- Hirdetés -

A fenntarthatóság nem kétbites téma

|

A vállalati döntések befolyásolásával tehetünk igazán sokat marketingesként a szervezetek fenntarthatóbb működése érdekében – véli van der Wildt Nikolett. A Szentkirályi Magyarország Kft. marketingigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt a fenntarthatóság kapcsán a vékony határvonalról a valódi tettek és a „green washing” között és elárulta azt is, hogy a sikersztorik mellett szívesen meghallgatná néhány kudarc történetét is, mert azokból is rengeteget lehet tanulni.

- Az idei Marketing Summit szlogenje a „Hiszünk a marketing erejében”. Te miért hiszel benne?

- Mi, marketingesek történeteket mesélünk. Minden egyes márka mögött egy olyan történet áll, amely jól felépített munka eredménye, a mi munkánké. Amíg ezek a történetek itt vannak velünk és nem névtelen, színtelen egyenárucikkeket és szolgáltatásokat vásárolunk, addig kimondhatjuk, hogy a marketing működik és egészen addig lesz ereje, amíg a fogyasztói társadalom - amit sokszor temettek már el, de eddig mindent túlélt – továbbra is működik.

- Miért döntöttetek úgy, hogy szponzorként támogatjátok a rendezvényt?

- Harmadik éve támogatjuk a rendezvényt, ez a szakma csúcstalálkozója, nem kérdés, hogy hazánk egyik vezető élelmiszeripari vállalataként mi is jelen vagyunk. Sikeres magyar márkák tulajdonosaként pedig kiemelten fontosnak tartjuk, hogy hozzájáruljunk a hazai szakembergárda képzéséhez, információcseréjéhez.

- Milyen hatása, eredménye lehet egy ilyen eseménynek?

- Egy ilyen eseményen számos új kapcsolat alakul, egyedi, inspiráló ötletek születnek, amelyek még sokáig hatással vannak a szakemberek munkájára.

- Véleményed szerint melyek most a „legforróbb” témák a marketingszakmában itthon?

- Évek óta slágertéma a fenntarthatóság, ami azért különösen érdekes, mert a mi szakmánk alapvetően a fogyasztói társadalomra épít, a fenntarthatóság pedig pont emellé állít kérdőjeleket. Másrészt viszont a fenntarthatóság igen jó történet is egyben, és nagyon vékony a határvonal a valódi tettek és a ”green washing” között. Ez még hosszú évekig forró téma lesz, pont emiatt a kettősség miatt.

- Mik azok a kihívások, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?

- Vannak területek, ahol még fejlődhetünk, az egyik ilyen az e-kereskedelem, amelyre mindenképpen érdemes nagyobb figyelmet fordítani a jövőben.

- A Szentkirályi számára jelenleg mi jelenti a legnagyobb kihívást? A marketing miben tudja támogatni a helyzet kezelését?
- Számunkra jelenleg a növekvő input árak jelentik a legnagyobb kihívást, ennek kezelésében pedig az egész vállalat részt vesz. A vezetők két nehéz feladattal is szembesülnek: nem csupán a saját területükön elszállt költségek kezelése, de az áremelések levezénylése is rájuk hárul. A marketing nálunk tevékenyen részt vesz az üzleti döntésekben, így az energiáimat sokkal inkább a top line eredmények kötik le, és feltehetően jövőre fogok szembesülni a saját területünket érintő inflációval.

 

- Miben járulhat hozzá a marketing és a kommunikáció a szervezetek fenntarthatóságához, illetve ügyvezérelt működéséhez?

- Marketingesként a vállalati döntések befolyásolásával tehetünk igazán sokat a szervezetek fenntarthatóbb működéséért. Minden szervezeti egységnek más prioritásai vannak, a fenntarthatóságnak pedig a marketingesek listáján a helye! Ezen kívül edukálnunk kell a fogyasztókat, méghozzá önös érdekektől mentesen, korrekten. A fenntarthatóság nem kétbites téma, hanem nagyon komplex, soktényezős kérdés, amelynek megértéséhez idő és energia szükséges.

- Mi a Szentkirályi Magyarország kiemelt fenntarthatósági fókusza?

- Mi egy olyan iparágban dolgozunk, ahol folyamatos támadások érnek minket az általunk gyártott PET-palackok miatt. Bűnbakok lettünk, miközben nagyon sokat teszünk a fenntarthatóbb működésért azzal, hogy élen járunk körforgásos gazdálkodásban, és erre ösztönözzük partnereinket és a fogyasztókat is.

- Hogyan látod, a hazai marketingvezetőknek milyen szerepük/felelősségük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?

- A Marketing Summit témái szakmai irányvonalat adnak, a rendezvényen minden vállalat és szakember a legkiemelkedőbb, legújítóbb, legsikeresebb területet igyekszik bemutatni. Erre számos példát láthattunk már, ám kifejezetten hasznosnak tartanám, ha egyre több cég bevállalná, hogy a kudarcokról is beszél. Hosszú távon ebből is rengeteget lehet tanulni, akár többet is, mint a csillogó sikerekből.

- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy bármely más területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?

- A Marketing Summit remek alkalom arra, hogy egy nap alatt képbe kerüljünk, hol is tart a szakma, illetve jó lehetőséget kínál a kapcsolatépítésre.

 

A Marketing Summit-et idén szeptember 15-én rendezik meg, a helyszín a Várkert Bazár lesz. További részletek az eseményről itt érhetők el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...