- Hirdetés -

A fiatalok harmada alig tud valamit a pénzügyekről

|

- Hirdetés -

A fiatalok 57 százalékának van valamilyen banki kapcsolata. Minél magasabb szintű iskolába jár a gyerek, annál valószínűbb, hogy vannak ismeretei a pénzügyekkel kapcsolatban – derül ki a K&H fiatalok pénzügyi tudatosságával kapcsolatban készített kutatásából.

A K&H a 14-18 éves korosztály körében végzett kutatást annak érdekében, hogy megismerje: mennyire tudatosak a pénzügyekkel kapcsolatban, illetve mennyire jól gazdálkodnak a rendelkezésükre álló pénzzel. Mire költenek, hogyan takarékoskodnak és mennyire tájékozottak a pénzügyi termékekről.

A kutatásból kiderül, hogy a fiatalok 57 százalékának van banki kapcsolata. Minél idősebbek, annál inkább nyitnak bankszámlát és ebbe az irányba vezeti őket az önállósodás is, hiszen például ösztöndíjukat bankszámlájukra kapják meg. A bankot, ahol megnyitják első folyószámlájukat, általában ajánlás hatására választják ki, leginkább azt a pénzintézetet, ahol a szülők vezetik a bankszámlájukat.

Mivel a fiatalok 43 százalékának még mindig nincs saját bankszámlája, fontos volt megérteni, hogy ennek mi lehet az oka. A kutatásból az derült ki, hogy a korosztályba tartozó fiatalok úgy érzik: erre még nincs szükségük. A megtakarítás nagyságrendje és az elérhető kamatok miatt nem is gondolják, hogy megérné bankba tenni a pénzüket.

 

Korral jön meg a tudás

A pénzügyi tudatossággal kapcsolatos kérdések összegzéséből kiderül, hogy a korosztály nagyobb része, 57 százaléka még nem rendelkezik kellő ismerettel a pénzügyekről. Az egyes pénzügyi területekkel kapcsolatos tájékozottság alapján négy szegmensbe lehet sorolni a 14-18 éveseket: a jól vagy nagyon jól tájékozottak csoportjába azok tartoznak, akik az átlagnál nagyobb mértékben vannak tisztában a pénzügy fogalmával, érdeklődnek a téma iránt, proaktívan keresik az ezzel kapcsolatos híreket és szoktak másokkal beszélgetni a pénzügyekről, azaz fontos számukra, hogy tájékozottak legyenek a témában. Ebbe a csoportba minden ötödik fiatal sorolható. Körükben sokan vannak, akiknek már van banki kapcsolatuk, megtakarításuk, és jobban ismerik a banki termékeket is.

 

A második csoportba az érdeklődő halogatók tartoznak, mert bár ők is érdeklődést mutatnak a pénzügyek, banki termékek iránt, de még kevesen cselekedtek: szerintük ráérnek ezzel, ha majd dolgozni kezdenek. Ők a fiatalok közel negyedét teszik ki.

Szintén közel negyedük az előzőek ellentétes csoportjába tartozik: egyáltalán nem érdeklődnek (még) sem a pénzügyek, sem a banki termékek iránt. Végül pedig a 14-18 évesek harmada az úgynevezett tévelygők vagy tájékozatlanok, akik szeretnének ugyan több ismerettel rendelkezni, de még nem tudják, hogyan fogjanak hozzá.

Minél idősebb, illetve minél magasabb szintű iskolába jár a gyerek, annál valószínűbb, hogy vannak ismeretei a pénzügyekkel kapcsolatban. „A 18 évesek már reálisabban értékelik magukat, és pontosabban látják, hogy mit nem tudnak, vagy mit is kellene jobban ismerniük” – teszi hozzá Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója.

 

Pénzügyi tudatosság nélkül nem megy

Az önállósodáshoz nélkülözhetetlen, hogy a fiatal felnőttek tisztában legyenek pénzügyi helyzetükkel, felelős döntéseket hozzanak a pénz elköltéséről, a megtakarítási lehetőségekről. A pénzügyi kifejezések jelentése, az elérhető banki termékek ismerete nélkülözhetetlen a sikeres és gondtalan élethez, egyben meg is növeli a fiatalok mozgásterét. A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő 14 éve nagy sikerrel zajlik. A verseny és az arra épülő tudásanyag segíti a pénzügyi tudatosság kialakítását az iskolások 3. osztályától kezdve a 11. osztályosokig.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Budapesten szelfizhetünk Dwayne Johnsonnal

Dwayne Johnsonnal ünnepli első szülinapját a Madame Tussauds Budapest. A hollywoodi világsztár mától a Palazzo Dorottya falai között várja a látogatókat. A Szikla maga is részt vett az impozáns figura kialakításában, amely néhány hónapig...

A nőknek kedvez a Tesco

A közelgő Menstruációs higiénia napja alkalmából a Tesco 2024. június 27-től minden sajátmárkás női intim higiéniai terméke árából elengedi az ÁFA-t, így segítve a nőket havi több ezer forint értékű, rendszeres extra költségeik visszaszorításában....

Budapesten nyit újabb márkakereskedést az AutoWallis

Tovább folytatja a gépjármű-kiskereskedelemben terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután portugál partnerével, a Salvador Caetano Csoporttal közösen nyitnak Budapesten Renault és Dacia márkakereskedést. A lépés jól illeszkedik az AutoWallis stratégiájába, melynek célja, hogy az organikus...

Új Mercedes-Benz modellel erősít a Matchbox

A Mattel leleplezte a Mercedes-Benz G 580 EQ technológiás öntött kisautóját, ami az ikonikus Mercedes-Benz G-osztályt és a nemrégiben bemutatott, új elektromos modellváltozatot ünnepli. A prémium kategóriás kisautó újrahasznosított fémből és legalább 81 százalékban...

Ezt keresik a vásárlók a webshopokban

Az Árukereső.hu adatai egyértelműen rávilágítanak arra, hogy mind Magyarországon, mind a régióban – az időjárás ingadozása ellenére – már dübörög a fogyasztók tudatában a nyár. A top termékek: vitaminok, fehérjeporok, sporteszközök és a fagylalt!Az...

Ezekkel a különlegességekkel készülnek a MOZ.GO szervezői

Több különlegességet is tartogat az idén MOZ.GO néven érkező Magyar Mozgókép Fesztivál. Látható lesz többek között a sokáig betiltott Rabmadár, vetítik az idén 20 éves Kontrollt, jön az Oscar-jelölt Macskajáték felújított képpel és hanggal,...

Országos terjeszkedésbe kezd a Mercar

Budapesten nyitott használtautó szalont a Mercar. Az új értékesítési ponton a partnerektől visszavett autók egy részének értékesítését végzik impozáns körülmények között. De úgy tűnik itt sincs megállás, ahogy az Aszfalt királyaiban sem volt. Országos...

Újabb fordulat a Marsra magyar! sztorijában

Megvette a Netflix a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! című sorozat első évadát, ami május 15-én került fel a streaming platformra, ahol már másnap bekerült a Top10 legnézettebb TV...

Rengeteg program várja a gyerekeket a Városligetben

A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat 2024. május 25-én és 26-án szervezi meg a Városligeti Gyermeknapot. Az idei rendezvény középpontjában az egészség, a sport, a kultúra, az internetbiztonság és a nemzetek bemutatása áll. Célunk továbbra is...

Tovább nőtt a Nádudvari bevétele

Közel az egynegyedével növelte nettó árbevételét 2023-ban a Nádudvari Élelmiszer Kft., miközben az eredmény a megelőző évi közel háromszorosára nőtt. A sikerhez nagyban hozzájárult, hogy az általános piaci visszaesés ellenére mindhárom üzletágban sikerült volumennövekedést...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újabb titkok derültek ki a divatgururól

Karl Lagerfeld kétségkívül a divattörténelem egyik legmeghatározóbb alakja, nem véletlen, hogy életéről könyvek jelentek meg, a Disney+-on pedig június 7-én indul az életéről szóló „Becoming Karl Lagerfeld” saját gyártású sorozat. Ennek apropóján összegyűjtöttünk néhány...

Budapesten szelfizhetünk Dwayne Johnsonnal

Dwayne Johnsonnal ünnepli első szülinapját a Madame Tussauds Budapest. A hollywoodi világsztár mától a Palazzo Dorottya falai között várja a látogatókat. A Szikla maga is részt vett az impozáns figura kialakításában, amely néhány hónapig...

A nőknek kedvez a Tesco

A közelgő Menstruációs higiénia napja alkalmából a Tesco 2024. június 27-től minden sajátmárkás női intim higiéniai terméke árából elengedi az ÁFA-t, így segítve a nőket havi több ezer forint értékű, rendszeres extra költségeik visszaszorításában....

Budapesten nyit újabb márkakereskedést az AutoWallis

Tovább folytatja a gépjármű-kiskereskedelemben terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután portugál partnerével, a Salvador Caetano Csoporttal közösen nyitnak Budapesten Renault és Dacia márkakereskedést. A lépés jól illeszkedik az AutoWallis stratégiájába, melynek célja, hogy az organikus...

Új Mercedes-Benz modellel erősít a Matchbox

A Mattel leleplezte a Mercedes-Benz G 580 EQ technológiás öntött kisautóját, ami az ikonikus Mercedes-Benz G-osztályt és a nemrégiben bemutatott, új elektromos modellváltozatot ünnepli. A prémium kategóriás kisautó újrahasznosított fémből és legalább 81 százalékban...

Don't Miss

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...