- Hirdetés -

5 dolog, amit tudnunk kell, ha belevágunk egy startup elindításába (x)

|

Amikor az ember az alkalmazotti lét után belevág egy saját vállalkozásba, bizony csak kapkodja a fejét az első pár évben. Ezernyi dologra kell ügyelnünk, tengernyi kihívással nézünk szembe, és kismilló elakadás adódhat. Hogyan lehet ezekkel megbirkózni? Úgy, hogy már előre felkészülünk rájuk! Cikkünkből öt fontos tippet ismerhetsz meg egy startup indításhoz. (x)

Ismerjük meg a startup-piacot!

A magyar startup-piac európai és nemzetközi mércével is igen sikeresnek mondható: számos hazai startup vált világszinten is meghatározó vállalattá, és jelenleg is több olyan cég van, amely jó eséllyel pályázik az unikornis címre. (Ezt azok a vállalkozások nyerik el, amelyeknek legalább egymilliárd dolláros a bevétele.)

Az általános környezet tehát úgy tűnik, hogy kedvező az induló vállalkozásoknak, az egyes területeken azonban hatalmas eltérések lehetnek. Éppen ezért alaposan fel kell mérnünk a piacunkat az indulás előtt. Hány startup működik a szektorban, és milyen árbevétellel büszkélkedhetnek? Vajon zsúfolt piacra lépünk be, ahol hatalmas a verseny, vagy épp ellenkezőleg?

Legyünk tisztában a pénzügyi kihívásokkal!

A pénzügyi tudatosság a vállalkozásindítás alfája és omegája. Csak akkor van esélyünk hosszú távon talpon maradni, ha részletes, többféle forgatókönyvet is lefedő üzleti tervvel rendelkezünk. Mindenképp számoljunk azzal, hogy az első két-három évben nem lesz jelentősebb bevételünk, pláne nyereségünk. Tegyük fel magunknak a kérdést, hogy tudjuk-e finanszírozni a működést, a bővülést és a váratlan kiadásokat ilyen körülmények között is!

A pénzügyi nehézségeket persze több módszerrel is áthidalhatjuk. Léteznek kifejezetten kezdő vállalkozásoknak szánt hitelek, vagy akár befektetőket is kereshetünk a cégünkhöz. Ezen a ponton érdemes tisztázni azt is, hogy mik a terveink a startuppal: növekedés, tőzsdére lépés vagy éppen az exit.

Ismernünk kell a szabályozást

A startupot a magyar jogszabályok „korai fázisú vállalkozásként” definiálják, ami azt jelenti, hogy maximum három éve alapították, nagy növekedési potenciállal rendelkezik, és tőkealap még nem fektetett bele. Ezek a feltételek azért fontosak, mert az adózásnál, illetve a hazai és EU-s pályázatoknál kizáró tényező, ha a cégünk nem felel meg valamelyik kritériumnak.

Az adózás és a megfelelő cégforma kiválasztása amúgy is kulcsfontosságú. Alapvetően a bt., a kft vagy a részvénytársaság jöhet szóba, de akár egyéni vállalkozóként is indíthatunk startupot. Mindegyik megoldás más és más adózási rendet és kötelezettségeket von maga után, a döntéshez tehát szükségünk lesz egy cégalapításban jártas könyvelő és ügyvéd közreműködésére.

Sok mindenhez kell értenünk

Egy nagyvállalatnál külön ember foglalkozik a marketinggel, a HR-rel, az értékesítéssel, a pénzügyekkel és persze az operatív feladatokkal. Kezdőként nekünk aligha lesz lehetőségünk több tucat munkatársat felvenni, ezért egyfajta one man show-ként kell funkcionálnunk. Mindenképp tanuljuk meg, hogy miként működik a Google és a Facebook hirdetéskezelője, hogy saját kezűleg is reklámozhassuk a termékünket, szolgáltatásunkat.

Az értékesítés legalább ilyen fontos, ehhez pedig kiváló kommunikációs készségekre van szükségünk. Szerencsére számos tanfolyam, workshop létezik, ahol cégvezetők sajátíthatják el a sales alapjait, ami az indulásnál elengedő lehet. Amúgy is célszerű minél több képzésen részt venni az első időkben, hiszen ez a tudás később is nagy előnyt jelent majd.

Az energiahatékonyság fontossága

Az energiahatékonyság nem csupán egy jól csengő, divatos szó, hanem egy, a cégünk működését és pénzügyi helyzetét döntően befolyásoló kérdéskör. Egy induló vállalkozásnak ugyanis ott kell megfognia a pénzt, ahol csak lehet. Márpedig az energia pocsékolása felesleges extra terhet jelent a pénztárcánknak – nem jó ötlet tehát félvállról venni a dolgot.

Az energiahatékonyság nulladik lépése az, hogy átgondoljuk, szükségünk van-e irodára, és ha igen, milyenre. Ha tehetjük, válasszunk olyan ingatlant, ahol megújuló forrásokból származik az energia, ahol korszerű LED-izzók biztosítják a világítást, és természetes eszközökkel történik a légkondicionálás. Amennyiben gyártással foglalkozunk, a folyamatainkat tehetjük zöldebbé és tudatosabbá, míg egy szolgáltatónál a minél nagyobb fokú digitalizáció vezethet az energiahatékonyság irányába. Emellett a munkaerő-munkavégzés szempontjából is igyekezzünk a maximális hatásfokot elérni, hiszen bár közvetetten, de ezzel is spórolhatunk!

Tény, hogy sok kezdő vállalkozás jut zsákutcába az első pár évben, és az is megesik, hogy egy cég nem tud egyről a kettőre jutni. Mindez azonban könnyedén elkerülhető, ha már az indulás előtt részletes, mindenre kiterjedő tervvel rendelkezünk, segítséget kérünk a nehéz döntésekben és nem teszünk elhamarkodott lépéseket! (x)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

OOH piac: időben kell lépni a hirdetőknek

Az óriásplakát- és citylight-felületek iránti kereslet az elmúlt években folyamatosan növekedett, ami a piaci szereplők és az ügyfelek számára egyaránt új kihívásokat jelent. A MAKSZ Méida Szekciójának ajánlása a hirdetőknek.Ezt a tendenciát tovább erősíti,...

Radics Gigivel indul az UTAZÓK Podcast

Rendhagyó podcastot indított Mahó Andrea, aki meghívott vendégeivel egy-egy számukra meghatározó film kapcsán beszélget az életükről, tapasztalataikról és karrierjükről.Az első epizódban Radics Gigi tárja fel a gondolatait és érzéseit azzal kapcsolatban, hogy hogyan indult...

Országos szintre lépett a PENNY és a foodora együttműködése

November közepétől a PENNY vásárlói már országos szinten intézhetik akár nagy bevásárlásaikat is a foodora applikációján keresztül. Az ünnepi időszak közeledtével tényleges segítséget jelenthet a családok számára, hogy a diszkontlánc összes termékkategóriája kényelmesen és...

Változás a SPAR üzleteiben

A SPAR Magyarország összesen 736 millió forintot fordított egy-egy miskolci, soproni és tatabányai üzletének modernizálására. A vállalat saját erőből megvalósult fejlesztései révén megújultak a szupermarketek belső terei, és az áruházak a korábbinál kevesebb energiát...

Lukas Graham is érkezik a Paloznaki Jazzpiknikre

7 Years, Love Someone, Mama Said, Share That Love és még sorolhatnánk a Lukas Graham világsikereket, amelyektől előre borítékolható a libabőr a 2025-ös Jazzpiknik pénteki napján. Szombaton a Piknik közönségkedvencei térnek vissza a színpadra,...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

Extrém mentőakciókkal érkezik a Spektrum új műsora

A Spektrum legújabb szemléletformáló, saját gyártású produkciója az ember és az állatvilág különleges együttélését, az állatorvosi munka rejtelmeit, a nem mindennapi veszélyekkel járó fajmentést, valamint a fajok megóvását mutatja be. A Dr. S.O.S. –...

Az online térben is hódítanak a digitális tárcák

Forradalmian berobbant a digitális tárcák alkalmazása az idei évben. Az online fizetési megoldásokat nyújtó magyar Barion felületén 2024 elején még csak a forint tranzakciók 10 százalékát, október végére viszont már 25 százalékát bonyolították Apple...

A Bajnokok Ligája tökéletesen hozza a számokat

Hosszú interjút adott a Telexnek Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója, amelyben többek között szóba került a streamingszolgáltatásuk és a Bajnokok Ligája közvetítések, illetve a 4iG-vel kötött megállapodásuk is. Konkrét számokat ugyan nem közölt...

Megújult weboldallal folytatja a FleishmanHillard Budapest

A FleishmanHillard Budapest, korábbi nevén Café PR, elindította az új névhez illeszkedő új weboldalát a www.fleishmanhillard.hu címen. Ez a lépés az ügynökség történetének új fejezetét jelzi, amely a digitális jelenlét megerősítésével és az ügyfelekkel...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Naponta jön a Fort Boyard az RTL-en

December 16-tól minden hétköznap este látható lesz az RTL-en a Fort Boyard – Az erőd játéka című műsor. Két új csapat száll majd harcba Gaccio Nagyúr kincseiért, hogy végül a győztes játékos a megszerzett...

OOH piac: időben kell lépni a hirdetőknek

Az óriásplakát- és citylight-felületek iránti kereslet az elmúlt években folyamatosan növekedett, ami a piaci szereplők és az ügyfelek számára egyaránt új kihívásokat jelent. A MAKSZ Méida Szekciójának ajánlása a hirdetőknek.Ezt a tendenciát tovább erősíti,...

Radics Gigivel indul az UTAZÓK Podcast

Rendhagyó podcastot indított Mahó Andrea, aki meghívott vendégeivel egy-egy számukra meghatározó film kapcsán beszélget az életükről, tapasztalataikról és karrierjükről.Az első epizódban Radics Gigi tárja fel a gondolatait és érzéseit azzal kapcsolatban, hogy hogyan indult...

Országos szintre lépett a PENNY és a foodora együttműködése

November közepétől a PENNY vásárlói már országos szinten intézhetik akár nagy bevásárlásaikat is a foodora applikációján keresztül. Az ünnepi időszak közeledtével tényleges segítséget jelenthet a családok számára, hogy a diszkontlánc összes termékkategóriája kényelmesen és...

Változás a SPAR üzleteiben

A SPAR Magyarország összesen 736 millió forintot fordított egy-egy miskolci, soproni és tatabányai üzletének modernizálására. A vállalat saját erőből megvalósult fejlesztései révén megújultak a szupermarketek belső terei, és az áruházak a korábbinál kevesebb energiát...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...