- Hirdetés -

3D-s fotókkal fejlesztenek a webshopok

|

Az utóbbi években Magyarországon is általános jelenséggé vált az internetes vásárlás, mégis rendszeresek az olyan visszatérő kifogások, amelyek miatt sokan még ma is félnek online rendelni. Jellemző például, hogy a látogatót azért nem győzi meg a termék, mert a látott kép alapján nem tudja eldönteni, vajon az megfelel-e az ő személyes igényeinek. Erre ad választ egy világszerte elterjedőben lévő fotótechnológia, amely a webshopok üzemeltetőinek és a vásárlóknak is segítséget nyújt.

A webáruházak üzemeltetőinek és a vásárlóknak egyaránt visszatérő fejfájást okoznak a visszaküldött, de már kibontott termékek. Ilyenkor a vásárló kellő bizalmat szavazott a megrendeléshez, ám élőben szembesült vele, hogy mégsem a számára megfelelő terméket kapta, esetleg “nem is olyan, mint a képeken”. Ez természetesen vásárlói és kereskedői oldalról is elvesztegetett idő és nem kevés bosszúság forrása. Ugye, ismerősek ezek a problémák?

Épp az ilyen helyzeteket tudja kiküszöbölni egy új technológia, ami már Magyarországon is elérhető: a 3 dimenziós, 360 fokban forgatható termékfotók készítése. A látogató az ilyen képek segítségével minden eddiginél részletesebb és hitelesebb képet kap az árucikkről, ami elősegíti, hogy megalapozott döntést hozzon, mielőtt az online korarába rakja azt.

Olyan, mintha kézbe fognánk a terméket

A 3D képről fontos tudnunk, hogy nem csupán automatikusan körbe-körbe forog, hanem bármikor és bárhol meg is lehet állítani, visszafelé forgatni és akár ötszörösre nagyítani is. Mindez lehetővé teszi, hogy a vásárló a legapróbb részletre kiterjedően vizsgálja a terméket – így már többnyire fel sem merülhet, hogy a vásárláskor ne lenne tisztában annak jellemzőivel.

A reszponzív technikának köszönhetően 100%-os minőségben jelennek meg a képek minden ma használatos informatikai eszköz képernyőjén, legyen az számítógép, tablet vagy mobiltelefon. És hogy milyen termékeket lehet fotózni ezzel a módszerrel? Bármilyet, ami teljesen “körbejárható” és elég messze lehet tőle menni úgy, hogy az egész tárgy rajta legyen a fényképeken.

Minden olyan termékről érdemes 360 fokban körbeforgatható képet készíteni, amelyet a vásárló egyébként is levenne a polcról, kézbe venne, és megforgatna, ha egy valódi boltban meglátná. A 3D fotózásnak pont ez a lényege! Így a termék olyan „közel” kerül a látogatóhoz, hogy szinte a „kezében érzi”, miközben ide-oda forgatja, kinagyítja egyes részleteit.

Magyar fejlesztésű fotoboxok

“A 3D fotók elkészítéséhez sokszor olyan fényviszonyokra van szükség, amilyeneket a gyári fotoboxok nem tudnak biztosítani. Éppen ezért én a felhasználói igényekhez igazítva készítettem el a speciálisan ehhez a fajta fotózáshoz szükséges boxokat” – mondja Bod Péter, a 3dphotos.hu megálmodója.

A 3D fotók talán egyetlen hátránya, hogy elkészítésük magasabb költséggel jár, mint hagyományos társaiké. A felfutóban lévő fotótechnika használatával azonban nem csupán a visszaküldések számából lehet lefaragni: jelentősen megnövelhetjük azt az időtartalmot is, amit a látogatók a webáruházban töltenek, hiszen a 3D fotók folyamatos interakcióra késztetik őket.

Bod Péter hozzátette: azok a webshop üzemeltetők így lépéselőnybe kerülhetnek a konkurenciával szemben, akik alkalmazzák a technológiát. A látogatók várhatóan amellett az oldal mellett fognak elköteleződni, ahol a kiszemelt termékről megbízható többletinformációt kapnak. Arról nem is beszélve, hogy a “profi webshop” érzete könnyen alakíthatja őket visszatérő vásárlóvá.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...