- Hirdetés -

A járvány miatt kevesebbet költöttünk karácsonykor, de sokat pazarolunk

|

- Hirdetés -

A járványhelyzet miatt kevesebbet költött karácsonyra 2020-ban, mint egy évvel korábban a megkérdezettek 40 százaléka – derül ki abból az online kérdőíves kutatásból, amelyet a magyarok karácsonyi szokásairól készített a Sansin, több mint 1300 fő megkérdezésével. A 2019-ben is elvégzett kutatás eredményeit összehasonlítva látható, hogy a legtöbben 10 ezer és 50 ezer forint között költenek ajándékokra. A karácsonyi pazarlás még mindig súlyos probléma: minden 5. megkérdezett dobott ki ételt az ünnepek alatt.

A legtöbb magyar 10 ezer és 25 ezer forint között vásárolt ajándékot 2020 karácsonyára. 10 ezer forint alatt csupán a válaszadók 17 százaléka úszta meg az ajándékvásárlást, 5 százalék viszont 100 ezernél is többet szánt a meglepetésekre – derül ki abból az online kérdőíves kutatásból, amelyet a Sansin készített a karácsonyi szokásokról, több mint 1300 fő megkérdezésével.

A 2020 utolsó napjaiban készített felmérés szerint a megkérdezettek 40 százaléka a járványhelyzet miatt kevesebbet költött a 2020-as karácsonyra, mint az előzőre. További változás, hogy elővigyázatosságból sokaknál maradt el a nagyobb családi összejövetel.

A karácsonyi szokásokról szóló kutatást a Sansin már 2019-ben is elkészítette. A két esztendő adatait összehasonlítva kiderül, hogy csökkent azok száma, akik felesleges ajándékot kaptak – 21-ről 15 százalékra –, ám a karácsonyi pazarlás még mindig súlyos társadalmi probléma.

„A válaszadók 23 százaléka nyilatkozott úgy, hogy dobott ki az ünnepek alatt olyan élelmiszert vagy ételmaradékot, amelynek lejárt a szavatossága vagy csökkent az élvezeti értéke. Túlnyomó többségük 1 kilogramm alatti mennyiséget dobott ki. Ez az adat sajnos egyáltalán nem csökkent 2019-hez képest” – tájékoztat Petkovits Gábor, a Sansin Globe Zrt. vezérigazgatója. Hozzáteszi: a környezettudatos kampányok ellenére még mindig sokan használnak külön, az ajándékok csomagolására vásárolt papírt. A kitöltők 61 százaléka nyilatkozott úgy, hogy vett csomagolópapírt, a legtöbben 5 méternél kevesebbet. 10 méternél több anyagot csupán 4 százalék használt el.

A környezettudatosság hívei között is van vita arról, hogy az élő- vagy a műfenyő terheli-e meg kevésbé bolygónkat. Ez látszik a karácsonyi szokásokban is: rendkívül szoros a verseny a két típus között. A válaszadók 54-46 arányban választották a műfenyőt – vagyis 2019-hez képest tovább nőtt a népszerűsége, 2 százalékkal. Műfenyőjét a válaszadók 27 százaléka 5 évnél régebben vásárolta. Akad azonban olyan válaszoló is, aki 2020-ban már az otthon megmaradt kartonpapírból készítette el karácsonyfáját.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Szuperzöld épületekkel tizedére csökkenhet az energiafelhasználás

A globális CO2-kibocsátás közel feléért az épített környezetünk felel, ezért kulcsfontosságú, hogy minél energiahatékonyabb legyen az épületeink üzemeltetése. A Schneider Electric grenoble-i IntenCity létesítményének példája azt mutatja, hogy intelligens rendszerekkel akár tizedére is csökkenthető...

Szárnyal az infláció, borús jövőt jósolnak a szakértők

2022. júliusban a fogyasztói árak átlagosan 13,7 százalékkal meghaladták az egy évvel korábbit. Az elmúlt egy évben az élelmiszerek és a tartós fogyasztási cikkek ára emelkedett a leginkább.A fogyasztói árak egy hónap alatt átlagosan...

Növekedhet a bérfeszültséget és a fluktuáció

Könnyebbé vált harmadik országbeli állampolgárok, így akár az ázsiai térségből érkező munkavállalók minősített munkaerő-kölcsönzőkön keresztüli alkalmazása. Azon túl, hogy egyes szektorok munkaerőhiánya, valamint a bizonytalan gazdasági kilátások miatt a munkáltatók számára egyre előnyösebb munkaerőt...

Viszaesett az Erste Bank nyeresége

Az Erste Banknál 18 százalékkal nőtt az új finanszírozás volumene az idei első félévben, míg az ügyfélhitelek és kötvények állománya 11 százalékkal bővült egy év alatt. A működési bevételeket 9,4 százalékkal sikerült növelni, az...

Játékos kihívásokkal ünnepel a 90 éves LEGO

A LEGO Csoport idén augusztus 10-én ünnepli 90. születésnapját, és egyben azt az elköteleződést is, amelynek eredményeképpen immár kilenc évtizede sikeresen járul hozzá a gyerekek készségeinek és a LEGO rajongók kreativitásának kibontakoztatásához világszerte. Ebből...

Nagyot nőtt az európai turizmus

Az év első öt hónapjában Európa turistaforgalma 350 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi szintet az ENSZ Turisztikai Világszervezete (UNWTO) legfrissebb adatai szerint. Sem a gazdasági problémák, sem a repülőtereken tapasztalható káosz, sem...

Feltornázták a híroldalak látogatottságát a gazdasági nehézségek

Jelentősen nőtt júliusban a híroldalak napi átlagos látogatószáma az előző hónaphoz képest a DKT friss elemzése szerint, amelyben tüzetesebben megvizsgálták, hogyan hatnak ezekre a site-okra a gazdasági nehézségek és az azokkal kapcsolatos kormányzati intézkedések....

Már forgatják a Hunyadi című sorozatot

Számos magyar és más, közép-európai országból származó színész, producer közreműködésével megkezdődött a Hunyadi című, tízórás történelmi sorozat forgatása. A rendező az Oscar-jelölt és Emmy-díjas Robert Dornhelm, valamint Nagypál Orsi és Szász Attila. A július...

Együttműködik a WWF és a Coca-Cola

A WWF – világszerte és Magyarországon is – többek között azért dolgozik, hogy megóvja a folyókat és a vizesélőhelyeket. A Duna forrásától a deltáig a folyó mentén élő emberekkel együttműködve tesznek konkrét lépéseket a...

Nemzetközi felvásárlást jelentett be a UPS Healthcare

A UPS felvásárolja a Bomi Groupot, mely egyike a világ vezető, multinacionális egészségügyi logisztika szolgáltatóinak. A tranzakció révén 14 országban található hőmérséklet-szabályozott létesítményekkel és a Bomi Group közel 3000 magasan képzett munkatársával bővül a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Felpöröghetnek a magyar webshopok

Az árfolyamváltozás miatt már egyre kevesebb esetben éri meg euróban vagy dollárban külföldről rendelni, így még több vásárló fordul a hazai internetes áruházak irányába. A hazai webshopokon erősödő igény jelentkezik az önfenntartó életmóddal kapcsolatos...

Szuperzöld épületekkel tizedére csökkenhet az energiafelhasználás

A globális CO2-kibocsátás közel feléért az épített környezetünk felel, ezért kulcsfontosságú, hogy minél energiahatékonyabb legyen az épületeink üzemeltetése. A Schneider Electric grenoble-i IntenCity létesítményének példája azt mutatja, hogy intelligens rendszerekkel akár tizedére is csökkenthető...

Szárnyal az infláció, borús jövőt jósolnak a szakértők

2022. júliusban a fogyasztói árak átlagosan 13,7 százalékkal meghaladták az egy évvel korábbit. Az elmúlt egy évben az élelmiszerek és a tartós fogyasztási cikkek ára emelkedett a leginkább.A fogyasztói árak egy hónap alatt átlagosan...

Növekedhet a bérfeszültséget és a fluktuáció

Könnyebbé vált harmadik országbeli állampolgárok, így akár az ázsiai térségből érkező munkavállalók minősített munkaerő-kölcsönzőkön keresztüli alkalmazása. Azon túl, hogy egyes szektorok munkaerőhiánya, valamint a bizonytalan gazdasági kilátások miatt a munkáltatók számára egyre előnyösebb munkaerőt...

Viszaesett az Erste Bank nyeresége

Az Erste Banknál 18 százalékkal nőtt az új finanszírozás volumene az idei első félévben, míg az ügyfélhitelek és kötvények állománya 11 százalékkal bővült egy év alatt. A működési bevételeket 9,4 százalékkal sikerült növelni, az...
- Hirdetés -

Don't Miss

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...

Az UX az új arany

A járvány hihetetlenül felpörgette a digitalizációt, a szolgáltatóknak pedig önbizalmat adott. Egyre fontosabb a fel használói élmény tervezése, ám a Z generáció a korábbiakhoz képest sokkal „puritánabb” szolgáltatási portfóliót igényel – mondta el Mondovics...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Együttműködik a WWF és a Coca-Cola

A WWF – világszerte és Magyarországon is – többek között azért dolgozik, hogy megóvja a folyókat és a vizesélőhelyeket. A Duna forrásától a deltáig a folyó mentén élő emberekkel együttműködve tesznek konkrét lépéseket a...

Hatalmas zöld projektben a Toyota

Fukusima prefektúra és a Toyota hidrogénre, mint új energiaforrásra helyezi a hangsúlyt. 2021 júniusa óta tárgyalnak a projekt konkrét kezdeményezéseiről különböző partnerekkel, hogy olyan megvalósítási modellt hozzanak létre, amely a Japánra jellemző, 300.000 körüli...

Litkai Gergellyel indított Zöld podcastot a Bookline

Augusztus harmadikán elindult a Bookline havonta jelentkező podcast-sorozata, a Bookline Zöld. A Könyves Magazinon és a nagyobb streamingszolgáltatón elérhető műsorban Litkai Gergely és vendégei nemcsak a fenntarthatósággal és a környezetvédelemmel kapcsolatos tévhiteket igyekeznek helyre...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....