Magyarország első és máig egyetlen tisztán elektromos közösségi autómegosztó szolgáltatója a GreenGo vállalati ügyfélkörének bővülésével fejleszteni szeretné ESG kommunikációját. A ComLab feladata az lesz, hogy egy pilot program kialakításával megtalálják azokat a közös pontokat, amelyekben a GreenGo hozzá tud járulni céges partnerei ESG teljesítményének és mutatóinak javulásához.
A GreenGo jelentős potenciált lát vállalati szolgáltatásai fejlesztésében és megbízható partner kíván lenni a környezetkímélő vállalati mobilitás, egyben a vállalati fenntarthatóság területén. Jelenlegi szolgáltatás palettája három szinten „skálázható” partnerséget tesz lehetővé. Az elektromos
autómegosztás nyújtható dolgozói kedvezmény program keretében, adómentes cafeteria elem formájában béren kívüli juttatásként, valamint kulcsos autó kiváltására a céges flottákban. A vállalati Környezeti, Társadalmi és Vállalatirányítási (ESG) programokon belül várhatóan a környezeti előny is előtérbe kerül
A Nemzetközi Tanács a Tiszta Közlekedésért (ICCT) szervezet adatai szerint a közösségi elektromos autómegosztás felhasználónként 9-43% között csökkenti a globális felmelegedésért felelős üvegházhatású gázok (ÜHG) kibocsátását, csökkenti a települések forgalmi, parkolási és zaj terhelését és európai adatok szerint átlag 3-18 saját tulajdonú autót vált ki. Ezek a tényezők hozzájárulhatnak a GreenGot használó vállalatok ESG teljesítményéhez, adatgyűjtési és jelentési tevékenységük sikeréhez. A 2023. január 5-én hatályba lépett Vállalati Fenntarthatóság Jelentési EU rendelet (CSRD) alapján a vállalatoknak széles körben kötelező lesz a jelentéstétel. Nyomás alá fognak kerülni a beszállítói értékláncok is, hiszen a jelenlegi tervek alapján környezeti és klíma területen a nagyvállalatoknak a beszállítóik kibocsátási és szennyezési adatait is jelenteni kell majd.
„Arra számítunk, hogy ebben a környezetben a GreenGo használat ESG előnyeinek hiteles kommunikációja rezonálni fog az új vállalati igényekre és egyre szélesebb körben terjedhet el az elektronizáció és közösségi megosztás” – mondta Ádám Boglárka, a GreenGo Zrt vezérigazgatója.
„Örömmel vettük a GreenGo megkeresését, hiszen egy ritka, mindenki számára nyertes helyzet kommunikációjában segíthetünk. A greengózással hatékonyabban és környezettudatosabban működhet egy vállalat, egyszerre tehet a munkatársaiért és a klímavédelemért, valamint gyorsíthatja az átmenetet a fosszilis energiáról a tiszta forrásokra. Mindezt a jogalkotási keretek letisztulásával egyidőben sokkal jobban lehet tudatosítani,” - mondta dr. Schillinger Attila, a ComLab Kft. vezető tanácsadója és ESG szakértője.
A GreenGo 2016-ban Budapesten 45 autóval indult útjára az e-carsharing hazai úttörőjeként. A mára 500 autót számláló tisztán elektromos flotta már 100km2-es szolgáltatási területen bérelhető és egész Magyarország területén használható.