- Hirdetés -

A gazdaság motorjaként is hivatkozhatunk a marketingre

|

- Hirdetés -

Már nem szabad csak egy jól csengő üzenetként gondolni a fenntarthatóságra, elérkezett az idő, hogy a „green washing” helyét valódi tettek vegyék át – állítja Sándor Gabriella, a Libri-Bookline Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatója. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a szakember elmondta azt is, hogy véleménye szerint az innovációs fejlesztések gyorsasága, azok megvalósításának üteme gondot manapság a nagyvállalatok, és a gazdaság kisebb részvetői esetében egyaránt.

- Az idei Marketing Summit szlogenje a „Hiszünk a marketing erejében”. Te miért hiszel benne?

- Az egyértelmű és szemmel látható eredményessége miatt hiszek a marketingben. Fontosságát jól mutatja, hogy lényegében a gazdaság motorjaként is hivatkozhatunk rá, enélkül nincs termék, nincs szolgáltatás. Ha megszólítod a vásárlót, annak hatása, eredménye van, ha kommunikálsz, az hat a vevőre, a mi esetünkben az olvasóra. A Libri és a Bookline fejlesztésén hosszú évek óta dolgozom. A Bookline esetében látható volt egy fantasztikus evolúció, ahogy egy ismeretlen márkából ún. love brand lesz, a Libri esetében pedig a megújulás volt a fő irányvonal, ami jól megtervezett és kreatív marketing kommunikáció nélkül nem valósulhatott volna meg.

- Miért döntöttetek úgy, hogy szponzorként támogatjátok a rendezvényt?

- Hiszünk és hiszek a párbeszédben, az eszmecserében, fontosnak tartom azokat a szakmai találkozókat, ahol meg tudjuk egymással osztani tapasztalatainkat, gondolatainkat. De ugyanakkor fontos a vita is, azt gondolom, a tudásmegosztással és a vélemények ütköztetéssel segítjük egymás munkáját.

- Milyen hatása, eredménye lehet egy ilyen eseménynek?

- Biztosíthat minket arról, hogy jó úton járunk, de fel is nyithatja a szemünket, hogy valamit nem jól vagy nem elég jól csinálunk. Nem beszélve az inspirációról, amit leginkább az ilyen szakmai eseményeken kapunk meg.

- Véleményed szerint melyek most a „legforróbb” témák a marketingszakmában itthon?

- Egyértelműen a fenntarthatóság most a legnépszerűbb téma, ennél aktuálisabb kérdést nemigen találunk, hiszen a vásárlók egyre inkább figyelik a vállalatok CSR tevékenységét, sokan közülük e mentén választanak terméket vagy szolgáltatót. Ebben a környezetben pedig már nem szabad csak egy jól csengő üzenetként gondolni a fenntarthatóságra, elérkezett az idő, hogy a „green washing” helyét valódi tettek vegyék át. Meglátásom szerint ezt a változást leginkább úgy lehet előidézni, ha a környezetvédelemmel, a társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos ideákat minél inkább beágyazzuk a vállalat értékeibe, működésébe. A Libri és a Bookline esetében az új brand purpose stratégia alapgondolata is a fenntarthatósághoz köthető. Mindemellett szerintem továbbra is fontos és aktuális téma még a márkákhoz kapcsolódó tartalomgyártási stratégia, illetve a marketing automatizáció, valamint – világjárvány után egyre inkább előtérbe kerülő – a munkavállalói elégedettség kérdése, annak növelése, ami új témaként érkezett el a vállalatokhoz, különös tekintettel a több száz főnél többet foglalkoztató cégekhez.

- Mik azok a kihívások, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?

- Azt látom, hogy az innovációs fejlesztések gyorsasága, azok megvalósításának üteme jelent gondot manapság, ez ugyancsak problémát jelent egy nagyvállalat, és a gazdaság kisebb részvetői esetében is. Továbbá ennél a kérdésnél is fontosnak tartom kiemelni a fenntarthatóság környezeti és társadalmi kérdéseinek valódi tárgyalását, hiszen a marketingkommunikációs szakma sokat tehet a fogyasztási szokások megváltoztatásáért.

- Mi a Libri / Bookline piacának aktuális, fő marketingkihívása?

- Az emberek szabad idejéért megy a harc, és ebben legnagyobb versenytársaink a streaming szolgáltatók. A kikapcsolódásra szánt idő igen csekély, nekünk pedig azt kell átadnunk egy ilyen ingergazdag, nagy erőforrásokkal rendelkező közeg mellett, hogy egy olyan „klasszikus” tevékenység, mint az olvasás, az egyik legpihentetőbb elfoglaltság, ami igazi szellemi feltöltődést nyújt. Ezt számos kutatás bizonyítja, ilyen például a Sussexi Egyetemen végzett 2009-es kutatás, amely szerint már napi fél óra olvasás is 68%-kal csökkenti a stressz élettani hatásait, és így hosszú távon is képes csökkenteni az életvitelünkből és a környezetünkből fakadó kockázatokat. Ennek fényében érdekes, hogy amíg a (testi) wellness óriási iparág, a tényleges szellemi feltöltődésünkre már nem mindig marad energiánk.

- Hogyan kezeli ezeket a cég?

- Mindkét márkánk alaposan kidolgozott brand purpose-stratégia alapján működik és kommunikál, ami erre az elgondolásra épül.

- Hogyan látod, a hazai marketingvezetőknek milyen szerepük/felelősségük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?

- A hazai közvélemény ritkán hallhatja a marketingszakma képviselőinek gondolatait, azok leginkább szakmai eseményeken hangoznak el és a szakma képviselői hallhatják. Többekhez tud szólni egy cégvezető, egy tulajdonos, jelenleg ők azok, akik közvetíteni tudják a cégek által fontosnak tartott üzeneteket. Izgalmas és nemes kihívás lehet a Marketing Summit-nek, hogy az ott elhangzottak ne csak a marketinges kollégákhoz, hanem a közvéleményhez is eljussanak.

 

- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy bármely más területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?

- Felfedezheti azokat népszerű és aktuális témákat, amik ma foglalkoztatják a szakmát, megismerheti a vezető marketinges kollégák gondolatait és véleményét, hallhat negatív és pozitív példákról és nem utolsósorban inspirálódhat a szakmai közegben.

 

A Marketing Summit-et idén szeptember 15-én rendezik meg, a helyszín a Várkert Bazár lesz. További részletek az eseményről itt érhetők el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...

Idén is díjazták a kutatónőket

Miért nem hatnak minden esetben az antibiotikumok és mi köze ennek a tartósítószerekhez? Hogyan juthat be a gyógyszerek nagymolekulájú hatóanyaga a gondosan védett sejtbe? Mennyivel gyorsítja a mesterséges intelligencia a gyógyszerfejlesztések hosszadalmas tesztelési folyamatait?...

Itthon is terjednek a gyerekeket veszélyeztető online kihívások

„Újabb halálos kihívás terjed a gyerekek között” – gyakori cím a médiában, de sajnos sokan nem is sejtik, hogy miről szól egy-egy virtuális kihívás és mitől veszélyes. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)...

Így készíthetsz lélegzetelállító őszi fotókat

Vége a nyaralásnak, hűl az idő, és fokozatosan veszi fel a természet is őszi színeit. Az új évszak remek lehetőségeket biztosít arra, hogy kiránduljunk vagy utazzunk, ott pedig egyedi felvételeket készíthessünk. Akár bakancsot húzunk,...

Jobban teljesítenek a magas EQ-val rendelkező márkák

A magasabb érzelmi intelligenciát (EQ) közvetítő márkák gyorsabban nőnek versenytársaiknál, és részvényeik is jelentősen felülteljesítik a tőzsdeindexeket – derül ki a dentsu-hoz tartozó Carat médiaügynökség közelmúltban elvégzett globális kutatásából.A márka EQ-nak (MEQ) a márkák...

Még több sportot nézünk a tévében

Nőtt a sportközvetítések népszerűsége a tévénézők körében, az Altman Solon felmérése során vizsgált 8 ország mindegyikében béővült az ilyen műsorokat is nézők aránya az elmúlt két évben. Az Egyesült Királyságban, Olaszországban és Franciaországban mértek...

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átadták a legrangosabb hazai designdíjakat

Többek között az év magyar designtermékét, az év enteriőrjét és az év márkáját díjazták az ELLE Decoration International Design Awards (EDIDA) Hungary-n. A nívós szakmai elismerést nemzetközi szinten is a design Oscar díjának tartják,...

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Díjat nyert a Danone Műanyag Kisokosa

A bolygónk jövője egyre égetőbb kérdés mindennapjainknak. A zöldebb megoldások kapcsán azonban nem csak a különböző szervezetekre kell számítanunk, hanem önmagunkra is, hiszen immár elengedhetetlen, hogy háztartásonként is lépéseket tegyünk a fenntarthatóságért. A Danone...

Tovább zöldült a SPAR

A SPAR Ausztria csoport országaiban (Magyarország, Észak-Olaszország, Szlovénia, Horvátország) jelentős eredményeket sikerült elérni a vállalatcsoport környezeti fenntarthatósági stratégiájának égisze alatt: az utóbbi egy év során negyedével csökkent az üvegházhatású gázkibocsátás a résztvevő országok összesített...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....