- Hirdetés -

5 dolog, amit tudnunk kell, ha belevágunk egy startup elindításába (x)

|

- Hirdetés -

Amikor az ember az alkalmazotti lét után belevág egy saját vállalkozásba, bizony csak kapkodja a fejét az első pár évben. Ezernyi dologra kell ügyelnünk, tengernyi kihívással nézünk szembe, és kismilló elakadás adódhat. Hogyan lehet ezekkel megbirkózni? Úgy, hogy már előre felkészülünk rájuk! Cikkünkből öt fontos tippet ismerhetsz meg egy startup indításhoz. (x)

Ismerjük meg a startup-piacot!

A magyar startup-piac európai és nemzetközi mércével is igen sikeresnek mondható: számos hazai startup vált világszinten is meghatározó vállalattá, és jelenleg is több olyan cég van, amely jó eséllyel pályázik az unikornis címre. (Ezt azok a vállalkozások nyerik el, amelyeknek legalább egymilliárd dolláros a bevétele.)

Az általános környezet tehát úgy tűnik, hogy kedvező az induló vállalkozásoknak, az egyes területeken azonban hatalmas eltérések lehetnek. Éppen ezért alaposan fel kell mérnünk a piacunkat az indulás előtt. Hány startup működik a szektorban, és milyen árbevétellel büszkélkedhetnek? Vajon zsúfolt piacra lépünk be, ahol hatalmas a verseny, vagy épp ellenkezőleg?

Legyünk tisztában a pénzügyi kihívásokkal!

A pénzügyi tudatosság a vállalkozásindítás alfája és omegája. Csak akkor van esélyünk hosszú távon talpon maradni, ha részletes, többféle forgatókönyvet is lefedő üzleti tervvel rendelkezünk. Mindenképp számoljunk azzal, hogy az első két-három évben nem lesz jelentősebb bevételünk, pláne nyereségünk. Tegyük fel magunknak a kérdést, hogy tudjuk-e finanszírozni a működést, a bővülést és a váratlan kiadásokat ilyen körülmények között is!

A pénzügyi nehézségeket persze több módszerrel is áthidalhatjuk. Léteznek kifejezetten kezdő vállalkozásoknak szánt hitelek, vagy akár befektetőket is kereshetünk a cégünkhöz. Ezen a ponton érdemes tisztázni azt is, hogy mik a terveink a startuppal: növekedés, tőzsdére lépés vagy éppen az exit.

Ismernünk kell a szabályozást

A startupot a magyar jogszabályok „korai fázisú vállalkozásként” definiálják, ami azt jelenti, hogy maximum három éve alapították, nagy növekedési potenciállal rendelkezik, és tőkealap még nem fektetett bele. Ezek a feltételek azért fontosak, mert az adózásnál, illetve a hazai és EU-s pályázatoknál kizáró tényező, ha a cégünk nem felel meg valamelyik kritériumnak.

Az adózás és a megfelelő cégforma kiválasztása amúgy is kulcsfontosságú. Alapvetően a bt., a kft vagy a részvénytársaság jöhet szóba, de akár egyéni vállalkozóként is indíthatunk startupot. Mindegyik megoldás más és más adózási rendet és kötelezettségeket von maga után, a döntéshez tehát szükségünk lesz egy cégalapításban jártas könyvelő és ügyvéd közreműködésére.

Sok mindenhez kell értenünk

Egy nagyvállalatnál külön ember foglalkozik a marketinggel, a HR-rel, az értékesítéssel, a pénzügyekkel és persze az operatív feladatokkal. Kezdőként nekünk aligha lesz lehetőségünk több tucat munkatársat felvenni, ezért egyfajta one man show-ként kell funkcionálnunk. Mindenképp tanuljuk meg, hogy miként működik a Google és a Facebook hirdetéskezelője, hogy saját kezűleg is reklámozhassuk a termékünket, szolgáltatásunkat.

Az értékesítés legalább ilyen fontos, ehhez pedig kiváló kommunikációs készségekre van szükségünk. Szerencsére számos tanfolyam, workshop létezik, ahol cégvezetők sajátíthatják el a sales alapjait, ami az indulásnál elengedő lehet. Amúgy is célszerű minél több képzésen részt venni az első időkben, hiszen ez a tudás később is nagy előnyt jelent majd.

Az energiahatékonyság fontossága

Az energiahatékonyság nem csupán egy jól csengő, divatos szó, hanem egy, a cégünk működését és pénzügyi helyzetét döntően befolyásoló kérdéskör. Egy induló vállalkozásnak ugyanis ott kell megfognia a pénzt, ahol csak lehet. Márpedig az energia pocsékolása felesleges extra terhet jelent a pénztárcánknak – nem jó ötlet tehát félvállról venni a dolgot.

Az energiahatékonyság nulladik lépése az, hogy átgondoljuk, szükségünk van-e irodára, és ha igen, milyenre. Ha tehetjük, válasszunk olyan ingatlant, ahol megújuló forrásokból származik az energia, ahol korszerű LED-izzók biztosítják a világítást, és természetes eszközökkel történik a légkondicionálás. Amennyiben gyártással foglalkozunk, a folyamatainkat tehetjük zöldebbé és tudatosabbá, míg egy szolgáltatónál a minél nagyobb fokú digitalizáció vezethet az energiahatékonyság irányába. Emellett a munkaerő-munkavégzés szempontjából is igyekezzünk a maximális hatásfokot elérni, hiszen bár közvetetten, de ezzel is spórolhatunk!

Tény, hogy sok kezdő vállalkozás jut zsákutcába az első pár évben, és az is megesik, hogy egy cég nem tud egyről a kettőre jutni. Mindez azonban könnyedén elkerülhető, ha már az indulás előtt részletes, mindenre kiterjedő tervvel rendelkezünk, segítséget kérünk a nehéz döntésekben és nem teszünk elhamarkodott lépéseket! (x)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kizöldül a Nádudvari

Átfogó környezettudatos fejlesztési programot valósít meg az idén a Nádudvari Élelmiszer Kft., amelynek eredményeként körülbelül 300 család igényét fedező energiamennyiséget sikerül megspórolni. A fenntartható gazdálkodás jegyében további lépéseket is tesz a cég, így az...

Szoboszlaival kezdi az új évet a Network4

December 3-án a MATCH4-en láthatják a szurkolók, ahogyan a Liverpool a Fulhamet fogadja, közvetlenül karácsony előtt, december 20-án pedig a Liverpool - West Ham Ligakupa-negyeddöntő kerül képernyőre. A rajongóknak jól indul az új év...

Jeges izgalmak a Sport TV-n

Nem volt még arra példa Magyarországon, hogy televízióban is követhető legyen az U20-as divízió 1/A jégkorong-világbajnokság. A Sport TV azonban december 10-16. között élőben közvetíti a magyar válogatott mérkőzéseit a hazai eseményről.December 10. és...

Hatalmas a különbség a borvidékek ingatlanárai között

Magyarország hat borrégiója közül az Etyek-Budai, a Móri, a Neszmélyi, a Pannonhalmi és a Soproni borvidéket magában foglaló Felső-Pannon borrégióban volt a legdrágább, csaknem 500 ezer forint a lakások négyzetmétere 2022-2023-ban. A legalacsonyabb, négyzetméterenkénti...

Automata boltot nyitott a Spar

Mesterséges intelligencián alapuló, pénztáros és eladók nélküli SPAR automata üzlet működött két napon át Budapesten, Európa legnagyobb Sneakerness fesztiválján. Az elsősorban a Z-generáció tagjainak szánt szolgáltatás teszt-üzemmódban dolgozott, de a mobil „Satellit Store S”...

Messze még a hazai cégek valódi felelősségvállalása

A hazai cégek elkötelezettek a társadalmi felelősségvállalás (CSR) tekintetében, de távol vannak attól, hogy valódi megoldásokat nyújtsanak a szociális és környezeti problémák hatékony kezelésére – derül ki a WHC Csoport és a Scale Impact...

Egyre tudatosabbak a magyar munkavállalók

A munkavállalók háromnegyede tartja fontosnak a munka és a magánélet összeegyeztethetőségét – derült ki a Családbarát Magyarország Központ munkaerőpiaci kutatásából. Az országos reprezentatív felmérés célja elsősorban a magyarországi atipikus foglalkoztatási helyzet feltárása volt, különösképpen...

Különleges kiállítással ünnepel a Népszava

1873-tól napjainkig vezeti végig a látogatót a magyar újságírás legnagyobb hagyományokkal bíró, folyamatosan máig is aktív napilapjának címoldalain keresztül a Fuga Építészeti Központban november 29-én nyíló kiállítás. A történelem nagy viharait is túlélő, idén...

Nagyot ment „A LEGO Oroszlán” az idei Effie-n

A marketing Oscarjaként is emlegetett Effie hazai versenyének nagy győztese a három Arannyal és a Platina Effie-vel jutalmazott „A LEGO Oroszlán” című pályamű lett. A LEGO Hungary és a Red Lemon Media kampánya az...

Az E.ON a Cafét választotta

Régiós médiaügynökségi partnert választott magának az E.ON SE energiavállalat, a tendernyertes a Mediaplus, melynek magyarországi partnere a Café Reklám. 2024-től indul el a közös munka, amelyben a Café az E.ON Hungária Csoport médiatervezési, stratégiai...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ez lehet az okosmobilok jövője

Abu-Dzabiban, a Fortune Global Forum 2023-on Dr. Ray Guo, a HONOR marketingigazgatója beszélt az okos készülékek jövőjéről. Egyéb vállalati vezetőkkel tárgyalta az intelligens világ jövőképét, kitérve a hajlítható eszközök népszerűségére, a mesterséges intelligenciára és...

Kizöldül a Nádudvari

Átfogó környezettudatos fejlesztési programot valósít meg az idén a Nádudvari Élelmiszer Kft., amelynek eredményeként körülbelül 300 család igényét fedező energiamennyiséget sikerül megspórolni. A fenntartható gazdálkodás jegyében további lépéseket is tesz a cég, így az...

Szoboszlaival kezdi az új évet a Network4

December 3-án a MATCH4-en láthatják a szurkolók, ahogyan a Liverpool a Fulhamet fogadja, közvetlenül karácsony előtt, december 20-án pedig a Liverpool - West Ham Ligakupa-negyeddöntő kerül képernyőre. A rajongóknak jól indul az új év...

Jeges izgalmak a Sport TV-n

Nem volt még arra példa Magyarországon, hogy televízióban is követhető legyen az U20-as divízió 1/A jégkorong-világbajnokság. A Sport TV azonban december 10-16. között élőben közvetíti a magyar válogatott mérkőzéseit a hazai eseményről.December 10. és...

Hatalmas a különbség a borvidékek ingatlanárai között

Magyarország hat borrégiója közül az Etyek-Budai, a Móri, a Neszmélyi, a Pannonhalmi és a Soproni borvidéket magában foglaló Felső-Pannon borrégióban volt a legdrágább, csaknem 500 ezer forint a lakások négyzetmétere 2022-2023-ban. A legalacsonyabb, négyzetméterenkénti...
- Hirdetés -

Podcast

A sneaker az új generáció óraszenvedélye

A sneakerek embereket, generációkat kötnek össze, a resellerek óriási pénzeket kaszálnak a legkisebb kiegészítőkkel is, a laikusok pedig nem értik, miért. Erről rántja le a leplet Trunk Tamás, a Dablty alapítója, influenszer és Z-generációs...

A piac előtt tudtunk járni

A csapból is az AI folyik, és ez még egy darabig biztos így lesz. Nem csoda hát, hogy többek között erről, valamint ügynökségépítésről és a Brand Festivalról is folyt a beszélgetés Biró Lászlóval, a...

A listák hatalma – Signature40 a Business Lounge-ban

Az idei Marketing Summiton már másodjára hirdették ki a 40 legjobb marketingmenedzser listáját, a Signature40-t. Így a szeptember 27-ei Business Lounge is ekörül forgott. Vaszary Ádám, a lista társalapítója a lista hátteréről, az inspirációról...

Don't Miss

Hiszünk a szinergia erejében

A csatornák kombinációja eredményezi a legnagyobb hatékonyságot marketingtevékenységünk során – mondta el Charlotte Miles. Az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős marketing menedzsere az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy miért indították el már...

Időt és energiát spórolunk ügyfeleinknek – interjú Csiszár Gergővel

Gyorsabb és hatékonyabb együttműködések, ahol jó nagy betűkkel folyamatosan látható minden fontos KPI az ügyfél számára, nincs kamuzás – többek között ezt nyújtja a felhasználók számára a Post For Rent új megoldása Csiszár Gergő...

Akár gyorsíthatunk is tovább

Erős növekedési fázisban vagyunk, és az a célunk, hogy ez az ütem tartósan fennmaradjon – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak R. Kovács Dániel. A Front Page Communications alapítója, ügyvezető igazgatója nem titkolja, hogy ügynökségi területen...

Az áraknak emelkedniük kell

A televíziós hirdetési áraknak emelkedniük kell ahhoz, hogy minden reklámozó hozzáférhessen a tévé által biztosított elérésekhez – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dudás Gergely. Az RTL Magyarország bevételekért felelős vezérigazgató-helyettese jelezte azt is, hogy éppen...

Fókuszban a multiplatform növekedés

A lineáris piac lassan elérheti a maximumát, és egyre inkább van egy olyan típusú közönség, amelyik a streaming felé fordul – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Borsány-Gyenes András. A Network4 Media Group vezérigazgatója beszélt a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Kizöldül a Nádudvari

Átfogó környezettudatos fejlesztési programot valósít meg az idén a Nádudvari Élelmiszer Kft., amelynek eredményeként körülbelül 300 család igényét fedező energiamennyiséget sikerül megspórolni. A fenntartható gazdálkodás jegyében további lépéseket is tesz a cég, így az...

Új törvény segítheti, hogy fenntarthatóbban működjenek a vállalatok

Benyújtotta a kormány a fenntartható vállalati működést ösztönző törvénymódosítási javaslatot az Országgyűlésnek – hívja fel a figyelmet az EY. Az érintett hazai cégeknek környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) szempontból is át kell világítaniuk működésüket,...

Díjat nyert a K&H fenntarthatósági indexe

A Kreatív magazin szakmai zsűrije ezüst Prizma-díjjal értékelte a K&H fenntarthatósági indexét és a hozzá kapcsolódó kommunikációs tevékenységet, amely hatékonyan és társadalmilag felelősen alkalmazza az adat- és kutatásalapú PR-eszközöket. A hazai PR-, reklám- és...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....