillió iskola internet hozzáférési lehetőségeit sikerült már felmérni.

A Giga kezdeményezést az UNICEF és a Nemzetközi Távközlési Szövetség (ITU) hozta létre 2019-ben azzal a céllal, hogy 2030-ra minden iskola számára elérhetővé tegyék az internetet, és általa minden fiatal számára az információhoz, lehetőségekhez és a választáshoz való hozzáférést.

Az iskolák feltérképezése kulcsfontosságú ahhoz, hogy megértsük, mekkora és milyen típusú beruházásokra, akciókra és partnerségi együttműködések kialakítására van szükség a digitális szakadék áthidalásához annak érdekében, hogy a világon minden iskolás hozzáférhessen a digitális oktatás lehetőségeihez.

Az elmúlt egy évben az Ericsson finanszírozással és az alkalmazott adattudományok terén szerzett tudásával segített feltérképezni 7 ország iskoláiban az internet lefedettséget. Számos más partnerrel együttműködve így sikerült felgyorsítani a folyamatot és feltérképezni több mint egymillió iskola internethez való hozzáférési lehetőségét. Az Ericsson elkötelezett abban, hogy a partnerség keretében 2023 végéig 35 ország iskoláinak helyzetét mérjék fel, így támogatva a Giga ambiciózus célját a világ minden iskolája helyzetének feltérképezésében.

Iskolai internet: új esélyek és elfogadóbb közösségek

A Giga filozófiája szerint az iskolák internet hozzáférésének biztosítása az esélyteremtés és felzárkóztatás egyik leghatékonyabb módja. Az iskolai interneten keresztül a gyerekek szélesebb körben férhetnek hozzá az információkhoz, új tanulási módszereket sajátíthatnak el, és összességében magasabb szintű oktatásban részesülhetnek.

A tanulás minőségének javulása és az internetes oktatás eredményeképp megvalósuló technológiai tudás elengedhetetlen a digitális írástudás fejlesztéséhez és a digitális szakadék megszüntetéséhez. Az ilyen módon magasabb színvonalú oktatásban részesülő későbbi munkavállalók nagyobb valószínűséggel lesznek innovatívak és állhatnak elő olyan úttörő ötletekkel, amelyek hozzájárulhatnak a gazdaság fejlődéséhez és a munkahelyteremtéshez.

Az Economist Intelligence Unit (EIU) által jegyzett – és az UNICEF-et támogató Ericsson szponzorálásával megvalósult - „Tanulók összekapcsolása – az oktatási szakadékok szűkítése( Connecting Learners: Narrowing the Educational Divide) ” címet viselő tanulmány szerint azokban az országokban, ahol a szélessávú internet hozzáférése alacsonyabb, akár 20 százalékos GDP-növekedés is elérhető csupán azzal, ha biztosítják az iskolák számára a megfizethető internet hozzáférést a szükséges készségekbe, tartalomba és eszközökbe történő befektetéssel együtt.

Bár a kezdeményezés első éve sok eredményt hozott, az Ericsson szerint kollektív összefogáson alapuló akciókra és még több támogatásra van szükség. Ezért a vállalat felhívást intéz az internet szolgáltatókhoz és a politikai döntéshozókhoz, hogy csatlakozzanak a Giga kezdeményezéséhez és munkájukkal, erőforrásaik biztosításával segítsenek a digitális szakadék csökkentésének felgyorsításában.

„Az ITU adatai szerint 369 millió fiatal nem rendelkezik internet hozzáféréssel, és 260 millió 5 és 16 év közötti gyermek nem részesül semmilyen oktatásban. Mindez kirekesztést eredményez és csökkenti a tanulási lehetőségeket, amely sok fiatal jövőbeli esélyeit is korlátozza. Az iskolák feltérképezése az első döntő lépés abban, hogy minden iskola kapcsolódhasson az internethez, és ezzel minden diák számára új választási lehetőségek és esélyek táruljanak fel" – fogalmazott Heather Johnson, az Ericsson fenntarthatóságért és társadalmi felelősségvállalásáért felelős alelnöke. „A több mint egymillió feltérképezett iskola a köz- és magánszféra együttműködésének erejét bizonyítja. Ez az első lépés ahhoz, hogy az iskolák internet elérése egyetemleges legyen. Azonban van még tennivaló, és az iparágnak össze kell fognia, hogy mindenki kivegye a részét a digitális megosztottság megszüntetéséből” - tette hozzá.

Egy évtizede a digitális felzárkóztatás szolgálatában

Az Ericsson több mint egy évtizede dolgozik a digitális felzárkóztatáson és az oktatásai lehetőség javításán világszerte. A vállalatnak a Giga támogatására irányuló együttműködése az UNICEF-el jól tükrözi az Ericsson „Connect to Learn” programjában megfogalmazott célokat, hogy olyan technológiával lássák el a tanárokat, a diákokat és az iskolákat, amely mindenki számára elérhető, minőségi oktatást tesz lehetővé.

Az UNICEF-el való partnerség eredményeként az Ericsson erőforrásokat biztosít az adatmérnöki és adattudományi területeken, meggyorsítva az iskolák internetellátottságának felmérését. Technikai szakértelmet és segítséget nyújt az iskolai kapcsolódási adatok összegyűjtéséhez, validálásához, elemzéséhez, megjelenítéséhez és monitorozásához. Ezen adatok segítségével a kormányzatok és a magánszektor szereplői olyan digitális megoldásokat tervezhetnek és telepíthetnek, melyek hozzásegítik a gyermekeket és fiatalokat az online tanuláshoz.

„Az Ericsson szakértelmének köszönhetően a Giga adattudományi csapata jobb modelleket dolgozhatott ki az iskolák csatlakozásra. A mostanihoz hasonló technikai partnerségek létfontosságúak a Giga számára, mivel olyan nyílt forráskódú adatbázist hozunk létre az iskolai helyszínek és a csatlakozási lehetőségek tekintetében, amely jelenleg több mint egymillió iskolát foglalnak magában” – mondta el Chris Fabian a Giga társvezetője az UNICEF képviseletében.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újabb autószalon nyílik Budapesten

Sikeresen megtörtént a Váci út 76-80. alatt található szalon műszaki átadása. Az AutoWallis által hazánkban és a régió nyolc másik országában képviselt két ikonikus brit márka a jövő év elejétől egy olyan több mint...

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...

Válságállónak bizonyultak az óriásvállalatok

Bár Közép- és Kelet-Európa 500 (CEE Top 500) legnagyobb vállalatának árbevétele 2020-ban - az előző évhez képest 3,3 százalékkal 667 milliárd euróra csökkent, az érintett cégek jól alkalmazkodtak a járványhelyzethez. Az összesített forgalom...

Ezek lehetnek az idei karácsony slágerei

Előzetes becslések szerint idén is rendkívül magas, 20 százalék körüli lesz az e-kereskedelem bővülése, a statisztikák viszont azt mutatják, hogy jelentős változás állt be a legkeresettebb termékkategóriákat illetően az ünnepek előtt. A Webshippy által...

Nem kapkodnak a fogyasztók az 5G-ért

A felhasználóknak egyelőre nem sürgős átállni az 5G-s technológiára – derül ki a Deloitte felméréséből. Egyfelől elégedettek aktuális szolgáltatójukkal, másfelől egyelőre várat magára az 5G legizgalmasabb aspektusai és az ezek által tökéletesedő alkalmazási lehetőségek...

Kiderült, melyek a legnépszerűbb reklámok

Míg globális szinten a valós élethelyzeteket bemutató és egészség témájú reklámok, addig a magyar fogyasztók körében a humoros reklámok a legnépszerűbbek, mely egyébként megfelel a kelet- és közép-európai régióban mért átlagnak – derül ki...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Közösségi oldallal erősít a magyar kriptovaluta

Hazai viszonylatban kiemelkedő eredményeket ért el az indulását követő első két hónapban a legújabb magyar kriptovaluta. A privát értékesítési szakaszban, több mint 70 millió forintért vásároltak MST tokent a világ legkülönbözőbb pontjairól. Többek között...

Újabb autószalon nyílik Budapesten

Sikeresen megtörtént a Váci út 76-80. alatt található szalon műszaki átadása. Az AutoWallis által hazánkban és a régió nyolc másik országában képviselt két ikonikus brit márka a jövő év elejétől egy olyan több mint...

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA