- Hirdetés -

A fikciós sorozatokkal nem bír a Covid – Interjú Kolosi Péterrel

|

Nagyon jól döntöttünk, hogy a járványhelyzet miatt előbb befejeztük a tavaszi szezont és előrehoztuk a nyári szünetet – mondja Kolosi Péter, az RTL Magyarország programigazgatója és vezérigazgató-helyettese. A szakember elmondta, hogy miért rendeltek újabb évadokat az Apatigrisből, A Tanárból, a Mellékhatásból, viszont a Bátrak földjénél miért nem gondolkodnak második szériában.

– Programigazgatóként a 2008 őszén kezdődő válságot volt nehezebb kezelni, vagy az idei, koronavírus miatt előállt krízis okoz számodra több fejtörést?
– A 2008-as válság kezdete nagyon emlékezetes volt, mert éppen Argentínában voltam a Celeb vagyok, ments ki innen forgatásán, ahol semmit nem lehetett észrevenni persze a válságból… Az egy pénzügyi válság volt, ami számos feladattal járt, de még a legsürgetőbbeket is volt időnk megtervezni. Ezzel szemben most tavasszal gyakorlatilag azonnal lényeges döntéseket kellett hozni, elég csak arra gondolni, hogy több forgatás is szinte azonnal leállt. Az egész vállalat működését egyik napról a másikra kellett átállítani az otthoni munkavégzés azonnal bevezetésével, amit sikeresen megoldottunk és azóta is így működünk, kivéve a műsorkészítést. Mindeközben a reklámpiacon is azonnal érezhető volt a leállás. Ez a komplex helyzet egész tavaszi és nyári tervezést megnehezítette és mind a mai napig sok bizonytalanságot jelent. Mindennek van nyilván egy gazdaságra gyakorolt hatása is, aminek a mértékét még nem is látjuk. Összességében azt mondanám, hogy a mostani azért nehezebb helyzetet jelent, mint a 2008-as.

– Az RTL Klub tavaszi szezonja gyakorlatilag áprilisban véget ért a járvány miatt. Ezen a téren van, amit most másképp csinálnál, vagy ez volt a lehető legjobb döntés az adott helyzetben?
– Lehet, hogy meglepőnek hangzik, de pont ugyanígy csinálnék mindent. Mi magunk között is azt mondtuk, hogy előrehoztuk a nyári szünetet és szerintem ezt nagyon jól tettük. Nézettségi szempontból is jó lépés volt, hogy A Konyhafőnököt megtartottuk az őszi előszezonra: 18 százalékos közönségarányt hozott, amely a korábbi két évad átlagánál is magasabb, de ha a reklámpiaci dinamikát figyeljük akkor is erősebb kereslet mutatkozott ebben a későbbi időszakban. Később kezdődött a Drága örökösök a korábban tervezettnél, de azt is tudni kell, hogy az eredeti időpontban talán el sem tudtuk volna indítani, hiszen annak is leállt egy időre a forgatása.

– Egy ilyen döntésnek nincs meg az a veszélye, hogy a „lazábbra vett” hónapokban a nézők egy része más csatornákra vándorol és őket már nehéz visszahozni?
– Dehogynem, fel is kell, hogy merüljön. Csakhogy ez egy természetes mozgás, ezekben az időszakokban a második generációs csatornák nézettsége mindig megnő. Csak míg a tavalyi évben a második generációs csatornáink növekedése 0.8 százalékpontos volt a nyári szezonban a tavaszi hónapokhoz képest, addig az idei évben ez 1,4 százalékpontot tett ki. És itt most minden kábelcsatornánk növekedni tudott. A legnagyobb mértékben a Film+ és a Cool, amelyek 5,2 illetve 3,7 százalékot hoztak ezekben a hónapokban főműsoridőben. Azaz a nézők jelentős része az RTL Klub helyett más RTL csatornát nézett, de például nagyot erősödött az Éjjel-Nappal Budapest is, nyáron 4 százalék felett hozott. Aztán augusztusban remekül indult A Konyhafőnök, nézők pedig szeptemberre vissza is jöttek szépen az RTL Klubra: a 16,9 százalékos havi átlag prime közönségarány csak egy alkalommal – 2019 novemberében – fordult elő az azt megelőző közel két évben.

– A tervezett műsorok terén nálatok két áldozatot szedett a koronavírus, hiszen idén elmaradt a Survivor és az X-Faktor. Utóbbi esetében nagyon sokáig lebegtettétek a műsor indulását. Mi volt az az utolsó időpont, amíg még el lehetett volna kezdeni a forgatást?
– Úgy emlékszem, hogy egy júniusi dátumot tűztünk ki. Azt beszéltük meg, hogy ha addig nem tudjuk elkezdeni a munkát, akkor idén nem lesz X-Faktor. Természetesen ez egy nehéz döntés volt hiszen tudjuk, hogy sokat várták már hogy elinduljanak a meghallgatások, de nekik jó hírem van mivel jövőre tervezzük az X-Faktort, így a tehetségeknek nem kell már sokáig várniuk, hogy az X-Faktor zsűrije elé kerüljenek.

– Az őszi struktúrában mi pótolja az X-Faktort?
– Egyértelműen az Álarcos énekes.

– Az Álarcos énekesből lett volna idén második évad, ha nincs a járvány?
– Az ősz az X-Faktorról szólt volna, de az Álarcos énekest a nézők tavasszal nagyon megszerették és egyből a legnézettebb műsorok közé került, Az Álarcos énekes április 12-i adása vezeti az idei nézettségi toplistát, közel 1,5 millió nézővel, de a Top 10-ben 6 helyet is elfoglal. Így nem kellett sokat gondolkoznunk, hogy mivel töltsük meg a hétvégéket, és a döntés jónak bizonyult, hiszen most is a legnézettebb műsor.

– A Mellékhatás című sorozatból rendeltetek második évadot. Jól érzem azt, hogy a nézettségi eredményei alapján azért ez nem volt egyértelmű döntés?
– Teljesen egyértelmű volt a döntés számunkra. A Mellékhatásnak nem az volt a feladata, hogy nézettségben azt hozza, mint A mi kis falunk, vagy akár A Tanár. Tudtuk, hogy mit lehet elvárni a Mellékhatástól és ezt teljesítette is, sőt, ma már nincs értelme úgy értékelni egy sorozat nézettségét, hogy nem vesszük figyelembe a digitális adatokat. Így pedig a Mellékhatást abszolút sikernek mondhatjuk. A sorozatnak egyébként nagyon jó visszhangja volt, kialakult egy nagyon erős nézői tábora, ami nyilván a témának is köszönhető. Biztos vagyok benne, hogy nagyon sokan várják a második évadot, amin már dolgoznak az alkotók.

– Az Apatigris első évadából és A Tanár harmadik évadából egy-egy részt adtatok le tavasszal, de mégis berendeltetek mindkettőből egy újabb évadot. Ezzel most nem vállaltatok nagyobb kockázatot a megszokottnál?
– Nyilván ez a döntés kicsit rizikósabb, de nem teljesen vakon rendeltük be az évadokat. Az Apatigris első epizódja 26.9 százalékos közönségarányt hozott. Az RTL-es műsorok közül ezt idén csak az Álarcos Énekes, A mi kis falunk és a Fókusz-Ki van a maszk mögött különböző adásai előzik a listán. Valamint szépen teljesítettek a további epizódok az RTL Most+-on is ahol a nézők már az egész szezont láthatták a tavaszi időszakban, az Apatigris különösen erős volt ezen a platformon. A digitális nézettségi adatokat is számításba vettük a döntés során, és ez az első ilyen sorozat rendelésünk, amelyet ennyire meghatároztak a digitális adatok.

– Az évet a Bátrak földjével indítottátok. A Drága örökösök nézettségi szintjét ugyan nem hozta, de látszott azért a növekvő tendencia és például a Barátok köztnél több nézőt vonzott. A Bátrak földjénél viszont nem hallani folytatásról. Sokkal többet vártatok ettől a sorozattól?
– Egy meglehetősen kemény ellenféllel, az Exatlonnal szemben ment a Bátrak földje, ehhez képest nagyon tisztességes nézettséget hozott. Nem vártunk tőle többet. Ebből a sorozatból azonban eredetileg is egy évadot terveztünk. Ezt a műsor producere, Kalamár Tamás is mindig hangsúlyozta. Más kérdés, hogy ha kiugróan magas nézettséget hoz, akkor mit lépünk, de szerintem abban az esetben sem tudtam volna meggyőzni Tamást a folytatásról.

– A már bejelentett Keresztanyu című sorozat, illetve a korábban említett új sorozatévadokon felül van még talonban új fikciós sorozatotok a közeljövőre nézve?
– Az RTL Magyarország öt éve tudatos stratégiai tartalmi döntést hozott amikor elkezdett a magyar fikcióba fektetni, ennek az eredményei mára már eléggé kézzelfoghatók, hiszen nincs még egy olyan csatornacsalád, ahol ilyen magas lenne a magyar fikció aránya. Így teljesen természetesen párhuzamosan több, teljesen új fikciós sorozat előkészítése zajlik jelenleg is, de ezekről még túl korai lenne bármit is mondani. Ráadásul bőven tartogat újdonságot a közeljövőre a Keresztanyu. Mint az talán ma már köztudott, karácsonykor véget ér a Drága örökösök. A Keresztanyu ötlete ugyanazoké a horvát szerzőké, mint a Drága örökösöké, showrunnere pedig szintén ugyanúgy Hámori Barbara. Horvátországban is a Drága örökösöket követte a sorozat, és a nézettsége még az elődét is felülmúlta. A Keresztanyu az előbb elmondottak miatt ugyanis a Drága örökösök „utódjának” is nevezhető, de közben ez egy teljesen új történet. Nagyon örülök annak, hogy Molnár Piroskát láthatjuk majd a sorozat címszerepében, és biztos vagyok abban, hogy a Keresztanyu is hamar a magyar nézők kedvencévé válik.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...