Egy évtized alatt 50 milliárd dollárral csökkenhet a tévé előfizetésből származó árbevétel az Egyesült Államokban a Digital TV Research legújabb elemzése szerint.
A tanulmány alapján a 2015-ös 112 milliárd dollár után 2025-ben már csak mintegy 62 milliárd dolláros bevételre számíthatnak a tévé előfizetésekből az amerikai cégek. Az idén még 82,4 milliárd dollár körül lehet a forgalom, vagyis egy folyamatos negatív trendről van szó, nem egyszeri nagy zuhanásra kell számítani.
Összegben a legnagyobb mértékű visszaesés a műholdas tévészolgáltatások esetében várható, a 2015-ös 43,3 milliárd dollárhoz képest majdnem 21 milliárd dollárral csökkenhet az ebből származó bevétel. De a digitális kábeltévé esetében is 18,5 milliárd dolláros visszaeséssel számol a Digital TV Research új elemzése.
A látványos zuhanás egyértelműen arra vezethető vissza, hogy a fogyasztók elpártolnak az ilyen típusú szolgáltatásoktól. A tanulmány szerint az Egyesült Államokban 2010 és 2025 42 millió felhasználó mondhatja le a tévé előfizetését.