- Hirdetés -

A biztonságunkról tárgyalnak

|

- Hirdetés -

Hazánk szakemberei és az IT biztonság piaci szereplői idén is találkoznak az Informatikai Biztonság Napján, hogy tapasztalatokat cseréljenek, megismerjék az innovációkat, és a szakma trendjeit.

A kibertér használatát új szintre emelte a társadalom az elmúlt évtized során – egy olyan jelenséggel állunk szemben, ami sosem látott ütemben fejlődik. „Már nem csupán videókat, posztokat vagy e-maileket osztunk meg egymással, hanem minden egyes másodpercben adataink millióival tápláljuk a virtuális tér gépezetét – minden egyes kattintásunk, mozdulatunk, viselkedésünk egy adat, egy információ, ami hozzátesz digitális személyiségünkhöz. A vállalatok, kormányok, független szervezetek pedig – valamilyen formában – folyamatosan profiloznak vagy elemeznek minket, és minden kattintásunkat, mondatunkat vagy üzenetünket. Ma már vitathatatlan: azzal, hogy mindannyian aktív okoseszköz- és internet felhasználók vagyunk, mindegyikünk egészen egyedülálló adathalmazzá is vált. – kezdi Keleti Arthur, IT biztonsági szakértő, az ITBN CONF-EXPO főszervezője. „Ezzel együtt szemben állunk azzal a ténnyel is, hogy a magánszféra még sosem volt ennyire kérdőjelekkel teli, nehezen meghatározható és megvédhető. Változnak a védelmi képességeink és a lehetőségeink is, mind a felhasználói, mind a szakértői, mind a gyártói vagy szolgáltatói oldalról. Új játékszabályokat kell írnunk. Erről fogunk idén ősszel beszélgetni az informatikai biztonsági szakma képviselőivel, profilozási és adatelemzés szakértőkkel, valamint a társadalomtudományok ismerőivel a minden eddiginél pörgősebb és interaktívabb megújult ITBN CONF-EXPO rendezvényen!”

Fegyver vagy a bölcsek köve?

Komoly kérdést vet fel az a tény, hogy az interneten való ténykedésünk és az abból létrejövő adathalmaz hogyan használják majd a jövő technológiái. A több, mint 80 programot felvonultató ITBN CONF-EXPO kétnapos rendezvényén ezért olyan neves szakemberek fognak a témában inspiráló előadásokat tartani – a teljesség igénye nélkül -, mint Dr. Pléh Csaba pszichológus, Dr. Fehér Péter a Budapesti Corvinus Egyetem oktatója, de többek között Dr. Bárdos György kutató, és Szvetelszky Zsuzsanna szociálpszichológus is erről fog beszélgetni. Achilles Georgiu a CEU oktatója a téma határterületeit fogja érinteni a transzhumanizmus kontextusában, Chrysovalantis Margaritidis filozófus az etikai kérdéskörét járja majd körül. Előad Thierry Karsenti is, aki a Checkpoint új technológiákért felelős elnökhelyetteseként arra keresi majd választ, hogy miért növekszik 40%-kal a biztonsági incidensek száma, miközben évente 8%-kal növeljük a védelmi kiadásokat? Izgalmasnak ígérkezik ugyanakkor Bentcsáth Boldizsár a BME oktatójának, a Crysys Lab képviselőjének előadása is, aki a világon egyedülálló kórokozó-gyűjteményének védelmébe és a velük kapcsolatos adatok feldolgozásába avatja be az érdeklődőket. Egy különleges beszélgetés is vár ránk Dr. Jozef Michal Mintal-al, az UMB Data&Society Lab kutatójával, választási manipulációról és a kibertérben használt befolyásoló módszerekről végzett kutatásairól, amit Prinya Hom-Anek az elismert Thaiföldi szakértő a közösségi médiában folytatott megfigyelési technikákról szóló bemutatója színesit majd.

Ezeken túl nagy hangsúlyt fektettek a szervezők olyan szakmai kérdések megvitatására, mint a GDPR gyakorlata (amit saját adatvédelmi projektük összes részletének megosztásával segítenek), a felhőben tárolt adatok biztonsága, a felhasználók viselkedésének megismerése, az adatelemzés lehetőségei és veszélyei. Ez utóbbi azért is fontos téma, mert az ITBN 2017-es felméréséből kiderült, hogy a IT-biztonsági vállalatok 19%-a nem foglalkozik az általuk használt alkalmazások nagy mennyiségű naplóadatának gyűjtésével sem, további 40% pedig gyűjti ugyan, de nem elemzi ezeket.

Megújult az ITBN

Az ITBN CONF-EXPO Kelet-Közép Európa legnagyobb kiberbiztonsági szakmai rendezvénye, melyet idén már tizennegyedik alkalommal szerveznek meg Budapesten. A rendezvényre több, mint 2000 szakértőt várnak és közel 100 különböző szakmai program gondoskodik arról, hogy a résztvevők IT-biztonsági felkészültsége naprakész legyen, a piaci és technológiai újdonságok bemutatkozzanak.

Az ITBN így ma már nem csupán az Informatikai Biztonság Napjának ünnepe, hanem olyan professzionális fórum is, mely neves hazai és külföldi kiállítók és előadók bemutatóin keresztül közel hozza a legfrissebb trendeket és innovációkat, illetve számos networking lehetőséggel és interaktív programmal élénkíti az üzleti kapcsolatok kiépítését és erősítését az IT-biztonsági szakma képviselői között.

Idén a rendezvény új arculatán túl az elnevezését is újra gondolták a szervezők. Az alapításkor létrehozott Informatikai Biztonság Napja eredeti jelentése mellett, az ITBN rövidítés mára az Info/Cybersec, Trends, Buzz & Networking gondolatkörét is tartalmazza.

Ez a mozaikszó összefoglalja mindazt, ami a rendezvény igazi esszenciáját adja:

  • magába foglalja a kiberbiztonság és az IT-biztonság területeit
  • a legújabb technológiák és innovációk mutatkoznak be rajta
  • nyüzsgés jellemzi – mind fizikai, mind szellemi értelemben
  • képes összehozni hazánk kibervédelemmel foglalkozó összes szakemberét.

A szervezők idén a rendezvény online infrastruktúráját is megújították – augusztusban elstartolt az ITBN HUB, mely hazánk első IT biztonsági szakmai közösségi oldala, illetve a rendezvény interaktív oldala is egyben. “Az ITBN HUB elindításával az a nem titkolt szándékunk, hogy az ITBN két napos pezsgő szakmai és szellemi mivoltát meghosszabbítsuk, és a kiberbiztonsági szakemberek számára már a rendezvény előtt biztosítsuk a networking, az információszerzés, és a eszmecserék lehetőségét. Mindenki, aki az idei ITBN konferenciára ingyenesen regisztrál automatikus belépést kap az ITBN HUB-ra is.” – mondta el a főszervező.

A rendezvényen a részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...

Válságállónak bizonyultak az óriásvállalatok

Bár Közép- és Kelet-Európa 500 (CEE Top 500) legnagyobb vállalatának árbevétele 2020-ban - az előző évhez képest 3,3 százalékkal 667 milliárd euróra csökkent, az érintett cégek jól alkalmazkodtak a járványhelyzethez. Az összesített forgalom...

Ezek lehetnek az idei karácsony slágerei

Előzetes becslések szerint idén is rendkívül magas, 20 százalék körüli lesz az e-kereskedelem bővülése, a statisztikák viszont azt mutatják, hogy jelentős változás állt be a legkeresettebb termékkategóriákat illetően az ünnepek előtt. A Webshippy által...

Nem kapkodnak a fogyasztók az 5G-ért

A felhasználóknak egyelőre nem sürgős átállni az 5G-s technológiára – derül ki a Deloitte felméréséből. Egyfelől elégedettek aktuális szolgáltatójukkal, másfelől egyelőre várat magára az 5G legizgalmasabb aspektusai és az ezek által tökéletesedő alkalmazási lehetőségek...

Kiderült, melyek a legnépszerűbb reklámok

Míg globális szinten a valós élethelyzeteket bemutató és egészség témájú reklámok, addig a magyar fogyasztók körében a humoros reklámok a legnépszerűbbek, mely egyébként megfelel a kelet- és közép-európai régióban mért átlagnak – derül ki...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...
Fischer Gábor TV2

Több saját gyártású tartalom kábelen

Jelenleg is látható hétköznap esténként a Mintaapák, dolgozunk a Doktor Balaton folytatásán, a Pepe című új sorozatunk forgatását pedig néhány hete fejeztük be – mutatja be Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, hogy jó...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA