- Hirdetés -

A Google Ads ereje: Hirdetések célzása és hatékonyságának maximalizálása (x)

|

A Google Ads kampány lényege, hogy segítségével megfelelő számú érdeklődőt tudjunk a weboldalunkra irányítani, ahol hatékonyan meg is tudjuk őket szólítani. A kampány akkor lesz nyereséges, ha az érdeklődők végrehajtják a kitűzött céljainkat, például vásárolnak, időpontot egyeztetnek, esetleg feliratkoznak hírlevelünkre. Sokszor felmerül a kérdés, hogy hogyan tudjuk maximalizálni a hatékonyságát? (x)

A hirdetések sikerességének mérése

Több különböző marketing ügynökség foglalkozik Google Ads hirdetésekkel, azonban gyakori különbség, hogy eltérően mérik a hirdetések hatékonyságát. A kevésbé profik a hirdetések látogatóinak kattintását mérik, valamint a kattintás költségére fektetik a hangsúlyt, ezzel szemben a profi ügynökségek a forgalomból származó bevételt és a hirdetésre fordított költség megtérülését veszik figyelembe. A hatékony hirdetések a Google rendszerében szorosan összefüggnek a kampány és a weboldal minőségével, hiszen sok múlik azon, hogy tudjuk-e pontosan mérni a teljesítményt.

Hogyan működik a Google Ads célzás?

A keresési hálózatot vegyük alapul, ilyenkor ugyanis a hirdetésekről elmondható, hogy akkor pontosan célzottak, ha a kulcsszavakkal pontosan egyeznek. Vagyis, akkor jelenítik meg a hirdetést, ha valaki pontosan arra a kifejezésre keres rá, amit a célzásnál megadtunk. Ilyenkor nem fordulhat elő olyan, hogy más keresési kifejezésekre is mi jelenünk meg. Ha továbbra is a keresési hálózatot vesszük figyelembe, mindenképpen javasolt a kifejezés vagy a módosított általános egyezés. A kifejezések egyezésénél az a lényeg, hogy a megadott kulcsszó köré kerülhetnek más kifejezések is. Ilyenkor azonban pontatlanabbá tesszük a célzást, de jóval nagyobb lesz azok száma, akik ellátogatnak majd a weboldalunkra.

Figyeljünk oda a tágabb célzásokra!

Ha tágabban célzunk, akkor érdemes figyelni a felhasználók által használt keresési lekérdezéseket. A célunk ugyanis az, hogy az irreleváns kifejezéseket kizárjuk a kampányunkból. Nem szabad elfelejteni, hogy a folyamat rendszeres ellenőrzést igényel, legalább havonta, de nagyobb forgalmú cégnél akár napi szinten is ajánlott átnézni a keresési kifejezések listáját. Kezdetben több lesz az irreleváns megjelenésünk száma, azonban hosszú távon relevánsabbá válik a célzásunk.

Milyen további előnyei vannak a tágabb célzásnak?

A legfontosabb előnye az adatgyűjtés, hiszen a tágabb célzásnak köszönhetően több adatot látunk. Kifejezetten hasznos új piaci lehetőségek felkutatására, új kampányok elindítására. További előnye a tágabb célzásnak az, hogy az adott kampányhoz is hozzárendelhetünk kizáró kulcsszavakat. A megosztott könyvtárban létrehozhatunk kizáró kulcsszó listákat is, amelyek a kívánt kampányhoz rendelhetők. Továbbá fontos megemlíteni, hogy előfordulhat olyan eset is, amikor a kulcsszavak kizárásánál a hirdetéskezelők a keresési kifejezés listában megtalálható kulcsszavakat kizárják, pontos egyezésnél is. Tehát, a kifejezések egyezésénél érdemes óvatosan bánni a kulcsszavak kizárásával.

A Google Ads előnyei:

  • kattintás alapú
  • gyors
  • eredményes
  • jól mérhető

 

A Google Ads kampány sikerességének kulcsa

A hirdetések sikeressége egy olyan visszajelzés, amely segít az üzenet megfelelő közvetítésében az ügyfelek felé. A Google Ads hirdetést több módon is hatékonnyá lehet tenni, de könnyen lehet benne hibázni is, ha nem figyelünk oda alapvető dolgokra. Akkor hatékony a Google Ads hirdetés, ha célratörő. Mindig tisztázzuk a célt, amit el akarunk vele érni. Kifejezetten fontos szempont, hogy az ügyfelek igényeihez igazítsuk a hirdetéseket, akkor garantáltan sikereket érhetünk el a kampányunkkal. A bővítmények használata segíthet részletesebbé és figyelemfelkeltőbbé tenni a hirdetéseket, hiszen az egyediségen van a hangsúly. Nem utolsó sorban pedig minden hirdetés alapja a szövegben elhelyezett releváns kulcsszavak pontos használata. Ha úgy érezzük, hogy segítségre lenne szükségünk egy Google Ads kampány létrehozásában, bátran keressünk fel egy online marketing ügynökséget. A profi csapattal rendelkező ügynökségek segítenek elérni hosszú távú céljainkat. (x)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...

Elégedetlenek a fizetésükkel a munkavállalók

A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 49 százaléka elégedetlen a jelenlegi fizetésének mértékével. A munkavállalók többsége ma is azt tervezi, hogy ha lehetősége nyílik rá, egy éven belül munkahelyet vált, noha 59 százalékuk úgy érzi, hogy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...