A Google Ads kampány lényege, hogy segítségével megfelelő számú érdeklődőt tudjunk a weboldalunkra irányítani, ahol hatékonyan meg is tudjuk őket szólítani. A kampány akkor lesz nyereséges, ha az érdeklődők végrehajtják a kitűzött céljainkat, például vásárolnak, időpontot egyeztetnek, esetleg feliratkoznak hírlevelünkre. Sokszor felmerül a kérdés, hogy hogyan tudjuk maximalizálni a hatékonyságát? (x)
A hirdetések sikerességének mérése
Több különböző marketing ügynökség foglalkozik Google Ads hirdetésekkel, azonban gyakori különbség, hogy eltérően mérik a hirdetések hatékonyságát. A kevésbé profik a hirdetések látogatóinak kattintását mérik, valamint a kattintás költségére fektetik a hangsúlyt, ezzel szemben a profi ügynökségek a forgalomból származó bevételt és a hirdetésre fordított költség megtérülését veszik figyelembe. A hatékony hirdetések a Google rendszerében szorosan összefüggnek a kampány és a weboldal minőségével, hiszen sok múlik azon, hogy tudjuk-e pontosan mérni a teljesítményt.
Hogyan működik a Google Ads célzás?
A keresési hálózatot vegyük alapul, ilyenkor ugyanis a hirdetésekről elmondható, hogy akkor pontosan célzottak, ha a kulcsszavakkal pontosan egyeznek. Vagyis, akkor jelenítik meg a hirdetést, ha valaki pontosan arra a kifejezésre keres rá, amit a célzásnál megadtunk. Ilyenkor nem fordulhat elő olyan, hogy más keresési kifejezésekre is mi jelenünk meg. Ha továbbra is a keresési hálózatot vesszük figyelembe, mindenképpen javasolt a kifejezés vagy a módosított általános egyezés. A kifejezések egyezésénél az a lényeg, hogy a megadott kulcsszó köré kerülhetnek más kifejezések is. Ilyenkor azonban pontatlanabbá tesszük a célzást, de jóval nagyobb lesz azok száma, akik ellátogatnak majd a weboldalunkra.
Figyeljünk oda a tágabb célzásokra!
Ha tágabban célzunk, akkor érdemes figyelni a felhasználók által használt keresési lekérdezéseket. A célunk ugyanis az, hogy az irreleváns kifejezéseket kizárjuk a kampányunkból. Nem szabad elfelejteni, hogy a folyamat rendszeres ellenőrzést igényel, legalább havonta, de nagyobb forgalmú cégnél akár napi szinten is ajánlott átnézni a keresési kifejezések listáját. Kezdetben több lesz az irreleváns megjelenésünk száma, azonban hosszú távon relevánsabbá válik a célzásunk.
Milyen további előnyei vannak a tágabb célzásnak?
A legfontosabb előnye az adatgyűjtés, hiszen a tágabb célzásnak köszönhetően több adatot látunk. Kifejezetten hasznos új piaci lehetőségek felkutatására, új kampányok elindítására. További előnye a tágabb célzásnak az, hogy az adott kampányhoz is hozzárendelhetünk kizáró kulcsszavakat. A megosztott könyvtárban létrehozhatunk kizáró kulcsszó listákat is, amelyek a kívánt kampányhoz rendelhetők. Továbbá fontos megemlíteni, hogy előfordulhat olyan eset is, amikor a kulcsszavak kizárásánál a hirdetéskezelők a keresési kifejezés listában megtalálható kulcsszavakat kizárják, pontos egyezésnél is. Tehát, a kifejezések egyezésénél érdemes óvatosan bánni a kulcsszavak kizárásával.
A Google Ads előnyei:
- kattintás alapú
- gyors
- eredményes
- jól mérhető
A Google Ads kampány sikerességének kulcsa
A hirdetések sikeressége egy olyan visszajelzés, amely segít az üzenet megfelelő közvetítésében az ügyfelek felé. A Google Ads hirdetést több módon is hatékonnyá lehet tenni, de könnyen lehet benne hibázni is, ha nem figyelünk oda alapvető dolgokra. Akkor hatékony a Google Ads hirdetés, ha célratörő. Mindig tisztázzuk a célt, amit el akarunk vele érni. Kifejezetten fontos szempont, hogy az ügyfelek igényeihez igazítsuk a hirdetéseket, akkor garantáltan sikereket érhetünk el a kampányunkkal. A bővítmények használata segíthet részletesebbé és figyelemfelkeltőbbé tenni a hirdetéseket, hiszen az egyediségen van a hangsúly. Nem utolsó sorban pedig minden hirdetés alapja a szövegben elhelyezett releváns kulcsszavak pontos használata. Ha úgy érezzük, hogy segítségre lenne szükségünk egy Google Ads kampány létrehozásában, bátran keressünk fel egy online marketing ügynökséget. A profi csapattal rendelkező ügynökségek segítenek elérni hosszú távú céljainkat. (x)