- Hirdetés -

A fenntarthatóságra koncentrál a K&H

|

- Hirdetés -

A fenntarthatóság egyre fontosabb téma a gazdasági szereplők számára is. A cégeknek azért is ideje átállni a fenntarthatóbb működésre, hogy a jövőben is akadály nélkül és elérhető áron jussanak finanszírozási forrásokhoz. A K&H üzleti tanácsadóit képzéssel készíti fel arra, hogy segíteni tudják nagyvállalati ügyfeleiket a fenntarthatósági kérdésekben.

„A K&H-nál arra törekszünk, hogy a tevékenységünk egyre inkább a fenntarthatósági célokat szolgálja, legyen szó saját ökológiai lábnyomunkról, támogatásainkról, de legfontosabbként – hisz ennek van a legnagyobb hatása – ügyfeleinknek nyújtott hitel, befektetési, illetve biztosítási szolgáltatásainkról” – magyarázta Suba Levente, a K&H Üzleti banki hálózatfejlesztés vezetője. „Már nem finanszírozunk szénnel kapcsolatos projekteket, a jövőben pedig a vállalatoknak szigorú környezeti szempontoknak kell majd megfelelniük, hogy forrásokhoz jussanak”. Az elvárások az éghajlatváltozás miatt magasak, a társadalom, a magyar és az európai uniós (EU) kormányzat, illetve a befektetők is egyre inkább elvárják a fenntartható működést minden vállalattól. Jól mutatja, milyen magas a léc, hogy az EU nemrégiben jóváhagyott klímavédelmi törvénye szerint a kontinens 2050-re karbonsemleges lesz. A cégek elkötelezettségük hangoztatására szívesen tűzik zászlajukra a fenntarthatóságot, holott a tevékenységük nem mindig ér fel a magasztos értékekhez. A Guardian szerint például a Tesla, mielőtt felhagyott volna a Bitcoin elfogadásával, néhány nap alatt több káros anyagot bocsátott ki a kriptovalutával végzett tranzakciókkal, mint amennyit elméletben az összes addig eladott autójukkal megspórolt.

A hangzatos, fenntarthatóságra vagy környezetkímélésre utaló hirdetésekkel, termékmegjelölésekkel, az úgynevezett „greenwashinggal”, azaz zöldre mosással szemben ezért már a Gazdasági Versenyhivatal és az EU is szigorú követelményeket támaszt. „Karbonsemlegesnek” például csak olyan termék nevezhető, amelynek sem a használata közben, sem az előállításakor nem történik károsanyag-kibocsátás. Ráadásul a hiteles vállalati felelősségvállalás nem csak a környezeti szempontokat foglalja magába, hanem a szociális kérdéseket és problémákat is. Ezért egy olyan cég tevékenysége például, amelyik napelemmel termeli az áramot, de közben Afrikában a létminimumot sem fizeti meg a gyárában dolgozóknak, társadalmilag nem tekinthető hasznosnak.

Ahhoz, hogy egy vállalat valóban a fenntarthatósági irányelveknek megfelelően működjön, az egész tevékenységét ezen elvek szerint kell kialakítania. A K&H proaktívan érzékenyíti és képzi érintett munkavállalóit. Ennek eredményeképp a témában otthonosan mozgó tanácsadók a nagyvállalati partnereket is ösztönözni tudják arra, hogy a fenntarthatóság elveinek megfelelő üzleti modellre térjenek át, hiszen ez nem csak a jövőbeni üzleti siker záloga, hanem alapfeltétele is, és a jövőben akár a finanszírozáshoz való hozzájutás fontos követelménye is.

A fenntarthatósági képzés az európai zöld megállapodással összhangban négy területre, a tiszta energiaforrások használatára, a fenntartható közlekedésre, a körforgásos gazdaság megvalósítására és az épületek korszerűsítésére terjed ki. Ezen belül a K&H üzleti tanácsadói megismerik a klíma- és környezetvédelmi kockázatokat és változásokat, képet kapnak a fogyasztók és befektetők változó elvárásairól és megtanulják a vállalati riportok elemzését, illetve az ide vonatkozó EU-s, hazai és ágazati szabályozásokat. „Minél jobban ismerjük és értjük a fenntarthatóság mögött álló tudományos és szakmai információkat, annál inkább tudjuk segíteni vállalati ügyfeleinket ezek gyakorlati alkalmazásában” – mutatott rá Suba Levente a képzések lényegére.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Áttörés előtt a magyar online kereskedelem

Gyorsan növekszik a magyar e-kereskedelem, és jelenleg az 53. legnagyobb e-kereskedelmi piac a világon, de az EU átlaghoz képest még van hova fejlődnie. A cseh és lengyel mintákat nézve 2-3-szor több webshopot is elbírhat...

Nevet vált a Turbó Diéta

A hagyományteremtő szándékkal indított, az Ideális Nap nevet viselő online esemény keretében jelentette be Handl Tamara, a Turbó Diétát forgalmazó Idealbody Kft. sales és marketing vezetője, hogy a 17 éves márka IdealBody néven folytatja...

Kiderült, mennyit költünk karácsonyfára

A fenyőfák árának idei adventre várt 10-20 százalékos emelése nem okoz érdemi változást a vásárlási szokásokban: a vevők 54 százaléka továbbra is nordmann fenyő iránt érdeklődik - derül ki Agroinform.hu felméréséből. A válaszadók 26...

Lemaradtak a magyarok az online marketingben

Megszámoltad már, hogy naponta hányszor pörgeted végig a Facebook – vagy Instagram hírfolyamod? Kétségtelen, hogy a közösségi oldalak mindennapjaink részévé váltak. Valaki innen informálódik, mások szórakozás miatt használják, azonban a social platformokat marketing szempontok...

Évtizedes csúcson az online álláshirdetések

Bár még tart az év, az előrejelzések alapján minden idők legnagyobb növekedése várható a feladott álláshirdetések számában Budapesten december végére az adott időszakot tekintve: az eddigi számokra alapozva ez összesen közel 90 ezer hirdetést...

Év végére 660 millió 5G-s ügyfél lehet

Máig 180 élő 5G hálózatot állítottak üzembe a mobilszolgáltatók, az előfizetők száma pedig 2021 végére eléri a 660 milliót – derül ki az Ericsson legújabb mobilitási jelentéséből. Egy évtized alatt 260-szorosára nőtt a mobil...

A Starbucks is beszállt a faültetésbe

A Starbucks Magyarország szeptemberben indította el legújabb bolygó-pozitív kezdeményezését, amely során országszerte húsz forintot számol fel minden, üzleteiben értékesített, egyszer használatos műanyag-, vagy papírpohár árára, az ebből összegyűlt összeget pedig faültetés céljára adományozza a...

Zöld startupok versenyeztek

A műanyagot villanyárammá alakító Prometheus 42, valamint a tengeri műanyagból alternatív építészeti anyagot készítő Moseanic nyerte el a fődíjat a Klímainnovációs Közösség által meghirdetett Startup Plastic Surgery program záró pitch versenyén. Ez az első...

Dunavarsányban terjeszkedik a Dunapack

Közel 20 milliárd forint értékű beruházással Európa egyik legmodernebb csomagolóanyag gyártó üzemét építi a Dunapack Packaging Dunavarsány határában. Az új gyár a körforgásos gazdasági folyamatok egyik legmodernebb mintaüzeme lesz, hiszen közel 90%-ban újrahasznosított papírból...

Mesterséges intelligencia segíthet az óceánokon

A kutatási ismeretek rendszerezéséhez, illetve feldolgozásához, valamint a fenntartható óceánfejlesztési kezdeményezések támogatásához a mesterséges intelligencia is segítséget nyújthat. A Capgemini új mesterséges intelligencia-modelleket (AI) fejlesztett ki, amelyek hozzájárulnak a Föld klímájának megértéséhez és modellezéséhez,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Drámai projektben a Nemzeti Filmintézet

Fésős András Kelj fel és járj címmel készülő, apa-fia drámájának 450 millió forint gyártási támogatást szavazott meg a Nemzeti Filmintézet (NFI) Filmszakmai Döntőbizottsága.A film szereplőválogatása már elkezdődött, a forgatás jövő év elején indul –...

Áttörés előtt a magyar online kereskedelem

Gyorsan növekszik a magyar e-kereskedelem, és jelenleg az 53. legnagyobb e-kereskedelmi piac a világon, de az EU átlaghoz képest még van hova fejlődnie. A cseh és lengyel mintákat nézve 2-3-szor több webshopot is elbírhat...

Nevet vált a Turbó Diéta

A hagyományteremtő szándékkal indított, az Ideális Nap nevet viselő online esemény keretében jelentette be Handl Tamara, a Turbó Diétát forgalmazó Idealbody Kft. sales és marketing vezetője, hogy a 17 éves márka IdealBody néven folytatja...

Kiderült, mennyit költünk karácsonyfára

A fenyőfák árának idei adventre várt 10-20 százalékos emelése nem okoz érdemi változást a vásárlási szokásokban: a vevők 54 százaléka továbbra is nordmann fenyő iránt érdeklődik - derül ki Agroinform.hu felméréséből. A válaszadók 26...

Lemaradtak a magyarok az online marketingben

Megszámoltad már, hogy naponta hányszor pörgeted végig a Facebook – vagy Instagram hírfolyamod? Kétségtelen, hogy a közösségi oldalak mindennapjaink részévé váltak. Valaki innen informálódik, mások szórakozás miatt használják, azonban a social platformokat marketing szempontok...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A Starbucks is beszállt a faültetésbe

A Starbucks Magyarország szeptemberben indította el legújabb bolygó-pozitív kezdeményezését, amely során országszerte húsz forintot számol fel minden, üzleteiben értékesített, egyszer használatos műanyag-, vagy papírpohár árára, az ebből összegyűlt összeget pedig faültetés céljára adományozza a...

Zöld startupok versenyeztek

A műanyagot villanyárammá alakító Prometheus 42, valamint a tengeri műanyagból alternatív építészeti anyagot készítő Moseanic nyerte el a fődíjat a Klímainnovációs Közösség által meghirdetett Startup Plastic Surgery program záró pitch versenyén. Ez az első...

Mesterséges intelligencia segíthet az óceánokon

A kutatási ismeretek rendszerezéséhez, illetve feldolgozásához, valamint a fenntartható óceánfejlesztési kezdeményezések támogatásához a mesterséges intelligencia is segítséget nyújthat. A Capgemini új mesterséges intelligencia-modelleket (AI) fejlesztett ki, amelyek hozzájárulnak a Föld klímájának megértéséhez és modellezéséhez,...

DATA