- Hirdetés -

A fúzió éve volt – interjú Várkonyi Balázzsal

|

- Hirdetés -

Az Extreme Digital előnyei megtarthatók úgy is, ha betagozódik az eMAG alá és annak almárkájává válik – osztotta meg a Marketing&Media magazinnal egy tervüket Várkonyi Balázs, a két cég ügyvezetője. Az idén a Top 25 – A legmeghatározóbb digitális szakemberek rangsorunk első helyét megszerző szakember elmondta, hogyan haladnak a fúzióval, mennyire pörgette fel az eladásokat a pandémia és beszélt arról is, miért nyitnak az eMAG-nak bemutatótermeket.

– Hogyan áll most az Extreme Digital és az eMAG fúziója?

– Tavaly év elején jelentettük be az egyesülési szándékot, és nagyjából pont egy éve ilyentájt írtuk alá a szerződést, hiszen meg kellett várni a Gazdasági Versenyhivatal jóváhagyását. Így a tényleges fúzió igazából az idei esztendőben kezdődött el. A vírushelyzet azért ezt kicsit lassította is, mert emiatt sokszor inkább az operatív döntések kerültek előtérbe. Első lépésként a szerződéseket tekintettük át, így például a hirdetési és a logisztikai megállapodásokat, de összehangoltuk a beszerzési árainkat is. Ezután következett a HR területe, tehát az irodák egyesítése, a felső vezetői szint összevonása, és ezen a téren már a középvezetői szintnél járunk. Maga a jogi fúzió, a társaságok egybeolvasztása még nem zárul le az idén. Fontos az Extreme Digital és az eMAG már-kák identitásának, erősségeinek a megőrzése is. Ezen a téren eljutottunk egy olyan szintre, amit most még nem szabad továbbvinni, nehogy ezek az értékek sérüljenek. Viszont annak a tervezésén már dolgozunk, hogy miként lehetne a két brandet közelíteni, összevonni.

– Az egyesülés bejelentésekor még azt mondták, hogy megmarad az önálló Extreme Digital és eMAG márka. Akkor ezek szerint ebben változás történt?

– Nagyon más a két brand, az eMAG egy óriási online bevásárlóközpont, az Extreme Digital pedig egy elektronikai és IT-fókuszú szakmárka, amelynek a vásárlókörét inkább a városi, magasabban képzett férfiak adják. Az eMAG a vásárlók legszélesebb körét célozza meg és több a női vásárlója. Azt látjuk, hogy az Extreme Digital előnyei megtarthatók úgy is, ha betagozódik az eMAG alá. Tehát a kérdésre válaszolva, csak annyiban változott meg a tervünk, hogy az Extreme Digital almárkává válhat, de nem szűnik meg.

 

Várkonyi Balázs TOP25

 

– Tavaly a két cég együttes net-tó árbevétele nagyjából 80 milliárd forintot tett ki. Mi várható az idén?

– Meg fogja haladni a 100 milliárdot az árbevétel.

– Ebben a növekedésben mekkora szerepe van a koronavírus-járványnak?

– Igen jelentős, hiszen az Extreme Digital esetén az idei évre egy számjegyű bővülést terveztünk, ehhez képest mostanáig 30 százalékkal nőttek a bevételeink. Az eMAG is megduplázta a várt növekedési ütemét az idén. Ez egyébként nem annak köszönhető, hogy új vásárlók jöttek volna be. A háttérben inkább az áll, hogy a járványhelyzet miatt azok, akik eddig ritkábban vásároltak az interneten, most rendszeres vevővé léptek elő. Emiatt az idén az online vásárlás két-három évet fejlődött. Ebben az évben a teljes kiskereskedelmi forgalmon belül az online részaránya elérheti a 10-12 százalékot, amit a járvány nélkül 2022–2023 táján értünk volna el.

 

 

– Nyáron megnyitották az eMAG első boltját, azóta pedig további kettőt. Ebből lesz egy külön offline üzletlánc?

– Az eMAG egy online, újhullámos márka, és az Extreme Digital példáján is azt láttuk, hogy az offline üzletek a márkaismertség növekedésében nagyon sokat tudnak segíteni középtávon. Ezért a stratégiailag fontos helyeken és városokban újabb boltnyitásokat tervezünk az eMAG esetében. Ennek a hátterében viszont nem annyira az offline piacon való térhódítás, hanem a márkaismertség növelése áll.

– Mire a legbüszkébb az elmúlt egy évből?

– Két dologra, az egyik az, hogy a fúzió alatt, amikor a két vállalatban a legnagyobb változások történtek, akkor a kollégák lojalitásán és a csapatmunkán erősíteni tudtunk. A legtöbb dolgozónk része ennek az alakulásnak és mindenki nagy erőbedobással áll mellette. A kollégáimra vagyok tehát büszke. A másik a nagy idei robbanásunk a csomagautomata-hálózatunkkal, amit egy tavaly év végi ötlet alapján idén két hónap alatt megvalósítottunk, és november végéig már 80 helyen működnek ezek az érintésmentes eszközök.

 

 

Heszler Róbert

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, amiben megtalálható az idei TOP25 rangsor, illetve a listán szereplők portréja is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...

Erősíteni kell a vásárlói tudatosságot

Az elmúlt évtizedben dinamikusan bővült az e-kereskedelem részaránya Magyarországon. Az e-kereskedelmet és az azt támogató pénzforgalmat érintő számos technológiai fejlesztés történt, ugyanakkor a szabályozások nem követték minden tekintetben a fejlődés dinamikáját. Ezért az Állami...

A járvány előtti harmada volt a forgalom a Liszt Ferenc Reptéren

Tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg.2021-ben a Budapest Airport a második olyan évét zárta, amelyre a koronavírus-járvány jelentős hatással volt. A pandémiás környezetben az...

Így készül a választási kampányra a Central

A Central Médiacsoport fő célja a különböző politikai álláspontok hiteles bemutatása az idei parlamenti választások előtt, a médiacég közlése szerint a kampányidőszakban felértékelődik a független, tényeken alapuló újságírás. A Central Médiacsoport a 2022-es parlamenti választások...

Jóval több időt töltünk a képernyő előtt

A magyarok többsége jóval több időt tölt a számítógép képernyője előtt, mint a járványt megelőzően – ez derült ki az Ipsos négy országban végzett kutatásából. A Huawei megbízásából készített felmérés szerint a magyar válaszadók...

Kiderült, mikor rajtol a Sztárban Sztár

Február 6-án indul a Sztárban Sztár 8. évada a TV2-n, nemrég azt is elárulták, hogy két új zsűritag érkezik a műsorban, Lékai-Kiss Ramóna és Makranczi Zalán. A TV2 közlése szerint vasárnap esténként lesz majd látható...

Megújul a közmédia tévécsatornája

Megújult napi tartalmakkal, showműsorokkal és új műsorvezetőkkel várja a nézőket a Duna, a közmédia csatornája szombattól.Teljes megújulás küszöbén áll a Duna, amely 21. századi vizuális megjelenéssel és tartalommal készül szombattól a nézőknek – írja...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jelentősen nőhetne a bankok bevétele

A hagyományos bankok közel 4 százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, és a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó (digital-only) új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével – derül ki az Accenture kutatásából. Ez...

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

DATA