- Hirdetés -

A járvány után robbanhat a fluktuáció

|

- Hirdetés -

Nagyot fordult a munka világa az elmúlt egy évben: miközben sokan továbbra is az irodákban birkóznak meg a maszkviseléssel és a koronavírus tesztekkel, még többen hosszú hónapok óta dolgoznak home office-ban annak minden előnyével és hátrányával együtt. Bizonytalanság, pandémiás fáradtság, kiégés – valamelyiket szinte minden magyar saját bőrén is tapasztalhatta, ez pedig a vezetőket és a hagyományos „főnök” szerepkört is megkérdőjelezte. Ki lehet sikeres vezető a COVID-érában és milyen soft skillek elengedhetetlenek a széthulló csapatok összetartásához és a fluktuáció megállításához? A LEAD: a jövő vezetője online konferencián többek között a Rossmann, a Decathlon, az EY és a Nokia menedzserei beszéltek a jelen és a jövő legfontosabb kihívásairól.

Már a koronavírus-járvány előtt is kihívásokkal teli napokat éltek a csapatokat vagy éppen kisebb-nagyobb cégeket irányító menedzserek, hiszen a 2020-as évekkel beköszöntött, digitalizált VUCA-világban (volatility: változékonyság, uncertainty: bizonytalanság, complexity: komplexitás, ambiguity: kétértelműség) csak a változás az állandó. A tét a COVID pandémiával együtt csak még tovább nőtt, ráadásul a vezetőknek a munkavállalók egészségét is veszélyeztető helyzetben kell helytállniuk, biztosítani az üzletmenet folytonosságát és a vállalat sikerét. A rossz vezetői teljesítmény komoly következményekkel járhat: az adatalapú HR-tech megoldásokat fejlesztő és a LEAD online vezetői konferenciát szervező CX-Ray felmérése alapján a munkavállalók lemorzsolódásának esélye 50%-kal csökkent ott, ahol a vezetők támogatták beosztottjaik szakmai fejlődését, segítségkérés esetén rendelkezésre álltak és elismerték kollégáik munkáját – vagyis kiemelkedő soft skill-készlettel rendelkeztek. Ezzel pedig nem csupán időt, illetve a kiléptetésre és toborzásra fordított humánerő-forrást, de akár több százezer forintot is megspórolhat egy szervezet.

Önismeret, felhatalmazás, empátia: az első lépés a legnehezebb

A hullámzó krízishelyzetekkel terhelt jövőben tehát a változásokra kreatívan reagáló, agilis csapatok, és a mentorként is kiválóan teljesítő menedzserek lesznek képesek hatékonyan működni. De hogyan válhat valaki jó vezetővé ebben a felgyorsult, kihívásokkal teli világban? Ezt a kérdést boncolgatta a LEAD: a jövő vezetője konferencia szakértői gárdája. Gigler Anita, a Rossmann HR vezetője szerint az első lépés az önismeret fejlesztése: aki tisztában van a saját erősségeivel és gyengeségeivel, az hatékonyabban képes delegálni a feladatokat, jobban megbízik kollégái munkájában és sikerrel alkalmazza a csapattagokat motiváló felhatalmazó attitűdöt is. Az ilyen menedzser nem csupán felismeri és megérti, hogy milyen folyamatokon mennek keresztül a kollégák és a csapat egésze, de át is érzi a nehézségeiket, így empátiával képes kezelni a kialakult helyzetet. Olyan ez, mint egy szemüveg: ha feltesszük és emberként kezdjük figyelni a lencsén keresztül a munkatársakat, akkor indulnak meg az igazi változások – véli Farkas Margit, az EY Személyügyi Tanácsadás Üzletágának Partnere.

A szemléletváltásra pedig minden eddiginél nagyobb szükség van, hiszen sok nehézséget tartogatott az elmúlt egy év a munkavállalók számára. Többségük arról számol be, hogy a csapatokat korábban jellemző pozitív hangulat nagyban sérült, és a vezetők-kollégák kevésbé tudnak egymással törődni, mint korábban. Lesújtó hatással van a járványhelyzet az emberek önbizalmára is: közel 30%-uk sokkal inkább megkérdőjelezi szakmai teljesítményét, 20%-uk pedig úgy érzi, munkatársai szemében is veszített hitelességéből, holott ez nyilván nem a valós kép. Minden eddiginél nagyobb szükség van tehát a kompetenciafejlesztésre, a munkahelyi coachingra, a megerősítő kommunikációra és a kétirányú teljesítményértékelésekre. Annál is inkább, hiszen nagyon úgy tűnik, hogy a munkavállalók már a poszt-COVID időszakra gyúrnak, több mint harmaduk tervez munkahelyváltást a következő egy évben.

Fenyegető automatizáció? – inkább hasznos kiegészítő

A digitalizáció már a pandémiát megelőzően is villámsebességgel száguldott, azonban a COVID-helyzet valóságos katalizátorként pörgette fel a technológiai forradalmat a hazai vállalatoknál. Ennek kézzel fogható hatásai vannak az emberek mindennapjaiban, hiszen alapjaiban változott meg a munkavállalói élmény és a feladataink nagy része bármikor, bárhonnan elvégezhető. Ugyanakkor fontos eszköz a technológia a cégek kezében is, a karanténidőszakban ugyanis felbecsülhetetlen értéke van annak, hogy a digitális térben tarthatjuk a kapcsolatot a munkavállalókkal, mérhetjük fel éppen aktuális lelkiállapotukat, ismerhetjük meg problémáikat és nehézségeiket, ezáltal pedig sikeresebbé tehetjük a munkavégzést és javíthatjuk a csapat és a vállalat együttes teljesítményét. Úgy tűnik, a jövő ebbe az irányba mutat: a munkahelyeken a technológia gyorsaságát és hatékonyságát ötvözzük majd az emberi értékekkel, az empátiával és a tehetségek támogatásával.

„Az automatizáció egyre inkább jelen lesz a munkánkban, és nagyon is érdemes megvizsgálni, van-e olyan része a feladatainknak, melyet a technológia hatékonyan tud támogatni. Ezeket az eszközöket és megoldásokat ezután sikerrel tudjuk ötvözni az emberi komponenssel, hiszen ez egy olyan hozzáadott értéket képvisel, melyet a gépek nem képesek nekünk nyújtani. A CX-Ray HR-tech fejlesztései éppen ezt az ütős kombinációt aknázzák ki: a 360 fokos kompetenciaértékeléseket elvégzi a mesterséges intelligencia, de a kollégák, menedzserek számára mi fordítjuk le a fontos tanulságokat. Ha ellenállást vált ki egy-egy újítás a munkavállalók körében, és a hálózatelemzés segít megtalálni a kulcsembereket, akiknek számít a véleménye, így ha az ő bizalmukat sikerül megnyerni, könnyebben veszi a változásokat a szervezet egésze is. Nem érdemes ellenállni, a technológia inkább hasznos kiegészítője a munkánknak” – hangsúlyozza Hári Péter, a LEAD: A jövő vezetője online konferenciát szervező CX-Ray ügyvezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Nőtt a tévézésre szánt idő a magyarok körében

Az idei harmadik negyedévben öt perccel nőtt a napi tévénézési idő a teljes népesség körében a Nielsen Közönségmérés adatai szerint és elérte a 4 óra 32 percet. A filmek és sorozatok miatt ülünk le...

Techcégek uralják a márkák rangsorát

A 10 legértékesebb márka közül 5 tartozik technológiai cégekhez, de ha az első 20-at nézzük, akkor még nagyobb a szektor fölénye, ebben a körben 11 technológiai brand található az Interbrand legújabb százas toplistáján. Az...

Új évaddal folytatódik a Comedy Club

Újra a nagypályás nevettetőké a terep a Comedy Centralon, október 22-től ugyanis folytatódik a humorcsatorna standupos műsorfolyama, a Comedy Club. Idén ősszel ismét trükkös cselekkel, kíméletlen támadásokkal és védhetetlen poénlabdákkal nyomul a gárda. Elsőként...

Van hova fejlődnünk az energiatakarékosság terén

A hazai fogyasztók körében a szelektív hulladékgyűjtés és az energiatakarékos égők használata számít a leginkább elterjedt otthoni környezetkímélő szokásnak. Miközben a magyar háztartásokban megtalálható hűtők, mosógépek, tévék mintegy fele már energiatakarékosnak számít, e gépek...

Éjjel is látó kamerákkal érkezik a legújabb okosmobil

Különleges éjszakai fotós és videós funkciókkal, 120 Hz-es képfrissítéssel, szupergyors töltéssel érkezik a HUAWEI legújabb okostelefonja. A nova 9 elő- és hátlapi kameráival egyaránt 4K-s felbontású videók készíthetők, a 4300 mAh-s beépített akkumulátor feltöltéséhez...

A vártnál jobban teljesít a lízingpiac

Bár a járvány az idén is bizonytalanná teszi a gazdasági helyzetet, a magyar lízingpiac ennek ellenére a várakozásoknál jobban szerepel – mondta Zs. Nagy István, a Magyar Lízingszövetség elnöke a szervezet csütörtöki konferenciáján. Szerinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...
- Hirdetés -

CMO

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Fenntarthatóságban is jól teljesített a Telekom

A telekommunikációs szektor fenntarthatósági szempontból legjobban teljesítő vállalatai között jelölte meg a Magyar Telekomot az ISS Corporate Solutions a vállalat 2020. évi fenntarthatósági eredményei alapján. Az ISS ESG Corporate Rating éves szinten több, mint 100...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

DATA