Öt év alatt 47,1 milliárd dollárral csökkent a lineáris tévézéshez köthető reklámköltés, igaz a visszaesés jelentős részét a tavalyi év adta. Az online videós tartalmak viszont egyre népszerűbbek a hirdetők körében is.
A WARC „Global Advertising Trend: Next Generation TV” tanulmánya szerint csak 2020-ban 33,5 milliárd dollárral csökkentek a vizsgált piacokon a tévés reklámköltések. Szinte valamennyi, az elemzés készítői által felmért országban visszaesés történt a múlt évben, kivételt jelent India, ahol majdnem 10 százalékos volt a növekedés, illetve Oroszország, ahol 0,1 százalékos bővülést mértek.
A tanulmány készítői előrejelzést is adtak az idei évre vonatkozóan, várakozásaik szerint 3,6 százalékos bővülést hozhat 2021-es a tévés hirdetési piacon.
Miközben a lineáris tévézéshez köthető reklámköltések csökkennek, online videós tartalmakhoz kapcsolódóan egyre több hirdetés jelenik meg. Az elemzés szerint ez a szegmens 2016 és 2020 között 38,7 milliárd dollárra bővült és még tavaly is 7 százalék fölötti volt a növekedés.
Az online videós hirdetések a teljes videótartalmakhoz köthető reklámpiac mintegy negyedét adja. Abszolút értékben ugyanakkor a lineáris TV-s hirdetési piac még mindig mintegy 2,5-szer nagyobb.