Az idei Cannes Lions reklámfesztiválra közel 27 ezer nevezés érkezett. Sokkal több mint tavaly és csak picivel kevesebb mint 2019-ben. A Covid, a háború és a gazdasági válság ellenére úgy tűnik: creativity never sleeps.
(Kiemelt fotó: Rio Ferdinand, a Manchester United egykori labdarúgója középen, balra Szentgyörgyi Géza, a BrandMania főrendezője, jobbra Simon Krisztián, a Marketing&Media főszerkesztője, a BrandMania műsorvezetője)
Legfeljebb az a kérdés a jövőre nézve, hogy a generatív mesterséges intelligencia mennyire írja át a kreatív iparág eddig megszokott forgatókönyveit. A francia Riviéra tikkasztó hőségében ezúttal is több mint 12 ezer résztvevő kereste a választ az előadásokon erre az egyre égetőbb kérdésre.
Miközben a legjobbak zsebre tehették a szakma legnagyobb, szinte világbajnoki elismerésének számító díjait: a bronz-, az ezüst- és az aranyoroszlánokat. A magyar DDB és a Cinego közös ezüstoroszlánja óriási teljesítménynek számít.
Az nem kérdés, hogy a fesztivál ezúttal is csúcs volt. Igaz, ehhez most is adott volt a La Croisette mesébe illő tengerparti sétánya, a napfénytől szikrázó fehér homokos tengerpart, a gigacégek beach partyjai és az, hogy ilyenkor a tengerből is rozé folyik. Bár ha arra gondolok, hogy az ötnapos rendezvényre majdnem annyi pénzt költenek, mint amekkora a teljes magyar egész éves reklámpiac, akkor azért ezen nincs is mit csodálkozni, mint ahogy azon sem, hogy a jachtokon bizony itt is nagy dolgok történnek.
De nekünk a Balaton a riviéra. A hazai kreatív szakmát pedig most nem a versenyeken elért eredményeik, hanem a hivatalos hazai mérlegbeszámolókban található számok alapján vizsgáltuk meg a Marketing&Media mostani lapszámában. Azokat a cégeket néztük meg, elsősorban a forgalmukat és a profitjukat tekintve, akik a legnagyobb voltak 2022-ben. A médiacégek mellett a kreatív, a médiaügynökségeket, valamint a PR-cégeket rangsoroltuk és elemeztük a teljesítményüket.
De a kreativitást sem hagytuk teljesen figyelmen kívül. Sőt, nagyinterjúnkban ezúttal egy olyan vezérigazgató szerepel, akinek a gyerekkori álmai és a kreativitása nemcsak az általa irányított cég működésében követhető nyomon, hanem saját márkájának piaci bevezetésében is. Talán még a riviérán is sikersztori lehetne az övé.
Simon Krisztián
A Marketing&Media magazin legújabb, héten megjelenő számában a meghatározó médiacégek és ügynökségek üzleti eredményeinek elemzései mellett többek között nagyinterjú olvasható Samu Tímeával, illetve fesztiválpiaci és sör- és üdítőital-piaci körkép is található a lapban.