- Hirdetés -

A Codecool is segít a távoktatásban

|

- Hirdetés -

A Codecool budapesti oktatóközpontjának gárdája elsősorban tanárok és szülői csoportok számára kínál ingyenes segítséget a digitális munkarend gyors felállításához. A pedagógusok, szülők többek között olyan feladatokkal kapcsolatban kérhetnek útmutatást a programozóiskola csapatától, mint a programok telepítése, tanulási csoportok létrehozása, vagy a prezentációk feltöltése, megosztása.

Március 16-tól lépett életbe a magyar közoktatásban a Tantermen Kívüli Digitális Munkarend. A diákok nem látogathatják a tanintézményeket a koronavírus miatt, azonban a tanításnak tovább kell folynia.

Ez az átállás teljesen új módszertan bevezetésével jár, ehhez pedig számos technikai nehézséget kell tudni megoldani, biztosítani a csatlakozást, elvégezni a szükséges beállításokat, regisztrációkat.

A junior fejlesztők intenzív képzésével foglalkozó Codecool Programozóiskola egyik diákja, Kovács Krisztián kezdeményezte, hogy az iskola diákjai és mentorai ajánljanak fel gyakorlati tanácsadást az ilyenkor szükséges teendők elvégzéséhez, hogy az oktatási intézmények minél gyorsabban felkészülhessenek a távoktatásra. Felvetéséhez mind a jelenlegi diákok, mind pedig mentoraik csatlakoztak.

Hétfőtől tehát a Codecool diákjai online elérhetőek, hogy gyakorlati segítséget nyújtsanak olyan kérdésekben, mint például programok telepítése, testre szabása; tanulási célú csoportok létrehozása; naptárak kezelése; kommunikációs csatornák kialakítása; prezentációk és videók rögzítése, feltöltése, megosztása.

A diákokkal és mentoraikkal folytatott konzultációra online felületen lehet időpontot foglalni.

“A Codecool már egy hete átállt a digitális oktatásra, és az ennek során szerzett tapasztalataink megosztásával szeretnénk segítséget nyújtani a közoktatásban résztvevőknek. Abból indultam ki, hogy még ahol a digitális eszközök rendelkezésre is állnak, valószínűleg ott is jól jön a tapasztalat, hogyan kell ezeket használni és kihasználni a jelenlegi helyzetben” – mondja Kovács Krisztián, a program kezdeményezője.

„Nem kizárt, hogy sokan most találkoznak először ilyen profi kollaborációs eszközökkel, és mivel nekünk készség-szinten megy ezek használata, így rengeteget tudnánk segíteni a közoktatásban dolgozóknak.”

A Codecool Programozóiskola már a vírus Magyarországon való megjelenésének korai fázisában megkezdte a távoktatási lehetőségek tesztelését, a munkarend kidolgozását. „Tudtuk, hogy eljöhet az a pont, amikor el kell hagyjuk a hangulatos és jól felszerelt bázisokat, és távoli munkavégzésre, távoktatásra kell berendezkedünk” – mondja Bálint Viktor, a Codecool üzletfejlesztési igazgatója. A bevezetés előtt mind a magyar, a lengyel és a román helyszíneken tesztnapokat tartottak, kérdőívvel gyűjtötték a diákok és mentoraik visszajelzéseit, hogy miként kell a rendszert és a munkarendet finomhangolni. „Az volt a cél, hogy ha bizonyos kompromisszumok árán is, de valóban ugyanolyan eredményes legyen az online oktatás, mint a járványügyi helyzet előtt, és így akár több hónapon át is a szokásos minőségben tudjuk képezni jelenlegi és folyamatosan beiratkozó junior programozóinkat.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új műsorral várja a téli olimpiát a Discovery

Élő téli sportokkal és egy új szórakoztató műsorral kíséri a nézőket a Discovery a 2022 téli olimpiai játékok előkészületeiben, és egy vadonatúj, hetente megjelenő műsor is jön a csatorna kínálatába. 100 nap van hátra a...

Indul a Google vállalkozásösztönző programja

A régió egyik legaktívabb startup akcelerátora és befektetője, a Startup Wise Guys hívja életre Kelet-Közép-Európában a Google által szponzorált “Jump for CEE” elnevezésű programot. A program részben a Google.org Impact Challenge for Central and...

Ezek a tapasztalatok is segíthetik a cégeket

A munka és magánélet egyensúlyának felborulása, a vezetői kontroll gyengülése, a dolgozók és vezetők eltérő munkaidő-érzékelése – csak néhány olyan tétel, amely alapjaiban változtatta meg a vállalati működést az elmúlt időszakban és vezetett a...

A nézők érzéseire is reagál a Lexus okosreklámja

A Lexus érzelmi intelligenciával felvértezett reklámot mutatott be ami képes reagálni a nézők érzéseire. A személyre szabott reklámok új evolúciós lépésének tekinthető, innovatív arcfelismerő technológiát használó kampányt a megújult öntöltő hibrid elektromos Lexus ES...

Liptai Claudiával folytatódik a NőComment!

November 14-től az RTL II-n folytatódik a NőComment, a talkshow házigazdája Liptai Claudia lesz, és állandó szereplő lesz Hajós András. A vasárnap esténként jelentkező NőComment! vendégei beszélgetéseik során érintik az aktuális pletykákat, helyretesznek csúsztatásokat, kibeszélik...

Tényellenőrző oldalt indít a 444 kiadója az AFP-vel

Az Európai Bizottság támogatásával magyar nyelvű tényellenőrző oldalt indít a Magyar Jeti Zrt. a francia AFP hírügynökséggel együttműködve. Az oldalt önálló szerkesztőség látja majd el eredeti tartalommal, ezt főszerkesztőként Zöldi Blanka vezeti majd. Az Európai...

Kiadta az első PR Trendriportot az MPRSZ

A magyar PR és kommunikációs szakma jelenét és jövőjét részletesen elemző tanulmányt adott ki a Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ). A közel 150 oldalas PR Trendriport Magyarország 2021 című kiadvány stratégiai szintű, exkluzív publikációkat...

Magányossá tette a munkavállalókat a COVID

Egy globális tanulmány szerint az emberek több mint 75 százaléka úgy érzi, hogy személyesen és szakmailag is megrekedt. A munkavállalók 88 százaléka szerint a világjárvány kezdete óta megváltozott a siker fogalma, 85 százalékuk szeretné,...

Lexussal érkeznek a Marvel szuperhősei

A Lexus és a Marvel a nagysikerű, három Oscar-díjat bezsebelő Fekete Párduc után újabb szuperhősös film, a nagy várakozások övezte, hazánkban november 4-én debütáló Örökkévalók kapcsán is együttműködik. Már a partnerséget beharangozó IS és...

Új helyszínen tér vissza a Creative Mornings

A Magyarországon 2011-ben debütáló Creative Mornings rendezvénysorozat a pandémiás időszak miatt egy ideig szüneteltette havi kreatívipari előadásait, de 2021. október 29-én újult erővel és vadiúj helyszínen, az Irányi utcai Publicis House-ban tér vissza. A...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A Positive Adamksyvel dolgozik a JYSK

A JYSK Magyarország vállalati és belső kommunikációs feladatainak támogatására idén ősztől a Positive Adamsky ügynökségi csoport tagügynökségével, a Positive PR-rel működik együtt. A dán áruházlánc hazai piacra lépése óta ez az az első alkalom,...

Új műsorral várja a téli olimpiát a Discovery

Élő téli sportokkal és egy új szórakoztató műsorral kíséri a nézőket a Discovery a 2022 téli olimpiai játékok előkészületeiben, és egy vadonatúj, hetente megjelenő műsor is jön a csatorna kínálatába. 100 nap van hátra a...

Indul a Google vállalkozásösztönző programja

A régió egyik legaktívabb startup akcelerátora és befektetője, a Startup Wise Guys hívja életre Kelet-Közép-Európában a Google által szponzorált “Jump for CEE” elnevezésű programot. A program részben a Google.org Impact Challenge for Central and...

Ezek a tapasztalatok is segíthetik a cégeket

A munka és magánélet egyensúlyának felborulása, a vezetői kontroll gyengülése, a dolgozók és vezetők eltérő munkaidő-érzékelése – csak néhány olyan tétel, amely alapjaiban változtatta meg a vállalati működést az elmúlt időszakban és vezetett a...

A nézők érzéseire is reagál a Lexus okosreklámja

A Lexus érzelmi intelligenciával felvértezett reklámot mutatott be ami képes reagálni a nézők érzéseire. A személyre szabott reklámok új evolúciós lépésének tekinthető, innovatív arcfelismerő technológiát használó kampányt a megújult öntöltő hibrid elektromos Lexus ES...
- Hirdetés -

CMO

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Egy svéd startuppal zöldít tovább a BMW

A BMW Group úgy tervezi, hogy sorozatgyártási folyamataihoz 2025-től olyan, akár 95 százalékkal alacsonyabb emisszió mentén előállított acélt fog beszerezni, amely nem igényel fosszilis erőforrásokat, így például szenet sem. A BMW Group erre vonatkozóan...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Fenntarthatóságban is jól teljesített a Telekom

A telekommunikációs szektor fenntarthatósági szempontból legjobban teljesítő vállalatai között jelölte meg a Magyar Telekomot az ISS Corporate Solutions a vállalat 2020. évi fenntarthatósági eredményei alapján. Az ISS ESG Corporate Rating éves szinten több, mint 100...

DATA