- Hirdetés -

3D-s fotókkal fejlesztenek a webshopok

|

- Hirdetés -

Az utóbbi években Magyarországon is általános jelenséggé vált az internetes vásárlás, mégis rendszeresek az olyan visszatérő kifogások, amelyek miatt sokan még ma is félnek online rendelni. Jellemző például, hogy a látogatót azért nem győzi meg a termék, mert a látott kép alapján nem tudja eldönteni, vajon az megfelel-e az ő személyes igényeinek. Erre ad választ egy világszerte elterjedőben lévő fotótechnológia, amely a webshopok üzemeltetőinek és a vásárlóknak is segítséget nyújt.

A webáruházak üzemeltetőinek és a vásárlóknak egyaránt visszatérő fejfájást okoznak a visszaküldött, de már kibontott termékek. Ilyenkor a vásárló kellő bizalmat szavazott a megrendeléshez, ám élőben szembesült vele, hogy mégsem a számára megfelelő terméket kapta, esetleg “nem is olyan, mint a képeken”. Ez természetesen vásárlói és kereskedői oldalról is elvesztegetett idő és nem kevés bosszúság forrása. Ugye, ismerősek ezek a problémák?

Épp az ilyen helyzeteket tudja kiküszöbölni egy új technológia, ami már Magyarországon is elérhető: a 3 dimenziós, 360 fokban forgatható termékfotók készítése. A látogató az ilyen képek segítségével minden eddiginél részletesebb és hitelesebb képet kap az árucikkről, ami elősegíti, hogy megalapozott döntést hozzon, mielőtt az online korarába rakja azt.

Olyan, mintha kézbe fognánk a terméket

A 3D képről fontos tudnunk, hogy nem csupán automatikusan körbe-körbe forog, hanem bármikor és bárhol meg is lehet állítani, visszafelé forgatni és akár ötszörösre nagyítani is. Mindez lehetővé teszi, hogy a vásárló a legapróbb részletre kiterjedően vizsgálja a terméket – így már többnyire fel sem merülhet, hogy a vásárláskor ne lenne tisztában annak jellemzőivel.

A reszponzív technikának köszönhetően 100%-os minőségben jelennek meg a képek minden ma használatos informatikai eszköz képernyőjén, legyen az számítógép, tablet vagy mobiltelefon. És hogy milyen termékeket lehet fotózni ezzel a módszerrel? Bármilyet, ami teljesen “körbejárható” és elég messze lehet tőle menni úgy, hogy az egész tárgy rajta legyen a fényképeken.

Minden olyan termékről érdemes 360 fokban körbeforgatható képet készíteni, amelyet a vásárló egyébként is levenne a polcról, kézbe venne, és megforgatna, ha egy valódi boltban meglátná. A 3D fotózásnak pont ez a lényege! Így a termék olyan „közel” kerül a látogatóhoz, hogy szinte a „kezében érzi”, miközben ide-oda forgatja, kinagyítja egyes részleteit.

Magyar fejlesztésű fotoboxok

“A 3D fotók elkészítéséhez sokszor olyan fényviszonyokra van szükség, amilyeneket a gyári fotoboxok nem tudnak biztosítani. Éppen ezért én a felhasználói igényekhez igazítva készítettem el a speciálisan ehhez a fajta fotózáshoz szükséges boxokat” – mondja Bod Péter, a 3dphotos.hu megálmodója.

A 3D fotók talán egyetlen hátránya, hogy elkészítésük magasabb költséggel jár, mint hagyományos társaiké. A felfutóban lévő fotótechnika használatával azonban nem csupán a visszaküldések számából lehet lefaragni: jelentősen megnövelhetjük azt az időtartalmot is, amit a látogatók a webáruházban töltenek, hiszen a 3D fotók folyamatos interakcióra késztetik őket.

Bod Péter hozzátette: azok a webshop üzemeltetők így lépéselőnybe kerülhetnek a konkurenciával szemben, akik alkalmazzák a technológiát. A látogatók várhatóan amellett az oldal mellett fognak elköteleződni, ahol a kiszemelt termékről megbízható többletinformációt kapnak. Arról nem is beszélve, hogy a “profi webshop” érzete könnyen alakíthatja őket visszatérő vásárlóvá.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Schaeffler-csoportnál folytatja Varró Balázs

Október közepétől Varró Balázs tölti be a Head of Communications and Branding pozíciót az autóipari és ipari beszállító Schaeffler-csoport magyarországi vállalatainál. Varró Balázs a Philip Morris-nál kezdett vállalati kommunikációval foglalkozni, ezt követően a Viasat...

A hirdetőknek is érdekük az árkorrekció

Sokkal optimistább forgatókönyvvel indulnak neki a 2022-es évnek a hirdetők, így jövőre is keresleti piacról beszélhetünk a televíziós reklámpiacon – mondja Guttengéber Csaba, az Atmedia ügyvezető igazgatója, aki szerint a hirdetőknek is érdeke, hogy...

Magyarok a leggyorsabban fejlődő techcégek között

Idén három magyar társaság is különdíjat kapott a közép-európai Deloitte Technology Fast 50 programban, a Growth Stars és Impact Stars kategóriákban. A program a régió leggyorsabban fejlődő technológiai vállalkozásait mutatja be, amire idén minden...

Hibrid munkavégzéssel javult a belső kommunikáció

Jelentős informatikai fejlesztéseket és költségmegtakarítást, az IT részleggel való elégedettség növekedését hozta a hibrid munkavégzés bevezetése a Groupamánál. Az új kommunikációs módok és csatornák a belső kommunikációt hatékonyabbá és közvetlenebbé tették, ami abból is...

Nagy kihívásokat hoz az alapanyaghiány a kkv-knak

Új akadályokkal kell szembenézniük a kkv-knak - derül ki a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves eredményeiből. Tavaly a járvány közvetlen következményeként a kereslethiány okozott nehézségeket, mostanra viszont az anyaghiány jelent kihívást a kereslet...

Közösségi oldallal erősít a magyar kriptovaluta

Hazai viszonylatban kiemelkedő eredményeket ért el az indulását követő első két hónapban a legújabb magyar kriptovaluta. A privát értékesítési szakaszban, több mint 70 millió forintért vásároltak MST tokent a világ legkülönbözőbb pontjairól. Többek között...

Újabb autószalon nyílik Budapesten

Sikeresen megtörtént a Váci út 76-80. alatt található szalon műszaki átadása. Az AutoWallis által hazánkban és a régió nyolc másik országában képviselt két ikonikus brit márka a jövő év elejétől egy olyan több mint...

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Több ásványvíz és üdítő fogyott eddig, mint 2020-ban

Az ásványvizek, ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek és jegesteák forgalma 1912 millió liter volt az idén az első három negyedévben, 3 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, de így is 4 százalékkal elmaradt...

A Schaeffler-csoportnál folytatja Varró Balázs

Október közepétől Varró Balázs tölti be a Head of Communications and Branding pozíciót az autóipari és ipari beszállító Schaeffler-csoport magyarországi vállalatainál. Varró Balázs a Philip Morris-nál kezdett vállalati kommunikációval foglalkozni, ezt követően a Viasat...

A hirdetőknek is érdekük az árkorrekció

Sokkal optimistább forgatókönyvvel indulnak neki a 2022-es évnek a hirdetők, így jövőre is keresleti piacról beszélhetünk a televíziós reklámpiacon – mondja Guttengéber Csaba, az Atmedia ügyvezető igazgatója, aki szerint a hirdetőknek is érdeke, hogy...

Magyarok a leggyorsabban fejlődő techcégek között

Idén három magyar társaság is különdíjat kapott a közép-európai Deloitte Technology Fast 50 programban, a Growth Stars és Impact Stars kategóriákban. A program a régió leggyorsabban fejlődő technológiai vállalkozásait mutatja be, amire idén minden...

Hibrid munkavégzéssel javult a belső kommunikáció

Jelentős informatikai fejlesztéseket és költségmegtakarítást, az IT részleggel való elégedettség növekedését hozta a hibrid munkavégzés bevezetése a Groupamánál. Az új kommunikációs módok és csatornák a belső kommunikációt hatékonyabbá és közvetlenebbé tették, ami abból is...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA