- Hirdetés -

250 millió eurót fektet startupokba a Bosch

|

- Hirdetés -

Az idei év számos globális kihívása ellenére a nemzetközi Bosch csoport úgy döntött, hogy kockázatitőke-befektetőként tovább erősíti meglévő pozíciót a technológiai startupok piacán. A Robert Bosch Venture Capital (RBVC) 2022-ben egy új, 250 millió euró összegű alapot hozott létre startup-vállalkozások részére.

„A Bosch csoport kockázatitőke-befektetőként olyan startupcégeket támogat világszerte, amelyek technológiájuk révén segítik a gazdaság fejlődését, javítják a társadalom életminőségét, segítenek a természeti erőforrások megőrzésében. A Bosch startup-befektetései azért is hasznosak, mert az egyre összetettebb technológiai feladatokat így közösen gyorsabban és hatékonyabban tudjuk megoldani” – fogalmazott Stefan Hartung, a Robert Bosch GmbH igazgatóságának elnöke.

Fókuszban az energiahatékonyság és az elektromobilitás

A Bosch élenjáró innovatív vállalatként a fenntartható és hálózatba kapcsolt technológiák húzóereje kíván lenni. A Bosch csoport nemrég több milliárd eurónyi befektetést jelentett be a klímasemleges technológiák, többek között a hidrogénalapú gazdaság és a vállalatok digitális átállása kapcsán. Ezzel összhangban, az RBVC startup-befektetéseinek fókuszában is olyan területek állnak, mint az energiahatékonyság és az elektromobilitás.

Terjeszkedés világszinten: startup-befektetések Amerikától Ázsiáig

Az RBVC Európa egyik legnagyobb vállalati befektetőjeként a technológiai startupokra szakosodott. Portfóliójába jelenleg több mint 50 cég tartozik döntően a mesterséges intelligencia (AI), a tárgyak internete (IoT), a félvezetők és a kvantum-számítástechnika területéről. Az RBVC saját helyi kirendeltségekkel és kapcsolattartókkal rendelkezik a startupvilág szereplőit segítve olyan technológiai központokban, mint Kína, Németország, Izrael és az Amerikai Egyesült Államok. „Globális befektetőként részesei vagyunk a startupszcénának, folyamatosan keressük azokat a diszruptív technológiákat, amelyek teljes piacokat forradalmasíthatnak. Az új irodanyitással az Egyesült Államokban még jobban figyelemmel tudjuk kísérni a technológiai startupokat” – mondta dr. Ingo Ramesohl, a Robert Bosch Venture Capital ügyvezető igazgatója.

Open Bosch: szoros együttműködés a startupok és a Bosch csoport között

Az RBVC befektetési szakemberei évente több mint 2000 startupot vesznek górcső alá, ebből hozzávetőlegesen száz kerül fel a szűkebb listára, és évente hat–tíz, gondosan kiválasztott cégbe fektetnek be ténylegesen. Az RBVC akár 25 millió eurót is invesztál egy-egy új startupba, miközben a Bosch csoport saját technológiai tudásával és kapcsolatrendszerével operatív módon is támogatja őket. „Az RBVC – az Open Bosch programnak köszönhetően – nyitott innovációs kultúrával már a korai fázisban kapcsolatot hoz létre a startupok és a Bosch operatív üzleti egységei között. Mindezeken túl a startupoknak lehetőségük nyílik arra, hogy a Bosch beszállítóivá, ügyfeleivé vagy technológiai partnereivé váljanak. Másik oldalról a Bosch az együttműködések révén a legfrissebb technológiák ismeretében végzi fejlesztéseit” – mondta el dr. Ingo Ramesohl, a Robert Bosch Venture Capital ügyvezető igazgatója.

Innovatív válaszok a globális geopolitikai és gazdasági kihívásokra

Az újonnan megnyitott finanszírozási alap segítheti az RBVC-t abban is, hogy technológiai válaszokat adjon a globális geopolitikai és gazdasági kihívásokra. „A kétévnyi koronavírus-járvány és a nemzetközi konfliktusok miatt a chiphiány, az ellátási lánc zavarai mindenhol érzékelhetőek. Éppen ezért keressük ezeken a területeken is azokat a technológiai irányokat, amelyek orvosolhatják a felmerülő problémákat” – emelte ki dr. Ingo Ramesohl, az RBVC vezetője.

Eredményes befektetések, kézzelfogható technológiai és üzleti siker

Más kockázatitőke-befektető szervezetekhez hasonlóan az RBVC céljai között is szerepel, hogy a startupokat akár tőzsdére vigye. Sikeres példa erre a Xometry cég közelmúltbeli nyilvános részvénykibocsátása. A vállalat mesterséges intelligencia által támogatott piactere az egyedi igényekre szabott gyártást támogatja. Szintén eredményes az IonQ nevű vállalkozás, amely az első tőzsdén jegyzett kvantum-számítástechnikával foglalkozó vállalat. A portfólió része 2021 óta a Variantyx is. Ez a cég mesterséges intelligencia segítségével végez génteszteket rákkutatásokhoz, és többek között a stuttgarti Robert Bosch Kórházzal is együttműködik. Az elektromobilitásra való átállást elősegítendő az RBVC a BASIC Semiconductor startupba is invesztált, amely szilícium-karbid teljesítményelektronikai egységeket gyárt. A Motive (korábban Keep Trucking) pedig egy, az Amerikai Egyesült Államokban flottamenedzsment-megoldásokat kínáló startup, amely segít a tehergépjárművek üzemeltetési költségeinek és fogyasztásának csökkentésében.

Magyarországon is aktív a Bosch a startupok világában

A Bosch itthon is sokat tesz a startupok és a startup kultúra támogatásáért, mert hisz abban, hogy nagyvállalatként túl kell lépnie az adott kereteken, és egy sokszereplős ökoszisztémát létrehozva startupokkal, egyetemekkel, akadémiai intézetekkel, kis- és középvállalkozásokkal, a kormányzattal együttműködve lehet igazán innovatív. A magyarországi Bosch csoport ezért csatlakozott a Hungarian Startup University Programhoz (HSUP), melynek célja a hazai egyetemisták megismertetése az innováció világával, a modern vállalkozói ismeretekkel és különösen a startupok működésével – egy új, közös oktatási platformon keresztül. A Bosch az általa javasolt vagy támogatásra érdemesnek ítélt, a HSUP Programban szereplő témákhoz mentorokat, ipari szakértői konzultációs lehetőségeket biztosít. A startup-szemlélet elmélyítésében a vállalat saját berkeiben is aktív. A Bosch Budapesti Fejlesztési Központ munkatársai támogatást kapnak ahhoz, hogy belső startupként validálják és valósítsák meg üzleti ötleteiket, mindehhez vállalati környezetben olyan módszereket használva, mint a lean startup vagy a business model innovation. A 2022. szeptember 8-án átadásra kerülő, 90 ezer négyzetméteres autóelektronikai kutató-, fejlesztő- és tesztközpontja, a Bosch Budapest Innovációs Kampusz is fontos helyszíne lesz majd a startupokkal való együttműködésnek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újabb témákkal érkezik a Made In Gyetván Csabával

A Made In Gyetván Csabával hetedik évada hoz el izgalmas témákat nézőinek a Discovery Channel képernyőire. A vadonatúj, hetedik évadban – amely szeptember 25-én, 19:00 órakor debütál a csatornán – újabb gyártási titkokra derül...

Dr. Fazekas Ildikó kapta az MMSZ Életműdíját

Az elmúlt esztendők során összesen öten kapták meg a rangos elismerést, amelyet minden évben a Marketing Summit-on, a szakma csúcstalálkozóján adnak át ünnepélyes keretek között. Ebben az évben, a sorban hatodikként Dr. Fazekas Ildikó,...

Új trend a napelemeknél

Az energiaválság hatására a napenergia hasznosítása minden eddiginél kiemelkedőbb figyelmet kap napjainkban. Sokan már ellátási gondoktól is tartanak, ezért érdemes élni a korszerű, jövőbe mutató technológiával és függetleníteni magunkat a szolgáltatótól. Ugyanakkor a fogyasztók...

David Beckhamről készít sorozatot a Disney+

A Disney+ bejelentette, hogy a „Példaképünk, Beckham” (Save Our Squad with David Beckham) című brit originals (saját gyártású) sorozat premierje november 9-én, szerdán lesz a Disney+-on.A sorozat a BAFTA- és RTS-díjas Twenty Twenty produkciós...

Díjazták a közösségi média hazai sztárjait

Hatodik alkalommal díjazták a hazai közösségi média legnagyobb sztárjait. A JOY Social Media Award gálán a legismertebb véleményvezérek mellett számos híresség is tiszteletét tette, hogy együtt ünnepeljék meg a közönség kedvenceit. Díjat kapott többek...

Átalakulóban a luxusingatlanok piaca

A prémium ingatlanok szegmensében is elkezdődött a piaci átrendeződés. A járványidőszaktól kezdődően csökkent a külföldi befektetők aránya a fővárosban és az agglomerációban, azonban a balatoni luxusingatlanok még mindig vonzóak a határon túli vásárlók körében....

Marketplace-t indít a Decathlon

Magyarország piacvezető sportszerkereskedője a sportszektorban elsőként marketplace-ként működteti tovább webshopját. A bővülő termékkínálattal a vásárlói elégedettséget szeretnék növelni, céljuk ezenfelül új vásárlók megszólítása és egy új értékesítési csatorna megnyitása. A COVID az elmúlt években...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Megnyílt a World Press Photo kiállítás

Csaknem 140 felvételt mutat be a világ minden tájáról a World Press Photo kiállítás péntektől a Magyar Nemzeti Múzeumban (MNM). Marika Cukrowsky, az idei kiállítás kurátora elmondta: a World Press Photo csaknem hét évtizedes történetének...

Prémium kávémárkával erősít a Coca-Cola

Minden második magyar eszpresszóval kezdi a reggelt – derült ki a Coca-Cola HBC Magyarország és a GKID közös, mintegy 2500 fő megkérdezésével készült kutatásából. A kávé töretlen és egyre növekvő népszerűsége az egyik oka...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új vezető a Central Médiacsoportnál

A Central Médiacsoport évek óta nagy hangsúlyt fektet a digitalizáció nyújtotta lehetőségek kiaknázására, illetve a szervezeten belüli digitális kompetenciák erősítésére és összehangolására. Ennek érdekében hazánk egyik vezető médiavállalata egy olyan saját, digitális tudásközpontot hoz...

Újabb témákkal érkezik a Made In Gyetván Csabával

A Made In Gyetván Csabával hetedik évada hoz el izgalmas témákat nézőinek a Discovery Channel képernyőire. A vadonatúj, hetedik évadban – amely szeptember 25-én, 19:00 órakor debütál a csatornán – újabb gyártási titkokra derül...

Dr. Fazekas Ildikó kapta az MMSZ Életműdíját

Az elmúlt esztendők során összesen öten kapták meg a rangos elismerést, amelyet minden évben a Marketing Summit-on, a szakma csúcstalálkozóján adnak át ünnepélyes keretek között. Ebben az évben, a sorban hatodikként Dr. Fazekas Ildikó,...

Új trend a napelemeknél

Az energiaválság hatására a napenergia hasznosítása minden eddiginél kiemelkedőbb figyelmet kap napjainkban. Sokan már ellátási gondoktól is tartanak, ezért érdemes élni a korszerű, jövőbe mutató technológiával és függetleníteni magunkat a szolgáltatótól. Ugyanakkor a fogyasztók...

David Beckhamről készít sorozatot a Disney+

A Disney+ bejelentette, hogy a „Példaképünk, Beckham” (Save Our Squad with David Beckham) című brit originals (saját gyártású) sorozat premierje november 9-én, szerdán lesz a Disney+-on.A sorozat a BAFTA- és RTS-díjas Twenty Twenty produkciós...
- Hirdetés -

Don't Miss

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...

Bátornak, belemenősnek és nyitottnak kell lennünk

Melyek a legforróbb témák a marketingszakmában, mire kellene nagyobb figyelmet fordítaniuk a területtel foglalkozóknak – többek között erről beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Horváth Tibor (HT), a Salesforce felhőmarketingért felelős vezetője és Siegler Bálint...

Már nem csak a helyi témák meghatározóak

A fogyasztók, ügyfelek még soha ennyire nem keresték azt, hogy legyen mihez kötődni – véli Török Szabolcs, a Magyar Posta marketingkommunikációs igazgatója. A szakember az mmonlie.hu-nak beszélt arról is, hogy milyen kihívást jelent az,...

A gazdaság motorjaként is hivatkozhatunk a marketingre

Már nem szabad csak egy jól csengő üzenetként gondolni a fenntarthatóságra, elérkezett az idő, hogy a „green washing” helyét valódi tettek vegyék át – állítja Sándor Gabriella, a Libri-Bookline Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatója....
- Hirdetés -

SzuperZöld

Tovább zöldül a ŠKODA

Töretlenül folytatja a ŠKODA AUTO a vállalat szén-dioxid-mentesítését, amit „NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030” koncepciója keretében holisztikus cselekvési tervvel is támogat. Az elektromobilitási átállás felgyorsítása mellett az akkumulátorhajtású elektromos járművek hosszú távon fenntartható...

Faültetési akcióban a K&H

A klímaváltozás már nem csak a jövő fenyegetése, egyre többször saját bőrünkön is megtapasztalhatjuk a felmelegedés hatásait, legyen szó forró nyárról vagy a nemrég véget érő aszályról. A globális felmelegedéshez vezető egyik ok a...

Így hat a klímaváltozás a gazdaságra

A klímaváltozás ma már nem kérdés, hanem tény, ami feladatok sokasága elé állítja a gazdasági szereplőket. A vállalatok működésére és teljesítményére már jelenleg is, de a jövőben még inkább hatással lesz az éghajlatváltozás. A...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....