- Hirdetés -

A hírember – interjú Szellő Istvánnal

|

Sokan legyintenek erre a munkára, mondván csak bemegyünk és felolvassuk az összekötő szövegeket – említ egy munkájával kapcsolatos tévhitet Szellő István. Az RTL Híradó műsor vezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban elmondta, hogyan futott össze diákként a későbbi cseh elnökkel, beszélt a bulvársajtóhoz fűződő viszonyáról és arról, hogy milyen műsorálmát szeretné egyszer megvalósítani. Kiderült, hogy hamarosan énekelni is fog a csatorna egyik produkciójában.

– A két nagy kereskedelmi televízió hírműsorai tavaly éves szinten több mint hétmillió nézőt értek el, a tévés tartalmak közül ez a legmagasabb kumulált nézettség, és ez már hosszú évek óta így van. Ebből következően a híradós műsorvezetőket mindenhol felismerik az országban. Ezt élvezed, vagy inkább nyűgként éled meg?

– Így is, úgy is, mert bizonyos helyzetekben kifejezetten előnyös lehet, és az emberek nagyrészt pozitívan viszonyulnak hozzám. Amikor megállítanak, akkor sokszor kérdezik, hogy ki lesz aznap este a híradóban, kedvesen érdeklődnek, ez mindenképpen jóleső érzés. Amikor viszont egy kicsit meg akarsz pihenni, félrevonulni, akkor nem mindig jó, hogy folyton felismernek. Olyankor jó elmenekülni olyan helyekre, ahol erre kisebb az esély, bár olykor még a világ másik végén is megszólítanak.

– A pályafutásod több mint harminc évvel ezelőtt prágai tudósításokkal kezdődött. Hogyan kerültél Csehszlovákiába?

– Prágába jártam a Károly Egyetem Társadalomtudományi Karára, újságíró szakra. Akkor még nem lehetett bárhová menni a világban, csak a szocialista országokba, és sikerült egy állami ösztöndíjhoz jutnom. Gyakorlatilag egy szót nem tudtam csehül, úgyhogy számomra a kinti egyetem két szemeszter nyelvi előkészítővel indult.

– Az akkori Csehszlovákiában mennyire volt más az élet, mint Magyarországon?

– Az itthoni már sokkal lazább volt a 80-as évek közepén. Lehetett bizonyos dolgokból viccet csinálni, ott kint ezt még komolyabban vették. Mondtam valamit tréfásan, és láttam az egyetemi oktatón, ahogy ettől kicsit megrémül, hiszen akkor ott még jócskán működött a besúgóhálózat. Volt ennek kapcsán egy érdekes történet is. Az egyetem mellett működik egy híres kávéház, a Slavia, ahová rengeteg művészember járt, színészek, újságírók, egyetemisták, tehát az egy találkozóhelynek számított. Egyszer ott beszélgettem a csoporttársaimmal, és volt a kezemben egy magyar újság. A szomszéd asztalnál egy szemüveges és egy bajszos úriember ült, akik meglátták nálam ezt a lapot, és megszólítottak, hogy odaadnám-e nekik, mert van benne egy velük készült interjú. Erre a csoporttársaim felugrottak mellőlem és elmentek. Amikor visszaértem az egyetemre, ijedten kérdezték tőlem, hogy „István, mit akart tőled a Václav Havel?” Ugyanis a későbbi köztársasági elnök és Saša Vondra – aki a rendszerváltás után külügyminiszter-helyettes lett – ült ott, tehát jól ismert ellenzékiek, de ettől a csoporttársaim megrémültek. A külpolitikai újságírói munka pedig úgy jött, hogy minden nyáron itthon töltöttem a szakmai gyakorlatomat. Először az MTI belpolitikai, majd külpolitikai szerkesztőségébe kerültem gyakornokként, aztán a következő évben a Magyar Rádióhoz. Így adódott, hogy tudtam interjút készíteni többek között Alexander Dubčekkel a közszolgálati televíziónak és rádiónak is. Chrudinák Alajos pedig ezt látva ajánlotta fel, hogy a külpolitikai főszerkesztőségnél dolgozzak. Ez nagyon megtisztelő felkérés volt egy ilyen nagynevű újságírótól, ezért persze igent mondtam.

– 1997-ben igazoltál át az induló RTL Klubhoz. Pályáztál, vagy megkerestek?

– Érdekes történet volt, mert segítettem egy másik induló kereskedelmi csatorna műsorrendjének a kidolgozásában, de még a Magyar Televíziónál dolgoztam. Felhívott egy volt kollégám, hogy itt vannak vezetők az RTL-től, és rám gondolt, ezért találkozzunk. Ezután két kisebb csoportot kihívtak az RTL belgiumi központjába próbaadásra. Amikor kijöttem a stúdióból, akkor odajött a későbbi főnököm és mondta, hogy szeretnének velem együtt dolgozni.

– Azt akkor mennyire sejtetted, hogy ez egy ennyire hosszú távú munkahely lesz számodra?

– Őszintén szólva nem sejtettem, úgy voltam ezzel, hogy kipróbálok valami újat. Aztán azt vettem észre, hogy az RTL-nek szüksége van rám, igényt tartanak a munkámra.

– Akik az ezredfordulón ismert híradós arcok voltak, azok közül csak ti ketten Erős Antóniával maradtatok meg ezen a területen. A híradózás ennyire kiégeti az embert?

– Sokan legyintenek erre a munkára, mondván csak bemegyünk és felolvassuk az összekötő szövegeket. Azonban ez nem így van, erre készülni kell, tájékozottnak kell lenni. Nem szabad összetéveszteni a bemondót a műsorvezetővel. A televíziós hírműsorokat mindenütt a világon – jobb esetben – újságírók vezetik, nem is tud az ember nem újságíróként beülni egy stúdióba. Erős Antóniával pedig nagyon jó kapcsolat van köztünk az első perctől kezdve. Leginkább a szerencsének köszönhető, hogy egy ilyen páros összejött, mert abszolút kiegészítjük egymást. Már egymás mozdulatából látjuk, hogy a másik mit szeretne. Ezért is nagyon szeretek vele dolgozni.

– Hamarosan szerepelni fogsz a Nagy szám című új műsorban, de régebben táncoltál a Szombat esti lázban is. Ezeket a lehetőségeket kedveled, vagy azért győzködni kellett, hogy elvállald?

– Ezeken a felkéréseken az ember azért hosszabban elgondolkozik. A Szombat esti lázból szerintem nem jöttem ki rosszul, a Nagy szám pedig tulajdonképpen egy riportműsor, ami rólam, az életemről, a pályámról szól, olyan dolgokról kérdeztek a kollégáim, amelyekről ritkán beszélek, vagy amiket nem szoktam megmutatni. Tudom, hogy nincs kifejezetten remek hangom, de azért vállaltam, hogy énekeljek is, mert én pont olyan vagyok, mint a nézőink; szeretek énekelni, ha jó a kedvem, és nincs ezen mit szégyellni.

– Azt mennyire figyeled, hogy a bulvársajtó mit ír rólad?

– Az ember nyilván figyeli, de igyekszem minimálisra venni a bulvársajtóban való szereplésem. Amikor megkeresnek egy jó témával, amiről szeretnék beszélni, azt vállalom, de sok megkeresést elutasítok.

– Van olyan műsorálmod, amit nagyon szeretnél megvalósítani?

– A külpolitikához kapcsolódó színesebb, tudósításokat tartalmazó műsorokat nagyon szeretem. Egy magyarázó, külföldi eseményekkel foglalkozó adás közel állna a szívemhez.

– Sok ismert ember az utóbbi időben a közösségi média felé fordult. Azt nem tervezed, hogy nyitni fogsz ebbe az irányba, akár például egy saját YouTube-csatornával?

– Ezen hosszabban nem gondolkoztam. Tudom, hogy ez is egy lehetőség, komolyabb dolgokhoz még kedvet is kapnék, de miután én televíziós újságíró vagyok és nem celeb, minden lépést alaposan megfontolok.

Heszler Róbert

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, amelyben további interjúk és elemzések is találhatók a tévés piacról. A Marketing&Media magazin legújabb száma elérhető a Digitalstandon is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...