A hírversenyben sokat bukott a Facebook

Jelentős változásokat hozott az elmúlt másfél-két év a közösségi médiás hírfogyasztásban egy friss kutatás szerint, a Facebookon például 9 százalékpontos visszaesést mértek az amerikai felhasználók körében.

A amerikai felhasnálók 45 százaléka olvas legalább hetente híreket különböző közösségi média felületeken, ez 6 százalékpontos visszaesést jelent az egy évvel korábbihoz képest – derül ki a Reuters Institute for the Study of Journalism friss elemzéséből. De nem csak az Egyesült Államokban, más fontos piacokon, mint az Egyesült Királyság, Németország és Franciaország is visszaesett a közösségi oldalak népszerűsége, ha hírekről van szó.

A tanulmány szerint ebben meghatározó szerepe volt a Facebooknak, ami részben a botrányok, részben a módosított szolgáltatások miatt meglepően sokat veszített hírfronton. A kutatás alapján az USA-ban az összes felhasználó között 9, míg a fiatalok körében 20 százalékponttal esett vissza a hírfogyasztás a Facebookon. De látványos volt a csökkenés Brazíliában is, ott 17 százalékpontos zuhanást mértek.

A felmérés rámutatott arra is, hogy egyre kevesebben tartják megbízható hírforrásnak a közösségi médiát. A friss adatok alapján a 37 országban megkérdezett 74 ezer ember 23 százaléka bízik bennük, ha hírekről van szó, míg összességében a különböző hírforrások 44 százalékos bizalmi szintet értek el.