- Hirdetés -

A fúzió éve volt – interjú Várkonyi Balázzsal

|

- Hirdetés -

Az Extreme Digital előnyei megtarthatók úgy is, ha betagozódik az eMAG alá és annak almárkájává válik – osztotta meg a Marketing&Media magazinnal egy tervüket Várkonyi Balázs, a két cég ügyvezetője. Az idén a Top 25 – A legmeghatározóbb digitális szakemberek rangsorunk első helyét megszerző szakember elmondta, hogyan haladnak a fúzióval, mennyire pörgette fel az eladásokat a pandémia és beszélt arról is, miért nyitnak az eMAG-nak bemutatótermeket.

– Hogyan áll most az Extreme Digital és az eMAG fúziója?

– Tavaly év elején jelentettük be az egyesülési szándékot, és nagyjából pont egy éve ilyentájt írtuk alá a szerződést, hiszen meg kellett várni a Gazdasági Versenyhivatal jóváhagyását. Így a tényleges fúzió igazából az idei esztendőben kezdődött el. A vírushelyzet azért ezt kicsit lassította is, mert emiatt sokszor inkább az operatív döntések kerültek előtérbe. Első lépésként a szerződéseket tekintettük át, így például a hirdetési és a logisztikai megállapodásokat, de összehangoltuk a beszerzési árainkat is. Ezután következett a HR területe, tehát az irodák egyesítése, a felső vezetői szint összevonása, és ezen a téren már a középvezetői szintnél járunk. Maga a jogi fúzió, a társaságok egybeolvasztása még nem zárul le az idén. Fontos az Extreme Digital és az eMAG már-kák identitásának, erősségeinek a megőrzése is. Ezen a téren eljutottunk egy olyan szintre, amit most még nem szabad továbbvinni, nehogy ezek az értékek sérüljenek. Viszont annak a tervezésén már dolgozunk, hogy miként lehetne a két brandet közelíteni, összevonni.

– Az egyesülés bejelentésekor még azt mondták, hogy megmarad az önálló Extreme Digital és eMAG márka. Akkor ezek szerint ebben változás történt?

– Nagyon más a két brand, az eMAG egy óriási online bevásárlóközpont, az Extreme Digital pedig egy elektronikai és IT-fókuszú szakmárka, amelynek a vásárlókörét inkább a városi, magasabban képzett férfiak adják. Az eMAG a vásárlók legszélesebb körét célozza meg és több a női vásárlója. Azt látjuk, hogy az Extreme Digital előnyei megtarthatók úgy is, ha betagozódik az eMAG alá. Tehát a kérdésre válaszolva, csak annyiban változott meg a tervünk, hogy az Extreme Digital almárkává válhat, de nem szűnik meg.

 

Várkonyi Balázs TOP25

 

– Tavaly a két cég együttes net-tó árbevétele nagyjából 80 milliárd forintot tett ki. Mi várható az idén?

– Meg fogja haladni a 100 milliárdot az árbevétel.

– Ebben a növekedésben mekkora szerepe van a koronavírus-járványnak?

– Igen jelentős, hiszen az Extreme Digital esetén az idei évre egy számjegyű bővülést terveztünk, ehhez képest mostanáig 30 százalékkal nőttek a bevételeink. Az eMAG is megduplázta a várt növekedési ütemét az idén. Ez egyébként nem annak köszönhető, hogy új vásárlók jöttek volna be. A háttérben inkább az áll, hogy a járványhelyzet miatt azok, akik eddig ritkábban vásároltak az interneten, most rendszeres vevővé léptek elő. Emiatt az idén az online vásárlás két-három évet fejlődött. Ebben az évben a teljes kiskereskedelmi forgalmon belül az online részaránya elérheti a 10-12 százalékot, amit a járvány nélkül 2022–2023 táján értünk volna el.

 

 

– Nyáron megnyitották az eMAG első boltját, azóta pedig további kettőt. Ebből lesz egy külön offline üzletlánc?

– Az eMAG egy online, újhullámos márka, és az Extreme Digital példáján is azt láttuk, hogy az offline üzletek a márkaismertség növekedésében nagyon sokat tudnak segíteni középtávon. Ezért a stratégiailag fontos helyeken és városokban újabb boltnyitásokat tervezünk az eMAG esetében. Ennek a hátterében viszont nem annyira az offline piacon való térhódítás, hanem a márkaismertség növelése áll.

– Mire a legbüszkébb az elmúlt egy évből?

– Két dologra, az egyik az, hogy a fúzió alatt, amikor a két vállalatban a legnagyobb változások történtek, akkor a kollégák lojalitásán és a csapatmunkán erősíteni tudtunk. A legtöbb dolgozónk része ennek az alakulásnak és mindenki nagy erőbedobással áll mellette. A kollégáimra vagyok tehát büszke. A másik a nagy idei robbanásunk a csomagautomata-hálózatunkkal, amit egy tavaly év végi ötlet alapján idén két hónap alatt megvalósítottunk, és november végéig már 80 helyen működnek ezek az érintésmentes eszközök.

 

 

Heszler Róbert

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, amiben megtalálható az idei TOP25 rangsor, illetve a listán szereplők portréja is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hamarosan jöhetnek a kassza nélküli boltok

A fizetések elektronikus irányba billenése már korábban is tapasztalható volt, hiszen a korszellemnek megfelelően gyors, kényelmes és biztonságos fizetési lehetőséget biztosít. A koronavírus-járvány ezt az átállást exponenciálisan felgyorsította. Egy több ezer éves evolúciónak lehet...

Egészséges újításokkal érkeznek a legújabb okosórák

A Samsung bejelentette a Galaxy Watch5 és Galaxy Watch5 Pro termékek érkezését, amelyek továbbfejlesztett funkciókkal rendelkeznek az egészségünk megőrzését szolgáló mindennapi szokások kialakításáért. A Galaxy Watch5 esetében a vállalat tovább fejlesztette mindazokat a funkciókat,...

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Podcasttel és izgalmas közvetítésekkel erősít a Sport TV

Garantált szórakozást kínál augusztustól is a Sport TV a nézőknek, hiszen négy Bajnokok Ligája-sorozat (férfi és női kézilabda, labdarúgás és jégkorong) mellett többek között a Serie A sztárcsapatai, a darts bajnokai, az NBA, a...

Kiderült, mennyi energiát takarítanak meg a cégek

A GKI Gazdaságkutató Zrt. megvizsgálta, hogy a vállalkozások hajtottak-e végre energiamegtakarító beruházásokat az utóbbi 3 évben, s ezzel mekkora energia megtakarítást értek el. A felmérés 2022 májusában készült, 964 vállalkozás válaszai alapján, amelyek 5...

Beindult a menekülés az ingatlanpiacon

Éles váltás körvonalazódik a hazai ingatlanpiacon azt követően, hogy a kormány módosított a rezsicsökkentés szabályain, ugyanis nem tudják az emberek, hogyan alakul a rezsiköltség a jövőben, erről beszélt Gadanecz Zoltán, a GDN Ingatlanhálózat alapító-tulajdonosa....

Streaming tartalmakkal dobnák fel a Walmart+-t

A világ egyik legnagyobb kiskereskedelmi üzletlánca, a Walmart több médiacéggel is egyeztetéseket folytat a Walmart+ szolgáltatás streaming tartalmakkal történő kibővítéséről. A The New York Times információi szerint a Paramount, a Disney és az NBCUniversalt birtokló...

Óvatosabban akciózhatnak idén a webshopok

Az erős piaci verseny a legtöbb esetben késlelteti az online kereskedelemben értékesített termékek áremelkedését az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál elemzése szerint. A szakértők arra is felhívták a figyelmet, hogy idén jóval óvatosabbak lehetnek az akcióknál...

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

Okoseszközök védhetik meg a házunkat

A legtöbb magyar család augusztusban vág neki az akár többhetes nyári vakációnak, gyakran felügyelet nélkül hagyva a házat. Nem csoda hát, hogy ebben az időszakban aktívak a besurranó tolvajok is. Szerencsére az okoseszközöknek hála...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Előnyben a fenntartható szálláshelyek

A személyre szabhatóság és a fenntarthatóság is megjelenik a legfontosabb döntési szempontok között a magyaroknál a szállás kiválasztása során – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. A legtöbben energiatakarékos izzók, illetve napelemek telepítésével...

Hamarosan jöhetnek a kassza nélküli boltok

A fizetések elektronikus irányba billenése már korábban is tapasztalható volt, hiszen a korszellemnek megfelelően gyors, kényelmes és biztonságos fizetési lehetőséget biztosít. A koronavírus-járvány ezt az átállást exponenciálisan felgyorsította. Egy több ezer éves evolúciónak lehet...

Egészséges újításokkal érkeznek a legújabb okosórák

A Samsung bejelentette a Galaxy Watch5 és Galaxy Watch5 Pro termékek érkezését, amelyek továbbfejlesztett funkciókkal rendelkeznek az egészségünk megőrzését szolgáló mindennapi szokások kialakításáért. A Galaxy Watch5 esetében a vállalat tovább fejlesztette mindazokat a funkciókat,...

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Podcasttel és izgalmas közvetítésekkel erősít a Sport TV

Garantált szórakozást kínál augusztustól is a Sport TV a nézőknek, hiszen négy Bajnokok Ligája-sorozat (férfi és női kézilabda, labdarúgás és jégkorong) mellett többek között a Serie A sztárcsapatai, a darts bajnokai, az NBA, a...
- Hirdetés -

Don't Miss

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Samsung

A Samsung jelentős előrelépést tett a mobilkommunikációs üzletág 2025-ös fenntarthatósági céljainak elérése felé. A legfontosabb kezdeményezések közé tartozik az újrahasznosított anyagok továbbfejlesztett használata és beépítése a termékekbe, a környezettudatosabb csomagolás kialakítása, valamint a régebbi...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....