Közel duplájára nő néhány éven belül az Egyesült Államokban a videójáték előfizetésekre költött összeg a Juniper Research előrejelzése szerint. A legtöbb pénzt a PC-ről játszók hozzák majd az ilyen szolgáltatást indító cégeknek, mobilról minimális lesz majd a bevétel.
A videójátékok már most is hatalmas üzletet jelentenek, amit ráadásul a koronavírus-járvány miatt kijárási korlátozások és a szórakozási lehetőségek beszűkülése csak tovább erősített. A Juniper Research friss előrejelzése szerint a következő években jelentősen megnő majd az előfizetéses modell szerepe is ezen a piacon.
A társaság prognózisa szerint az idén várhatóan 6,6 milliárd dollárt költenek az Egyesült Államokban videójáték előfizetésekre a felhasználók, ez az összeg 2025-re elérheti a 11 milliárd dollárt. Az előfizetéses modell ezen a területen korábban inkább egy-egy játékra, vagy valamilyen játékos platformhoz – Xbox Live, PlayStation Plus – való hozzáférésre korlátozódott, azonban egyre népszerűbb a Netflix-féle megközelítés is.
Az ilyen típusú szolgáltatások közé tartozik például a Microsoft Game Pass terméke, amelyen keresztül havi előfizetési díjért cserébe a gamerek több száz játékhoz férhetnek hozzá. A tanulmány szerint az EA Play, illetve a PlayStation Now is azon szolgáltatások között vannak, amelyek komoly bevételt hozhatnak a következő években.
A Juniper Research elemzése szerint a személyi számítógépen játszók költik majd a legtöbbet előfizetésekre, 2025-ben ötmilliárd dollár érkezhet ebből a csatornából a szolgáltatások üzemeltetőihez. A mobiltelefonon játszók ugyanakkor nem nagyon élnek majd a lehetőséggel, a platform részesedése a videójáték előfizetésekből származó bevételekből 1 százalék alatt marad. Bár a felhő-alapú játék szolgáltatások, mint a Google Stadia, vagy a közelmúltban bemutatott Amazon Luna iránt nagy lesz az érdeklődés, a prognózis szerint 2025-ben a 11 milliárd dolláros amerikai piac 25 százalékát tudhatja majd magáénak ez a szegmens.