- Hirdetés -

A digitalizáció lehet a fennmarad kulcsa a cégeknél

|

Lendületet adott a vírusjárvány a vállalatok digitalizációjának, az IBM kutatása szerint ugyanis a vállalatvezetők 60 százaléka felgyorsította a technológiai újításokat a pandémia következtében. Mára a digitalizáció alapfeltétellé vált: nem az a kérdés, hogy digitalizálunk-e, hanem az, hogy hogyan és mennyit, hiszen az eddiginél több és rövid idő alatt megvalósuló fejlesztésre van szükség – hangzott el a K&H családi vállalatok klubon. A K&H szakértője és a digitalizációs szakemberek szerint a hatékony változáshoz az infrastruktúra átalakítására és rugalmas cégstratégiára van szükség.

Jelentős hatással van a pandémia a vállalatok technológiai fejlődésére. Az IBM legfrissebb, idén szeptemberben készült nemzetközi tanulmánya szerint tízből hatan felgyorsították a digitális transzformációt a koronavírus-járvány következtében. „A digitalizáció már harminc éve zajlik. Ami azonban eddig egy, a versenyképesség szempontjából hatékonyságnövelő tényező volt, az mostanra alapfeltétellé vált, ezért aki nem fordít kiemelt figyelmet a folyamatok digitalizálására, az a fennmaradását kockáztatja” – mondta el a K&H családi vállalatok klubon Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője. Vityi Péter, a Kürt Akadémia ügyvezető igazgatója szerint a járvány hatása három kulcs trendet gyorsított fel a digitalizációs átalakulás során, amelyet szem előtt kell tartani.

Digitális vállalatok”

A vállalatoknak nemcsak bizonyos területekre kell fókuszálniuk, hanem minden tevékenységében meg kell jelennie a digitalizációnak. Az online jelenlét ugyanis nem csupán a fogyasztók elérése szempontjából lesz egyre fontosabb, a munkafolyamatokban is nagy hangsúlyt kell, hogy kapjon.

Átalakuló infrastruktúra

A hazai cégek jelentős része sikeresen állt át a home office-ra a karantén alatt. A távoli munkavégzés biztosítása azonban kockázatos is lehet a megnövekedett számú kibertámadások következtében, ezért fokozott figyelmet kell fordítani a biztonságra a jövőben. Ahhoz továbbá, hogy az infrastruktúra a megváltozott körülményekhez hosszú távon is tudjon igazodni, elengedhetetlenné válik a szervezet tanulási képessége. Az online működés egyik jelentős késleltető tényezője a munkavállalók oktatása lehet, akiknek rövid idő alatt kell elsajátítani az ilyen eszközök, például a különböző felhőszolgáltatások használatát.

Rugalmas cégstratégia

A cégeknek koránt sincs annyi idejük a környezethez igazodni, mint korábban, tehát fel kell gyorsítani a fejlesztéseket és ehhez szükséges a cégek meglévő üzleti stratégiájának is a felülvizsgálata, érdemes áttekinteni, van-e olyan terület ahol változtatni kell a rugalmasabb működés érdekében.

A legfontosabb digitalizációs területek

„Ma már egy vállalat minden tevékenységét digitális alapokra kell helyezni, nem mindegy azonban, hogy mindez milyen sorrendben történik. Azok a cégek, akik még nem kezdtek el változtatni, elsőként a belső működésüket és a vevői kapcsolataikat kell, hogy az online térbe helyezzék, hiszen ezek a területek mára a versenyben maradás feltételeit jelenthetik. A belső folyamatok esetében főleg a támogató funkciók – például a pénzügyi rendszerek – technológiai fejlesztése kulcsfontosságú, mivel gyorsabbá és hatékonnyá teszi a működést. A vevői kapcsolatok digitalizálására pedig azért kell hangsúlyt fektetni, mert jelenleg online felületeken érjük el biztosan és biztonságosan a fogyasztókat. Csupán mindezek után következhet az, hogy az üzleti modellünket és a termékek bizonyos funkcióit megújítsuk” – mondta el Vityi Péter.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...