A Cápák és a Tények az élen

Cápák RTL nézettség

A kereskedelmi célcsoportnál a Cápák között, a teljes lakosságnál a Tények volt a mögöttünk álló hét legnézettebb műsora. Az RTL-nek bejött Az ugrás, a TV2-nek a Kincsvadászok. A „… szomszéd tehene” és a Mutasd a hangod című produkciók viszont továbbra is gyengén teljesítettek.

A 8. héten egészen hasonlóan alakult a nézettségi verseny, mint egy héttel korábban. A 7. hetinél kisebb előnnyel, de az RTL nyert főműsoridőben a 18-49 és a 18-59 éveseknél. Minden más területen, így az esti sávban és a teljes lakosságnál, továbbá teljes napon mindhárom nagy célcsoportnál a TV2 produkált magasabb heti közönségarányt. Az egyes esték terén sem történt nagy átrendeződés, azaz hétfőtől péntekig a TV2-é volt a főműsoridő, szombaton és vasárnap az RTL végzett az élen. Ez a 18-49 és 18-59-es korosztály mellett a teljes lakosságra is igaz volt.

A TV2 Csoport azonban még így is minden összevetésben az RTL Magyarország előtt végzett. A 18-59 éveseknél, főműsoridőben ugyan csak 0,3 százalékpont volt a két portfólió közötti különbség, de ott is a TV2 Csoport javára (TV2 Csoport: 23,7%, RTL Magyarország: 23,4%).

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 8. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 11,1 14,3 10,4
RTL 12,1 12,1 11,3

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 8. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 9 11,8 8,5
RTL 7,2 7,2 6,7

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 23,1 25,3 22,4
RTL Magyarország 18,6 16,4 17,9
AMC Networks 6,3 5,6 6,5
MTVA 5,0 8,8 4,0
Network4 3,9 5,0 2,6
Paramount Global 3,7 3,0 4,6
Antenna Entertainment Group 3,1 2,7 3,0
Warner Bros.Discovery 2,8 3,3 2,7

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 14,1% / 12,3% (14,9% / 13,2%)
Tények Plusz – 11,4% / 10,2% (11,4% / 10,5%)
Szerencsekerék – 12% / 11,7% (11,1% / 10,7%)
Kincsvadászok – 14,8% / 15,2% (14,3% / 13,3%)

RTL
Híradó – 17,6% / 16% (17,7% / 15,5%)
Fókusz – 13% / 12,4% (13,2% / 12,4%)
Az ugrás – 12,2% / 11,5% (14,9% / 14,4%)
A mi kis falunk – 8,1% / 6,8%
… a szomszéd tehene – 5,9% / 4,6% (6,9% / 5,8%)

Ahogy a fentiekből látható, a két kereskedelmi célcsoportnál nagyon elhúzott az RTL Híradó a Tényektől. A 18-49 éveseknél 3,7 százalékpont, a 18-59 éveseknél 3,5 százalékpont volt a két hírműsor közötti differencia. Ugyanakkor a teljes lakosságnál még így is a Tények ért el jobb heti átlagot, méghozzá 20,4 százalékot, az RTL Híradó 19,1 százalékával szemben.

A nyitó héthez képest kicsit csökkent Az ugrás heti share-je, de igazából az új vetélkedő korábbi hetét az első adás húzta fel nagyon. A napi adatok alapján a 8. héten egész stabilan teljesített Az ugrás. A 18-49 és a 18-59 éveseknél is fej-fej mellett voltak a Szerencsekerékkel.

A „… szomszéd tehene” című sorozatnál viszont fájdalmas döntést kellett hoznia az RTL-nek, keddtől Az ugrást követő sávban A mi kis falunk ismétléseit tűzték műsorra és csak késő este került képernyőre az új sorozat. A „… szomszéd tehene” hétfői adása a 18-49 éveseknél csak 44 ezres nézőszámot produkált. Ez lehetett az utolsó csepp, hiszen a korábbi héten még 71 ezer volt az átlagos nézettsége és már az sem számított erősnek. A „…szomszéd tehene” egyébként a katasztrofális keddi nézőszámot követően (11 ezer néző, 1,5% share a 18-49 éveseknél) a többi nap már magára talált, a pénteki epizódot a késői kezdés ellenére is 69 ezren nézték a 18-49 évesek közül. Azaz péntekre még egy rosszabb idősávban is majdnem elérte a korábbi heti átlagát.

A TV2-n a Kincsvadászok továbbra is jól teljesített, sőt még javítani tudott a korábbi héthez képest. Gyakorlatilag már most borítékolható, hogy ebből újabb évadot is rendelnek. A vasárnapra átpakolt Mutasd a hangod című műsorukra pont az ellenkezője lehet az igaz. A 18-49 éveseknél csak 6,5 százalékos, a 18-59 éveseknél 7,4 százalékos, a teljes lakosságnál 10,8 százalékos közönségarányt ért el a produkció.

Az RTL-en A mi kis falunk új epizódja és a Cápák között a megszokott erős közönségarányokkal örvendeztette meg az RTL vezetőségét. Az előbb említett három célcsoportnál A mi kis falunk 16,2 százalékos, 17,6 százalékos és 16,4 százalékos közönségarányt hozott össze. A Cápák között pedig 18,8 százalékos, 18,2 százalékos és 16,5 százalékos eredménnyel zárt.

A 18-49 és a 18-59 éveseknél a hét legnézettebb műsora címet is a Cápák között nyerte, 284 ezres és 399 ezres nézőszámmal. A teljes lakosságnál a Tények, annak is a pénteki adása volt a legnézettebb, miután 776 ezer nézőt ültetett a képernyők elé.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
CÁPÁK KÖZÖTT RTL 399 769 18,2
A MI KIS FALUNK RTL 363 691 17,6
HÍRADÓ RTL 322 583 22,0
KINCSVADÁSZOK TV2 282 646 16,3
FÓKUSZ RTL 270 448 15,8
SZERENCSEKERÉK TV2 265 240 13,8
TÉNYEK TV2 251 520 16,6
AZ UGRÁS RTL 247 614 12,9
TÉNYEK PLUSZ TV2 215 505 12,5
FÓKUSZ PLUSZ RTL 207 005 11,0

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

  Csatorna AMR (fő) SHR %
TÉNYEK TV2 776 226 22,7
HÍRADÓ RTL 731 502 21,7
CÁPÁK KÖZÖTT RTL 725 620 16,5
A MI KIS FALUNK RTL 677 490 16,4
SZERENCSEKERÉK TV2 663 153 16,8
TÉNYEK PLUSZ TV2 620 745 16,4
KINCSVADÁSZOK TV2 603 557 18,5
AZ UGRÁS RTL 509 807 12,7
FÓKUSZ RTL 504 072 13,2
MUTASD A HANGOD! TV2 473 712 10,8

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
CÁPÁK KÖZÖTT RTL 284 911 18,8
A MI KIS FALUNK RTL 227 277 16,2
KINCSVADÁSZOK TV2 211 318 17,1
HÍRADÓ RTL 192 822 19,8
SZERENCSEKERÉK TV2 182 112 14,1
AZ UGRÁS RTL 164 896 12,2
FÓKUSZ RTL 163 645 14,2
TÉNYEK TV2 145 209 14,2
TÉNYEK PLUSZ TV2 132 855 11,6
UEFA EURÓPA KONFERENCIA LIGA M4 SPORT 128 885 10,5

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás