Idén is az Apple bizonyult a legértékesebb márkának a világon a Forbes magazin által összeállított listán, a technológiai brand 182,8 milliárd dollárt ér, ez 8 százalékkal több, mint tavaly. A rangsor első öt helyén technológiai cégek találhatók, a média világából a Disney érte el a legelőkelőbb helyezést, a 8. lett.
Az Apple idén is toronymagasan vezeti a listát, hiszen a második Google 132,1 milliárd dolláros márkaértékkel szerepel a rangsorban, vagyis 50 milliárd dollár a különbség a két brand között. A múlt évben azonban még jóval nagyobb volt az eltérés, a Google ugyanis 30 százalékos fejlődést tudott felmutatni egy év alatt.
A harmadik helyen a szintén látványos növekedést produkáló Microsoft található, míg a negyedik a márkaértékét közel harmadával növelő Facebook lett. Az ötödik helyre az Amazon került, ami 31 százalékos fejlődést ért el és 70,9 milliárd dolláros márkaértékkel a Coca-Cola-t szorította eggyel lejjebb.
A tavalyi tizedikről idén a hetedik helyre került a világ legnagyobb mobiltelefon gyártója, a Samsung, igaz éppen csak megelőzve a Disney-t. A Fox részlegeinek megvásárlását idén bejelentő vállalat a Star Wars és Marvel Cinematic Universe franchise-ok sikerével sem tudta megtartani a hetedik helyet, visszacsúszott a 8. pozícióba. A TOP10-et a Toyota és az AT&T teszi teljessé.
A százas listán szereplő márkák összértéke idén 2150 milliárd dollár, ami 10 százalékkal több, mint egy évvel ezelőtt. A rangsor több mint felét amerikai brandek adják. Az iparágak közül a technológiai szektor a leginkább meghatározó, 20 márka képviseli ezt a szegmenst.
A legnagyobb fejlődést egy év alatt a Netflix tudta felmutatni, 35 százalékkal növelte márkaértékét, a PayPal 33 százalékos bővülést ért el, míg a már említett Amazon lett a harmadik legtöbbet gyarapodó márka.