- Hirdetés -

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

|

- Hirdetés -

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a kérdésekre is választ kaphattunk a Signature CEO nyertes Bánhegyi Zsófiától, a Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatójától és a Signature 40 díjazott Besznyák Györgytől.

- Nemrégiben egy olyan álláspont alakult ki a marketingszakmán belül, ami szerint a szakterületek veszíteni látszanak a korábbi hangsúlyos szerepükből, emiatt alapvetően fontossá vált egy egyfajta újrapozicionálás. Mit gondolnak erről?

- Bánhegyi Zsófia: Én nem értek azzal egyet, hogy globálisan a marketing veszítene a szerepéből. Pont azt látjuk az elmúlt évek során, hogy nő a marketing ún. end-to-end szerepe egy vállalat folyamataiban. A kutatástól kezdve a termékfejlesztésen keresztül egészen az értékesítésig és a visszamérésekig azt látni, hogy a marketing egyre nagyobb befolyással bír a döntéshozatalban világszerte. Talán Magyarországon ez még kevésbé van így, de érezni az előrelépést. A Szerencsejáték Zrt.-nél egyértelműen tetten érhető ez a folyamat, hiszen tevékenységünk olyan hatással van az árbevételre és a felelős megközelítésre, amely már „üzleti” területté tesz minket, nem kizárólag támogató területté. Szoros együttműködésben halad előre a kereskedelmi és marketing terület, és hozza is az eredményeket.

- Milyennek ítélik meg a pandémia alatti kommunikációs tevékenységüket?

- Besznyák György: Én úgy gondolom, hogy mindenképpen jól sikerült. Tekintettel arra, hogy a járvány miatti kormányzati intézkedések hatására kevesebben látogatták a lottózókat, rögtön ráfordultunk arra, hogy a digitális csatornákat helyezzük előtérbe. Ennek érdekében a szokásostól rövidebb időn belül sikerült egy olyan reklámkampányt előkészítenünk és megvalósítanunk, ami az eredmények alapján is azt mutatta, hogy sikeresen kezeltük a pandémiás időszakot. A játékosokat egyre nagyobb arányban vettük rá arra, hogy az elektronikus csatornáinkat is használják. Természetesen a pandémia után, a lottózói forgalom visszaépülésével és növekedése mellett az egyik legfontosabb célunk, hogy a játékosokat ezeken a csatornákon is megtartsuk.

- Bánhegyi Zsófia: Egyébként mindezt megelőzően a Szerencsejáték Zrt.-ben soha nem volt dedikált digitális lottózási kampány, az értékesítési csatorna organikusan fejlődött az elmúlt évtizedben. 2020 májusában indult el az első ilyen kampányunk a pandémia hatására. Három hét alatt fejlesztettük le, aminek eredményeképpen az idősebb korosztály is átváltott a digitális felületekre – ahelyett, hogy személyesen lementek volna a lottózóba. Ezzel pedig a felelősség kérdését is érintettük: a lottózói hálózat végig nyitva tartott, de mi tudatosan nem tereltünk oda játékosokat. Úgyszólván az első Covid-hullám alatt a saját, árbevételi céljainkat felülírta ez a megközelítésünk. Az online felületekre tereltünk a kommunikációnkban, hogy segítsük játékosainkat abban, hogy a biztonságosabb digitális játékmódot válasszák akkor, amikor vakcina még nem állt rendelkezésre. A kampány hatására 2020-ban ezzel 60%-kal nőtt például a digitális lottózás aránya, és ez a szint azóta is stabilizálódott.

 

Fotón balról jobbra: Bánhegyi Zsófia, Besznyák György, Vaszary Ádám

 

- Milyen szerepet szánnak 2023-ban a marketingnek – tekintve a jelenlegi kihívásokat, gazdasági helyzetet?

- Bánhegyi Zsófia: Egy nagyon izgalmas időszakot élünk, ugyanis a teljesen monopol időszak véget ér a Szerencsejáték Zrt. piacán. Január elsejétől liberalizálttá vált az online sportfogadás-szervezés, így legális versenytársakkal nézhetünk szembe a jövőben, amely a marketingaktvitásunkra is kihat. Akár beléphetnek nagy szereplők is nemcsak a fogadás, hanem egyben a hirdetési területen is megjelenve. Azt szoktam mondani a kollégáknak, hogy olyan szemléletet kell felvennünk a kreatívfejlesztés, hirdetési formák használata terén, hogy az eddigi egyedüli szerepünket követően itt akár a másik oldalon egy nyugat-európai, feketeöves digitális szakértőcsapattal nézünk szembe a mindennapokban. A rendkívül kompetitív magyar telekommunikációs szektorból érkeztem a Szerencsejáték Zrt-hez, így ez a kihívás személy szerint is kifejezetten motivál. A teljes csapatommal közel egy éve készülünk erre a váltásra.

- Mit gondolnak, a vállalatukra lehet azt mondani, hogy innovatív?

- Bánhegyi Zsófia: A nemzeti lottótársaság tevékenységéből adódik, hogy a digitalizáció minden területen áthatja az üzleti folyamatait, egyben a sikeres jövőképünket is jelenti. Ma már bevételeink 25%-a érkezik online, de a digitális transzformáció támogatja a lottózói játékosélményt is. A marketing, hirdetési területén használt megoldásainkban véleményem szerint utolértük a globális szereplőket ezen a területen 4 év alatt, és egyre több olyan digitális projektet hajtunk végre pl. applikáció- és webfejlesztés területén, amely komoly árbevételi hatással bír. Az előttünk álló időszakban érkező új fejlesztéseink alapjaiban fogják megváltoztatni a játékélményt, például vonzóbbá tesszük a digitális lottózást a fiatal felnőtt generáció számára is. Játékosaink egy teljesen más Szerencsejáték Zrt.-t látnak majd, mint láttak 10 éve.

- Milyennek látják a vállalat marketingfolyamatainak hazai és külföldi teljesítményét?

- Bánhegyi Zsófia: Monopol nagyvállalatként nehéz egyelőre a hazai iparági összehasonlítás. Külföldön azt látjuk a nemzeti lottótársaságok között, hogy a Szerencsejáték Zrt. az egyik leginnovatívabb tevékenységet viszi a marketing területen, rendszeresen adunk elő a témában európai szakkonferenciákon. 2022-ben az Eurojackpot megújító kampányunknál volt lehetőségünk 17 másik országgal összehasonlítani az eredményünket, mivel minden résztvevő vállalat saját fejlesztésű kampánnyal támogatta a közös nemzetközi játékot. Összehasonlításképpen 20 százalékponttal magasabb árbevétel növekedést értünk el a kampány alatt, mint az európai átlag. Ugyanakkor én úgy látom, hogy a magyar marketingszakma elismertségben nem tart ott, ahol a helye lenne. Gyakran előfordul, hogy a marketingvezetők kevésbé vannak egyelőre jelen a felső döntéshozatalban, illetve adott cég menedzsmentjében. Annak ellenére, hogy az üzleti eredményekre gyakorolt hatásuk stratégiai szintű és egyre erősödik.

A 2022-ben alapított Signature CEO díjat azon üzleti döntéshozók és szervezetek nyerhetik el, ahol mind vezetői, mind operatív szinteken független testületek által díjazott marketingszakemberek dolgoznak – vagyis felkerültek az idei Marketing & Media TOP 50 marketing-döntéshozó, valamint a Signature 40 listára.
- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kitalálja, melyik a legkeresettebb szakma Magyarországon?

Több mint 150 kiállító négyezer állásajánlata közül válogathattak a hallgatók a tavaszi Műegyetemi Állásbörzén, ahol ismételten a villamosmérnökök iránt volt a legnagyobb kereslet. A K épületben a szakértői tanácsadás kapott új köntöst, a Q...

Nyugatra vándorolnak a magyarok

2011 és 2022 között valamivel több mint 200 ezerrel nőtt a magyar lakóingatlan állomány és a nyugatra tartás volt a magyarok otthonkeresésének jellemző iránya – ezt mutatják a legutóbbi népszámlálás már nyilvánosságra került eredményei....

Izgalmas hétvége elé néznek a focirajongók

Érkezik a Der Klassiker az ARENA4 és a NET4+ SPORT műsorára: a sportcsatorna helyszíni tudósítással készül minden idők egyik legjobban várt Bayern München – Borussia Dortmund mérkőzésére. A Bundesliga két örök riválisának találkozóit mindig...

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Egész évben jelen vagyunk

Semmilyen más médiummal nem tudunk olyan gyorsan jelentős hatást elérni, mint a televízióval – véli Tüskés Henrietta. A Bayer country group headje (Magyarország, Szlovákia, Csehország) hangsúlyozta azt is, idén a gasztroenterológia kiemelt szerepet kap...

Már filmes előzetest is készít az MI

A Holnap Budapestje címmel jelent meg az első film teaser Magyarországon, amit szinte teljes egészében a mesterséges intelligencia (MI) készített. A disztópia hét soros szinopszisát a Chat GPT írta, képi világát pedig a Midjourney...

Tovább spórolnának a rezsin a magyarok

A magyar háztartások 40 százaléka tervez energiatakarékossági beruházásokat, azonban a zöld szempontok előtt egyértelműen a spórolás a cél. A tervek megvalósulását hátráltatja, hogy a többségnek mintegy 200 ezer forint hiányzik havi szinten a családi...

Díjat kapott A Király, Schell Judit és Majka is

A Dancing with the Stars lett a legjobb nagyszabású showműsor, Lékai-Kiss Ramóna a legjobb női műsorvezető, Schell Judit a legjobb színésznő, Majka pedig a legjobb zsűritag a tavalyi tévés produkciókban. Tegnap este rendezték meg...

Döntőbe jutott az Uniomedia alapítóinak kampánya

Az ázsiai PR Awards2023 döntőjébe került az Uniomedia szingapúri testvércégének, a Rothman Asia-nak tőzsdei kommunikációs kampánya. A Pegasus Asia az első SPAC (a tőzsdei befektetőktől akvizíciós célokra tőkét gyűjtő) részvénykibocsátás volt a szingapúri tőzsdén...

Új ügyféllel erősít a Twincom

Idén tavasztól a Twincom PR Consultancy-val dolgozik a cseh hátterű Tesla okosotthon márka, amely közvetlen felkérés útján választotta az ügynökséget. Mostantól ők végzik a Csehországban már piacvezető brand hazai kommunikációs aktivitásait.Az okosotthon készülékek előretörése...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tajvanon is szeretik a magyar borokat

Az elmúlt években a Chifu Wine folyamatosan növelte szerepét Tajvan borpiacán, és már a legismertebb és legmegbízhatóbb magyar bor importőrként és disztributorként tartják számon. A vállalat az évek során kiépített erős szakmai kapcsolatainak köszönhetően...

Kitalálja, melyik a legkeresettebb szakma Magyarországon?

Több mint 150 kiállító négyezer állásajánlata közül válogathattak a hallgatók a tavaszi Műegyetemi Állásbörzén, ahol ismételten a villamosmérnökök iránt volt a legnagyobb kereslet. A K épületben a szakértői tanácsadás kapott új köntöst, a Q...

Nyugatra vándorolnak a magyarok

2011 és 2022 között valamivel több mint 200 ezerrel nőtt a magyar lakóingatlan állomány és a nyugatra tartás volt a magyarok otthonkeresésének jellemző iránya – ezt mutatják a legutóbbi népszámlálás már nyilvánosságra került eredményei....

Izgalmas hétvége elé néznek a focirajongók

Érkezik a Der Klassiker az ARENA4 és a NET4+ SPORT műsorára: a sportcsatorna helyszíni tudósítással készül minden idők egyik legjobban várt Bayern München – Borussia Dortmund mérkőzésére. A Bundesliga két örök riválisának találkozóit mindig...

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Egész évben jelen vagyunk

Semmilyen más médiummal nem tudunk olyan gyorsan jelentős hatást elérni, mint a televízióval – véli Tüskés Henrietta. A Bayer country group headje (Magyarország, Szlovákia, Csehország) hangsúlyozta azt is, idén a gasztroenterológia kiemelt szerepet kap...

Gördülékenyebben mennek a dolgok

Németországból érkezett az évi 50 milliárd forintos nettó árbevételt megközelítő CETIN Hungary élére Kübler-Andrási Judit, aki olyan magától értetődően beszél nemrég megszerzett vezérigazgatói pozíciójáról, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy nők nagy technológiai...

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Több tízezer fát ültetnének 2023-ban

A 10 millió Fa közössége három és fél év alatt Magyarország szerte közel kétszázezer fát és több mint negyvenezer cserjét ültetett el. Céljuk 2023-ra, hogy az adó 1 százalékából és más adományokból befolyó hozzájárulások...

Ezért is drágulnak az élelmiszerek

Nem a klímaváltozás jelenti az egyedüli kihívást a növénytermesztés számára: Az input- és üzemanyag árak az egekben, csökken a jövedelmezőség. Ráadásul egyre gyakoribb a fagyás, jégverés, hirtelen váltakozó hideg- és hőhullámok, vagy épp a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....