- Hirdetés -

A családon belüli erőszak ellen kampányol az IKEA

|

- Hirdetés -

A koronavírus-járvány a szokásosnál is nehezebb helyzetbe hozta a családon belüli erőszak áldozatait: hazánkban tavasszal a segélyvonalakra beérkezett hívások száma 50%-kal megnövekedett. Az IKEA Magyarország összefogva a Nők A Nőkért Együtt az Erőszak Ellen Egyesülettel (NANE) közösen hívja fel a figyelmet erre a sokszor láthatatlan, de nagyon is valóságos problémára, és 35 millió forinttal támogatja a szervezet munkáját és az érintetteket az elkövetkezendő két évben.

Az EIGE (Nemek Közötti Egyenlőség Európai Intézete) indexe alapján Európa szerte Magyarországon az egyik legalacsonyabb a nemek közti egyenlőség mutatója. Az uniós ügynökség adatai arra is rámutatnak, hogy a közép- és kelet-európai régióban a nők 1/3-a már tapasztalt fizikai erőszakot 15 éves kora óta. A nők elleni erőszak aláássa a nők azon alapvető jogait, mint a méltóság, az igazsághoz való jog, vagy a nemek közti egyenlőség. Az IKEA mint emberközpontú és emberi értékek által vezértelt cég, elkötelezett amellett, hogy felhívja a figyelmet a családon belüli erőszak fontosságára márkaként, vállalatként és munkáltatóként egyaránt.

Az Európai Alapjogi Ügynökség reprezentatív kutatása szerint körülbelül minden ötödik felnőtt nőnek volt vagy lesz élete során legalább egy olyan párkapcsolata, melyben rendszeresen éri testi erőszak. Jelenleg több mint 200 000 nő él Magyarországon fizikailag bántalmazó kapcsolatban, vagy épp abból próbál kiszabadulni. A lelki bántalmazás számadatai sem megnyugtatóbbak, sőt. Magyarországon a nők 49%-a volt már lelki vagy szóbeli erőszak áldozata.

„A NANE Egyesület egy közhasznú szervezet, amely egyéni, közösségi és társadalmi szinten is tevékenykedik. Az erőszak áldozatainak és áldozatok segítőinek szóló segélyvonalon és chatsegélyen kívül társadalmi figyelemfelhívással, szakirodalom és tájékoztató anyagok készítésével, terjesztésével, valamint szakemberek képzésével foglalkozunk. A NANE Egyesület egy közösségi kezdeményezés, mely a mai napig jelentős részben önkéntesek áldozatos munkája segítségével éri el céljait” – mondta el Tóth Györgyi, a NANE szakértője. „Évente körülbelül 2000 hívás érkezik segélyvonalunkra, kapacitásaink azonban végesek. Ezért is örülünk, hogy az IKEA támogatja a munkánkat” – tette hozzá.

Sok esetben az is problémát jelent, hogy az emberek nincsenek igazán tisztában a családon belüli erőszak fogalmával. Nemcsak a magánemberek, de a civil szervezetek és a döntéshozók között is fennáll a diskurzushiány. Mindemellett a szervezeti struktúra is nagyon széttagozódott, és jelentős kompetenciabeli különbségek vannak a szakemberek között. Mindezen problémák mellett a családon belüli erőszak témája mégsem kap elég teret.

„Az IKEA küldetése, hogy szebb hétköznapokat teremtsen az emberek többsége számára, így felelősségünknek érezzük, hogy kiálljunk a családon belüli erőszak érintettjei mellett. Éppen ezért döntöttünk úgy, hogy összefogva a NANE egyesülettel közösen hívjuk fel a figyelmet az egyenlő bánásmód fontosságára és az áldozatok saját otthonában elkövetett családon belüli, párkapcsolati erőszak sokszor eltitkolt jelenlététre” – nyilatkozta Pap Anita, az IKEA Magyarország marketing specialista munkatársa.

Munkáltatóként az IKEA a bajbajutott munkatársait is igyekszik segíteni, így akik nehéz élethelyzetben vannak, bármikor, szinte bármilyen krízishelyzet esetén igénybe vehetik a 7/24 órás HELPLINE szolgáltatást, amely többek között a pszichológiai segítségnyújtásra is kiterjed.

November 25. a Nők Elleni Erőszak Megszüntetésének Világnapja, ennek apropóján az IKEA ebben a hónapban kiemelten foglalkozik a témával, így a vásárlók számos felületen találkozhatnak a kampány elemeivel. Ennek részét képezi egy interaktív áruházi fal is az Örs vezér téri áruházban november 12. és 15. között: az installáció közelében a családon belüli erőszak különböző formáinak megfelelő hanghatások lesznek hallhatók, a vásárlóknak pedig lehetőségük lesz felvenni a falhoz rögzített telefont, és így demonstrálni fellépésüket a jelenséggel szemben. A falon többek között az arra vonatkozó információkat is megtalálhatják, hogy hogyan tudnak segíteni, amennyiben potenciális áldozattal találkoznak. Emellett egész novemberben mindhárom magyarországi áruház bemutatótéren található valamennyi fürdőszobában és fürdőszoba osztályon speciális tükörfóliákkal is találkozhatnak a vásárlók.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...
Forma-1 Magyar Nagydíj 2024

Műsorok terén a Forma-1, csatornaszinten a TV2 áll az élen

A kereskedelmi célcsoportnál a vasárnapi Forma-1 futam bizonyult a mögöttünk álló hét legnézettebb műsorának. A csatornáknál a TV2, a teljes portfólióknál a TV2 Csoport végzett az élen. Véget ért a labdarúgó Európa-bajnokság, így visszatért a...

Díjnyertes kamerák az okosmobilokban

A HONOR 200 és a HONOR 200 Pro készülékek elnyerték a tekintélyes DXOMARK ezüst (“Silver”) címkét kiemelkedő kamerateljesítményükért.A HONOR 200 Pro lenyűgöző, 137-es összpontszámot ért el a DXOMARK rangsorában, ezzel a 2. helyet szerezte...

A főzés is lehet zöldebb

A Schneider Electric befektetési alapja és több partnere összesen 3,75 millió dollárt fektetett az IoT technológiát használó elektromos főzőlapot fejlesztő ATEC nevű vállalkozásba. Az új forrás révén további lendületet vehet a főzés „zöld” forradalma...

Itt nézhetjük a Fradi első BL-meccseit

Ma megkezdi BL-szereplését az előző idény hazai futball bajnoka, a Ferencváros. Bár a 2024/2025-ös idénytől az RTL szerezte meg a legrangosabb európai kupasorozat hazai közvetítési jogait, a Fradi első, selejtezős mérkőzéseit mégis a M4...

Többen nézték a skót-magyar meccset, mint az EB döntőjét

Az élő sportesemények rajongóinak megváltást jelent, hogy ma már szinte bárhol, akár mobilon is élőben követhetik kedvenc sporteseményeiket: a nemrég zárult labdarúgó Európa-bajnokság a Yettel tévészolgáltatásának nézőit is lázba hozta. A legnagyobb nézettséget kimagaslóan...

Újabb rekord a belföldi használtautó-piacon

A DataHouse előzetes adatai szerint a hazai használtautó-piacon közel 457 ezer személygépkocsi cserélt gazdát az első félévben. Ez az érték 12,4 százalékkal haladja meg a tavalyi első félév volumenét. A JóAutók.hu várakozása szerint jelentős...

Ezek a legnépszerűbb belföldi nyaralóhelyek

A Szallas.hu friss elemzése szerint bár a Balaton népszerűsége elvitathatatlan a vakációzók körében, a Tisza-tónál is sokan nyaralnak. A magyar tenger térségében Siófok, Balatonfüred és Hévíz szálláshelyeit választották eddig a legtöbben nyaraláshoz, a Tisza-tónál...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre több magyar használ hitelkártyát

A rövid távú, átmeneti pénzzavarban lévő emberek egyre inkább a hitelkártyákra hagyatkoznak: a hitelkártya-tartozás ma már nagyobb, mint a folyószámlahitel-állomány – a hitelkártyás költések növekedése közel 50 százalékkal haladta meg a betéti kártyás vásárlások...

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...
Forma-1 Magyar Nagydíj 2024

Műsorok terén a Forma-1, csatornaszinten a TV2 áll az élen

A kereskedelmi célcsoportnál a vasárnapi Forma-1 futam bizonyult a mögöttünk álló hét legnézettebb műsorának. A csatornáknál a TV2, a teljes portfólióknál a TV2 Csoport végzett az élen. Véget ért a labdarúgó Európa-bajnokság, így visszatért a...

Don't Miss

Magyarországról erősít a Publicis Groupe CEE

A Publicis Groupe CEE Komáromi Zsófiát, a cég magyarországi Chief Talent Officer-ét nevezte ki a Közép-Kelet Európai régió CEE Talent Transformation Partnerének. Zsófia az új regionális feladatait jelenlegi pozíciója mellett látja el. Zsófia új...

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Folyamatosan újra kell gondolnunk, hogyan maradhatunk relevánsak – interjú Erich Mullerrel

Sok tekintetben a budapesti gyártóközpont az ügynökségünk szíve, amely életre kelti a stratégiai és kreatív csapatok által nap mint nap kitalált csodálatos koncepciókat és ötleteket – mondta el Erich Muller. A Publicis Groupe Hungary...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...