- Hirdetés -

A családon belüli erőszak ellen kampányol az IKEA

|

- Hirdetés -

A koronavírus-járvány a szokásosnál is nehezebb helyzetbe hozta a családon belüli erőszak áldozatait: hazánkban tavasszal a segélyvonalakra beérkezett hívások száma 50%-kal megnövekedett. Az IKEA Magyarország összefogva a Nők A Nőkért Együtt az Erőszak Ellen Egyesülettel (NANE) közösen hívja fel a figyelmet erre a sokszor láthatatlan, de nagyon is valóságos problémára, és 35 millió forinttal támogatja a szervezet munkáját és az érintetteket az elkövetkezendő két évben.

Az EIGE (Nemek Közötti Egyenlőség Európai Intézete) indexe alapján Európa szerte Magyarországon az egyik legalacsonyabb a nemek közti egyenlőség mutatója. Az uniós ügynökség adatai arra is rámutatnak, hogy a közép- és kelet-európai régióban a nők 1/3-a már tapasztalt fizikai erőszakot 15 éves kora óta. A nők elleni erőszak aláássa a nők azon alapvető jogait, mint a méltóság, az igazsághoz való jog, vagy a nemek közti egyenlőség. Az IKEA mint emberközpontú és emberi értékek által vezértelt cég, elkötelezett amellett, hogy felhívja a figyelmet a családon belüli erőszak fontosságára márkaként, vállalatként és munkáltatóként egyaránt.

Az Európai Alapjogi Ügynökség reprezentatív kutatása szerint körülbelül minden ötödik felnőtt nőnek volt vagy lesz élete során legalább egy olyan párkapcsolata, melyben rendszeresen éri testi erőszak. Jelenleg több mint 200 000 nő él Magyarországon fizikailag bántalmazó kapcsolatban, vagy épp abból próbál kiszabadulni. A lelki bántalmazás számadatai sem megnyugtatóbbak, sőt. Magyarországon a nők 49%-a volt már lelki vagy szóbeli erőszak áldozata.

„A NANE Egyesület egy közhasznú szervezet, amely egyéni, közösségi és társadalmi szinten is tevékenykedik. Az erőszak áldozatainak és áldozatok segítőinek szóló segélyvonalon és chatsegélyen kívül társadalmi figyelemfelhívással, szakirodalom és tájékoztató anyagok készítésével, terjesztésével, valamint szakemberek képzésével foglalkozunk. A NANE Egyesület egy közösségi kezdeményezés, mely a mai napig jelentős részben önkéntesek áldozatos munkája segítségével éri el céljait” – mondta el Tóth Györgyi, a NANE szakértője. „Évente körülbelül 2000 hívás érkezik segélyvonalunkra, kapacitásaink azonban végesek. Ezért is örülünk, hogy az IKEA támogatja a munkánkat” – tette hozzá.

Sok esetben az is problémát jelent, hogy az emberek nincsenek igazán tisztában a családon belüli erőszak fogalmával. Nemcsak a magánemberek, de a civil szervezetek és a döntéshozók között is fennáll a diskurzushiány. Mindemellett a szervezeti struktúra is nagyon széttagozódott, és jelentős kompetenciabeli különbségek vannak a szakemberek között. Mindezen problémák mellett a családon belüli erőszak témája mégsem kap elég teret.

„Az IKEA küldetése, hogy szebb hétköznapokat teremtsen az emberek többsége számára, így felelősségünknek érezzük, hogy kiálljunk a családon belüli erőszak érintettjei mellett. Éppen ezért döntöttünk úgy, hogy összefogva a NANE egyesülettel közösen hívjuk fel a figyelmet az egyenlő bánásmód fontosságára és az áldozatok saját otthonában elkövetett családon belüli, párkapcsolati erőszak sokszor eltitkolt jelenlététre” – nyilatkozta Pap Anita, az IKEA Magyarország marketing specialista munkatársa.

Munkáltatóként az IKEA a bajbajutott munkatársait is igyekszik segíteni, így akik nehéz élethelyzetben vannak, bármikor, szinte bármilyen krízishelyzet esetén igénybe vehetik a 7/24 órás HELPLINE szolgáltatást, amely többek között a pszichológiai segítségnyújtásra is kiterjed.

November 25. a Nők Elleni Erőszak Megszüntetésének Világnapja, ennek apropóján az IKEA ebben a hónapban kiemelten foglalkozik a témával, így a vásárlók számos felületen találkozhatnak a kampány elemeivel. Ennek részét képezi egy interaktív áruházi fal is az Örs vezér téri áruházban november 12. és 15. között: az installáció közelében a családon belüli erőszak különböző formáinak megfelelő hanghatások lesznek hallhatók, a vásárlóknak pedig lehetőségük lesz felvenni a falhoz rögzített telefont, és így demonstrálni fellépésüket a jelenséggel szemben. A falon többek között az arra vonatkozó információkat is megtalálhatják, hogy hogyan tudnak segíteni, amennyiben potenciális áldozattal találkoznak. Emellett egész novemberben mindhárom magyarországi áruház bemutatótéren található valamennyi fürdőszobában és fürdőszoba osztályon speciális tükörfóliákkal is találkozhatnak a vásárlók.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Nőtt a tévézésre szánt idő a magyarok körében

Az idei harmadik negyedévben öt perccel nőtt a napi tévénézési idő a teljes népesség körében a Nielsen Közönségmérés adatai szerint és elérte a 4 óra 32 percet. A filmek és sorozatok miatt ülünk le...

Techcégek uralják a márkák rangsorát

A 10 legértékesebb márka közül 5 tartozik technológiai cégekhez, de ha az első 20-at nézzük, akkor még nagyobb a szektor fölénye, ebben a körben 11 technológiai brand található az Interbrand legújabb százas toplistáján. Az...

Új évaddal folytatódik a Comedy Club

Újra a nagypályás nevettetőké a terep a Comedy Centralon, október 22-től ugyanis folytatódik a humorcsatorna standupos műsorfolyama, a Comedy Club. Idén ősszel ismét trükkös cselekkel, kíméletlen támadásokkal és védhetetlen poénlabdákkal nyomul a gárda. Elsőként...

Van hova fejlődnünk az energiatakarékosság terén

A hazai fogyasztók körében a szelektív hulladékgyűjtés és az energiatakarékos égők használata számít a leginkább elterjedt otthoni környezetkímélő szokásnak. Miközben a magyar háztartásokban megtalálható hűtők, mosógépek, tévék mintegy fele már energiatakarékosnak számít, e gépek...

Éjjel is látó kamerákkal érkezik a legújabb okosmobil

Különleges éjszakai fotós és videós funkciókkal, 120 Hz-es képfrissítéssel, szupergyors töltéssel érkezik a HUAWEI legújabb okostelefonja. A nova 9 elő- és hátlapi kameráival egyaránt 4K-s felbontású videók készíthetők, a 4300 mAh-s beépített akkumulátor feltöltéséhez...

A vártnál jobban teljesít a lízingpiac

Bár a járvány az idén is bizonytalanná teszi a gazdasági helyzetet, a magyar lízingpiac ennek ellenére a várakozásoknál jobban szerepel – mondta Zs. Nagy István, a Magyar Lízingszövetség elnöke a szervezet csütörtöki konferenciáján. Szerinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...
- Hirdetés -

CMO

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Fenntarthatóságban is jól teljesített a Telekom

A telekommunikációs szektor fenntarthatósági szempontból legjobban teljesítő vállalatai között jelölte meg a Magyar Telekomot az ISS Corporate Solutions a vállalat 2020. évi fenntarthatósági eredményei alapján. Az ISS ESG Corporate Rating éves szinten több, mint 100...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

DATA