- Hirdetés -

Vírusbiztos erődök lehetnek a jövő otthonai

|

- Hirdetés -

Többfunkciós terek, okosfürdőszobák, multigenerációs otthonok, drónokat is fogadni képes csomagmegőrző és -fertőtlenítő helyiségek a ház bejáratánál, digitális és vírusbiztos erődök. Tényleg ilyenek lesznek a jövő otthonai? Már a világjárvány előtt is megtapasztalhattuk az otthonaink átalakulását, azonban mindez a technológia egyre jelentősebb térnyerésének volt köszönhető. A spanyolnátha időszakához hasonlóan a jelenlegi helyzet nemcsak felgyorsította az átalakulás folyamatát, de teljesen új igényeket is teremt. Ideje hát újragondolni és újratervezni otthonaink szerepét, funkcióit! Az Allianz Partners legfrissebb riportjában Ray Hammond jövőkutató veszi sorra a legfontosabb, otthonaink jövőjét befolyásoló trendeket, különös tekintettel a koronavírus hatásaira.

A pandémia nemcsak a városaink mindennapjait és működését formálta át, de az otthoni létünk számos aspektusát is újra kellett gondolnunk. A korábbihoz képest új tevékenységeknek helyet adó multifunkcionális terekre, a járványhelyzethez igazodó vírusbiztos közegre, és az otthoni munkavégzést támogató, biztonságos digitális környezet megteremtésére van szükségünk. És ezen igények közül jónéhány velünk is marad a jövőben. Nézzük, hogy a jövőkutató szerint, milyen trendek alakítják az újgenerációs otthonokat!

Távol a világ veszélyeitől: orvoslás és ápolás a nappaliban

A járvány pillanatok alatt formálta át az otthonainkat orvosi rendelővé, ahol telefonos és videokonferenciás beszélgetés keretében egyeztethetünk a háziorvosunkkal, illetve egyéb szakorvosokkal, ápolókkal. Szükség esetén az alapfokú diagnosztikai vizsgálatok elvégzése is otthonról történhet: vérnyomás- és véroxigénszint- vagy, lázmérés, hogy csak a legegyszerűbbeket említsük. Az egyre nagyobb számban megjelenő okostelefonos alkalmazások pedig a folyamatos állapotmonitorozásban és a diagnosztikában is támogatást nyújthatnak. A világjárvány azonban nemcsak az otthoni diagnosztika jelentőségére és az abban rejlő lehetőségekre hívta fel a figyelmet, hanem arra is, hogy az idős hozzátartozók gondozására, ápolására is érdemes felkészíteni a jövőbeli lakóterünket. A járvány hatására ugyanis sokan alakították át otthonaikat egyfajta házi ápolási létesítménnyé, ezáltal biztosítva a biztonságos környezetet idős szeretteik számára. „Mindez azt eredményezheti, hogy hosszú távon otthonaink számos olyan technikai eszközzel lesznek felszerelve, amelyek az idős hozzátartozók ápolását, állapotuk távolról történő megfigyelését segítik” – véli Ray Hammond.

2 in 1: iroda és edzőterem a lakásban

Immár nem kérdés, hogy a munka világa átalakul: új képességekre, új gondolkodásmódra van szükségünk, és nem utolsó sorban alkalmazkodni kell ahhoz, hogy a munkáltatók egyre nagyobb arányban támogatják az otthonról történő, távoli munkavégzést azon munkakörök esetében, ahol mindez kivitelezhető. A járvány hatására azonban számos, nem irodai munkát végző dolgozó is szembesült azzal a kényszerrel, hogy online formában biztosítsa a szolgáltatását: pszichológusok, oktatók, a legkülönbözőbb tanácsadók, coachok, utazási- és ingatlanügynökök ezrei népesítették be az online szolgáltatói piacteret. Mindez várhatóan hatással lesz a jövő lakásainak kialakítására is: egyre nagyobb hangsúlyt kaphatnak az egymástól elszeparálható terek, amelyek képesek kiszolgálni a jövő otthonainak egyre bővülő funkcióit, legyen szó irodai, iskolai, vagy éppen edzőtermi teendőinkről.

Oktatási központ

A járvány első hullámának időszakában az iskolák teljes, illetve részleges bezárásának eredményeként elkerülhetetlenné vált az otthoni oktatás bevezetése, ezáltal vált átmenetileg az otthoni környezetünk iskolai térré is. És bár az alap- és középfokú oktatás menetének járványhoz igazítása folyamatban van, Ray Hammond szerint „hosszabb távon azzal számolhatunk, hogy a felsőoktatásban résztvevő diákok a tanulmányaik részét, vagy egészét is akár online formában folytathatják. Így fel kell készülni arra, hogy a jövőben egyre több bumeráng gyerek, fiatal felnőtt költözik vissza a szülői házba a felsőoktatási tanulmányainak online végzése érdekében.” Mindezek újabb, megoldandó feladatokat jelenthetnek majd a családok számára.

Az én házam, az én digitális erődöm

SARS-detektorokkal ellátott bejáratok, az utcai ruháinkat sterilizáló helyiségek, kibervédelem. Az otthonunk a jövőben több szempontból is vírusbiztos hellyé válik. Jelenleg már folyamatban vannak azok a fejlesztések, amelyek eredményeként szükség esetén kereskedelmi forgalomban is kaphatóak lesznek olyan elektronikus szenzorok, amelyek korai stádiumban detektálják a levegőben megjelenő SARS-részecskéket. Az egyes helyiségek levegőjének esetleges szennyezettségét web-alapú érzékelők felügyelhetik, ezáltal teremtve lehetőséget arra, hogy a járvány esetleges gócpontjai azonnal beazonosíthatóvá váljanak.

Másrészt az otthonaink működéséhez kapcsolódó, azt támogató technológiai infrastruktúra – adatbiztonság, kibervédelem, hálózati megoldások – is átalakul, egyre inkább fókuszba kerülnek a biztonságos és kiszámítható működéssel kapcsolatos szempontok annak kialakítása során. A technológia-intenzívebb lakókörnyezet, valamint az egyre változatosabbá váló otthoni kockázatok pedig új biztosítási megoldások iránti igényeket erősíthetnek.

„A világjárvány hatása érezhető a biztosítási igények területén is. Új típusú kockázatok jelentek meg, illetve a megváltozott életvitelünknek köszönhetően átalakult a biztosítással lefedendő kockázatok köre: a technológiának való nagyobb kiszolgáltatottságunk, az otthoni munkavégzés, a közlekedési szokásainkban történt változások, a zöldebb energia és –működés irányába való nagyobb nyitottságunk, vagy az egészségtudatosabb életvitelünk mind hatással vannak a biztosítási piac trendjeire. A lakásokhoz- és az abban található technológiai eszközökhöz kapcsolódó biztosítások köre átalakul, hiszen a jövőben az otthonunk a korábban megszokott funkciókhoz képest irodai, iskolai, orvosi feladatok ellátására is alkalmassá válik” – véli Malicskó Gábor, az Allianz Hungária termékportfólió-menedzsmentért felelős divízióvezetője. „A járványhelyzetnek köszönhetően továbbá egy új tendencia jelent meg; nőtt azon emberek száma, akik több időt töltenek otthon, és jóval kevesebbet a munkahelyükön, vagy közlekedve. Ez megnövelheti az otthoni káresemények gyakoriságát, illetve csökkentheti a közlekedési balesetek számát. Amennyiben ez a helyzet tartós marad, a jövőben megnövekedhet az igény a felhasználás alapú biztosítási megoldásokra” – teszi hozzá Malicskó Gábor.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...

Mobiljukat fizetési terminálként használhatják az UniCredit ügyfelei

A SoftPOS a dinamikusan bővülő európai piacokon és a technológiailag fejlett országokban aktív paytech vállalat, a Nexi által kifejlesztett alkalmazás, amely már az UniCredit Bank üzleti ügyfelei számára is elérhető. Az alkalmazás segítségével a...

Erősíti karitatív sorsjegyértékesítő hálózatát a Szerencsejáték Zrt.

Többéves előkészítő munkát követően biztonságosabbá, gyorsabbá és hatékonyabbá tette sorsjegyértékesítő rendszerét karitatív hálózatában a nemzeti lottótársaság. Digitális eszköz biztosításával a Szerencsejáték Zrt. Európában másodikként biztosította a hálózatban dolgozók részére, hogy online kezeljék készleteiket és...

Munkáltatói díjat nyert a Lidl

A Lidl Magyarország első alkalommal került be a Top Employer minősítéssel rendelkező vállalatok közé. A díjjal a független "Top Employers Institute" azokat a munkáltatókat ismeri el világszerte, akik kiemelkedő munkavállalói körülményeket biztosítanak.Idén a Lidl...

Fékezett a Netflix, lassan jönnek az új előfizetők

A múlt évben 18,2 millióval tudta növelni előfizetői számát a Netflix, ami nem csak 2020-as évben felmutatott bővüléshez képest komoly visszaesés, de a pandémia előtti időszakkal összevetve is. Üzleti szempontból egyébként nem volt rossz...

Így tennék biztonságosabbá az online világot

A jogellenes online termékek, szolgáltatások és tartalmak jobb kiszűrése, az óriásplatformok, például a legnagyobb közösségi felületekre vonatkozó szigorúbb szabályok, valamint a kiskorúak védelmét szolgáló előírások is szerepelnek abban az új rendeletjavaslatban, amit tegnap fogadott...

Új lehetőségeket hoz a Visa felhőalapú platformja

A Visa nemrégiben bejelentette új felhőalapú fizetéselfogadási platformját, a Visa Acceptance Cloudot (VAC), amely forradalmasítani fogja a vállalkozások számára az ügyfelektől érkező fizetések elfogadási módját. A Visa népszerű - okostelefonokat és tableteket fizetési terminállá...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Legendákkal jön a téli olimpia közvetítése

Az Eurosport platformjai lesznek a 2022 évi téli olimpiai játékok közvetítésének otthona, amelynek 107 fős szakértői gárdája több mint 80 olimpiai érmet és 26 aranyérmet számlál. A csapat páratlan betekintést és szakértelmet kínál sportrajongók...

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA