- Hirdetés -

A lakások 81 százalékát 1 hónapon belül kiadják

|

- Hirdetés -

A legjobb és legkeresettebb ingatlanokat 1-2 napon belül kiadják, de a bérlakások 81 százalékáról elmondható, hogy a meghirdetéstől számított 1 hónapon belül megtalálják a megfelelő bérlőt a tulajdonosok. A kisállattal költözők 80 százaléka nem kívánatos bérlő, a diákoknak viszont szerencséjük van, velük szemben csak a bérbeadók 13 százaléka elutasító.

A Rentingo.com lakás- és lakótárskereső online piactér 1100 bérbeadót kérdezett meg arról, hogy hol és hogyan hirdetik meg kiadásra kínált lakásukat. A válaszadók 79 százaléka még a hagyományos online hirdetési oldalakon hirdet, de a megkérdezettek 51 százaléka már használja azokat az új generációs speciálisan bérbeadással foglalkozó online piactereket is (pl. Airbnb, Rentingo, Spotahome), amelyek ellenőrzött és biztonságos környezetben hozzák össze a bérbeadókat a bérlőkkel.

A megkérdezettek alig 20 százaléka vesz igénybe ingatlanközvetítőt, és kezd visszaesni a Facebook csoportok népszerűsége is.

A bérbeadók 75 százalékánál 5-nél több érdeklődő jelentkezett a hirdetésre, 42 százalékuk pedig 10-nél is több jelentkezőt kapott. Utóbbi adatok a hagyományos online hirdetési oldalakon közzétett lakásoknál jellemzők, de a nagy számú érdeklődő nem mindig előny a hatékonyság szempontjából: a kutatásban résztvevők a hívások több mint felét komolytalannak ítélték.

A hirdetők 70 százalékát annak ellenére is hívogatták ingatlanközvetítők, hogy a hirdetésben egyértelműen jelezték, hogy nem kérik ingatlanügynök segítségét. Ráadásul a bérbeadók 57 százalékát 3-nál is több ingatlanügynök hívta fel.

A bérbeadók számára a legidőigényesebb folyamat az ingatlan megmutatása, amivel sok időt töltenek el, hogy ki tudják választani a számukra megfelelő bérlőt. A tulajdonosok 50 százaléka maximum 3, míg 40 százalékuk 4 és 10 közötti bérlőjelöltnek is megmutatja a lakást. A tulajdonosok 63 százalékával többször is előfordult, hogy komolytalan érdeklődőnek mutatták meg lakásukat, amit utólag felesleges időtöltésnek ítéltek meg.

A lakások 81 százaléka a meghirdetéstől számított 1 hónapon belül kiadásra kerül, a legkeresettebb 11 százalék viszont 1-2 napon belül találja meg a bérlőt. A tulajdonosok 91 százaléka jelöl meg kizáró okot a bérlőjelöltekre vonatkozóan.

Legnagyobb elutasítottsága a kisállattal költözőknek van (80%), de a dohányzók (63%) és a kisgyermekes családok (44%) számára is lényegesen kevesebb bérlakás érhető el. A külföldiekkel szemben a bérbeadók 26 százaléka elutasító, míg a diákok a felmérés szerint a kedvelt bérlők közé tartoznak, a tulajdonosok alig 13 százaléka zárja ki őket az érdeklődők közül.

„Ma már a bérbeadók számára is egyre fontosabb a hatékonyság. Akik nem szeretnék igénybe venni az ingatlanközvetítők szolgáltatását, azok egyre nagyobb számban próbálják ki a lakáskiadással foglalkozó új generációs online piactereket, mert egyáltalán nem mindegy nekik, hogy mennyi munkaóra ráfordítással találják meg a megfelelő bérlőt. A Rentingo.com olyan online piactér, ahol garantáljuk a bérbeadók számára, hogy nem kapnak kéretlen telefonhívásokat ingatlanközvetítőktől, mivel csak olyan jelentkező kapja meg az elérhetőségüket, akinek a bemutatkozását a bérbeadó előzetesen megnézte. Mivel nincsenek kéretlen telefonhívások, és nem kell komolytalan érdeklődőknek megmutatni a lakást, ezért az új generációs piactereken sokkal hatékonyabb a lakáskiadás folyamata” – mondta Danóczy Balázs, a Rentingo.com ügyvezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Növekvő profitra számítanak az autóiparban

A világ autóipari vezetői a szektor nyereségének növekedését várják a következő években – derül ki a KPMG Global Automotive Executive Survey éves felmérésből, amelyet idén már 22. alkalommal készített el a KPMG. Bár a...

Durván elszálltak a bérleti díjak

Meg sem kottyant az erőteljes negyedik hullám a budapesti bérlakáspiacnak, sőt, novemberben a bérleti díj szintje éves csúcsot döntött, és a keresleti oldal fizetőképessége sem volt olyan erős tavaly július óta, mint a múlt...

A pénzügyi egészségért küzd az Erste

Világszerte 28 bank csatlakozott az élenjárók csoportjához azzal, hogy aláírták a felelősségteljes bankolás, valamint a pénzügyi egészség, és a pénzügyi szolgáltatásokhoz való hozzáférés előmozdításával kapcsolatos elkötelezettség alapelveiről szóló dokumentumot. Az Erste Csoport a kelet-közép-európai...

77% of marketers to spend more on online video in 2022

https://www.warc.com/content/feed/77-of-marketers-to-spend-more-on-online-video-in-2022/en-GB/5030

Jeff Bezos’ Earth Fund commits another $443 million to climate justice and conservation

https://www.theverge.com/2021/12/6/22821102/jeff-bezos-earth-fund-443-million-grants-climate-justice-conservation

Exclusive: SEC probes Tesla over whistleblower claims on solar panel defects

https://www.reuters.com/markets/commodities/exclusive-sec-probes-tesla-over-whistleblower-claims-solar-panel-defects-2021-12-06/

Saját ruhamárkával rukkolt elő az élsportoló

Ligetvári Patrik régóta dédelgetett álma volt egy saját kollekció, amelyben a hozzá hasonló, magas testalkatúak is megtalálják a számukra kényelmes, egyedi darabokat.Bár örökös első helyet foglal el Ligetvári Patrik életében a kézilabda, egy régi...
X-Faktor 2021

Ismét behúzott egy hetet az X-Faktor

Az RTL Klub tehetségkutatója bizonyult a múlt hét legnézettebb műsorának. Bőven a csatornaátlag felett hozott a TV2-n a Farm VIP. Bekerült a tíz legnézettebb műsor közé a vasárnapi Forma-1 futam is. Az elmúlt héten az...

Az európaiak fele aggódik csak a kiberbiztonság miatt

Az európai uniós állampolgárok mindössze 56 százaléka jelezte az Eurobarométer felmérésében, hogy aggódik a kibertámadások és kiberbűnözés miatt. A megkérdezettek 80 százaléka szerint a digitális eszközök használata ugyanannyi előnnyel jár, mint hátránnyal. Az Európai Unió...

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...

Növekvő profitra számítanak az autóiparban

A világ autóipari vezetői a szektor nyereségének növekedését várják a következő években – derül ki a KPMG Global Automotive Executive Survey éves felmérésből, amelyet idén már 22. alkalommal készített el a KPMG. Bár a...

Durván elszálltak a bérleti díjak

Meg sem kottyant az erőteljes negyedik hullám a budapesti bérlakáspiacnak, sőt, novemberben a bérleti díj szintje éves csúcsot döntött, és a keresleti oldal fizetőképessége sem volt olyan erős tavaly július óta, mint a múlt...

A pénzügyi egészségért küzd az Erste

Világszerte 28 bank csatlakozott az élenjárók csoportjához azzal, hogy aláírták a felelősségteljes bankolás, valamint a pénzügyi egészség, és a pénzügyi szolgáltatásokhoz való hozzáférés előmozdításával kapcsolatos elkötelezettség alapelveiről szóló dokumentumot. Az Erste Csoport a kelet-közép-európai...

77% of marketers to spend more on online video in 2022

https://www.warc.com/content/feed/77-of-marketers-to-spend-more-on-online-video-in-2022/en-GB/5030
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

DATA