- Hirdetés -

A fikciós sorozatokkal nem bír a Covid – Interjú Kolosi Péterrel

|

- Hirdetés -

Nagyon jól döntöttünk, hogy a járványhelyzet miatt előbb befejeztük a tavaszi szezont és előrehoztuk a nyári szünetet – mondja Kolosi Péter, az RTL Magyarország programigazgatója és vezérigazgató-helyettese. A szakember elmondta, hogy miért rendeltek újabb évadokat az Apatigrisből, A Tanárból, a Mellékhatásból, viszont a Bátrak földjénél miért nem gondolkodnak második szériában.

– Programigazgatóként a 2008 őszén kezdődő válságot volt nehezebb kezelni, vagy az idei, koronavírus miatt előállt krízis okoz számodra több fejtörést?
– A 2008-as válság kezdete nagyon emlékezetes volt, mert éppen Argentínában voltam a Celeb vagyok, ments ki innen forgatásán, ahol semmit nem lehetett észrevenni persze a válságból… Az egy pénzügyi válság volt, ami számos feladattal járt, de még a legsürgetőbbeket is volt időnk megtervezni. Ezzel szemben most tavasszal gyakorlatilag azonnal lényeges döntéseket kellett hozni, elég csak arra gondolni, hogy több forgatás is szinte azonnal leállt. Az egész vállalat működését egyik napról a másikra kellett átállítani az otthoni munkavégzés azonnal bevezetésével, amit sikeresen megoldottunk és azóta is így működünk, kivéve a műsorkészítést. Mindeközben a reklámpiacon is azonnal érezhető volt a leállás. Ez a komplex helyzet egész tavaszi és nyári tervezést megnehezítette és mind a mai napig sok bizonytalanságot jelent. Mindennek van nyilván egy gazdaságra gyakorolt hatása is, aminek a mértékét még nem is látjuk. Összességében azt mondanám, hogy a mostani azért nehezebb helyzetet jelent, mint a 2008-as.

– Az RTL Klub tavaszi szezonja gyakorlatilag áprilisban véget ért a járvány miatt. Ezen a téren van, amit most másképp csinálnál, vagy ez volt a lehető legjobb döntés az adott helyzetben?
– Lehet, hogy meglepőnek hangzik, de pont ugyanígy csinálnék mindent. Mi magunk között is azt mondtuk, hogy előrehoztuk a nyári szünetet és szerintem ezt nagyon jól tettük. Nézettségi szempontból is jó lépés volt, hogy A Konyhafőnököt megtartottuk az őszi előszezonra: 18 százalékos közönségarányt hozott, amely a korábbi két évad átlagánál is magasabb, de ha a reklámpiaci dinamikát figyeljük akkor is erősebb kereslet mutatkozott ebben a későbbi időszakban. Később kezdődött a Drága örökösök a korábban tervezettnél, de azt is tudni kell, hogy az eredeti időpontban talán el sem tudtuk volna indítani, hiszen annak is leállt egy időre a forgatása.

– Egy ilyen döntésnek nincs meg az a veszélye, hogy a „lazábbra vett” hónapokban a nézők egy része más csatornákra vándorol és őket már nehéz visszahozni?
– Dehogynem, fel is kell, hogy merüljön. Csakhogy ez egy természetes mozgás, ezekben az időszakokban a második generációs csatornák nézettsége mindig megnő. Csak míg a tavalyi évben a második generációs csatornáink növekedése 0.8 százalékpontos volt a nyári szezonban a tavaszi hónapokhoz képest, addig az idei évben ez 1,4 százalékpontot tett ki. És itt most minden kábelcsatornánk növekedni tudott. A legnagyobb mértékben a Film+ és a Cool, amelyek 5,2 illetve 3,7 százalékot hoztak ezekben a hónapokban főműsoridőben. Azaz a nézők jelentős része az RTL Klub helyett más RTL csatornát nézett, de például nagyot erősödött az Éjjel-Nappal Budapest is, nyáron 4 százalék felett hozott. Aztán augusztusban remekül indult A Konyhafőnök, nézők pedig szeptemberre vissza is jöttek szépen az RTL Klubra: a 16,9 százalékos havi átlag prime közönségarány csak egy alkalommal – 2019 novemberében – fordult elő az azt megelőző közel két évben.

– A tervezett műsorok terén nálatok két áldozatot szedett a koronavírus, hiszen idén elmaradt a Survivor és az X-Faktor. Utóbbi esetében nagyon sokáig lebegtettétek a műsor indulását. Mi volt az az utolsó időpont, amíg még el lehetett volna kezdeni a forgatást?
– Úgy emlékszem, hogy egy júniusi dátumot tűztünk ki. Azt beszéltük meg, hogy ha addig nem tudjuk elkezdeni a munkát, akkor idén nem lesz X-Faktor. Természetesen ez egy nehéz döntés volt hiszen tudjuk, hogy sokat várták már hogy elinduljanak a meghallgatások, de nekik jó hírem van mivel jövőre tervezzük az X-Faktort, így a tehetségeknek nem kell már sokáig várniuk, hogy az X-Faktor zsűrije elé kerüljenek.

– Az őszi struktúrában mi pótolja az X-Faktort?
– Egyértelműen az Álarcos énekes.

– Az Álarcos énekesből lett volna idén második évad, ha nincs a járvány?
– Az ősz az X-Faktorról szólt volna, de az Álarcos énekest a nézők tavasszal nagyon megszerették és egyből a legnézettebb műsorok közé került, Az Álarcos énekes április 12-i adása vezeti az idei nézettségi toplistát, közel 1,5 millió nézővel, de a Top 10-ben 6 helyet is elfoglal. Így nem kellett sokat gondolkoznunk, hogy mivel töltsük meg a hétvégéket, és a döntés jónak bizonyult, hiszen most is a legnézettebb műsor.

– A Mellékhatás című sorozatból rendeltetek második évadot. Jól érzem azt, hogy a nézettségi eredményei alapján azért ez nem volt egyértelmű döntés?
– Teljesen egyértelmű volt a döntés számunkra. A Mellékhatásnak nem az volt a feladata, hogy nézettségben azt hozza, mint A mi kis falunk, vagy akár A Tanár. Tudtuk, hogy mit lehet elvárni a Mellékhatástól és ezt teljesítette is, sőt, ma már nincs értelme úgy értékelni egy sorozat nézettségét, hogy nem vesszük figyelembe a digitális adatokat. Így pedig a Mellékhatást abszolút sikernek mondhatjuk. A sorozatnak egyébként nagyon jó visszhangja volt, kialakult egy nagyon erős nézői tábora, ami nyilván a témának is köszönhető. Biztos vagyok benne, hogy nagyon sokan várják a második évadot, amin már dolgoznak az alkotók.

– Az Apatigris első évadából és A Tanár harmadik évadából egy-egy részt adtatok le tavasszal, de mégis berendeltetek mindkettőből egy újabb évadot. Ezzel most nem vállaltatok nagyobb kockázatot a megszokottnál?
– Nyilván ez a döntés kicsit rizikósabb, de nem teljesen vakon rendeltük be az évadokat. Az Apatigris első epizódja 26.9 százalékos közönségarányt hozott. Az RTL-es műsorok közül ezt idén csak az Álarcos Énekes, A mi kis falunk és a Fókusz-Ki van a maszk mögött különböző adásai előzik a listán. Valamint szépen teljesítettek a további epizódok az RTL Most+-on is ahol a nézők már az egész szezont láthatták a tavaszi időszakban, az Apatigris különösen erős volt ezen a platformon. A digitális nézettségi adatokat is számításba vettük a döntés során, és ez az első ilyen sorozat rendelésünk, amelyet ennyire meghatároztak a digitális adatok.

– Az évet a Bátrak földjével indítottátok. A Drága örökösök nézettségi szintjét ugyan nem hozta, de látszott azért a növekvő tendencia és például a Barátok köztnél több nézőt vonzott. A Bátrak földjénél viszont nem hallani folytatásról. Sokkal többet vártatok ettől a sorozattól?
– Egy meglehetősen kemény ellenféllel, az Exatlonnal szemben ment a Bátrak földje, ehhez képest nagyon tisztességes nézettséget hozott. Nem vártunk tőle többet. Ebből a sorozatból azonban eredetileg is egy évadot terveztünk. Ezt a műsor producere, Kalamár Tamás is mindig hangsúlyozta. Más kérdés, hogy ha kiugróan magas nézettséget hoz, akkor mit lépünk, de szerintem abban az esetben sem tudtam volna meggyőzni Tamást a folytatásról.

– A már bejelentett Keresztanyu című sorozat, illetve a korábban említett új sorozatévadokon felül van még talonban új fikciós sorozatotok a közeljövőre nézve?
– Az RTL Magyarország öt éve tudatos stratégiai tartalmi döntést hozott amikor elkezdett a magyar fikcióba fektetni, ennek az eredményei mára már eléggé kézzelfoghatók, hiszen nincs még egy olyan csatornacsalád, ahol ilyen magas lenne a magyar fikció aránya. Így teljesen természetesen párhuzamosan több, teljesen új fikciós sorozat előkészítése zajlik jelenleg is, de ezekről még túl korai lenne bármit is mondani. Ráadásul bőven tartogat újdonságot a közeljövőre a Keresztanyu. Mint az talán ma már köztudott, karácsonykor véget ér a Drága örökösök. A Keresztanyu ötlete ugyanazoké a horvát szerzőké, mint a Drága örökösöké, showrunnere pedig szintén ugyanúgy Hámori Barbara. Horvátországban is a Drága örökösöket követte a sorozat, és a nézettsége még az elődét is felülmúlta. A Keresztanyu az előbb elmondottak miatt ugyanis a Drága örökösök „utódjának” is nevezhető, de közben ez egy teljesen új történet. Nagyon örülök annak, hogy Molnár Piroskát láthatjuk majd a sorozat címszerepében, és biztos vagyok abban, hogy a Keresztanyu is hamar a magyar nézők kedvencévé válik.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Megvan Karas utódja az NMHH-nál

Koltay Andrást nevezte ki Áder János az NMHH elnökének, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) rektora december 4-től 9 éven át irányíthatja a szervezetet. Elődje, Karas Monika októberben mondott le, kevesebb mint egy évvel megbízása...

Budapesti és szolnoki frekvenciák találtak gazdára

Budapesten a Katolikus Rádió Zrt., Szolnokon a Best Radio Kft. nyert újabb frekvenciát a Médiatanács döntése alapján. Az egykor a Klubrádió által használt frekvencia értékesítését is megkezdik. A Médiatanács eredményt hirdetett a Budapest 102,1...

Így hatott a régiós reklámpiacra a járvány

A járvány következtében átalakultak a tartalomfogyasztási szokások, és régiós szinten 1,2 milliárd euróval estek a reklámköltések 2020-ban, a magyar állam azonban 21 százalékkal többet fordított hirdetésekre az egy évvel korábbihoz képest, ennek jelentős részét...

Így találhatnak befektetőt a startupok

Rohamléptekben növekszik a budapesti startup ökoszisztéma, az induló cégek pedig egyre több finanszírozási lehetőség közül választhatnak. A Start it @K&H hazai kockázati tőkebefektetők és angyalbefektetők bevonásával szervezett befektetői napján a legnépszerűbb megoldásokról és a...

Erre érdemes figyelni az ünnepi vásárlásoknál

A karácsonyi akciók és az ajándékbeszerzési láz minden évben vásárlók ezreit csábítják az áruházakba, valamint az online webshopokra. A folyamatos marketingkampányok bűvöletében viszont a spórolás nem kis kihívás. A személyes vagy családi költségvetések védelme...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Zöld fogadalmak karácsonyra

Egy újabb csoki fondue a céges karácsonyon, már van egy a szekrényben, sohasem használom. Tetszetős „Boldog Karácsonyt” bögre egy baráttól, de már roskadásig tele a polc bögrékkel. Egy ing a nagynénitől, ami természetesen nem...

Újrahasznosított műanyaggal erősít a TotalEnergies

A TotalEnergies felavatta Synova nevű üzemének normandiai bővítését, mely vezető vállalat az újrahasznosított polipropilén gyártásában. A TotalEnergies ezzel megduplázza az újrahasznosítható műanyagok mechanikai feldolgozására szolgáló termelési kapacitását, hogy kielégítse a fenntartható anyagok iránti növekvő...

DATA