- Hirdetés -

A hitelesség egyre fontosabb

|

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató

fotó: Egyed Péter

- A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor?

- Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban kiemelten fontos a cégünk életében, erre az időszakra összpontosul az éves forgalom harmada, és a marketing költés 30-35 százaléka is ebben az időszakban realizálódik.

- Mennyire pörögnek idén a könyvek, jobb lesz a forgalom, mint tavaly volt?

- A könyvkereskedelem számos kihívással nézett szembe idén, a legnagyobb továbbra is a koronavírus járvány okozta gazdasági hatások, valamint a változó vásárlói attitűdök. Mint új probléma megjelent a papírhiány és a nyomdaiparban jelentkező nehézségek, amik nemcsak a kiadókra, de a könyvkereskedőkre is hatással vannak. De minden gond ellenére a Libri bizakodva tekint a 2022-es évre. Az olvasási kedv nem csökken, az irodalom egyfajta reneszánszát éli, mi pedig igyekszünk minden felületünkön és eszközünkkel népszerűsíteni a könyveket és felhívni a figyelmet arra, hogy az olvasás a tökéletes szellemi kikapcsolódás és feltöltődés, amit semmi más nem helyettesíthet.

- A COVID-járvány miatt az online vásárlás nagyon felfutott, ez mennyire írta át a korábbi stratégiákat, kellett-e módosítani a kampányokat?

- Valóban az online vásárlások száma a karantén, illetve karanténok alatt látványosan emelkedett, természetesen ezt mindkét márkán lereagáltuk. A kommunikációs hangsúly átkerült az online térbe, illetve a social felületünkre. A boltnyitások után viszont visszarendeződtek a viszonyok, és az offline forgalom visszanyerte vezető szerepét, és jelenleg is erősebb. Ettől függetlenül nem kérdés, hogy a jövőben is nagy hangsúlyt fektetünk az online felületeinkre, folyamatosan fejlesztjük és optimalizáljuk a weboldalainkat a lehető legjobb ügyfélélmény érdekében.

- A Libri-Bookline számára marketing szempontból mi volt a legnagyobb kihívás az elmúlt közel két évben, hogyan kezelték ezt?

- Történeteket, álmokat, tanítást, csodákat adunk el nap mint nap, és ez mindig erőt és motivációt ad a hétköznapokra. A karantén alatt erre az emberi insightra építettünk, és a social csatornáinkon nagyon erős perszonákat és szegmentációt építettünk ki annak érdekében, hogy a két webáruház ne kannibalizálja egymást. Ez volt a kommunikációs kihívás, főleg annak fényében, hogy a boltjaink mint kommunikációs felületek megszűntek a karantén alatt, és a rendezvényeink sem tudták felhívni az új megjelenésekre, vagy mondjuk a Libri irodalmi díjra irányítani a nagyközönség figyelmét. Emiatt új területeket, kommunikációs eszközöket kellett bevetnünk, erőteljesebben kellett jelen lennünk a social média felületeken.

- Azt láthattuk az elmúlt időszakban, hogy az influenszerek, illetve a videós tartalmak szerepe nagyon megnőtt. Hogyan látja, valóban megkerülhetetlenek? A Libri-Bookline is együttműködik influenszerekkel?

- A mi valódi influenszereink az írók és könyveket alkotók, de természetesen meghallva az új idők szavát kampányainkban meg-megjelennek influenszerek, akár a mai elvárásoknak megfelelve, akár a klasszikus értelemben is. A Bookline kampányban most ősszel együtt is dolgoztunk a social médiában nagy követőbázissal bíró hírességekkel, mint Steiner Kristóf, Szirmai Gergely vagy a Halott Pénz együttes. A Libri irodalmi díj kapcsán pedig minden évben felkérünk 200 véleményvezért, művészeket, újságírókat, sokat olvasó szakembereket, akik a kedvenc kortárs magyar kötetükre szavazva, döntik el, hogy ki kerüljön be a 10 döntős közé. Ami a legfontosabb mindkét márka esetében, hogy akikkel együttműködünk, az hiteles, őszinte „celeb” legyen, akinek elhisszük, hogy könyvolvasó, irodalombarát, a kultúrára nyitott személyiség.

Az idei Libri kampányban pedig a tartalomfejlesztésre fókuszálva elindítottuk a Libri podcast csatornáját, a Könyvtámaszt, ami tökéletes kiegészítője a Libri Magazinnak. A csatornán olyan szerzőket szólaltattunk meg, akiknek szavai sokak érdeklődésére tarthatnak számot, beszélgetést hallhatunk többek között Fábián Jankával, Presser Gáborral és Orvos-Tóth Noémivel is.

 

- Van olyan dolog, amit minden marketing döntéshozó megtanult a COVID-járvány alatt?

- Elsősorban empátiát véleményem szerint. Nagyon megható volt látni, hogy a kollégák, milyen erőfeszítéseket tettek és hogyan oldottak meg lehetetlen helyzeteket, akár egy, két esetleg három otthon tanuló gyerek mellett is. Ez az egymásrautaltság erősen összekovácsolta a csapatot.

- Véleménye szerint milyen marketingtrendek jellemzik majd 2022-t?

- A hitelesség egyre fontosabb szerintem. A most felnövekvő generáció tagjai már abba születtek bele, hogy ha valami gondjuk van egy márkával vagy termékkel, akkor azt azonnal jelezzék. A véleményüknek hangot is tudnak adni, számtalan felület áll rendelkezésükre. A másik nagyon fontos dolog, a purpose driven és a fenntarthatósági törekvésekkel összhangban tervezett kommunikációs stratégia kidolgozása, hiszen nem hagyható már figyelmen kívül, hogy a mai fogyasztók sokkal inkább tudatosabban választanak. A sikerhez pedig egy szervezet összehangolt munkája szükséges, hogy minden szinten egyazon értékeket tartsunk fontosnak.

- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?

- Fontos, hogy egy marketinges több perspektívából lásson és láttasson dolgokat, ehhez pedig szerintem elengedhetetlenül fontos, hogy nyitott legyen többféle értékrend iránt, sokat utazzon, ismerjen meg így különböző kultúrákat, és bátran kérdőjelezze meg a világot és akár önmagát is. Nem utolsósorban, kövesse az innovátor márkákat, mert azok irányt mutatnak, előre láttatják a közeljövő irányait.

- A Libri-Bookline marketing igazgatójaként gondolom kötelező, hogy a családnak szánt ajándékok között legyenek könyvek is, mennyi kerül majd a karácsonyfa alá?

- Nem a titulusom az oka, hogy sok könyvet veszek és ajándékozok, azért dolgozom itt, mert a könyvek szerelmese vagyok. És igen, nem kérdés, hogy minden családtagomat olvasnivalóval is meglepem, sőt magamnak is megvásárolom azokat a műveket, amikre vágyom, amiket mindenképpen el akarok olvasni az ünnepek alatt.

- Milyen könyv volt a legnagyobb hatással Önre a közelmúltban?

- Nehéz kiemelni egyet. A Libri irodalmi díj 10 jelöltjét ugye hivatalból is elolvasom, de soha ennél édesebb terhet! Lenyűgöz a kortárs magyar irodalom, boldog vagyok, hogy a velünk élő írók ilyen mennyiségben és minőségben ajándékoznak meg minket időtálló műveikkel. Szerettem a Bookline idei könyveit is, különösen a Pszichoforyou szakembereinek művét a 20 önismereti kérdés és válasz a kapcsolatokról címűt. Amúgy klasszikusok minden mennyiségben és bármikor jöhetnek, Hemingway, Mészöly Miklós örök kedvenceim, az új felfedezés pedig Zadie Smith és Sally Rooney regényei, nagy élvezettel olvasom a műveiket.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...