- Hirdetés -

A díj nem cél, hanem eredmény

|

- Hirdetés -

A pályázatokon való részvétel egy folyamat, amelynek első szakasza az ügyfelek igényeinek kiszolgálása. Csak a sikeres kampányt követően születhet meg a döntés az adott pályázat elkészítéséről – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Mamusits Péter, a novemberben év ügynöksége elismerést kapott Lounge Communication ügyvezetője.

- Nemrégiben Ti lettetek az Év Ügynöksége a Prizmán. Milyen érzés volt ennek tudatában zárni 2022-t?

- A versenyek, összegző díjak elismerik és generálják a szakmai megújulást. A megmérettetésekből mindig tanulunk, általuk is fejlődünk. Főként a nemzetközi porondon elért eredmények inspirálnak minket arra, hogy változtassunk a dolgokon, új elemeket integráljunk. Ehhez természetesen kiemelkedő szakembergárdára van szükség, illetve arra, hogy ügyfeleinkkel harmóniában dolgozzunk az új megoldásokon. A díj ezért nem cél, hanem eredmény. Jelzi, hogy jó úton haladunk. Tudatos építkezés eredménye, hogy az ügynökségi toplista második helyezettjeként szerepeltünk, vagy hogy az év ügynöksége címet megszereztük. A tavalyi év zárása és az idei indítása ezért nem telhetett mással, mint hasonló lelkesedéssel és gondolkodással teli tervezéssel.

- Minimum ismételni kell jövőre is ezen a versenyen, nem?

- Szerencsére nem kell semmit sem ismételni. Tudatos döntés, hogy az ügynökség megméretteti-e magát vagy sem. A pályázatok sem pusztán jól megírt jelentkezési anyagok, hanem különleges figyelmet és törődést igénylő projektek. Ezt a minőségi munkát nem a megfelelés szüli, hanem a tettvágy. Ha úgy döntünk, hogy versenyeken indulunk akkor az azért lesz mert ezt szeretnénk. De lehet, hogy holnap mást szeretnénk, másként.

- Van sok másik verseny is minden évben. Van prioritási sorrend ezek között? Ha igen, akkor mi?

- Kimondott prioritási sorrend nincs, alapvetően a projektjeink maguk határozzák meg, hogy melyik verseny melyik kategóriájában látjuk őket esélyesnek. Kiemelten fontosnak tartjuk a nemzetközi megmérettetéseket, hiszen ezek adnak igazán objektív képet munkánkról. Tavaly például nemzetközi szinten 12-szer kerültünk sok ezer globális kampány legjobbjai közé, ebből kettőt aranyra, egyet pedig bronzra váltottunk. Mindeközben a hazai eredményeknek köszönhetően egyre több megkeresést kapunk, és ez rendkívül motiváló számunkra.

- Mindig nagy kérdés, hogy melyik verseny, melyik díj ér többet? A kreatív vagy a hatékonysági. Ti melyikben hisztek jobban?
- Sajnos a hatékonyság mérése nem mindig kézzelfogható, a pályázók adatait gyakran nem ellenőrzi senki. Előfordulhat, hogy olyan, akár országos szintű eredményt illesztenek egy kampányhoz, amely nem is feltétlenül az adott kommunikációs csapat vagy ügynökség munkájából adódik. Ha a hatékonyságon a kampányra fordított összeg és az ismertség növelésének arányát értjük, akkor még sarkosabban tudok fogalmazni. Egy ismert brand pályázata komoly lépéselőnyt jelent az adott csapat számára, hiszen a „vágyott” márkák – akarva-akaratlanul is – a zsűri pozitív hozzáállásával indulnak. Szerintem a kreatív szempontok fontosabbak, és egy „nehezebb” brand – amely nyilvánvalóan kisebb büdzséből is gazdálkodik – kampánya is érhet annyit, mint egy világszinten ismert FMCG-, vagy telekommunikációs ügyfél pályázata.

 

- Örök dilemma az is, hogy a magyar ügynökségek miért nem tudnak nyerni a legnagyobb nemzetközi reklámversenyeken. Például a Cannes-ban a Cannes Lions-on, amelyik olyan mint filmek számára az Oscar-díj. Bennetek van olyan ambíció, hogy kint is megmérettessétek magatokat?

- A pályázatokon való részvétel egy folyamat, amelynek első szakasza az ügyfelek igényeinek kiszolgálása. Csak a sikeres kampányt követően születhet meg a döntés a pályázat(ok) elkészítéséről. Komoly plusz energiák és (munka)órák felhasználását jelenti, míg elérünk egy-egy nyertes vagy jó helyezést érő kampány szakmai elismeréséig. Magyarul: ha olyan megbízást kapunk, amelyre kidolgozható egy, a cannes-i versenyre érdemes kampányterv, úgy biztosan elindulunk rajta. Ez viszont nem cél, csupán egy lehetőség. A nemzetközi versenyek kapcsán egyébként sincs okunk panaszra. A Lounge Communication projektjei közül több olyan is volt, amely a szakma legmagasabb szintű nemzetközi elismeréseit szerezte meg az elmúlt években. Köztük a PR-terület Oscar-díjaként számontartott IPRA Golden World Awards, az Arany Stevie és a European Excellence díjait.

- Az ügyfeleket mennyire érdekli, ha Ti nyertek valamilyen díjat? Lehet ezzel újabb klassz tendereken bizniszeket elhozni?

- Büszkeségre, az ügyfelekkel való közös munka egyfajta elismerésére mindenképp alkalmasak ezek a díjak. Az ügynökség felé kialakult bizalom az alapja azoknak a megoldásoknak, amelyek ezeket a szakmai elismeréseket hozzák. A díjaknak – illetve a nemzetközi shortlisteknek, amelyekből szép számmal hoztunk el az elmúlt évadban is – emellett kétségkívül van olyan előnye, ami a tendermeghívásokban is testet ölthet. Erősítik a hitelességünket, illetve valamiféle objektív mérce szerint minősítik a munkánkat, szakértelmünket, a kollégák hozzáállását. Bemutatják, hogy a csapat a legjobbra törekszik, és olyan stratégiai vonalon halad, amely a szakma szerint is kiemelkedő. Az ügynökség minőségét természetesen nem csupán a díjakban kell és lehet mérni, de mindenképpen részei annak, ahogy megítélnek minket a piacon.

- Az idei évre milyen célkitűzéseitek vannak?

- Többször beszéltem már arról, hogy a stratégiai gondolkodás iránti fokozódó igény a PR reneszánszát hozta el az elmúlt időszakban. Jelentősen felértékelődött a társadalmi szerepvállalás, a hitelesség és a céltudatosság. Egy brand kommunikációjában mára elengedhetetlen a jelenlét és a létezés indoklása. A társadalom elvárja ezt, és szelektál. A márkák, amelyek őszinte választ adnak ezekre a kérdésekre, várhatóan hosszabb távon tudnak megmaradni a piacon, időt kapnak a tanulásra, fejlődésre, amely további erősödést jelenthet. Ezt a ciklust nevezem én stabil jelenlétnek, amiben a nyitott, sokoldalú, kreatív PR képes leginkább támogatást adni. Ebben vagyunk mi jók, és ez most komoly fegyvertény számunkra. Sok olyan projektünk van és formálódik, amelyek miatt optimistán tekintek a jövőre, éppen ezért – a már eddig is széles – kommunikációs eszköztárunkat tovább színesítő fejlesztésekre készülünk. Gondolok itt az írott, képi vagy éppen mozgó tartalmak előállítására, a digitális platformok lehetőségeire, illetve új, a PR területére eddig nem bevezetett technológiák felhasználására.

- Nem féltek attól, hogy ha recesszió lesz, akkor az ügyfelek visszafogottabbak lesznek?

- A járvány alatt érezhető volt a piac szűkülése, mindenki készült a büdzsék megvágására, akár hirtelen ügyfélvesztésekre is. Kiderült aztán, hogy a partnerként kezelt ügyfelek számítanak ránk, sőt, a nehéz időkben a PR felértékelődött. Viszonylag gyorsan helyrebillentek a viszonyok, a feladatok azonban a megszokottnál többet változtak. A digitális terület a korábbinál is hangsúlyosabb lett, de a társadalmi felelőségvállalás is új szintre emelkedett. Mind több vállalat, ügyfél látta meg a PR erejét. Azt, hogy a nehéz időszakokban ismét fontossá váló hitelesség kiépítéséhez és erősítéséhez nélkülözhetetlen ez a kommunikációs eszközrendszer. Nem tartok tehát attól, hogy az újabb gazdasági nehézségek jelentősen szűkítenék a mozgásterünket. Érzékenynek, figyelmesnek és rugalmasnak kell ugyanakkor maradnunk, ahogyan azt a pandémia alatt már megtanultuk. Bízom a csapatunkban és abban a tapasztalatban, amit az elmúlt 12 évnek köszönhetünk.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...