Idén az első félévben 50,1 milliárd dollárt költöttek a felhasználók az App Store-ban és a Google Play-ben mobilalkalmazásokra, azokon belüli vásárlásokra és előfizetésekre, ez közel negyedével több mint egy évvel korábban.
A Sensor Tower elemzése szerint az idei első félév 23,4 százalékos bővülést hozott a két nagy alkalmazásboltban elköltött összeg tekintetében 2019 hasonló időszakához képest. Ez egyben azt is jelenti, hogy gyorsabb volt a növekedés, mint 2018 és 2019 között, ami a cég szakértői szerint a Covid-19 járványra vezethető vissza, hiszen a kijárási korlátozások miatt az emberek az átlagosnál jóval több időt töltöttek az okostelefont használva.
A becslések szerint világszerte 71,5 milliárd mobilalkalmazás telepítés történt, ez 26,1 százalékkal volt több, mint 2019 első félévében.
Az App Store továbbra is jelentős fölénnyel bír az elköltött összeget tekintve, az idei első hat hónapban 32,8 milliárd dollárért vásároltak a felhasználók a szolgáltatáson keresztül, ez 24,7 százalékos növekedést jelent éves összevetésben. A Sensor Tower becslése szerint a Google Play-en keresztül ennek alig több mint felét, 17,3 milliárd dollárt költöttek el, ez éves szinten 21 százalékos bővülés volt.
Ha a játékokat nem számítjuk, akkor a TikTok volt a legnépszerűbb app, mind az App Store-ból, mind a Play-ből ezt töltötték le legtöbbször, összesen 626 millió telepítést regisztráltak. A legtöbb bevételt viszont a Tinder termelte a játékokat leszámítva.