Az Erste Csoport a napokban mutatta be 2022-es animációs karácsonyi reklámját, a #believeinchristmas-t. A korábbi sikeres karácsonyi reklámok, például a „Henry, a süni” hagyományait folytatva, az új animációs film az idén mindannyiunk előtt álló kihívást, az energiaválságot helyezi a középpontba. A reklámfilm üzenete egyértelmű: az összetartozás garantálja, hogy senki és semmi ne vegye el tőlünk a karácsony örömét. Több mint 225 millió megtekintéssel az Erste Csoport karácsonyi hirdetései elérték, hogy az osztrák bankház legyen a világ egyik legsikeresebb márkaneve az ünnepi reklámok piacán.
„Az idei reklámfilm mindannyiunkról és arról a sok-sok kihívásról szól, amellyel a társadalomnak most szembe kell néznie. A szükség idején azok a közösségek maradnak erősek, ahol az egyének segítik egymást. Ezt szeretnénk bemutatni a #believeinchristmas filmünkben. Kerüljünk közelebb egymáshoz: erről szól a karácsony” – magyarázza Mario Stadler, az Erste Csoport csoportszintű brandmenedzsment és kommunikációs vezetője.
„Akik hisznek magukban, többet érnek el. Nekik pedig kell egy bank, aki hisz bennük. Mi az Ersténél támogatjuk a közösségeket, hiszen egy aprócska gyertya fénye is lehet erős, ha összefogunk” – tette hozzá Blaumann Debóra, az Erste Bank Hungary marketing és PR vezetője.
A karácsony az idén különlegesebb, mint valaha
Az Erste Csoport új karácsonyi reklámfilmjének középpontjában álló falu az ünnepi készülődés kellős közepén tart, amikor egy rejtélyes alak azon munkálkodik, hogy tönkre tegye mindenki karácsonyát. Ide-oda lopózik a faluban, titokban elvágja a villanyvezetékeket és tönkreteszi a kocsik üzemanyagtartályát. Ezzel olyan problémával szembesíti az ártatlan falubelieket, amelyet az idén mindannyian a kelleténél is jobban megismertünk: az energiaválsággal.
Ám a falu lakói nem hagyják, hogy ez a rosszakaró megkeserítse az ünnepet; senki nem akadályozhatja meg, hogy méltón ünnepeljenek. A vastag sál és a szánkó akkor is jó hangulatot teremt, ha nincs elég olaj és áram. Ez a karácsony nem olyan, mint a többi, ám a #believeinchristmas mondanivalója az, hogy a karácsony – most is, mint minden évben – az összetartozás és a szeretet ünnepe.
Az Erste Csoport hosszútávú karácsonyi sikersztorija
A Henry, a süni (2018), a Hanna, a dongó (2019), valamint Edgar, a zeneszerző (2020) és az apai örömök elé néző Jakub (2021) után a #believeinchristmas az ötödik nemzetközi karácsonyi reklám, amelyet az Erste Csoport a Jung von Matt DONAU ügynökséggel együttműködésben készített. Az új reklámmal szemben magasak az elvárások, hiszen az előző karácsonyi hirdetéseket összesen több mint 225 millió alkalommal nézték meg és több mint 25 reklámszakmai díjjal ismerték el.
Már bizonyított partnerek közreműködésével
Újfent a Jung von Matt DONAU ügynökség gondoskodott az Erste Csoport karácsonyi animációs filmjének kreatív megvalósításáról. Werner Singer, az ügynökség kreatív igazgatója és egyben ügyvezető partnere kiemelte: „Az idei filmben az ünnepeket nem a karácsonyfán meleg fénnyel világító gyertyák jelenítik meg, és nem is a gőzölgő kályha. Ugyanis, az energiaválság mindenkit utolért a #believeinchristmas sztorijában is. Ugyanakkor a film arra hívja fel a figyelmet, hogy a karácsony valódi lényege a szeretet ünneplése. Az üzenet – „Higgy a karácsonyban” – nagyobb jelentőséget kapott idén, mint valaha.”
A Zauberberg két tehetsége, Dorian és Daniel irányította az idei reklámfilm produkciós munkálatait az Able&Baker animációs stúdióval együttműködésben.