A legjobb és legkeresettebb ingatlanokat 1-2 napon belül kiadják, de a bérlakások 81 százalékáról elmondható, hogy a meghirdetéstől számított 1 hónapon belül megtalálják a megfelelő bérlőt a tulajdonosok. A kisállattal költözők 80 százaléka nem kívánatos bérlő, a diákoknak viszont szerencséjük van, velük szemben csak a bérbeadók 13 százaléka elutasító.
A Rentingo.com lakás- és lakótárskereső online piactér 1100 bérbeadót kérdezett meg arról, hogy hol és hogyan hirdetik meg kiadásra kínált lakásukat. A válaszadók 79 százaléka még a hagyományos online hirdetési oldalakon hirdet, de a megkérdezettek 51 százaléka már használja azokat az új generációs speciálisan bérbeadással foglalkozó online piactereket is (pl. Airbnb, Rentingo, Spotahome), amelyek ellenőrzött és biztonságos környezetben hozzák össze a bérbeadókat a bérlőkkel.
A megkérdezettek alig 20 százaléka vesz igénybe ingatlanközvetítőt, és kezd visszaesni a Facebook csoportok népszerűsége is.
A bérbeadók 75 százalékánál 5-nél több érdeklődő jelentkezett a hirdetésre, 42 százalékuk pedig 10-nél is több jelentkezőt kapott. Utóbbi adatok a hagyományos online hirdetési oldalakon közzétett lakásoknál jellemzők, de a nagy számú érdeklődő nem mindig előny a hatékonyság szempontjából: a kutatásban résztvevők a hívások több mint felét komolytalannak ítélték.
A hirdetők 70 százalékát annak ellenére is hívogatták ingatlanközvetítők, hogy a hirdetésben egyértelműen jelezték, hogy nem kérik ingatlanügynök segítségét. Ráadásul a bérbeadók 57 százalékát 3-nál is több ingatlanügynök hívta fel.
A bérbeadók számára a legidőigényesebb folyamat az ingatlan megmutatása, amivel sok időt töltenek el, hogy ki tudják választani a számukra megfelelő bérlőt. A tulajdonosok 50 százaléka maximum 3, míg 40 százalékuk 4 és 10 közötti bérlőjelöltnek is megmutatja a lakást. A tulajdonosok 63 százalékával többször is előfordult, hogy komolytalan érdeklődőnek mutatták meg lakásukat, amit utólag felesleges időtöltésnek ítéltek meg.
A lakások 81 százaléka a meghirdetéstől számított 1 hónapon belül kiadásra kerül, a legkeresettebb 11 százalék viszont 1-2 napon belül találja meg a bérlőt. A tulajdonosok 91 százaléka jelöl meg kizáró okot a bérlőjelöltekre vonatkozóan.
Legnagyobb elutasítottsága a kisállattal költözőknek van (80%), de a dohányzók (63%) és a kisgyermekes családok (44%) számára is lényegesen kevesebb bérlakás érhető el. A külföldiekkel szemben a bérbeadók 26 százaléka elutasító, míg a diákok a felmérés szerint a kedvelt bérlők közé tartoznak, a tulajdonosok alig 13 százaléka zárja ki őket az érdeklődők közül.
„Ma már a bérbeadók számára is egyre fontosabb a hatékonyság. Akik nem szeretnék igénybe venni az ingatlanközvetítők szolgáltatását, azok egyre nagyobb számban próbálják ki a lakáskiadással foglalkozó új generációs online piactereket, mert egyáltalán nem mindegy nekik, hogy mennyi munkaóra ráfordítással találják meg a megfelelő bérlőt. A Rentingo.com olyan online piactér, ahol garantáljuk a bérbeadók számára, hogy nem kapnak kéretlen telefonhívásokat ingatlanközvetítőktől, mivel csak olyan jelentkező kapja meg az elérhetőségüket, akinek a bemutatkozását a bérbeadó előzetesen megnézte. Mivel nincsenek kéretlen telefonhívások, és nem kell komolytalan érdeklődőknek megmutatni a lakást, ezért az új generációs piactereken sokkal hatékonyabb a lakáskiadás folyamata” – mondta Danóczy Balázs, a Rentingo.com ügyvezetője.