- Hirdetés -

A biztonságosabb internetért kampányol az Erste

|

- Hirdetés -

Online kampányt indított az Erste Bank, hogy segítsen biztonságosabbá tenni az internetet. Az online csalások, az adathalászat elleni védekezés egyszerűbb, mint hinnénk: néhány alapvető szabály betartásával sokkal biztonságosabbá tehetjük a világhálót. Öt pontban összefoglaltuk a bank szakértőinek tanácsait, hogy ezzel is segítsük a pénzügyileg egészségesebb nethasználatot.

Vagyonunk biztonsága érdekében számos intézkedést teszünk, például bezárjuk az ajtót, ha elmegyünk otthonról, nem hagyjuk a kocsi szélvédője mögött a pénztárcát, és nem írjuk rá a PIN kódunkat alkoholos filccel a bankkártyára. Vajon internetezés közben is megtesszük a szükséges óvintézkedéseket? Az Erste Bank azért indított online kampányt, hogy segítsen az internetet biztonságosabbá tenni: az alapvető szabályok betartásával az online csalások, az adathalászat jelentős része ellen megvédhetjük magunkat.

„Az új, digitális megoldások megkönnyítik az életünket, nem szabad félnünk a használatuktól, ugyanakkor nem lehetünk óvatlanok sem. A pénzügyi egészség fontos eleme, hogy tudatosan és biztonsággal használjuk a világhálót. Ebben szeretnénk segíteni” – magyarázza Blaumann Debóra, az Erste Bank Marketing és PR vezetője, aki szerint a védekezés sokkal egyszerűbb, mint hinnénk. A bank folyamatosan új tartalmakkal jelentkezik a témakörben saját weboldalán és Facebook-oldalán, hogy minél többen gazdagodjanak a vagyont megóvó szabályokkal. A bank szakértőinek legfontosabb javaslatait most öt pontban foglaltuk össze.

1. Ne hagyjuk magunkat manipulálni!

A hekkerek leggyakoribb eszköze a manipuláció, amellyel például a kíváncsiságunkra hatnak. Azok, akik az adatainkat – vagyis a pénzünket – szeretnék megszerezni, sokszor olyan egyszerű eszközökkel próbálkoznak, mint egy telefonhívás, e-mail egy csomag érkezéséről vagy épp egy online piactér, ahol vevőnek adják ki magukat. A megtévesztés hatékonyságát manipulációval érik el. Hogyan? Például úgy, hogy sürgetnek: gyanús, ha a hívó fél azonnali cselekvésre ösztönöz, hiszen, ha sietünk, könnyebben hibázunk, és adunk meg olyan adatot, amit nem kellett volna. Lehet, hogy a bizalmunkba próbálnak férkőzni, azzal, hogy látszólag olyantól kapunk üzenetet, akit ismerünk: erre tipikus példa a „nézd, mit találtam rólad” vírus, vagy az ismert cég hivatalosnak tűnő értesítése, ami valójában nem is tőlük jön.

2. Védjük a személyes adatainkat!

Az internet nem felejt, az online térben digitális lábnyomot hagyunk magunk után: információ keletkezik rólunk minden alkalommal, amikor például megnézünk egy videót, online vásárolunk, vagy épp bejelentkezünk egy orvosi vizsgálatra. Bár azok a cégek, amelyek tárolják adatainkat, törekednek a teljes adatvédelemre, ha a személyes információink ennek ellenére is rossz kezekbe kerülnek, könnyen válhatunk a kiberbűnözők célpontjává.

Éppen ezért:

· Korlátozzuk az információkat, amelyek az interneten elérhetők rólunk.

· Használjunk minden felületen más jelszót, és ahol lehetséges, éljünk a többlépcsős hitelesítés lehetőségével!

· A jelszavakat ne tároljuk a gépen, és tartalmazzanak nagybetűt, kisbetűt, számot és speciális karaktert is!

· A jelszavunk ne tartalmazzon olyan szavakat és információkat, amelyeket könnyű kideríteni (például a születési évszám, gyermek vagy háziállat neve).

· Tartsuk naprakészen eszközeinket, telepítsük a friss szoftververziókat, különösen a biztonsági frissítéseket.

· HTTPS webhelyeket látogassunk és csak ilyen oldalakon adjuk meg adatainkat. Ezt a böngésző címsorában lévő lakat jelöli.

3. Ne adjuk oda a széf kulcsát önként!

A csalók célja, hogy olyan adatokat szerezzenek meg, amelyekkel átvehetik az irányítást a számlánk, számítógépünk, mobiltelefonunk, internet- vagy mobilbankunk, vagy éppen a bankkártyás vásárlásaink felett. Hamis hívások és üzenetek segítségével vesznek rá arra, hogy olyan adatokat, jelszavakat és kódokat adjunk meg, amelyekkel ezt megtehetik.

Éppen ezért:

· Soha ne adjuk meg az egyedi azonosító adatokat! Egy banki ügyintéző soha nem kérdezi meg, mennyi van a számlánkon, mi az e-csatorna azonosítónk, a PIN-kódunk, a jelszavunk.

· Fontos tudni: az azonosításhoz a banki ügyintézőknek tudniuk kell, hogy valóban a pénzintézet ügyfelével beszélnek, ezért a születési helyet és időt, az édesanyánk nevét megkérdezhetik.

· Soha ne adjunk meg hívásban megerősítő kódokat (például az sms-ben vagy push-üzenetben érkező kódokat), jelszavakat, teljes bankkártyaszámot, lejárati időt és a kártya biztonsági kódját!

· Ne töltsünk le és ne telepítsünk semmilyen szoftvert, amit a hívó kér! (például AnyDesk, Teamviewer, víruskereső)

· Ne engedélyezzük az ismeretlen forrásból származó alkalmazások telepítését!

· Jegyezzük meg: a bankok nem kapcsolják át az ügyfeleket az egyik bank ügyintézőjétől egy másik bank ügyintézőjéhez.

· Ha felmerül bennünk, hogy egy csalóval beszélünk, azonnal szakítsuk meg a hívást, és keressük fel a hivatalos ügyfélszolgálaton azt a szervezetet, amelynek a nevében a hívó bemutatkozott!

· Az SMS üzeneteket mindig figyelmesen olvassuk el, hogy miről szól pontosan. Ha belépést kezdeményezünk, akkor nem eszköz regisztrációról kapunk SMS-t.

· Ha egy üzenetben kapott link eltér a bank oldaláétól, ne nyissuk meg! Mindig közvetlenül a böngészőbe írjuk be a bank címét, és ellenőrizzük, hogy a weboldal címe pontosan szerepeljen!

4. Legyünk óvatosak és körültekintők!

Az online vásárlások terjedésével, és az online játékok népszerűségének növekedésével párhuzamosan a csalók is egyre többször próbálkoznak ezen eszközök segítségével hozzáférni az adatainkhoz és a pénzünkhöz. Hamis webshopokat működtetnek, online piactereken adják ki magukat vásárlóknak, vagy futárszolgálat nevében írnak a nem kézbesített csomagokról, hogy aztán adathalász weboldalakra irányítsák a gyanútlan internetezőt.

Éppen ezért:

· Olvassunk értékeléseket és csak megbízható helyről vásároljunk.

· Sose nyissunk meg internetbanki szolgáltatást olyan linkről, amelyet nekünk küldenek. Mindig mi írjuk be a bank címét a böngészőbe.

· Minden olyan üzenettel legyünk körültekintőek, amelyben arra kérnek, hogy valamit töltsünk le vagy kattintsunk egy hivatkozásra!

· Csak megbízható webhelyről töltsünk le játékszoftvert vagy kiegészítőt!

· A bankkártya adatokat csak megbízható oldalakon adjuk meg!

· Használjunk virtuális bankkártyát. A csak internetes vásárlásra alkalmas kártya állandó limitje 1 forint. Így vásárláskor mindig ideiglenes limitet kell beállítani, amely magától vissza is áll 1 forintra a megadott időpont után. Így biztosítja a nagyobb biztonságot, hiszen limitbe fog ütközni egy esetleges nem engedélyezett tranzakció.

· Rendszeresen nézzük át a banki számlaforgalmat. Ha gyanús tételt találunk, azonnal vegyük fel a kapcsolatot a bankkal!

5. Adjuk tovább a tudást!

Az idősebb generáció tagjai is egyre nagyobb arányban használnak okoseszközöket. Figyelembe kell vennünk, hogy számukra ezek a dolgok nem olyan természetesek, mint a fiatalabbaknak, ezért érdemes megtanítani nekik is a legfontosabb védelmi előírásokat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új ízzel indítja a szezont a Dreher

A Dreher Sörgyárak egyik fontos jelképe, a körben elhelyezett háromszög hangsúlyosabban jelenik meg a márka teljes, alkoholos és alkoholmentes portfóliójának új, egységesebb csomagolásán. Az ősi sörfőző szimbólum, a kőbányai gyár megnyitásának éve, illetve az...

Akciós mobilokra vadásznak a magyarok

A közelmúltban zajlott barcelonai Mobil Világkongresszuson számos készülékgyártó mutatott be új mobilokat: a csúcskészülékek bejelentése mellett jól kirajzolódó tendencia a középkategória erősödése. A Yettel adatai szerint a magyar mobilhasználók többsége is a középkategóriás, jó...

Élőben közvetítik a tévés díjátadót

Március 29-én a TV2 Csoport és az RTL Magyarország közösen, élőben közvetíti online felületein a Televíziós Újságírók Díja gálaestet. Az eseményen kiderül, hogy mely televíziós produkciók és személyek nyerik el a rangos elismerést. (kiemelt fotó:...

A magazinpiacon megkerülhetetlen a Central (x)

Recesszió, infláció, háború, energiaválság, digitalizáció. Ilyen környezetben is erősítették pozíciójukat a Central magazinok. A kiadóvállalat és a hazai magazinpiac legfontosabb 2022-es eredményei 10 percben. (X) Erdélyi Péter, a Central Médiacsoport értékesítési marketing vezetője így foglalta...

Csatlakozik az EqualVoice-hoz a Ringier Hungary

Tegnap este, az idei Glamour Women of The Year Gálán jelentette be a Ringier Hungary médiavállalat, hogy portfóliójával csatlakozik a nemzetközi EqualVoice kezdeményezéshez, melynek célja, hogy növelje a nők láthatóságát, szakértői jelenlétét a médiatermékekben....

Egy új kezdet korszaka – interjú az RTL menedzsmentjével

A minden korábbinál nagyobb technológiai és szervezeti transzformációról, az üzleti és streamingpiaci eredményekről és tervekről is beszéltek az RTL nyolcfős menedzsmentjének tagjai a Marketing&Media magazinnak adott interjúban. Sorozatunk első részéből kiderül, hogy milyen változásokat...

Limitált kollekcióval rukkolt elő az IKEA

Az IKEA kilenc latin-amerikai alkotóval együttműködésben mutatja be az ünneplés hagyományait Latin-Amerikában. A kollaboráció eredményeként létrejött ÖMSESIDIG limitált kollekció harminc terméke segít megalapozni az ünnepi összejövetelek hangulatát. A kollekcióhoz tartozó üvegáruk, asztalterítékek, dekorációk és...

Csúcskategóriás mobilokkal és okoskarkötőkkel erősít a Huawei

Számos új csúcskategóriás terméket mutatott be a Huawei. Az innovatív eszközök között szerepel a HUAWEI P60 Pro és a HUAWEI Mate X3 zászlóshajó okostelefon, a HUAWEI MateBook X Pro notebook, a HUAWEI WATCH Ultimate...

Hatékonyabbak lehetnek a Facebook-hirdetések

Harminc-negyven százalékkal is jobban támogatja a Facebook algoritmusa a videókat a képeknél és a szöveges tartalmaknál, de a nem hirdetett bejegyzések nagyságrendekkel kevesebb embert érnek el a platformon. 2023 egyik nagy újdonsága, hogy a...

Helyi rádiókról döntött a Médiatanács

Egy berettyóújfalui rádió hatósági ellenőrzése során feltárt jogsértésekről döntött a Médiatanács legutóbbi ülésén. A testület ezen kívül elfogadta a Győr 100,1 MHz helyi vételkörzetű frekvencia pályázati felhívásának újabb kiírását is.A Berettyóújfalu 97,9 MHz-es frekvencián...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Különleges futamot nézhetnek a száguldás szerelmesei

Minden idők talán legkülönlegesebb NASCAR versenyét rendezik meg vasárnap Austinben. A texasi pályán két Formula-1-es világbajnok, Kimi Räikkönen és Jenson Button is próbára teszi a tudását - a finn másodjára, Button először fut neki...

Új ízzel indítja a szezont a Dreher

A Dreher Sörgyárak egyik fontos jelképe, a körben elhelyezett háromszög hangsúlyosabban jelenik meg a márka teljes, alkoholos és alkoholmentes portfóliójának új, egységesebb csomagolásán. Az ősi sörfőző szimbólum, a kőbányai gyár megnyitásának éve, illetve az...

Akciós mobilokra vadásznak a magyarok

A közelmúltban zajlott barcelonai Mobil Világkongresszuson számos készülékgyártó mutatott be új mobilokat: a csúcskészülékek bejelentése mellett jól kirajzolódó tendencia a középkategória erősödése. A Yettel adatai szerint a magyar mobilhasználók többsége is a középkategóriás, jó...

Élőben közvetítik a tévés díjátadót

Március 29-én a TV2 Csoport és az RTL Magyarország közösen, élőben közvetíti online felületein a Televíziós Újságírók Díja gálaestet. Az eseményen kiderül, hogy mely televíziós produkciók és személyek nyerik el a rangos elismerést. (kiemelt fotó:...

A magazinpiacon megkerülhetetlen a Central (x)

Recesszió, infláció, háború, energiaválság, digitalizáció. Ilyen környezetben is erősítették pozíciójukat a Central magazinok. A kiadóvállalat és a hazai magazinpiac legfontosabb 2022-es eredményei 10 percben. (X) Erdélyi Péter, a Central Médiacsoport értékesítési marketing vezetője így foglalta...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...

A print a tévés arcokra épül

Kevesebb lett az eladható, el nem koptatott híresség – mondta el a Marketing&Mediának adott interjúban Takács Gabriella. A Best, a Story és a story.hu főszerkesztője beszélt arról is, hogyan hat egymásra az online és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Legendás kutató érkezik Magyarországra

2023 májusában Magyarországra látogat Dr. Jane Goodall, világhírű főemlőskutató, ENSZ-békenagykövet és aktív környezetvédő, akinek köszönhetően megtudtuk, hogy a csimpánzok sokkal közelebbi rokonaink, mint valaha gondoltuk volna. Egyetemi előadása egyben A remény könyve című kötetének...

Több mint ezer magyar céget érint az új szabályozás

A tőzsdén jegyzett vállalatok kevesebb mint harmada számít fenntarthatónak az uniós zöld keretrendszer mutatói alapján – hívja fel a figyelmet az EY 11 tagországot elemző tanulmánya. Az Európai Unió célja, hogy 2050-re karbonsemlegessé váljon,...

Több száz tonna hulladékot gyűjtöttek össze Ukrajnában

A háborús helyzet sem állíthatta meg a PET Kupa és a Diageo közös, a Tisza ukrajnai forrásvidékén zajló CALL-Action programját. A nehéz körülmények és mindennapos áramkimaradások ellenére a résztvevők kevesebb mint egy év alatt...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....