- Hirdetés -

A globális tartalomgyártói piacot hódítaná meg a RECnGO

|

A RECnGO nevét ma már szinte mindenki ismeri, aki minőségi videós anyagok készítésével foglalkozik akár hobbi, akár profi szinten: a magyar startup forradalmi applikációja bármilyen okoseszközt képes egy gombnyomással profi videóstúdióvá változtatni. A kreatív tartalomgyártás mára egy több mint 400 millió fős globális iparággá nőtte ki magát, átlagosan pedig heti 17 órányi videót fogyasztunk a különböző platformokon. Az ebben rejlő üzleti lehetőségek szinte korlátlanok, ennek kiaknázásában pedig fontos együttműködést kötött a RECnGO. A kameratechnikai kiegészítők világpiacának 40 százalékát uraló kínai óriás, a SmallRig csúcskategóriás eszközei mostantól a magyar fejlesztésű alkalmazás tudásával felvértezve készíthetnek stúdióminőségű videókat bárhol, bármikor. A RECnGO ezzel közvetlen elérést kap a mintegy 70 millió kínai videós tartalomgyártóhoz, globálisan pedig még több kaput nyithat meg az együttműködés. A cél a 400 milliós globális piac minél nagyobb elérése.

Őrült tempóban fejlődik világszerte a videós tartalomgyártói szegmens: a milliós nagyságrendű követővel rendelkező Youtuberek éves keresete megközelítheti az 500 000 dollárt, az influenszer marketing kampányok hatszoros hasznot hoznak a hirdetőknek minden elköltött dollár után, az online videó streaming piac értéke pedig elérte a 670 milliárd dollárt 2024-re. A szinte végtelen üzleti lehetőségek mellett viszont egyre nagyobb a nyomás is, mindenki gyorsan és egyszerűen szeretne minél több és minőségibb videót készíteni. A profi tartalomgyártók, produkciós szakemberek, valamint a hobbifelhasználók számára is jelentős fejlemény a videó streaming-megoldásokat fejlesztő magyar RECnGO és a világpiacot uraló, kamerás kiegészítőket gyártó és forgalmazó kínai SmallRig együttműködése. Az iparágban így elsőként érhetőek el a csúcstechnológiás hardveres és szoftveres megoldások egy csomagban, ezzel pedig gyakorlatilag bármilyen mobileszközből komplett kreatív stúdiót varázsolhatunk.

Jókor érzett rá a piaci igényekre a magyar startup

A RECnGO által fejlesztett applikációt ma már globálisan több százezer videós és tartalomgyártó használja rendszeresen, segítségével akár 12 okoseszközből (illetve azok kameráiból) álló, videó stúdió/live streaming rendszert lehet felépíteni, illetve távolról, egy mobilkészülék segítségével működtetni. Használata rendkívül egyszerű, a szerkesztést és az utómunkát is könnyedén, stúdióminőségben teszi lehetővé. A RECnGO iparági tapasztalata és piacismerete biztos alapokon nyugszik, hiszen egyik megálmodója egy másik magyar sikerstartup, az Ustream soraiból érkező Schwarz Gábor volt: „Mikor 2015-ben elkezdett formálódni az applikáció koncepciója, még nagyon más volt a tartalomgyártói piac, de pontos víziónk volt arról, hová szeretnénk eljutni. Igazunk lett, nemzetközi szinten is hamar komoly érdeklődést váltott ki a fejlesztésünk, ma pedig elsősorban influenszerek, vloggerek, szabadúszó videósok és sport tartalomgyártók használják. Itthon egy kicsit más a piac, főként vállalati ügyfeleink vannak, akik különböző rendezvények, céges események közvetítése kapcsán keresnek meg és jellemzően a teljes kivitelezésben kérik a segítségünket.”

A startup 2019-ben indult, és egy év múlva már összesen 50 millió forintos befektetésnél járt, ekkor vált elérhetővé az applikáció a Google Play és az App Store áruházakban, majd 2021-ben újabb mérföldkőhöz érkezett, amikor a Hiventures magvető programjából további 250 millió forintnyi tőkebefektetéshez jutott. Az újító megoldás közben olyan globális szereplők érdeklődését keltette fel, mint a Catawiki (Európa egyik legnagyobb digitális piactere) vagy éppen a Huawei, de nem túlzás azt állítani, hogy a SmallRig-gel kialakított partnerség új dimenziót jelent a RECnGO számára. A kínai óriással, mely a kameratechnikai kiegészítők világpiacának 40%-át uralja, egy szakmai rendezvényen ismerkedtek meg, a 2023-ban megkezdett együttműködést pedig olyan sikeresen zárták, hogy 2024-ben megindult a közös globális értékesítés.

Szintet lép a RECnGO a kínai együttműködéssel – és a tartalomgyártók is

A magyar fejlesztésű videó streaming applikáció tehát mostantól közvetlenül is elérhető a SmallRig csúcskategóriás fotós-videós eszközeit használók számára, ezzel pedig két élvonalbeli technológiához jutnak egyben: mostantól egy olyan komplex, hardveres-szoftveres rendszert használhatnak a tartalomgyártáshoz, amely nemcsak leegyszerűsíti a videók készítésének folyamatát, hanem növeli annak hatékonyságát, minőségét és hozzáférhetőségét is. A megoldás abszolút mobiloptimalizált, a felhasználók az okoseszközükön keresztül szerkeszthetik és streamelhetik a tartalmakat, így utómunkára sincs szükség, emellett sokoldalúságának köszönhetően az indie filmektől kezdve a kereskedelmi forgatásokig a legkülönbözőbb gyártási környezetekben is bevethető. A RECnGO és a SmallRig fontos célja volt az is, hogy rendszerük ne csak felhasználóbarát, de megfizethető is legyen így a hobbi alkotók és a korlátozott költségvetéssel rendelkezők számára is elérhetővé teszik a professzionális videógyártást.

„A szakmai egyetértés mellett nagyon jó üzleti kémia is kialakult a SmallRig-gel, abban pedig abszolút egyetértettünk, hogy a legfontosabb irány, amit követnünk kell, az a vevők kiszolgálása a lehető legmagasabb minőségben. Ez az együttműködés egy nagyon komoly lépés a RECnGO életében, hiszen olyan léptékű piachoz jutunk, amely szinte elképzelhetetlen: kínai partnerünk legtöbb termékét havi 10-12 ezres darabszámban értékesíti, a saját csatornáin és például az Amazonon is messze előzi a versenytársakat. Mostantól a hardveres és szoftveres megoldások legjava kéz a kézben szolgálja ki a tartalomgyártókat, mi pedig tovább építkezünk, hogy ez a lehetőség minél több felhasználóhoz eljusson, sőt, továbbra is célunk, hogy az applikációnkat a jövőben professzionális kamerákhoz is használhassák, ezért is tettük elérhetővé az app MacOS verzióját” – mondja Szél Gergely, a RECnGO társalapító-ügyvezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...