A hiteles márkaépítés kihívást jelent a szakma számára – interjú Nagy Zoltán Péterrel

A marketing világát továbbra is az adatvezérelt döntéshozatal, és újabb elemként a mesterséges intelligencia által támogatott automatizáció határozza meg – állítja Nagy Zoltán Péter. Az OTP Bank marketing- és kommunikációs igazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban elmondta azt is, hogy a bankszektorban a megfelelő omnichannel stratégia kialakítása kulcsfontosságú, és jelezte azt is, hogy a tudatosság és a kritikus gondolkodás elterjedése olyan fogyasztói trend, amit figyelembe kell venni, ezért a hiteles márkaépítés szektortól függetlenül kihívást jelent a szakma számára.

- Az idei Marketing Summit nyitóelőadását tartó Ralf Strauss szerint a „skizofrén marketing” időszakát éljük. Véleményed szerint mennyire igaz a szakmára a „meghasonlott” jelző?

- Ralf Strauss megállapítása találóan ragad meg egy fontos jelenséget. A mai fogyasztó valóban számtalan, sokszor ellentmondó impulzusnak van kitéve, ami bizonytalanságot és gyorsan változó preferenciákat eredményez. A 'skizofrén' jelző bár kétségtelenül figyelemfelkeltő, mégis túlzásnak tűnhet, ugyanakkor a marketing szakembereknek fel kell készülniük arra, hogy a célcsoport egyre komplexebb és nehezebben kiszámíthatóvá válik.

- Hogyan látod, melyek a legfontosabb üzleti és szakmai trendek, amelyek meghatározzák a marketing világát?

- A marketing világát továbbra is az adatvezérelt döntéshozatal, és újabb elemként a mesterséges intelligencia által támogatott automatizáció határozza meg. A bankszektorban a megfelelő omnichannel stratégia is kritikus, aminek biztosítani kell az egységes ügyfélélményt. A tartalommarketing és a történetmesélés pedig továbbra is a márkaépítés fontos eszközei maradnak. Az OTP Csoport speciális helyzetéből adódóan - hiszen sok országban vagyunk jelen - kiemelten fontos a határokon átívelő megoldások fejlesztése és piacra vitele. Ez a stratégiánk minden szintjén megjelenik, a marketingtől a termékfejlesztésig.

- Miért döntöttetek úgy, hogy támogatjátok a rendezvényt?

- Az OTP Csoport mindig is elkötelezett volt a szakmai párbeszéd mellett. A Marketing Summit Hungary pontosan ezt képviseli: egy olyan platformot teremt, ahol a marketing szakma legjobbjai oszthatják meg tapasztalataikat, és közösen gondolkodhatnak a jövő kihívásairól.

- Hogyan látod, melyek lehetnek a következő év legfontosabb kihívásai, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?

- A tudatosság és a kritikus gondolkodás elterjedése olyan fogyasztói trend, amit figyelembe kell venni, ezért a hiteles márkaépítés szektortól függetlenül kihívást jelent a szakma számára. A személyre szabott élmények kialakítása is kulcsfontosságú, ugyanakkor a fogyasztói elvárások mellett kiemelt hangsúlyt kell helyezni az adatvédelmi, adatbiztonsági megfelelésre is.

- Hogyan látod, a hazai marketingvezetőknek milyen felelősségük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?

- A hazai marketingvezetők kulcsszerepet játszanak a szakmai közvélemény alakításában, követik a trendeket, és példamutatásukkal terjesztik az etikus, innovatív marketinggyakorlatokat. A Marketing Summit tökéletes platform a párbeszédre és inspirációra, de a sikert mindig a konkrét eredmények mutatják meg. Az elvek persze csak akkor érnek valamit, ha a gyakorlatban, a cselekvésekben is megjelennek.

- Ott leszel az idei Marketing Summiton, mit vársz a rendezvénytől?

Igen, ott leszek. Előadóként inspirálni, hallgatóként pedig inspirálódni szeretnék

- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy kommunikációs területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?

- A Marketing Summit egyedülálló lehetőséget kínál arra, hogy betekintést nyerjenek a legújabb iparági trendekbe, innovatív stratégiákba és technológiákba.