- Hirdetés -

A felújított mobilok között tarolnak az iPhone-ok

|

A CCS Insight piackutató cég felmérése szerint tavaly júliustól szeptemberig 5 millió darab felújított mobiltelefon talált gazdára Európában, 1,4 milliárd euró értékben, ami 17 százalékos bővülés az előző év azonos időszakához képest. A felújított készülékek közül az iPhone-ok a legkelendőbbek, míg a Samsung a második legnépszerűbb márka. A Rejoy.hu hazai értékesítési trendjei szerint is egyre nagyobb tudású és drágább készülékeket választanak a vásárlók a felújított mobilok közül, és jelentősen emelkedett a régi készülékeiket a startup piacterén keresztül értékesíteni kívánók köre is.

A CCS Insight piackutató cég nemrég publikált kutatása szerint 2023 harmadik negyedévében a megelőző két negyedévhez képest 16 százalékkal (15 euróval/~5800 forinttal) magasabb, 289 eurós (~110 ezer forintos) átlagáron találtak új gazdára felújított okostelefonok Európában.

Európa felújítottkészülék-eladásait az Apple iPhone-ok dominálják, a másodpiacon értékesített készülékek 66 százaléka ezek közül kerül ki, a második legnépszerűbb márka a Samsung (26 százalékos aránnyal), a többi gyártó pedig a fennmaradó 8 százalékon osztozik - bár a rivális márkák kissé növelni tudták részesedésüket az Apple kárára. Az európai országokban a legnépszerűbb felújított modell az iPhone 11 64GB-os verziója volt a harmadik negyedévben, e típusból került ki a továbbértékesített készülékek 12 százaléka, amelyet az iPhone 12 és 13-as széria alapmodellei követnek.

A CCS Insight statisztikái szerint tavaly július elejétől szeptember végéig Európában 5 millió felújított készülék került új tulajdonoshoz (ez 4 százalékos növekedést jelent 2022 azonos időszakához képest), 1,4 milliárd eurós összforgalmat generálva, ami 17 százalékkal múlta felül a 2022 harmadik negyedéves forgalmat. A 2023 első kilenc hónapjában összesen 14,1 millió felújított készüléket adtak el Európában, mintegy 4 milliárd eurós forgalmat generálva a piackutató cég szerint.

Hazai trendek

Az európai kutatás elkészítéséhez saját értékesítési adatainak megosztásával hozzájáruló Rejoy.hu saját, magyarországi számai is a felújított mobilkészülékek átlagárának növekedését mutatják: 2023 utolsó negyedévében már 26%-kal magasabb összeget költött egy felújított készülékre, mint 2022 azonos időszakában.

Éves szinten az látszik, hogy négyből három magyar vásárló felújított Apple-készüléket választ, de a karácsonyi szezonban 82 százalékra is felment a márka részesedése az eladásokban. Az iPhone 11 (64GB) a legnépszerűbb készülék, de sokan választják a kicsivel olcsóbb iPhone SE 2020 (64 GB) típust, vagy az egy évvel fiatalabb iPhone 12 (64GB) modellt. A Samsung androidos telefonjai 14 százalékát teszik ki a Rejoy eladásainak, a legjobban kelendő típus pedig a Galaxy S21 5G (128GB) a hazai ügyfelek körében.

Náluk veszik a felújított készülékeket

A CCS Insight egész kontinenst lefedő kutatásából az is kiderül, hogy a felújított készülékek fő forrásának a Rejoyhoz hasonló kereskedők, piacterek számítanak: a telefonok 66 százalékát ezek a társaságok értékesítik, míg a mobilszolgáltatók és gyártók részesedése mindössze 21 százalék a piacon. A felújított telefonok fennmaradó 13 százaléka egyéb piaci szereplőktől, például nagyvállalati flottákból, biztosítótársaságoktól érkező készletekből származott Európában.

A magyar piacon a Rejoy.hu azt tapasztalta, hogy piacterén nagyobb arányban magánszemélyek által birtokolt készülékek érhetők el 67-pontos bevizsgálás, és a készülék egyedi körbefotózását követően. “Tavaly 1,1 milliárd forintot fizettünk azoknak a magánszemély eladóknak, akik a Rejoy-on értékesítették telefonjukat. Büszkék vagyunk rá és világosan látszik, hogy a magyar piac bizalmat szavazott nekünk, 2023 utolsó negyedévben dupla annyian kínálták eladásra készüléküket, mint az megelőzőben. Az éves árbevételünk pedig elérte a 2,8 milliárd forintot” - kommentálta a piaci trendeket Blaumann Bence, a Rejoy ügyvezetője.

A tableteknél még nagyobb az Apple-fölény

A CCS Insight felmérése a felújított táblagépek európai piacának alakulására is kitér: ezekből a tavalyi év harmadik negyedévében 700 ezer darab talált gazdára, ami minimális mértékű visszaesést jelent a megelőző év azonos időszakához képest.

Egy felújított tabletet átlagosan 401 eurós, vagyis 150 ezer forintos áron vettek meg az említett időszakban, ami 7 százalékos átlagár-növekedést jelent a megelőző hónapokhoz képest. Tízből nyolc eladott készülék valamelyik Apple iPadből kerül ki, a Samsung gyártmányú táblagépek aránya 18 százalék volt, egyéb márkák készülékei pedig csupán 2 százalékát tették ki az eladásoknak, tízből kilenc tabletet piactéren vagy kereskedőnél szereztek be új tulajdonosaik, operátornál vagy más forrásból pedig csupán tízből egy eszköz származott.

A Rejoynál tavaly a legtöbben a kedvező árú, 2018-as és 2019-es modellévből származó iPad alapmodelleket keresték, ugyanakkora a harmadik legkelendőbb modell a professzionális felhasználásra is alkalmas iPad Pro 2021-ben kiadott változata volt.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...