- Hirdetés -

A gyorsan változó trendek világát éljük – interjú Marczin Bencével

|

A marketingszakma komoly kihívásokkal néz szembe és folyamatos megújulásra van szüksége - állítja Marczin Bence. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. kommunikációs igazgatója szerint nagy kihívás, hogy visszaállítsák a szakma szavahihetőségét, éppen ezért fontosnak tartja például azt, hogy a kampányokat, reklámokat ebben a tudatban, ezzel a részcéllal készítsék.

- Az idei Marketing Summit nyitóelőadását tartó Ralf Strauss szerint a „skizofrén marketing” időszakát éljük. Véleményed szerint mennyire igaz a szakmára a „meghasonlott” jelző?

- Alapvetően egyetértek Strauss úr állításával: a marketingszakma komoly kihívásokkal néz szembe és folyamatos megújulásra van szüksége. A meghasonlott kifejezést egy kicsit túlzásnak tartom, bár marketing szempontból jó kifejezés, felkapja rá az ember a fejét. Azt látom, hogy a gyorsan változó trendek világát éljük, félévente, évente jön egy újdonság és a marketing terület egyik alapvetése, hogy ha nem is a szakma alakítja mindig a trendeket, de legalább az első hullámán üljünk.

- Hogyan látod, melyek a legfontosabb üzleti és szakmai trendek, amelyek meghatározzák a marketing világát?

- Nem mondok újdonságot a mesterséges intelligenciával, hiszen szinte minden területre betette a lábát, a nagy nyelvi modellek megjelenése, a rendszer felhasználóbarátabb mivolta önmagáért beszél. Annak az ígérete, hogy már nem kell speciális szaktudás a használatához, mindenkihez közel hozta a technológiát. Ugyanakkor egyértelmű, hogy ha valaki jól akarja használni, ahhoz bizony szaktudás, a rendszer működési elvének ismerete szükséges. A digitalizáció ugyan nem újkeletű, ugyanakkor még mindig folyamatos a térnyerése: egyre több generációt érint. A webshopok, az ügyfélszolgálati szolgáltatások ár/érték arányban sokszor kedvezőbbek, mint offline társaik, az árérzékenység miatt már az idősebbek is egyre gyakrabban használják vásárlásra, ügyintézésre mobileszközeiket. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.-nél is elsődleges célként kezeljük a digitális szolgáltatásaink fejlesztését. Kiemelném például az értékesítési és ügyfélszolgálati tevékenységünk digitalizációjának növelését.

- Miért döntöttetek úgy, hogy támogatjátok a rendezvényt?

- A Marketing Summit már bizonyított, megbízható márka és egy jövőbemutató rendezvény. Számunkra nagyon fontos a megbízhatóság, hitelesség és az edukáció, amelyet e rendezvény képvisel. Úgy gondolom, hogy a Marketing Summit nem csak a marketingszakmának szól. A program alapján az itt elhangzottak hatására jobban megismerjük a célközönségünket, illetve azt, hogy célközönségünk hogyan változott. Ez az információ tükrözi az emberek, az emberi szokások változását is. Az így kapott tudás mindenkinek hasznos.

- Véleményed szerint, melyek lehetnek a következő év legfontosabb kihívásai, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?

- Az AI mellett a fogyasztási szokások változása, az, hogy milyen platformok kopnak ki és mik lépnek be a fogyasztói világba. Ez a jelenség mindig tapasztalható volt a szakmában, de a változások sokkal gyorsabbak manapság. Elég itt a TV nézési szokások változására gondolni a streaming szolgáltatók tükrében…

- A cégetek számára mi jelenti idén a legnagyobb kihívást és a marketing hogyan tudja segíteni ennek kezelését?

- A legnagyobb kihívásaink egyike a digitalizációhoz kapcsolódik: új videós ügyfélszolgálatunkat szeretnénk az utazóközönség minél nagyobb részével megismertetni. A kihívás az, hogy minél több emberhez eljusson, és minél többen próbálják ki. A jó szolgáltatás ismérve, hogy a kezdeti időszak után organikusan terjed a jó híre. Hiszem azt, hogy a videós ügyfélszolgálatunk egy ilyen szolgáltatás.

- Hogyan látod, a hazai marketingvezetőknek milyen felelősségük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?

- A szakma szereplőinek nagy kihívás, hogy visszaállítsák a szakma szavahihetőségét. Fontosnak tartom például azt, hogy kampányokat, reklámokat ebben a tudatban, ezzel a részcéllal készítsünk. A Marketing Summit résztvevői, előadói példát mutatnak ebben, továbbá a tőlük tanulható és működésünkbe beépíthető információk is segíthetik ennek a célnak az elérését.

- Ott leszel-e az idei Marketing Summiton, mit vársz a rendezvénytől?

- Kollégáimmal részt veszünk a rendezvényen és mindent megteszünk annak érdekében, hogy akár egy jó beszélgetés keretében a mi szakmai értékeinket is átadhassuk a standunkhoz látogatóknak.

- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy kommunikációs területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?

- A korábbi rendezvények alapján leszűrt tapasztalat és a programterv mondatja velem: nemzetközi és hazai viszonylatban is a marketingszakma kiemelkedő rendezvényének ígérkezik a 2024-es Marketing Summit.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...