- Hirdetés -

A globális tartalomgyártói piacot hódítaná meg a RECnGO

|

- Hirdetés -

A RECnGO nevét ma már szinte mindenki ismeri, aki minőségi videós anyagok készítésével foglalkozik akár hobbi, akár profi szinten: a magyar startup forradalmi applikációja bármilyen okoseszközt képes egy gombnyomással profi videóstúdióvá változtatni. A kreatív tartalomgyártás mára egy több mint 400 millió fős globális iparággá nőtte ki magát, átlagosan pedig heti 17 órányi videót fogyasztunk a különböző platformokon. Az ebben rejlő üzleti lehetőségek szinte korlátlanok, ennek kiaknázásában pedig fontos együttműködést kötött a RECnGO. A kameratechnikai kiegészítők világpiacának 40 százalékát uraló kínai óriás, a SmallRig csúcskategóriás eszközei mostantól a magyar fejlesztésű alkalmazás tudásával felvértezve készíthetnek stúdióminőségű videókat bárhol, bármikor. A RECnGO ezzel közvetlen elérést kap a mintegy 70 millió kínai videós tartalomgyártóhoz, globálisan pedig még több kaput nyithat meg az együttműködés. A cél a 400 milliós globális piac minél nagyobb elérése.

Őrült tempóban fejlődik világszerte a videós tartalomgyártói szegmens: a milliós nagyságrendű követővel rendelkező Youtuberek éves keresete megközelítheti az 500 000 dollárt, az influenszer marketing kampányok hatszoros hasznot hoznak a hirdetőknek minden elköltött dollár után, az online videó streaming piac értéke pedig elérte a 670 milliárd dollárt 2024-re. A szinte végtelen üzleti lehetőségek mellett viszont egyre nagyobb a nyomás is, mindenki gyorsan és egyszerűen szeretne minél több és minőségibb videót készíteni. A profi tartalomgyártók, produkciós szakemberek, valamint a hobbifelhasználók számára is jelentős fejlemény a videó streaming-megoldásokat fejlesztő magyar RECnGO és a világpiacot uraló, kamerás kiegészítőket gyártó és forgalmazó kínai SmallRig együttműködése. Az iparágban így elsőként érhetőek el a csúcstechnológiás hardveres és szoftveres megoldások egy csomagban, ezzel pedig gyakorlatilag bármilyen mobileszközből komplett kreatív stúdiót varázsolhatunk.

Jókor érzett rá a piaci igényekre a magyar startup

A RECnGO által fejlesztett applikációt ma már globálisan több százezer videós és tartalomgyártó használja rendszeresen, segítségével akár 12 okoseszközből (illetve azok kameráiból) álló, videó stúdió/live streaming rendszert lehet felépíteni, illetve távolról, egy mobilkészülék segítségével működtetni. Használata rendkívül egyszerű, a szerkesztést és az utómunkát is könnyedén, stúdióminőségben teszi lehetővé. A RECnGO iparági tapasztalata és piacismerete biztos alapokon nyugszik, hiszen egyik megálmodója egy másik magyar sikerstartup, az Ustream soraiból érkező Schwarz Gábor volt: „Mikor 2015-ben elkezdett formálódni az applikáció koncepciója, még nagyon más volt a tartalomgyártói piac, de pontos víziónk volt arról, hová szeretnénk eljutni. Igazunk lett, nemzetközi szinten is hamar komoly érdeklődést váltott ki a fejlesztésünk, ma pedig elsősorban influenszerek, vloggerek, szabadúszó videósok és sport tartalomgyártók használják. Itthon egy kicsit más a piac, főként vállalati ügyfeleink vannak, akik különböző rendezvények, céges események közvetítése kapcsán keresnek meg és jellemzően a teljes kivitelezésben kérik a segítségünket.”

A startup 2019-ben indult, és egy év múlva már összesen 50 millió forintos befektetésnél járt, ekkor vált elérhetővé az applikáció a Google Play és az App Store áruházakban, majd 2021-ben újabb mérföldkőhöz érkezett, amikor a Hiventures magvető programjából további 250 millió forintnyi tőkebefektetéshez jutott. Az újító megoldás közben olyan globális szereplők érdeklődését keltette fel, mint a Catawiki (Európa egyik legnagyobb digitális piactere) vagy éppen a Huawei, de nem túlzás azt állítani, hogy a SmallRig-gel kialakított partnerség új dimenziót jelent a RECnGO számára. A kínai óriással, mely a kameratechnikai kiegészítők világpiacának 40%-át uralja, egy szakmai rendezvényen ismerkedtek meg, a 2023-ban megkezdett együttműködést pedig olyan sikeresen zárták, hogy 2024-ben megindult a közös globális értékesítés.

Szintet lép a RECnGO a kínai együttműködéssel – és a tartalomgyártók is

A magyar fejlesztésű videó streaming applikáció tehát mostantól közvetlenül is elérhető a SmallRig csúcskategóriás fotós-videós eszközeit használók számára, ezzel pedig két élvonalbeli technológiához jutnak egyben: mostantól egy olyan komplex, hardveres-szoftveres rendszert használhatnak a tartalomgyártáshoz, amely nemcsak leegyszerűsíti a videók készítésének folyamatát, hanem növeli annak hatékonyságát, minőségét és hozzáférhetőségét is. A megoldás abszolút mobiloptimalizált, a felhasználók az okoseszközükön keresztül szerkeszthetik és streamelhetik a tartalmakat, így utómunkára sincs szükség, emellett sokoldalúságának köszönhetően az indie filmektől kezdve a kereskedelmi forgatásokig a legkülönbözőbb gyártási környezetekben is bevethető. A RECnGO és a SmallRig fontos célja volt az is, hogy rendszerük ne csak felhasználóbarát, de megfizethető is legyen így a hobbi alkotók és a korlátozott költségvetéssel rendelkezők számára is elérhetővé teszik a professzionális videógyártást.

„A szakmai egyetértés mellett nagyon jó üzleti kémia is kialakult a SmallRig-gel, abban pedig abszolút egyetértettünk, hogy a legfontosabb irány, amit követnünk kell, az a vevők kiszolgálása a lehető legmagasabb minőségben. Ez az együttműködés egy nagyon komoly lépés a RECnGO életében, hiszen olyan léptékű piachoz jutunk, amely szinte elképzelhetetlen: kínai partnerünk legtöbb termékét havi 10-12 ezres darabszámban értékesíti, a saját csatornáin és például az Amazonon is messze előzi a versenytársakat. Mostantól a hardveres és szoftveres megoldások legjava kéz a kézben szolgálja ki a tartalomgyártókat, mi pedig tovább építkezünk, hogy ez a lehetőség minél több felhasználóhoz eljusson, sőt, továbbra is célunk, hogy az applikációnkat a jövőben professzionális kamerákhoz is használhassák, ezért is tettük elérhetővé az app MacOS verzióját” – mondja Szél Gergely, a RECnGO társalapító-ügyvezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...
Forma-1 Magyar Nagydíj 2024

Műsorok terén a Forma-1, csatornaszinten a TV2 áll az élen

A kereskedelmi célcsoportnál a vasárnapi Forma-1 futam bizonyult a mögöttünk álló hét legnézettebb műsorának. A csatornáknál a TV2, a teljes portfólióknál a TV2 Csoport végzett az élen. Véget ért a labdarúgó Európa-bajnokság, így visszatért a...

Díjnyertes kamerák az okosmobilokban

A HONOR 200 és a HONOR 200 Pro készülékek elnyerték a tekintélyes DXOMARK ezüst (“Silver”) címkét kiemelkedő kamerateljesítményükért.A HONOR 200 Pro lenyűgöző, 137-es összpontszámot ért el a DXOMARK rangsorában, ezzel a 2. helyet szerezte...

A főzés is lehet zöldebb

A Schneider Electric befektetési alapja és több partnere összesen 3,75 millió dollárt fektetett az IoT technológiát használó elektromos főzőlapot fejlesztő ATEC nevű vállalkozásba. Az új forrás révén további lendületet vehet a főzés „zöld” forradalma...

Itt nézhetjük a Fradi első BL-meccseit

Ma megkezdi BL-szereplését az előző idény hazai futball bajnoka, a Ferencváros. Bár a 2024/2025-ös idénytől az RTL szerezte meg a legrangosabb európai kupasorozat hazai közvetítési jogait, a Fradi első, selejtezős mérkőzéseit mégis a M4...

Többen nézték a skót-magyar meccset, mint az EB döntőjét

Az élő sportesemények rajongóinak megváltást jelent, hogy ma már szinte bárhol, akár mobilon is élőben követhetik kedvenc sporteseményeiket: a nemrég zárult labdarúgó Európa-bajnokság a Yettel tévészolgáltatásának nézőit is lázba hozta. A legnagyobb nézettséget kimagaslóan...

Újabb rekord a belföldi használtautó-piacon

A DataHouse előzetes adatai szerint a hazai használtautó-piacon közel 457 ezer személygépkocsi cserélt gazdát az első félévben. Ez az érték 12,4 százalékkal haladja meg a tavalyi első félév volumenét. A JóAutók.hu várakozása szerint jelentős...

Ezek a legnépszerűbb belföldi nyaralóhelyek

A Szallas.hu friss elemzése szerint bár a Balaton népszerűsége elvitathatatlan a vakációzók körében, a Tisza-tónál is sokan nyaralnak. A magyar tenger térségében Siófok, Balatonfüred és Hévíz szálláshelyeit választották eddig a legtöbben nyaraláshoz, a Tisza-tónál...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre több magyar használ hitelkártyát

A rövid távú, átmeneti pénzzavarban lévő emberek egyre inkább a hitelkártyákra hagyatkoznak: a hitelkártya-tartozás ma már nagyobb, mint a folyószámlahitel-állomány – a hitelkártyás költések növekedése közel 50 százalékkal haladta meg a betéti kártyás vásárlások...

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...
Forma-1 Magyar Nagydíj 2024

Műsorok terén a Forma-1, csatornaszinten a TV2 áll az élen

A kereskedelmi célcsoportnál a vasárnapi Forma-1 futam bizonyult a mögöttünk álló hét legnézettebb műsorának. A csatornáknál a TV2, a teljes portfólióknál a TV2 Csoport végzett az élen. Véget ért a labdarúgó Európa-bajnokság, így visszatért a...

Don't Miss

Magyarországról erősít a Publicis Groupe CEE

A Publicis Groupe CEE Komáromi Zsófiát, a cég magyarországi Chief Talent Officer-ét nevezte ki a Közép-Kelet Európai régió CEE Talent Transformation Partnerének. Zsófia az új regionális feladatait jelenlegi pozíciója mellett látja el. Zsófia új...

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Folyamatosan újra kell gondolnunk, hogyan maradhatunk relevánsak – interjú Erich Mullerrel

Sok tekintetben a budapesti gyártóközpont az ügynökségünk szíve, amely életre kelti a stratégiai és kreatív csapatok által nap mint nap kitalált csodálatos koncepciókat és ötleteket – mondta el Erich Muller. A Publicis Groupe Hungary...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...