- Hirdetés -

A BioTechUSA-t vezető testvérpár nyerte Az Év Üzletembere Díjat

|

- Hirdetés -

Lévai Bálint és Lévai Balázs, a BioTechUSA vezetői kapták a fődíjat az EY Az Év Üzletembere program gáláján, így ők képviselik hazánkat a verseny globális döntőjében. A díj másik két nyertese Szatmári Zoltán, a Szatmári Kft. vezére, valamint Majoros Béla és Majoros Csaba, a Csaba Metál Zrt. alapítója és ügyvezetője. A független bírálóbizottság döntésének értelmében Szatmári Zoltán érdemelte ki a Vállalkozói szellemiségért különdíjat is, amit 2019-ben, Demján Sándor emlékére hozott létre az EY.

A Magyarországon már másfél évtizede működő program olyan üzletembereket ismer el, akiknek sikerei jelentős gazdasági és társadalmi változásokat mozdítanak elő. A zsűri a fődíj mellett öt különdíjjal értékelte a vállalati szektor legfontosabb fejlődési területein kiemelkedő teljesítményt felmutató cégtulajdonosokat is.

A beérkezett pályázatok közül három nyertest választott ki a független bírálóbizottság, közülük került ki az az üzletember, aki Monacóban képviselheti Magyarországot a World Entrepreneur of the Year globális döntőjében. A fődíjas testvérpár, Lévai Bálint és Lévai Balázs Európa egyik vezető étrend-kiegészítő márkájává emelték a BioTech USA-t. Karrierjüket a családi vállalatnál termékek címkézésével kezdték, idővel pedig nagyratörő tervekkel vették át szüleiktől a kizárólagos magyar tulajdonban lévő céget. A 2014-es generációváltás sikeres levezénylése után látványos terjeszkedésbe kezdtek. Vezetésük alatt a BioTech egy 57 milliárd forint árbevétellel rendelkező nagyvállalattá nőtte ki magát.

A nyertesek között szerepel Majoros Béla és Majoros Csaba, a Csaba Metál Zrt. alapítója és ügyvezetője, valamint Szatmári Zoltán a Szatmári Kft. vezetője. A Csaba Metál Zrt. 1993-ban elindított elődje egy kis műhely volt csupán, ahol kezdetben kétkezi munkával folyt a gyártás. Az alapító Majoros Béla és fia, Majoros Csaba irányításával a békéscsabai cég ma már kínai, indiai, német, francia, olasz, spanyol és osztrák vállalatokkal verseng a nemzetközi piacon és több mint 1200 főt foglalkoztat. A náluk készülő alkatrészek megtalálhatók többek között az Audi, a BMW, a Ford, a Jaguár, a Mercedes vagy a Porsche különböző modelljeiben is.

Szatmári Zoltán a rendszerváltást követően, feleségével 1990-ben kezdett vállalkozásba, egyetlen kis bolttal, Jászberényben. Ma elsősorban piacvezető épületgépészeti szakáruházi hálózatáról ismert, miközben a magyar malomipar meghatározó szereplőjévé is vált. A cég mára 40 áruházzal rendelkezik az ország számos pontján és malmai, agráripari egységeik is behálózzák a vidéket. A folyamatos bővülés létszámnövekedést is jelentett, így jelenleg több mint 1 200 munkavállaló erősíti a Jászberényből indult cég csapatát.

Szatmári Zoltán a vállalkozói szellemiségért járó különdíjat is elnyerte. Az elismerést 2019-ben, Demján Sándor emlékére hozta létre az EY. A zsűri indoklásában kiemelte, hogy Szatmári Zoltán számos nagy kockázatot rejtő ágazatban aktív, kreatív és bátor. Eredményei bizonyítják, hogy terveit képes sikerre vinni. Munkája mellett fontos szerepet tölt be a helyi közösségek életében is, folyamatosan segíti a várost és mérhetően pozitív hatást gyakorol a társadalomra.

 

Az Életminőség fejlesztése különdíjat Katona Zoltán, a’’KATKER 2005’’ Kft. alapítója kapta. Az 1997-ben indított vállalat Magyarországon vezető pozíciót tölt be a kültéri fitnesz parkok piacán. Közterületeken közel 1000, míg a közéleti és privát megrendelők részére további 200 szabadtéri sportparkot és futókört telepített már a vállalat. A társaság tevékenyégének hatására a szabadtéri fitnesz egyre több ember számára elérhető díjmentesen. Jelentősen hozzájárul az egészségmegőrzéshez és a mindennapos testmozgás népszerűsítéséhez.

A Közös értékteremtés különdíjjal Pidl Istvánt, a PI-ER Technical Kft. ügyvezetőjét tüntették ki. Az 1995-ben indult kis textilipari cég ma már előre programozott tervek alapján termel magyar, ukrán, szerb, illetve román telephelyeken, mintegy 650 fő bevonásával. Kiemelkedő minőségű termékeik megrendelői között számos ismert nemzetközi márka mellett ott van például a Magyar Honvédség is. Gyártási folyamataik során gyakran alkalmaznak innovatív megoldásokat az ágazatban, ennek eredménye, hogy mára az egyik vezető private label (saját márkás) beszállítóvá váltak a hazai mentőmellény piacon.

A Digitális megoldások különdíjat Perényi András, a Webshippy vezérigazgatója nyerte el. A 2016-ban, klasszikus startupként indult vállalkozás olyan innovációkat teremtett meg a hazai e-logisztikai szektorban, amelyek nem csak Magyarországon, de a régióban is egyedülállóak, ezáltal stabilan első helyet szerzett magának az iparágban. A társaság csaknem 200 főt foglalkoztat. Összehangolt stratégiai tervezésnek köszönhető, hogy a pénzügyi eredmények folyamatos erősödése mellett újabb területek meghódítása is napirenden van.

Az Újgenerációs gyártástechnológiák különdíjat Szabó Imre, a Bold Agro Kft. ügyvezetője kapta. Az alapító valódi első generációs vállalkozóként 30 év alatt építette fel a családi cégcsoportot, amely a hajdúsági Derecskét feltette Európa legsikeresebb agrárvállalkozásainak térképére. Kezdetektől fogva fontos alapelv számára, hogy a mezőgazdaságot a természet kizsigerelése nélkül is lehet hatékonyan és fenntartható módon művelni. A társaság ma már évente 110 ezer élő sertést értékesít és 5000 tonna almát állít elő ezen elvek mentén.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezek voltak a legkelendőbb termékek az Euronicsnél

Airfryerek, telefonok és robotporszívók – ezek a legnagyobb fejlődést mutató termékkategóriák 2021 és 2022 júniusa között a magyar tulajdonban lévő Euronics Műszaki Áruházlánc éves kimutatása alapján. A tavaly márciusi boltzár után a vásárlók lelkesen...

Sokba kerülhet az iskolakezdés

Az iskolakezdés átlagosan 20-30 ezer forintba kerül gyermekenként, amennyiben a tanulónak új iskolatáskára is szüksége van, akkor akár meg is duplázódhat ez az összeg a REGIO JÁTÉK friss felmérése alapján. A tanszer-beszerzés augusztusban tetőzik,...

Idén a horvát tengerpart a sláger a magyar nyaralóknál

A júliusban megkötött utasbiztosítások több mint kétharmada tengerparti nyaralásra szólt. A legnépszerűbb úti cél Horvátország volt, a legdrágább biztosítás pedig meghaladta a 180 ezer forintot – derül ki a Bank360.hu utazási indexéből.  Június után...

Szeptember elején lesz a BuSho

Augusztus 30. és szeptember 4. között tartják a 18. Budapest Short Film Fesztivált, vagy közismert nevén a BuSho-t, amelyen a nevezett csaknem 1000 filmből 65-öt láthatnak az érdeklődők a fővárosban. A fesztivál fő helyszíne a...

Két hét és visszatérnek a párkereső gazdák

Augusztus 29-én indul a Házasodna a gazda, az RTL Klub társkereső realityjének 5. évada minden hétköznap este lesz látható a csatornán.  A műsorvezető Nádai Anikó lesz, az epizódok az RTL Most platformon is megtekinthetők...

Tovább nőtt a Lenovo nyeresége

Erős első éves eredményeket jelentett be a Lenovo Group, amely így a kilencedik egymást követő negyedévben növelte mind a bevételét, mind a nyereségét. Az első negyedéves nettó nyereség a tavalyihoz képest 11 százalékkal 516...

A Gránit Bankkal növekszik tovább az Equilor

Változatlan menedzsmenttel folytatja működését az Equilor Befektetési Zrt., miután a Gránit Bank Zrt. 50 százalék plusz egy szavazatnyi részesedést szerez a több mint 30 éves magyar befektetési szolgáltatóban. Az Equilor 49,9 százalékos tulajdonosa továbbra...
sms mobiltelefon

Alkalmazások, amik megkönnyítik az életünket

Attól, hogy aktív internethasználókká válunk, még nem kell egész nap a kijelző vagy a képernyő előtt gubbasztanunk. Sőt, az online megoldások közül sok nemhogy időrabló, de időt is spórolhatunk vele. A fiatalok világnapjára a...

Így lehet élmény a tanulás

Sokat tehetnek a szülők az iskolakezdésre készülve is azért, hogy megkönnyítsék gyerekeiknek a tanulást. Ebben kulcsszerep az okoseszközöknek juthat, amelyek a hagyományos tankönyvekkel szemben nem csak az információt bocsátják rendelkezésre, hanem az agy bal...

A befektetők uralják a nyári ingatlanpiacot

 Az ingatlanpiacon továbbra is kitart a nyár, az extrém szabadságolási időszak és a változó gazdasági és társadalmi környezet erős, legutoljára a járvány sújtotta 2020-as év májusában tapasztalt visszaesést jelentett a tranzakciók számában. 2022 júliusában...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megújítja operációs rendszerét az OPPO

Az OPPO globális online stream eseményen mutatja be az Android 13-ra épülő mobil operációs rendszerének legfrissebb verzióját. A 67 nyelven elérhető és globálisan több mint 500 millió havi aktív felhasználóval rendelkező ColorOS 13 vadonatúj...

Ezek voltak a legkelendőbb termékek az Euronicsnél

Airfryerek, telefonok és robotporszívók – ezek a legnagyobb fejlődést mutató termékkategóriák 2021 és 2022 júniusa között a magyar tulajdonban lévő Euronics Műszaki Áruházlánc éves kimutatása alapján. A tavaly márciusi boltzár után a vásárlók lelkesen...

Sokba kerülhet az iskolakezdés

Az iskolakezdés átlagosan 20-30 ezer forintba kerül gyermekenként, amennyiben a tanulónak új iskolatáskára is szüksége van, akkor akár meg is duplázódhat ez az összeg a REGIO JÁTÉK friss felmérése alapján. A tanszer-beszerzés augusztusban tetőzik,...

Idén a horvát tengerpart a sláger a magyar nyaralóknál

A júliusban megkötött utasbiztosítások több mint kétharmada tengerparti nyaralásra szólt. A legnépszerűbb úti cél Horvátország volt, a legdrágább biztosítás pedig meghaladta a 180 ezer forintot – derül ki a Bank360.hu utazási indexéből.  Június után...

Szeptember elején lesz a BuSho

Augusztus 30. és szeptember 4. között tartják a 18. Budapest Short Film Fesztivált, vagy közismert nevén a BuSho-t, amelyen a nevezett csaknem 1000 filmből 65-öt láthatnak az érdeklődők a fővárosban. A fesztivál fő helyszíne a...
- Hirdetés -

Don't Miss

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Samsung

A Samsung jelentős előrelépést tett a mobilkommunikációs üzletág 2025-ös fenntarthatósági céljainak elérése felé. A legfontosabb kezdeményezések közé tartozik az újrahasznosított anyagok továbbfejlesztett használata és beépítése a termékekbe, a környezettudatosabb csomagolás kialakítása, valamint a régebbi...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....