A TV2 egyik erősségét a képernyősei jelentik, a bulvárlapokkal pedig évek óta jól működő a kapcsolat – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dobsi Adrienn, a TV2 Csoport kommunikációs igazgatója.
– Tavaly a kumulált nézettségi adatok alapján a Stohl András, Till Attila, Kasza Tibor, Majka, Liptai Claudia által vezetett műsorok voltak a legnézettebbek a TV2 Csoportnál. Ők már elég „régi motorosnak” számítanak. Látszik-e már egy új generáció, vannak-e olyanok, akik felnőhetnek hozzájuk?
– A TV2 egyik erősségét pont a képernyősei jelentik, büszkeség számunkra, hogy évről évre több független szakmai listán is dobogós helyen szerepelnek. A kreatívjaink egyébként folyamatosan keresik az új arcokat, ezért figyelik a színházi világ tehetségeit, a Színház- és Filmművészeti Egyetem hallgatóit, de szerveztünk már műsorvezető castingot is. Jó platform az új felfedezettek bemutatkozásra a naponta élőben jelentkező Fem3 Café, de az új csatornáink indulásával is számos képernyősnek adtunk lehetőséget. Stohl Luca például a Fem3 Café után tavaly a TV2 egyik legsikeresebb műsorában, a Ninja Warrior Hungaryben is lehetőséget kapott műsorvezetőként. Említhetem még Kárpáti Rebekát, akire a Jóban rosszban sorozatban figyeltek fel a kollégák vagy Ódor Kristófot, aki a Bogaras szülők című sorozatunkban tűnt fel.
– Egy műsor sikeréhez mennyiben járul hozzá, hogy ki a műsorvezető? Volt már példa arra, hogy egy műsorvezető-váltás meglátszott a nézettségi eredményeken?
– A TV2 Csoportnál az a jellemző inkább, hogy a műsorvezető karakteréhez választják a műsort, fontos ugyanis, hogy kellően komfortosan érezze magát az adott műfajban. Ha esetleg műsorvezető váltásra került sor az nem látszott meg a nézettségben.
– A televíziók mindig is jó kapcsolatot ápoltak a bulvárlapokkal. Ez a szimbiózis továbbra is működik?
– Igen, a bulvársajtóval hosszú évek óta jól működő, egymás érdekeit tiszteletben tartó kapcsolatunk van, hiszen ők a legfontosabb orgánumok a szórakoztató műsoraink kommunikációjában. Mivel még mindig a televízió a magyar lakosság első számú szórakozási lehetősége, ezért a képernyőn megjelenő sztárokról a mai napig szívesen olvasnak, így kölcsönös érdekünk a jó együttműködés.
– Tavaly jóval több TV2-höz tartozó híresség szerepelt a címlapokon, mint a konkurenciához tartozó sztárok. Volt ebben valami tudatosság?
– Az éles piaci versenyben nagy harc folyik azért, hogy melyik induló műsor vagy éppen műsorvezető kerül a lapok címlapjára. Az, hogy több címlapot sikerült elhozni a csapatom érdeme, a TV2 PR-esei ebben is hatékonyan dolgoznak együtt a szerkesztőségekkel. Tavaly több olyan eventműsor került képernyőre, amik sztárok sokaságát vonultatták fel, és mivel a bulvárban a tartalom diktál, ha van jó sztori a műsorhoz vagy a hírességhez kapcsolódóan, akkor címlapra lehet kerülni.
– Látsz arra esélyt, hogy a YouTube-on sikeres sztár televíziós karriert is befusson? Vagy teljesen más világ a kettő?
– Magyarországon ennek a fordítottjára látunk kezdeményezést, Ördög Nóra sikeres műsorvezetőként indított YouTube-csatornát, ami egyre népszerűbb a felhasználók között. Nagyon más világ a kettő, a mai fragmentált televíziós piacon elérhető nézettségi eredmények nem igazán jelentenek kihívást egy sikeres YouTube-sztárnak és a számukra elsődleges tartalom-előállítói szabadság sincs meg a televízióban. Ha pedig a másik oldalról nézzük, hiába ér el egy youtuber nagy nézettséget, ez nem egyenesen arányos a nagy ismertséggel, nem garantálja a sikeres televíziós szereplést.