- Hirdetés -

A kriptopiac is megérezte a háborút

|

- Hirdetés -

Mélyrepülés van a kriptopiacon, ami már hónapok óta tart. Mindez annak fényében, hogy jelenleg a világ gazdasági helyzete sem a legjobb – háború, ellátási nehézségek, tőzsdei zuhanások – nem meglepő. A negatív hatások a kriptopiacon is érződnek: alacsony a bizalom, de nem specifikusan a kriptovilág iránt, hanem a világ gazdasága iránt.

A nehézségeket mindenki látja és tapasztalja a saját környezetében. Amikor nagy bankok egy pillanat alatt „eltűnnek”, akkor megérzi mindenki, hogy amit biztonságosnak hitt, nem mindig úgy van. Szakértők szerint ugyanakkor most az építkezés időszaka van, hogy a következő bull-run intervallumban a legjobb eredmények születhessenek. Ekkor történnek a nagybefektetők bevásárlásai, akik jellemzően olcsón vesznek és drágán adnak el.

Minden egy programozási hibából ered

Kádár Dániel, a Hungarian Vizsla Inu szóvivője szerint jól meghatározható, hogy mely események vezettek a nemzetközi piac gyengüléséhez.

„Ha a kriptopiac esésére szűkítjük, akkor az a Terrával kezdődött. Egy matematikai/ programozási hibának köszönhetően a LUNA token túlnyomtatása történt, ami hirtelen több ezerszeres inflálódást okozott. Ezt követte több hitelező platform, akik a likviditás hiánya miatt a túlzott tőke kiáramlását nem bírták el. Ez hasonlóképpen működik, mint egy banknál. A helyzet viszont továbbra sem javul. Amíg a gazdasági recessziók felé tartunk - háborúk, nyersanyaghiányok, menekültválság, betegségek - addig ezen tényezők a félelemet fokozzák és kisebb lesz befektetési hajlandóság, el tud uralkodni a pánik” – mondta Kádár Dániel, aki szerint most nem fenyeget a 2008-as gazdasági összeomlás, amikor a hitelnek a hitelének a hitelét is hitellel fizették néhányan.

Hamarabb ki fog törni, mint a hagyományos tőzsdék

A kriptopiac extrém mozgékonysága miatt, illetve az egyre több piacon elismert szerepe miatt jóval hamarabb ki fog törni, mint a hagyományos tőzsdék.

„Az emberek egyre jobban értékelik a decentralizáltság fogalmát. Magukénak tudják a saját kriptojukat vagy pénzüket, hogy az ténylegesen a sajátjuk, ellentétben a bankban tároltakkal. Az emelkedés egy csökkenés után elképzelhetetlennek tűnik, de a szokás az, hogy az előző csúcsnak az 5x-özése. Valójában még mindig egész csekély pénzeket képvisel a kriptotőzsde a hagyományos befektetésekhez képest, így akár százszorosok is elképzelhetőek a globális kriptopiacon. A negatív forgatókönyvnél is szerintem ez a realitás egy fontos különbséggel, az pedig az időtáv” – tette hozzá a szakértő.

A hosszútávú gondolkodás kifizetődő

A kriptopiac, de a sima tőzsdék esetén is jellemző a tőkekiáramlás. Ilyenkor történnek a nagybefektetők bevásárlásai, akik jellemzően olcsón vesznek és drágán adnak el. A Hungarian Vizsla Inu alapítója szerint a magyar kriptovaluták nagy része jelenleg nem jól áll.

„A valuták a decentralizáltság miatt még léteznek és létezni is fognak, csak elmarad a hozzátett érték és fejlesztés. Ezért igazi shitcoin-ná válnak. A Hungarian Vizsla Inu (HVI) is megszenvedte ezeket az óriási zuhanásokat, illetve ez extrém korán vásárlók sok tízezerszerezését. Már stabil pontként mondható, hogy a decentralizált és centralizált tőzsdéken is jóval magasabb a vásárlók aránya, mint az eladóké. Ilyenkor szoktak egy pozitívabb hangulat esetén ismét felfelé irányulni a grafikonok. Örülünk, hogy a bizalom a HVI ökoszisztéma felé adott. Azaz kimagaslóan stabilak a versenytársakhoz képest a HVI inkubációs programok és a VIZSLASWAP Token is. A VIZSLASWAP tekintetében, pont az inflálódás elkerülése végett folyamatosan égetünk tokeneket, nemrég több mint 37,000,000 Ft értékben és összesen már meghaladja a 185,000,000 Ft-ot is az égetett tokenek mennyisége 2 hónap alatt. A decentralizált tőzsde saját tokenje például abszolút csúcsán van és a platformot is előszeretettel használják” – mondta Kádár Dániel.

A hazai kriptoszakértő szerint 90 százalékban elfogytak az extrakorán vásárlók és igencsak olcsón lehet már a HVI-hez hozzájutni. A hosszúságot a piac alakítja, lehet évek, de lehetnek akárcsak hónapok is, de aki hosszútávon gondolkozik, annak már az idő bebizonyította, hogy mindig növekedés várható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A nyelvtudást is kiváltja a mesterséges intelligencia

Egy éve még a magyar e-kereskedők harmada indokolta a munkatársak nyelvtudásának hiányával, miért nem terjeszkedik külföldre. Mára azonban ez a probléma szinte megszűnt létezni. A mesterséges intelligenciával percek alatt lefordíthatók teljes weboldalak, termékleírások, hirdetések,...

Ez lett a magyarok kedvenc fizetési eszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást...

Erős évet zárt a COOP

Több mint 10 százalékos növekedés révén 748 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén múlt hét csütörtökön. A kihívásokkal teli piaci helyzetben elért...

Óriási bírság jár az illegális megfigyelésért

Nem is gondolnánk, naponta hány alkalommal figyelnek meg, sőt, akár hallgatnak is le bennünket, miközben mi mit sem sejtve vásárolunk, szórakozunk vagy éppen pihenünk. Pedig minden egyes ilyen felvételről részletes és teljeskörű tájékoztatást kellene...

Ez lehet az autóipar jövője

Az autóipar a magyar gazdaság egyik húzóágazata. Az iparág pedig jelenleg történetének legjelentősebb átalakulásán megy keresztül, mely hazánkat is érinti, hiszen a világ legnagyobb autóipari beszállítói közül több is jelentős kutatás-fejlesztési, és ezen belül...

Ezt veszik a magyarok a nyári hónapokban

Nyáron a vásárlói szokások is változnak, hiszen egészen más termékek kerülnek előtérbe a meleg idő beköszöntével. A nyári hónapokban a magyarok körében is az olyan termékek a legkeresettebbek, amelyek segítségével élvezetesebbé tehetik a szabadidős...

Újabb eszközön érhető el az RTL+ teljes kínálata

Az RTL+ a Vodafone TV médiaboxon keresztül is elérhető, így a telekommunikációs szolgáltatók közül elsőként a Vodafone Magyarország előfizetői már nagyképernyőn is megtekinthetik az RTL+ streaming platform mindhárom csomagjának kínálatát. A telekommunikációs szolgáltató ügyfelei...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Új iroda és új arculat a Mediatornál

Május végétől új irodába költözött a Mediator, a budapesti full-service reklámügynökség a XI. kerületi BudaPart DOWNTOWN-ba tette át székhelyét, ahol egy teljes szintet elfoglalnak. A költözéssel egyidejűleg az idén 18 éves ügynökség lecserélte korábbi...

Rekord a filmvásáron Cannes-ban

Rekordrészvétel volt a 76. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál idején tartott filmvásáron, amely szerda este ért véget. A fesztiválpalota alagsorában rendezett találkozón és vetítéseken több mint 14 ezer akkreditált filmes szakember, producerek, forgalmazók, moziüzemeltetők és alkotók...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Változások az Aldi üzleteiben

Jelentős változásokkal fognak találkozni a jövőben az ALDI vásárlói az áruházak tejtermékhűtőinél. A vállalat az ALDI SÜD csoport többi tagvállalatához hasonlóan a „MILFINA” helyett a jövőben egységesített márkanév, a „MILSANI” alatt forgalmazza a tejtermékeket,...

A nyelvtudást is kiváltja a mesterséges intelligencia

Egy éve még a magyar e-kereskedők harmada indokolta a munkatársak nyelvtudásának hiányával, miért nem terjeszkedik külföldre. Mára azonban ez a probléma szinte megszűnt létezni. A mesterséges intelligenciával percek alatt lefordíthatók teljes weboldalak, termékleírások, hirdetések,...

Ez lett a magyarok kedvenc fizetési eszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást...

Erős évet zárt a COOP

Több mint 10 százalékos növekedés révén 748 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén múlt hét csütörtökön. A kihívásokkal teli piaci helyzetben elért...

Óriási bírság jár az illegális megfigyelésért

Nem is gondolnánk, naponta hány alkalommal figyelnek meg, sőt, akár hallgatnak is le bennünket, miközben mi mit sem sejtve vásárolunk, szórakozunk vagy éppen pihenünk. Pedig minden egyes ilyen felvételről részletes és teljeskörű tájékoztatást kellene...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Ismert emberekhez költöztetett vadon élő állatokat a WWF

Gundel Takács Gáborhoz hiúz, Eke Angélához barnamedve költözött be a hetekben, mások lakásában pedig vidra és vaddisznó is felbukkant. De mit keresnek ezek a vadon élő állatok a négy fal között ahelyett, hogy természetes...

Magasabb szintre emelnék a fenntarthatóságot a szépségiparban

A nálunk is népszerű etikus kozmetikai márka a THE BODY SHOP meghirdette Changemaking Beauty programját, amellyel a teljes szépségipar felé intéz kihívást. Mindezt az alapító, Anita Roddick, az első „Changemaker” öröksége alapján.Dame Anita Roddick...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....