5,3 millió dollárba került 30 másodperc

ATLANTA, GA - FEBRUARY 3: Sony Michel goes in for a touchdown in the middle of fourth quarter to Super Bowl LIII at Mercedes-Benz Stadium in Atlanta, Georgia on February 3, 2019. (Staff Photo By Christopher Evans/MediaNews Group/Boston Herald)

Mindössze néhány órával a magyar idő szerint ma hajnalban lejátszott Super Bowl LIII előtt jelentette be az eseményt közvetítő CBS, hogy minden tévés reklámhelyet sikerült értékesíteniük. Az Adweek összeállítása szerint egy 30 másodperces szpot 5,1-5,3 millió dollárba is kerülhetett.

Bár a CBS sokáig azt ismételgette, hogy nem hozzák nyilvánosságra, milyen hatékonysággal tudják eladni a Super Bowl közvetítés reklámhelyeit, lényegében az utolsó pillanatokban mégis meggondolták magukat, innen lehet tudni, hogy teljes sikerrel zárták az értékesítést. Az Adweek a tárgyalásokra rálátó forrásaira hivatkozva számolt be egy-egy 30 perces reklámszpot áráról.

Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy idén összesen mennyit hozott maga a mérkőzés a CBS-nek, a múlt évben ez 350 millió dolláros összeg volt, míg a teljes játéknap tévés reklámbevétele ötszázmillió dollár körül alakult, ami természetesen rekordmértékű egynapi bevételt jelentett a médiacég számára.

A végül a New England Patriots sikerét, és ezzel együtt az edző és a már most legendás irányító, Tom Brady hatodik bajnoki címét hozó összecsapás igen pontszegényre sikerült, és a kritikusok szerint meglehetősen rossz játékot hozott a pályán. A reklámokban azonban ezúttal sem kellett csalódniuk a nézőknek, volt néhány igen ötletes és látványos produkció.

A Trónok harca a Budweiserrel hangolt az áprilisban érkező utolsó évadra és rendkívül ötletes szpottal rukkolt elő a Walmart is, ami a Knight Riderben megismert KITT-től kezdve a Tranformers Űrdongóján át a Szellemírtók járgányáig a filmtörténelem számos klasszikus autóját vonultatta fel, amelyekben persze az volt a közös, hogy mindegyikkel az üzletlánc egyik boltjának parkolójában lehet találkozni.

De feltűnt a reklámok között a Washington Post hirdetése is, ami az újságírók munkájának fontosságára hívta fel a figyelmet, illetve Forest Whitakerrel és Harrison Forddal érkezett az Amazon szpotja, ami a cég digitális asszisztensét, Alexát népszerűsítette.