- Hirdetés -

A 9-10 évesek fele már mobilozik

|

Elindult a soproni Bűvösvölgy kialakítása is – hangzott el az NMHH mai sajtótájékoztatóján. Az eseményen ismertették a gyerekek internetes médiafogyasztási szokásairól készült felmérés eredményét is, mely szerint a 9-10 évesek felének már van mobiltelefonja, a 11-13 évesek közül pedig már sokan regisztrálnak a közösségi médiában.

„A Bűvösvölgy világviszonylatban is egyedülálló kezdeményezés. Modern, szórakoztató, és – ami talán a legfontosabb – ingyenesen elérhető interaktív foglalkozás a gyermekek és a pedagógusok számára. A média minden platformjának teljeskörű megértése és a hozzá kapcsolódó háttértudás megszerzése érdekében jött létre. Budapest és Debrecen után elindult Sopronban is a Bűvösvölgy kialakítása, így maximum 2 óra buszos utazás nyomán az eddigieken túl a jövő évtől további 100 000 gyermeknek nyílik lehetősége részt venni a programjainkon” – mondta el Karas Monika, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnöke a szervezet mai sajtótájékoztatóján.

„Kihelyezett programjaink egyelőre nincsenek a Bűvösvölgy központjainkon kívül, azonban fontos kiemelnünk, hogy folyamatosan fejlődő interaktív weboldalunkon elérhető a pedagógusok számára öszeállított edukációs csomag. Ezzel az a célunk, hogy támogassuk az ő munkájukat és így a felelősségteljes és biztonságos médiahasználat ismeretei azokhoz a gyerekekhez is eljussanak, akiknek eddig még nem volt lehetősége a Bűvösvölgy foglalkozásain részt venni” – fűzte hozzá Takách-Batta Zsuzsanna, kommunikációs igazgató

Katona Gergely a Digitálisműveltség-fejlesztési Osztály vezetője ismertette 2017 évi, 2000 szülő és 2000 gyermek bevonásával készült reprezentatív felmérést is az internetes médiafogyasztási szokásokról. A felmérésből kiderült, hogy a 9-10 korosztály felének már van mobiltelefonja, ezen belül is 88% rendelkezik internetelérésre alkalmas okoseszközzel – melyet aktívan használnak médiafogyasztásra.

A felmérésben részt vett 11-13 éves gyermekek jellemzően már regisztrálnak a közösségi média egyes felületeire – annak ellenére, hogy a korhatár 13 év. Ők a szülői jelenlét nélküli platformokat keresik, ugyan 78% sohasem tesz közzé tartalmat. Ezen felhasználó gyermekek közel felének szülei úgy nyilatkoztak, hogy nem hoztak szabályokat azzal kapcsolatban, hogyan használhatják az internetet és a közösségi médiát, és utólagos ellenőrzés alatt sem állnak. Az NMHH által kiadott „Értsen a gyerek nyelvén!” című kiadványt Takách-Batta Zsuzsanna mutatta be a kutatáshoz kapcsolódóan, és elmondta, hogy minden gyermeket nevelő szülőnek alapos tájékoztatást és útmutatást nyújthat a gyermekeket érintő veszélyekről és lehetőségekről a digitális térben. A kiadvány az NMHH honlapján is elérhető.

Az NMHH emoji kampánya kapcsán Takách-Batta Zsuzsanna jelezte, a jogsértő esetekre való kreatív figyelemfelhíváson túl fontos kommunikációs eszköznek tartják azzal kapcsolatban is, hogy a fiatalok megértsék, hogy ki lehet törni az áldozat szerepkörből. Katona Gergely felhívta a figyelmet a tudatos önvédelemre is: a felhasználók a bántalmazás és zaklatás ellen biztonsági beállításokkal maguk is felvérteződhetnek. Az emojikampány szintén elérhető online, de már találkozhatunk vele plakátokon és különböző sajtótermékek oldalain is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...