- Hirdetés -

A fikciós sorozatokkal nem bír a Covid – Interjú Kolosi Péterrel

|

- Hirdetés -

Nagyon jól döntöttünk, hogy a járványhelyzet miatt előbb befejeztük a tavaszi szezont és előrehoztuk a nyári szünetet – mondja Kolosi Péter, az RTL Magyarország programigazgatója és vezérigazgató-helyettese. A szakember elmondta, hogy miért rendeltek újabb évadokat az Apatigrisből, A Tanárból, a Mellékhatásból, viszont a Bátrak földjénél miért nem gondolkodnak második szériában.

– Programigazgatóként a 2008 őszén kezdődő válságot volt nehezebb kezelni, vagy az idei, koronavírus miatt előállt krízis okoz számodra több fejtörést?
– A 2008-as válság kezdete nagyon emlékezetes volt, mert éppen Argentínában voltam a Celeb vagyok, ments ki innen forgatásán, ahol semmit nem lehetett észrevenni persze a válságból… Az egy pénzügyi válság volt, ami számos feladattal járt, de még a legsürgetőbbeket is volt időnk megtervezni. Ezzel szemben most tavasszal gyakorlatilag azonnal lényeges döntéseket kellett hozni, elég csak arra gondolni, hogy több forgatás is szinte azonnal leállt. Az egész vállalat működését egyik napról a másikra kellett átállítani az otthoni munkavégzés azonnal bevezetésével, amit sikeresen megoldottunk és azóta is így működünk, kivéve a műsorkészítést. Mindeközben a reklámpiacon is azonnal érezhető volt a leállás. Ez a komplex helyzet egész tavaszi és nyári tervezést megnehezítette és mind a mai napig sok bizonytalanságot jelent. Mindennek van nyilván egy gazdaságra gyakorolt hatása is, aminek a mértékét még nem is látjuk. Összességében azt mondanám, hogy a mostani azért nehezebb helyzetet jelent, mint a 2008-as.

– Az RTL Klub tavaszi szezonja gyakorlatilag áprilisban véget ért a járvány miatt. Ezen a téren van, amit most másképp csinálnál, vagy ez volt a lehető legjobb döntés az adott helyzetben?
– Lehet, hogy meglepőnek hangzik, de pont ugyanígy csinálnék mindent. Mi magunk között is azt mondtuk, hogy előrehoztuk a nyári szünetet és szerintem ezt nagyon jól tettük. Nézettségi szempontból is jó lépés volt, hogy A Konyhafőnököt megtartottuk az őszi előszezonra: 18 százalékos közönségarányt hozott, amely a korábbi két évad átlagánál is magasabb, de ha a reklámpiaci dinamikát figyeljük akkor is erősebb kereslet mutatkozott ebben a későbbi időszakban. Később kezdődött a Drága örökösök a korábban tervezettnél, de azt is tudni kell, hogy az eredeti időpontban talán el sem tudtuk volna indítani, hiszen annak is leállt egy időre a forgatása.

– Egy ilyen döntésnek nincs meg az a veszélye, hogy a „lazábbra vett” hónapokban a nézők egy része más csatornákra vándorol és őket már nehéz visszahozni?
– Dehogynem, fel is kell, hogy merüljön. Csakhogy ez egy természetes mozgás, ezekben az időszakokban a második generációs csatornák nézettsége mindig megnő. Csak míg a tavalyi évben a második generációs csatornáink növekedése 0.8 százalékpontos volt a nyári szezonban a tavaszi hónapokhoz képest, addig az idei évben ez 1,4 százalékpontot tett ki. És itt most minden kábelcsatornánk növekedni tudott. A legnagyobb mértékben a Film+ és a Cool, amelyek 5,2 illetve 3,7 százalékot hoztak ezekben a hónapokban főműsoridőben. Azaz a nézők jelentős része az RTL Klub helyett más RTL csatornát nézett, de például nagyot erősödött az Éjjel-Nappal Budapest is, nyáron 4 százalék felett hozott. Aztán augusztusban remekül indult A Konyhafőnök, nézők pedig szeptemberre vissza is jöttek szépen az RTL Klubra: a 16,9 százalékos havi átlag prime közönségarány csak egy alkalommal – 2019 novemberében – fordult elő az azt megelőző közel két évben.

– A tervezett műsorok terén nálatok két áldozatot szedett a koronavírus, hiszen idén elmaradt a Survivor és az X-Faktor. Utóbbi esetében nagyon sokáig lebegtettétek a műsor indulását. Mi volt az az utolsó időpont, amíg még el lehetett volna kezdeni a forgatást?
– Úgy emlékszem, hogy egy júniusi dátumot tűztünk ki. Azt beszéltük meg, hogy ha addig nem tudjuk elkezdeni a munkát, akkor idén nem lesz X-Faktor. Természetesen ez egy nehéz döntés volt hiszen tudjuk, hogy sokat várták már hogy elinduljanak a meghallgatások, de nekik jó hírem van mivel jövőre tervezzük az X-Faktort, így a tehetségeknek nem kell már sokáig várniuk, hogy az X-Faktor zsűrije elé kerüljenek.

– Az őszi struktúrában mi pótolja az X-Faktort?
– Egyértelműen az Álarcos énekes.

– Az Álarcos énekesből lett volna idén második évad, ha nincs a járvány?
– Az ősz az X-Faktorról szólt volna, de az Álarcos énekest a nézők tavasszal nagyon megszerették és egyből a legnézettebb műsorok közé került, Az Álarcos énekes április 12-i adása vezeti az idei nézettségi toplistát, közel 1,5 millió nézővel, de a Top 10-ben 6 helyet is elfoglal. Így nem kellett sokat gondolkoznunk, hogy mivel töltsük meg a hétvégéket, és a döntés jónak bizonyult, hiszen most is a legnézettebb műsor.

– A Mellékhatás című sorozatból rendeltetek második évadot. Jól érzem azt, hogy a nézettségi eredményei alapján azért ez nem volt egyértelmű döntés?
– Teljesen egyértelmű volt a döntés számunkra. A Mellékhatásnak nem az volt a feladata, hogy nézettségben azt hozza, mint A mi kis falunk, vagy akár A Tanár. Tudtuk, hogy mit lehet elvárni a Mellékhatástól és ezt teljesítette is, sőt, ma már nincs értelme úgy értékelni egy sorozat nézettségét, hogy nem vesszük figyelembe a digitális adatokat. Így pedig a Mellékhatást abszolút sikernek mondhatjuk. A sorozatnak egyébként nagyon jó visszhangja volt, kialakult egy nagyon erős nézői tábora, ami nyilván a témának is köszönhető. Biztos vagyok benne, hogy nagyon sokan várják a második évadot, amin már dolgoznak az alkotók.

– Az Apatigris első évadából és A Tanár harmadik évadából egy-egy részt adtatok le tavasszal, de mégis berendeltetek mindkettőből egy újabb évadot. Ezzel most nem vállaltatok nagyobb kockázatot a megszokottnál?
– Nyilván ez a döntés kicsit rizikósabb, de nem teljesen vakon rendeltük be az évadokat. Az Apatigris első epizódja 26.9 százalékos közönségarányt hozott. Az RTL-es műsorok közül ezt idén csak az Álarcos Énekes, A mi kis falunk és a Fókusz-Ki van a maszk mögött különböző adásai előzik a listán. Valamint szépen teljesítettek a további epizódok az RTL Most+-on is ahol a nézők már az egész szezont láthatták a tavaszi időszakban, az Apatigris különösen erős volt ezen a platformon. A digitális nézettségi adatokat is számításba vettük a döntés során, és ez az első ilyen sorozat rendelésünk, amelyet ennyire meghatároztak a digitális adatok.

– Az évet a Bátrak földjével indítottátok. A Drága örökösök nézettségi szintjét ugyan nem hozta, de látszott azért a növekvő tendencia és például a Barátok köztnél több nézőt vonzott. A Bátrak földjénél viszont nem hallani folytatásról. Sokkal többet vártatok ettől a sorozattól?
– Egy meglehetősen kemény ellenféllel, az Exatlonnal szemben ment a Bátrak földje, ehhez képest nagyon tisztességes nézettséget hozott. Nem vártunk tőle többet. Ebből a sorozatból azonban eredetileg is egy évadot terveztünk. Ezt a műsor producere, Kalamár Tamás is mindig hangsúlyozta. Más kérdés, hogy ha kiugróan magas nézettséget hoz, akkor mit lépünk, de szerintem abban az esetben sem tudtam volna meggyőzni Tamást a folytatásról.

– A már bejelentett Keresztanyu című sorozat, illetve a korábban említett új sorozatévadokon felül van még talonban új fikciós sorozatotok a közeljövőre nézve?
– Az RTL Magyarország öt éve tudatos stratégiai tartalmi döntést hozott amikor elkezdett a magyar fikcióba fektetni, ennek az eredményei mára már eléggé kézzelfoghatók, hiszen nincs még egy olyan csatornacsalád, ahol ilyen magas lenne a magyar fikció aránya. Így teljesen természetesen párhuzamosan több, teljesen új fikciós sorozat előkészítése zajlik jelenleg is, de ezekről még túl korai lenne bármit is mondani. Ráadásul bőven tartogat újdonságot a közeljövőre a Keresztanyu. Mint az talán ma már köztudott, karácsonykor véget ér a Drága örökösök. A Keresztanyu ötlete ugyanazoké a horvát szerzőké, mint a Drága örökösöké, showrunnere pedig szintén ugyanúgy Hámori Barbara. Horvátországban is a Drága örökösöket követte a sorozat, és a nézettsége még az elődét is felülmúlta. A Keresztanyu az előbb elmondottak miatt ugyanis a Drága örökösök „utódjának” is nevezhető, de közben ez egy teljesen új történet. Nagyon örülök annak, hogy Molnár Piroskát láthatjuk majd a sorozat címszerepében, és biztos vagyok abban, hogy a Keresztanyu is hamar a magyar nézők kedvencévé válik.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre is az ARENA4 és az ARENA4+ közvetíti az IndyCart

Alighogy elkezdődött, szinte véget is ért a pilótakeringő az IndyCarban. Kialakult a 2023-as rajtrács, amely újra parázs küzdelmeket ígér. A magyar nézők a következő szezonban is az ARENA4, valamint az ARENA4+ műsorán követhetik az...

Körzeti rádiót birságolt a Médiatanács

A Prime csatornán vetített Dr. Balthazar című sorozat előzetesét vizsgálta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. Szabálytalanságokat tárt fel a testület a körzeti Forrás Rádió vizsgálata közben.A Prime csatornán futó Dr. Balthazar...

Új évaddal jön a Comedy Club stand-upos műsora

A Fiatal Félőrültek Estje keretében tizenkét ifjú és újonc humorista debütált a Comedy Centralon, ám most itt az idő, hogy a humorcsatorna „nagykutyái” is mikrofont ragadjanak. A Comedy Club október 7-től egészen novemberig érkezik...

Médiaügynökséget választott a BMW

A dentsu médiaügynöksége, az iProspect nyerte meg a BMW és a MINI európai offline médiaügynökségi tenderét azt követően, hogy a BMW Csoport közös ügynökségi megbízás alá vonta a két márka offline médiatevékenységét a stratégiaalkotástól...

Új kommunikációs vezetővel erősít az Electrolux

2022. október 1-től Bacskainé Ruska Mónika felel a svéd háztartásigép-gyártó vállalat országos vállalati kommunikációjáért. A szakember 15 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik kommunikáció, CSR, fenntarthatóság, közkapcsolat és PR területen.Nyíregyházán és Pécsett folytatott tanulmányai után a...

A nők dönthetik el, mely cégek élik túl a válságot

Túlnyomó részben a női fogyasztók határoznak a családok vásárlásainál, legyen szó élelmiszerről, gyógyszerről, utazásról vagy ingatlanvásárlásról – derül ki a B2W (Business To Woman) Akadémia több mint háromezer magyar nő megkérdezésével készült friss kutatásából....

Újabb fordulat a Twitter-sztoriban

A Twitter elutasította Elon Musk megújított 44 milliárd dolláros vételi ajánlatát a közösségi médiavállalatra - közölték a milliárdos vállalkozó ügyvédei csütörtökön, akik azt kérik, hogy a Delaware állambeli bíróság függessze fel az adásvétel körülményei...

Élen a Femina a női oldalak között

Magabiztosan vezette a női oldalakat rangsorát több mint 3,3 millió havi látogatóval a femina.hu szeptemberben, a második nlc.hu több mint 2,9 millió látogatót vonzott – derül ki a DKT legfrissebb havi elemzéséből. A napi...

Felelős forrásból származó kakaóra vált a Mars

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Mars Wrigley a felelős forrásból származó kakaó beszerzésében. A világ egyik legnagyobb édességgyártója bejelentette, hogy 2023-tól az Európában található gyárai számára vásárolt kakaó 100%-a ellenőrzött, felelős forrásból származik majd. A...

Egy fesztivál ami, csak lányoknak szól

Egy fesztivál lányoknak a lányokért és a közös jövőnkért. Képzeljünk el egy hagyományos pályaorientációs napot, és felejtsük is gyorsan el! Milyen lehet egy nap alatt megmenteni a bolygót, robotokat idomítani, tornyot építeni valamelyik érzékszervünk...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Díjazták az Inspiráló Nőket

Két év kihagyás után idén újra átadta a Femcafé.hu az Inspiráló Nők Díját. A nemrég megújult női portál olvasói soha eddig nem tapasztalt lelkesedéssel nyilvánítottak véleményt, több, mint százezer voksot adtak le a hét...

Jövőre is az ARENA4 és az ARENA4+ közvetíti az IndyCart

Alighogy elkezdődött, szinte véget is ért a pilótakeringő az IndyCarban. Kialakult a 2023-as rajtrács, amely újra parázs küzdelmeket ígér. A magyar nézők a következő szezonban is az ARENA4, valamint az ARENA4+ műsorán követhetik az...

Körzeti rádiót birságolt a Médiatanács

A Prime csatornán vetített Dr. Balthazar című sorozat előzetesét vizsgálta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. Szabálytalanságokat tárt fel a testület a körzeti Forrás Rádió vizsgálata közben.A Prime csatornán futó Dr. Balthazar...

Új évaddal jön a Comedy Club stand-upos műsora

A Fiatal Félőrültek Estje keretében tizenkét ifjú és újonc humorista debütált a Comedy Centralon, ám most itt az idő, hogy a humorcsatorna „nagykutyái” is mikrofont ragadjanak. A Comedy Club október 7-től egészen novemberig érkezik...

Médiaügynökséget választott a BMW

A dentsu médiaügynöksége, az iProspect nyerte meg a BMW és a MINI európai offline médiaügynökségi tenderét azt követően, hogy a BMW Csoport közös ügynökségi megbízás alá vonta a két márka offline médiatevékenységét a stratégiaalkotástól...
- Hirdetés -

Don't Miss

Marics Petivel, Sápi Viviennel és közönségtalálkozóval kampányolt a CCC

Két hazai influencert, Marics Petit és Sápi Vivient kérte fel a CCC 2022-es BTS kampányára. A Game Garage Playoffs kampánnyal az Y és Z generáció tagjait szerették volna megszólítani, ehhez minden médiafelületet felhasználtak. A fiatalok...

A helyzetünk stabil

A csődmegállapodásban foglalt kötelezettségeinek több mint a felét már kifizette, tavaly a második félévben már 200 millió forintos forgalmat realizált az új tulajdonosi kör által működtetett, megújult Bónusz Brigád – mondta el Banga Györgyi....

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Felelős forrásból származó kakaóra vált a Mars

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Mars Wrigley a felelős forrásból származó kakaó beszerzésében. A világ egyik legnagyobb édességgyártója bejelentette, hogy 2023-tól az Európában található gyárai számára vásárolt kakaó 100%-a ellenőrzött, felelős forrásból származik majd. A...

Egyre nagyobb problémát jelentenek az elektronikai hulladékok

2019-ben például 53,6 millió tonna keletkezett, amelynek több mint 80 százaléka ismeretlen helyen – nem hivatalos hulladéklerakóhelyeken, hulladéktelepeken, bontókban – végezte, és amelyből csupán 10 millió tonna volt az a mennyiség, amelyet dokumentáltan és...

Így állunk az energiatakarékos eszközökkel

A vásárlók fontosnak tartják, hogy az eszközeik energiatakarékosak legyenek, azonban az energiacímkék jelentésével a többségük nincs tisztában, és nem mindenki hajlandó jelentősen többet fizetni a jobb energiabesorolású gépekért – derült ki az Euronics Műszaki...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....