- Hirdetés -

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

|

- Hirdetés -

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a kérdésekre is választ kaphattunk a Signature CEO nyertes Bánhegyi Zsófiától, a Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatójától és a Signature 40 díjazott Besznyák Györgytől.

- Nemrégiben egy olyan álláspont alakult ki a marketingszakmán belül, ami szerint a szakterületek veszíteni látszanak a korábbi hangsúlyos szerepükből, emiatt alapvetően fontossá vált egy egyfajta újrapozicionálás. Mit gondolnak erről?

- Bánhegyi Zsófia: Én nem értek azzal egyet, hogy globálisan a marketing veszítene a szerepéből. Pont azt látjuk az elmúlt évek során, hogy nő a marketing ún. end-to-end szerepe egy vállalat folyamataiban. A kutatástól kezdve a termékfejlesztésen keresztül egészen az értékesítésig és a visszamérésekig azt látni, hogy a marketing egyre nagyobb befolyással bír a döntéshozatalban világszerte. Talán Magyarországon ez még kevésbé van így, de érezni az előrelépést. A Szerencsejáték Zrt.-nél egyértelműen tetten érhető ez a folyamat, hiszen tevékenységünk olyan hatással van az árbevételre és a felelős megközelítésre, amely már „üzleti” területté tesz minket, nem kizárólag támogató területté. Szoros együttműködésben halad előre a kereskedelmi és marketing terület, és hozza is az eredményeket.

- Milyennek ítélik meg a pandémia alatti kommunikációs tevékenységüket?

- Besznyák György: Én úgy gondolom, hogy mindenképpen jól sikerült. Tekintettel arra, hogy a járvány miatti kormányzati intézkedések hatására kevesebben látogatták a lottózókat, rögtön ráfordultunk arra, hogy a digitális csatornákat helyezzük előtérbe. Ennek érdekében a szokásostól rövidebb időn belül sikerült egy olyan reklámkampányt előkészítenünk és megvalósítanunk, ami az eredmények alapján is azt mutatta, hogy sikeresen kezeltük a pandémiás időszakot. A játékosokat egyre nagyobb arányban vettük rá arra, hogy az elektronikus csatornáinkat is használják. Természetesen a pandémia után, a lottózói forgalom visszaépülésével és növekedése mellett az egyik legfontosabb célunk, hogy a játékosokat ezeken a csatornákon is megtartsuk.

- Bánhegyi Zsófia: Egyébként mindezt megelőzően a Szerencsejáték Zrt.-ben soha nem volt dedikált digitális lottózási kampány, az értékesítési csatorna organikusan fejlődött az elmúlt évtizedben. 2020 májusában indult el az első ilyen kampányunk a pandémia hatására. Három hét alatt fejlesztettük le, aminek eredményeképpen az idősebb korosztály is átváltott a digitális felületekre – ahelyett, hogy személyesen lementek volna a lottózóba. Ezzel pedig a felelősség kérdését is érintettük: a lottózói hálózat végig nyitva tartott, de mi tudatosan nem tereltünk oda játékosokat. Úgyszólván az első Covid-hullám alatt a saját, árbevételi céljainkat felülírta ez a megközelítésünk. Az online felületekre tereltünk a kommunikációnkban, hogy segítsük játékosainkat abban, hogy a biztonságosabb digitális játékmódot válasszák akkor, amikor vakcina még nem állt rendelkezésre. A kampány hatására 2020-ban ezzel 60%-kal nőtt például a digitális lottózás aránya, és ez a szint azóta is stabilizálódott.

 

Fotón balról jobbra: Bánhegyi Zsófia, Besznyák György, Vaszary Ádám

 

- Milyen szerepet szánnak 2023-ban a marketingnek – tekintve a jelenlegi kihívásokat, gazdasági helyzetet?

- Bánhegyi Zsófia: Egy nagyon izgalmas időszakot élünk, ugyanis a teljesen monopol időszak véget ér a Szerencsejáték Zrt. piacán. Január elsejétől liberalizálttá vált az online sportfogadás-szervezés, így legális versenytársakkal nézhetünk szembe a jövőben, amely a marketingaktvitásunkra is kihat. Akár beléphetnek nagy szereplők is nemcsak a fogadás, hanem egyben a hirdetési területen is megjelenve. Azt szoktam mondani a kollégáknak, hogy olyan szemléletet kell felvennünk a kreatívfejlesztés, hirdetési formák használata terén, hogy az eddigi egyedüli szerepünket követően itt akár a másik oldalon egy nyugat-európai, feketeöves digitális szakértőcsapattal nézünk szembe a mindennapokban. A rendkívül kompetitív magyar telekommunikációs szektorból érkeztem a Szerencsejáték Zrt-hez, így ez a kihívás személy szerint is kifejezetten motivál. A teljes csapatommal közel egy éve készülünk erre a váltásra.

- Mit gondolnak, a vállalatukra lehet azt mondani, hogy innovatív?

- Bánhegyi Zsófia: A nemzeti lottótársaság tevékenységéből adódik, hogy a digitalizáció minden területen áthatja az üzleti folyamatait, egyben a sikeres jövőképünket is jelenti. Ma már bevételeink 25%-a érkezik online, de a digitális transzformáció támogatja a lottózói játékosélményt is. A marketing, hirdetési területén használt megoldásainkban véleményem szerint utolértük a globális szereplőket ezen a területen 4 év alatt, és egyre több olyan digitális projektet hajtunk végre pl. applikáció- és webfejlesztés területén, amely komoly árbevételi hatással bír. Az előttünk álló időszakban érkező új fejlesztéseink alapjaiban fogják megváltoztatni a játékélményt, például vonzóbbá tesszük a digitális lottózást a fiatal felnőtt generáció számára is. Játékosaink egy teljesen más Szerencsejáték Zrt.-t látnak majd, mint láttak 10 éve.

- Milyennek látják a vállalat marketingfolyamatainak hazai és külföldi teljesítményét?

- Bánhegyi Zsófia: Monopol nagyvállalatként nehéz egyelőre a hazai iparági összehasonlítás. Külföldön azt látjuk a nemzeti lottótársaságok között, hogy a Szerencsejáték Zrt. az egyik leginnovatívabb tevékenységet viszi a marketing területen, rendszeresen adunk elő a témában európai szakkonferenciákon. 2022-ben az Eurojackpot megújító kampányunknál volt lehetőségünk 17 másik országgal összehasonlítani az eredményünket, mivel minden résztvevő vállalat saját fejlesztésű kampánnyal támogatta a közös nemzetközi játékot. Összehasonlításképpen 20 százalékponttal magasabb árbevétel növekedést értünk el a kampány alatt, mint az európai átlag. Ugyanakkor én úgy látom, hogy a magyar marketingszakma elismertségben nem tart ott, ahol a helye lenne. Gyakran előfordul, hogy a marketingvezetők kevésbé vannak egyelőre jelen a felső döntéshozatalban, illetve adott cég menedzsmentjében. Annak ellenére, hogy az üzleti eredményekre gyakorolt hatásuk stratégiai szintű és egyre erősödik.

A 2022-ben alapított Signature CEO díjat azon üzleti döntéshozók és szervezetek nyerhetik el, ahol mind vezetői, mind operatív szinteken független testületek által díjazott marketingszakemberek dolgoznak – vagyis felkerültek az idei Marketing & Media TOP 50 marketing-döntéshozó, valamint a Signature 40 listára.
- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új ügyfél a MITTE-nél

A DVM-Greenfield a MITTE-t választotta kommunikációs ügynökségének.A MITTE feladatai a logó és weboldal elkészítése, valamint a sajtómenedzsment és a LinkedIn profil kezelése. Az ügynökség korábban már számos hasonló projekt arculattervezéséért és brandépítéséért felelt, úgy,...

Hatalmas bulit ígér idén a Sziget

A világ legismertebb party brand-jei váltják egymást „házigazdaként” a Sziget legnagyobb elektronikus party helyszínén, a mintegy 10 ezer főt befogadni képes BOLT Party Arénában. Augusztus 7-12. között érkezik az őrületes performanszairól ismert elrow, a...

Ügynökségeket választott a Borsodi

Sikeresen lezárultak Borsodi Sörgyár ügynökségi feladatokra korábban kiírt tenderei. A vállalat munkáltatói márka és ahhoz kapcsolódó közösségi média stratégiájának kidolgozásában „A Hatodik Szék” kreatív ügynökség lesz a Borsodi partnere, míg a sörgyár külső kommunikációs...

Fontos megállapodást kötött a Huawei

Globális szabadalmi keresztlicenc-megállapodást kötött a Huawei Technologies az Amazonnal és a kínai Vivo okostelefon-gyártó céggel. Az új partnerségek a szellemi tulajdon értékének kölcsönös elismerését jelentik a vállalatok között, valamint az iparág együttműködését tükrözik a...

Tovább terjeszkedik az AutoWallis

Az AutoWallis Csoport megállapodott a Geely Auto Group által gyártott, új energiaforrású, Farizon márkájú haszonjárművek kizárólagos forgalmazásáról 8 közép-kelet-európai országban. A kínai Geely Csoport a világ egyik legnagyobb autógyártója, élen jár az autóipari innovációkban,...

Mit jelent pontosan a mesterséges intelligencia szabályozása?

Az Európai Parlament a mai napon elfogadta a mesterséges intelligencia (MI) szabályzásáról szóló uniós rendeletet. A várhatóan még idén tavasszal életbe lépő jogszabályt megszegő vállalatok a jövőben akár 35 millió eurós (több mint 13...
Next Top Model TV2 nézettség

Felforgatta-e a nézettségi erőviszonyokat a TV2 új műsora?

Next Top Model Hungary címmel új műsort indított a múlt héten a TV2. Megnéztük, mennyire volt sikeres az első adás, illetve azt is, hogyan alakult összességében a múlt heti nézettségi verseny. Eléggé kicentizve, de két...

Postarendelet – kisegíti a webshopokat a Packeta

Március 28-tól a postai szolgáltatásokról szóló kormányrendelet módosítása értelmében a webáruházaknak kötelező az MPL szolgáltatását is elérhetővé tenni vásárlóik számára. Mivel a Packeta széles, 33 országra kiterjedő nemzetközi partnerhálózata mellett itthoni szállítókkal, így az...

Ezt érdemes tudni az adóbevallásról

Elérhetővé váltak a NAV által elkészített SZJA-bevallási tervezetek, amelyeket idén is a magánszemélyeknek kell kiegészíteni, ha olyan jövedelmekkel és fizetési kötelezettségekkel rendelkeznek, amelyek nem szerepelnek a NAV nyilvántartásában. Bár a bevallási határidő a pünkösdi...

Tudjuk, mit nézel húsvétkor: új sorozatok, friss évadok, ütős meccsek

A hónapban érkezik az apokaliptikus eseményeket feldolgozó Elveszve a paradicsomban a Direct One-ra, aminek minden része elérhető lesz a Direct Now appban, így a CANAL+ más sikeres sorozatai mellett akár ezt is egyben ledarálhatod....
- Hirdetés -