- Hirdetés -

A kémek már a zsebünkben vannak

|

A különböző mobilalkalmazások megfigyelő képességei egyre jobban aggasztják a felhasználókat – sokakat zavar, hogy az internetet használó készülékek nemcsak megfigyelik, de meg is osztják a felhasználók tevékenységeit, adatait. A Kaspersky Lab úgy találta, hogy az emberek 61%-át kellemetlenül érinti, ha egy weboldal vagy applikáció használni akarja a helymeghatározási adatokat.

2016-ban a felhasználók csupán 39%-át zavarta ez, tehát jelentősen megugrott a tudatosabb felhasználók aránya. További 56%-ot az is kifejezetten nyugtalanítja, hogy bárki láthatja, mit csinál vagy néz a készülékén, és az emberek felét pedig az nyomasztja, hogy készüléke alapján lokálisan beazonosíthatóvá válik.

Sajnos nem megnyugtató tény, de ezek a félelmek abszolút megalapozottak. A Kaspersky Lab szakértői megállapították, hogy az alkalmazásoknak nemcsak hatalmas mennyiségű adathoz van hozzáférésük (például olyan fontos adatokhoz, mint a kontaktlista, a tevékenység, vagy tartózkodásuk), hanem sokszor dolgoznak a háttérben anélkül, hogy erről a felhasználónak tudomása lenne. A kutatás eredményei szerint az Android alkalmazások 83%-ának van hozzáférése a felhasználók szenzitív adataihoz, és 96%-a képes a háttérben működni. Van jó hír is, néhány egyszerű megelőző lépéssel ezek a problémák könnyen kezelhetők.

A rossz hír, hogy az emberek többsége kihagyja az adatbiztonsági- és adatvédelmi intézkedéseket – például a felhasználók 47%-a elismerte, nem figyel oda a már letöltött alkalmazások engedélykéréseire. Majdnem minden ötödik ember (21%) szintén nem figyel arra, hogy milyen jogosultságokat ad egy frissen telepített alkalmazásnak. Emiatt egyre több ember érintett lehet egy esetleges adatszivárgásban, de még mindig védtelen az ilyen problémákkal szemben.

„Az alkalmazások egyre fontosabb szerepet töltenek be mindennapjaink során. Ma már mondhatni mindenre applikációt használunk – fotókat szerkesztünk, fizetünk, játszunk, vásárlunk, asztalt foglalunk stb. Ez a kutatás felhívja a figyelmet arra az ellentmondásra, hogy használjuk, ámde nem feltétlenül bízunk ezekben a programokban. A Kaspersky Lab termékeit kifejezetten úgy terveztük, hogy az emberek a digitális lét előnyeit tudják élvezni a hátrányai és aggodalmak nélkül.” – magyarázta Dmitry Aleshin, a Kaspersky Lab termékmarketing részlegének igazgatóhelyettese.

A Kaspersky Lab termékei megvédik a felhasználókat az alkalmazások kéretlen tevékenységeitől, például a Kaspersky Security for Android. Továbbá a Kaspersky Battery Life elemzi a készülékeken található alkalmazásokat, és azonosítja azokat, amelyek a háttérben is működnek és fogyasztják az akkumulátorokat, lehetővé téve a felhasználóknak, hogy egyetlen gombnyomással megállítsák ezeket az akkumulátor-gyilkos programokat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új vezetővel folytatja a Coca-Cola HBC

Békefi László nemzetközi kinevezését követően 2024.december 1-től a 29 országot felölelő Coca-Cola HBC vállalatcsoport kávé üzletágának igazgatójaként folytatja pályafutását. A Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatói feladatait Kovács Ágnes veszi át. A vállalaton kívülről érkező...

Az ESG elsősorban kommunikációs kérdés

Az ESG hamarosan a kisebb vállalkozásokra is jelentős kötelezettségeket ró majd, ami sok más mellett a belső kommunikáció terén is új és összetett kihívásokat hoz magával. A feladat nehezen oldható meg átfogó, minden dolgozót...

A félelem és a kapzsiság irányítja a kriptopiacot

A befektetői hangulat jelentősen befolyásolja a kriptovaluták értékét a metaverzum kriptopiacán visszaeséskor – derül ki a Budapesti Corvinus Egyetem új kutatásából.A Google "kriptovaluta" szóra vonatkozó kereséseit használta fel a befektetők kriptovaluta-piacra irányuló figyelmének mérésére...

Kiderült, mire vágynak a magyar munkavállalók

A fizetés, a munka „szerethetősége”, valamint az emberi kapcsolatok határozzák meg leginkább, hogy jól érezzük-e magunkat egy munkahelyen – ez is kiderül a CIB Bank megbízásából készített reprezentatív felmérésből, amelyben arra voltak kíváncsiak, a...

Átalakulóban a munkaerőpiac

A Process Solutions (PS) friss kutatása jelentős átalakulásokat tárt fel a hazai munkaerőpiacon az elmúlt öt év során a fluktuáció és a munkahelyi létszámok dinamikájáról. A 2019 és 2024 közötti időszakot vizsgálva a felmérésből...

Égetik a pénzt a magyar webshopok

Egy friss kutatás szerint a hazai webshopok jelentős része olyan alapvető online marketing hiányosságokkal küzd, hogy esélyük sincs felvenni a versenyt a nemzetközi piacokon. A webshopoknak több, mint fele nem méri eredményeit, nem gondolkodik...

Erős hónapot zárt az ingatlanpiac

2024 novemberében, országosan 11 277 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 100 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.A 2024-es év második legerősebb hónapját zárta novemberben a hazai ingatlanpiac....

Így alakulhat idén az év végi bónusz

Elsősorban a munkaerő-megtartásra, másodsorban jövőbeli motivációra fókuszálnak az év végi bónusz kiszabásakor a vállalatok. Az év végi bónuszok kérdése minden munkavállalót és munkáltatót élénken foglalkoztat, melynek mértéke és formája nemcsak az alkalmazottak elégedettségére, hanem...

Lassabban nőhet jövőre a gazdaság

A magyar gazdaság teljesítménye idén 0,5 százalékkal, jövőre 2 százalékkal nőhet az Erste előrejelzése szerint. Az infláció 2025-ben várhatóan nem lassul tovább, a pénzromlás éves átlagos üteme a 2024-re várt 3,6 százalékhoz hasonló mértékű...

Jótékony akcióban a SPAR

Adománykártyák értékesítésével indult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország Adni Öröm! karácsonyi akciója. 2024. december 1-17. között a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekben, valamint a SPAR online shopban kapható adománykártyák árával élelmiszercsomagok...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Agency People of the Year: összeállt a shortlist

Kiderült, hogy kik kerültek shortlistre a brit Campaign magazin egyik legnívósabb díja, az Agency People of the Year hazai versenyén. A díj a média- és non-média ügynökségek legkiválóbb szakembereinek nyújt lehetőséget, hogy kategóriájuk egyedüli...

Új vezetővel folytatja a Coca-Cola HBC

Békefi László nemzetközi kinevezését követően 2024.december 1-től a 29 országot felölelő Coca-Cola HBC vállalatcsoport kávé üzletágának igazgatójaként folytatja pályafutását. A Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatói feladatait Kovács Ágnes veszi át. A vállalaton kívülről érkező...

Az ESG elsősorban kommunikációs kérdés

Az ESG hamarosan a kisebb vállalkozásokra is jelentős kötelezettségeket ró majd, ami sok más mellett a belső kommunikáció terén is új és összetett kihívásokat hoz magával. A feladat nehezen oldható meg átfogó, minden dolgozót...

A félelem és a kapzsiság irányítja a kriptopiacot

A befektetői hangulat jelentősen befolyásolja a kriptovaluták értékét a metaverzum kriptopiacán visszaeséskor – derül ki a Budapesti Corvinus Egyetem új kutatásából.A Google "kriptovaluta" szóra vonatkozó kereséseit használta fel a befektetők kriptovaluta-piacra irányuló figyelmének mérésére...

Kiderült, mire vágynak a magyar munkavállalók

A fizetés, a munka „szerethetősége”, valamint az emberi kapcsolatok határozzák meg leginkább, hogy jól érezzük-e magunkat egy munkahelyen – ez is kiderül a CIB Bank megbízásából készített reprezentatív felmérésből, amelyben arra voltak kíváncsiak, a...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...